Jump to content

Telescoape / Arcuri


calin13
 Share

Postare recomandată

Salutare!

Am o mica problema si va cer un sfat. Masina mea a venit cu suspensie sport. Doar ca la ultima intrare in service, pentru ca am avut ambele arcuri pe fata rupte mi-au pus arcuri noi. Problema e ca nu sunt editie sport. Da, nu mai e stabila masina la peste 100 km/h in curbe dar nu ma deranjeaza. Am un confort sporit fara de cele sport.

Acum au murit pe spate. Clar nu pun sport, dar am intalnit  2 tipuri. 

1. Standard:  https://www.autokarma.ro/piese-auto-vw-golf-iv-hatchback-1j1-1997-2005-1-6-16v-77-kw/amortizare-auto-arc-spirala/arc-spiral-rh5157-kayaba?manufacturer_filter=285&applicability_filter=6&name_filter=Arc spiral&grupa_produse=VW GOLF IV Hatchback (1J1) (08.1997 - 06.2005) 1.6 16V%2C 77 KW&grupa_order=1

2. Drumuri grele:    https://www.autokarma.ro/piese-auto-vw-golf-iv-hatchback-1j1-1997-2005-1-6-16v-77-kw/amortizare-auto-arc-spirala/arc-spiral-rh5543-kayaba?manufacturer_filter=285&applicability_filter=6&name_filter=Arc spiral&grupa_produse=VW GOLF IV Hatchback (1J1) (08.1997 - 06.2005) 1.6 16V%2C 77 KW&grupa_order=1

Cele puse de pe fata sunt KILEN standard.

Eu as lua varianta drumuri grele, dar se va potrivi? Observa ca difera un pic specificatiile lor.

Ce ati lua din cele 2?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai schimbat setup-ul pe fata trebuie sa faci in asa fel sa fie consonanta si pe spate la viitoarele arcuri altfel iese o varza la tinuta de drum 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai asta fac. Adaptez spatele in fuctie de fata. Dar ce sa iau. Standard sau Drumuri grele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Nu sunt specialist, dar presupun ca arcuri spate pentru drumuri grele pui daca in fata ai pus inaltatoarele de 2 cm  care fac parte din pachetul drumuri grele. Oricum, Golful 4 este recunoscut cu problemele pe care le are cu garda la sol pe fata (si multi isi sparg baia de ulei), nu pe spate. Eu cred ca nu-ti trebuie in mod normal arcuri pe spate pentru drumuri grele, numai daca este variant si cari greutati mari, sau cum ziceam, ai pe fata kitul de drumuri grele.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@aditzu' trebuie sa pui pe spate echivalentul la ce ai pus pe fata respectiv daca ai pus "KILEN standard" pe fata idem si pe spate 

Modificat de GTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost fortat sa pun KILLEN pe fata din caauza ca doar alea erau pe stock. N-am incredere sa mai pun si pe spate. Acum merg cu 1 arc rupt pana iau astea noi. Vreau Kayaba...sa fiu sigur ca nu mai umblu 2-3 ani acolo. De aceea trebuie sa aleg dintre cele 2 de mai sus mentionate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si eu cu precizari: Am schimbat la golf arcurile si amortizoarele. 

Am mers pe KYB, varianta pentru sasiu standard, eu neavand pachet drumuri grele:

Am luat asa: 

Arcuri spate: RH5157;

Arcuri fata: RC1695;

Amortizoare spate:343348

Amortizoare fata: 334812

 

Dupa montare, masina arata ca si cum ar decola. Inainte, mi se parea ca era inaltata fix cat trebuie. Acum, de spate, dar mai ales de fata e foarte ridicata. 

Este posibil sa fie si o eroare de montaj ? Sau pur si simplu asta sta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil trebuie bagate mai adanc in fuzete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil ca asa sa stea, asta daca arcurile comandate sunt ce trebuie pentru masina.

Arcuri  KYB RH6083, comandate dupa seria de sasiu si verificate in catalogul celor de la KYB. Dupa cum se poate vedea, cele noi sunt mai scurte decat arcurile originale(in poza nu sunt asezate chiar in aceeasi pozitie, dar si asezate vertical era diferenta intre ele). Ca rezultat, garda la sol a masinii a scazut pe puntea din spate. Daca inainte statea putin ridicata de spate, acum e paralela cu solul.

image.png.82aa5357908aae37adf232fc2f347908.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-au ajuns si mie KAYABA RH5157. Pun si eu pe spate. Eu ma astept sa creasca garda la sol pentru ca cele care le dau acum sunt SPORT- echiparea de fabrica pt 1.8T.

Adio stabilitate..dar macar o sa fie ceva confort. Revin cu poze dupa montaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, am montat luni amortizoarele Sachs advantage pe fata, ca o prima impresie par foarte tari, se simte orice gropita, dar masina pare mai stabila.

Acum sper sa ma tina ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din curiozitate ,cand treci peste bumpere  sau mici denivelari se aude acel ''FASSSS''?! Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, se aude , dupa 2k km pot spune ca sunt f multumit de ele!

Modificat de alinworm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat jos cele de pe spate. 1 rupt dupa cum banuiam. Pus RH5157. Cu o idee mai inalta. Insa tot va vedea si niste mici inaltatoare pe spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum poți sa evaluezi corect un amortizor defect? Ca nu mai e în parametri? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi la o statie itp,si iti verifica toate amortizoarele,vezi exact cata viata mai au! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut colegi, ce arcuri recomandați pt. puntea fata pt 1,9 axr variant? Am unul rupt, Menționez ca am amortizoare KYB de 4 si sunt Ok le-am testat pe stand!

Am amortizoarele de 4 ani, aproximativ 50.000 km încă sunt bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce valori ți au ieșit la testul de aderență? 

 

Arcuri comanda kyb dar după seria de șasiu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Doar arcuri originale, sau AM, dar firme consacrate de "tuning". Cele stoc AM sunt de toata jena, se lasa la scurt timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai rețin exact valorile DEENMAN,între 70..80%!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

70-80% e foarte mult, cam atat are o masina noua de fabrica. Mi-a explicat cel de la itp la care am facut testul de amortizoare (aderenta) anul asta ca daca gaseste valori exagerat de mari la masini cu o anumita vechime, e probabil ca amortizorul sa fie blocat.

Esti sigur ca ai 70-80%? daca imi ziceai 60-70% dupa 4 ani te credeam, dar 70-80% cu arcurile obosite nu prea e credibil.

 

Uite de exemplu, eu am dupa 5 ani si 84.000km 40% pe spate si 55% pe fata. Da, sunt in proces de schimbare, dupa ce mi-au gresit comenzile de 2 ori nemtii acum astept ultimul colet. Bine, la mine e o alta discutie, masina a stat o vreme in oras, cu drum rau si jante pe 18, iar amortizoarele montate pe masina din fabrica sunt niste mizerii ieftine in pas cu moda de ieftineala in care traim, sunt sachs.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andreilancrajan

Salut, este normal sa am joc la tija aceea in telescop(tubulatura in care intra), jocul se simte cu roata jos, pe cric nu se simte. Jocul este asemănător cu jocul in rulment.37286147_1686908931346706_2875550316286181376_n.jpg.d46a3005cea600595bf9339cdcbc2ec1.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De nou nu are joc deci nu e prea normal, ceea ce e normal e sa nu simti jocul cand e pe cric deoarece atunci e destins fortat de arc, cand masina e pe roata arcul e comprimat de masina lasand telescopul mai relaxat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. La cati Km ati schimbat amortizoarele pe fata la golf 4? 

Am un golf 4 1.6 16v din 2002 si 200k km si as vrea sa schimb amortizoarele. Oare or fi gata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!