Jump to content

Transplant soc automat & termostat - o fi compatibil ADN


eugenro2001
 Share

Postare recomandată

Salut

Indraznesc sa ma bag si eu in vorba. Sper ca topicul meu sa nu supere pe nimeni.

NU sunt posesor de broasca sau alt fel de VW. Imi plac broscutele f mult, dar viata a vrut altfel, m-am "insurat" cu verisoara (sau sora vitrega?), Citroen-ica. :bounce:

M-a prins prima si acum e mai complicat sa devin si eu broscar (prea

multe masini), sunt sigur ca stiti cum e.

Deci, am un Citroen GSA, flat four si air cooled. Pt cine nu stie, Oltcit-ul a preluat motorul de la GSA.

Corectati-ma daca gresesc, dar am inteles ca unele motoare VW air cooled, au soc automat.

As vrea sa adaptez asa ceva la Citroen-ul meu dar am nevoie de informatii, date tehnice si bineinteles piesa in sine.

La fel, sunt interesat de caracteristicile termostatelor care actioneaza flapsurile, sa vad daca se poate face un sistem care sa obtureze automat turbina la GSA.

La Oltcit si la GSA, la temperaturi mai mici de 10 grade C, trebuie montata o aparatoare in fata turbinei ca sa nu se raceasca prea tare motorul. Asta se face manual.

Eu as vrea sa fac un sistem cu jaluzele actionate de un termostat de la motorul de broscuta care sa functioneze automat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.i405.com/vw/stand/

asta pentru sistemul de control termostatic

pentru soc, trebuie vazut daca se potriveste un carburator solex de broasca pe motorul de citroen, sa pui doar socul e putin probabil...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pozele le-am vazut, vizitez forumul de ~ o saptamana.

Intrebari:

Termostatul sta in bataia vantului? Adica aerul de sub masina este cel care il incalzeste / raceste, sau sufla pe el aer care a trecut intai pe la cilindri?

STA IN ZONA CILINDRILOR, FIIND INCALZIT DE FLUXUL DE AER BAGAT DE TURBINA PRINTRE EI

La ce temperatura actioneaza?

IN JUR DE 80 GRADE

Ce deosebiri sunt (in afara de aspect) intre modelul vechi si cel nou.

CEL VECHI ERA UN BURDUF, CEL NOU E O SPIRALA

Ce dimensiuni are si ce pe ce lungime actioneaza?

LUNGIMEA NU O RETIN, SA TOT FIE VREO 6 CM; ACTIONEAZA PE O CURSA DE 11 MM, MASURAT DE MINE ACU CATEVA SERI DUPA O BAIE IN APA FIARTA!!!

Cat ma costa un second hand care functioneaza?

NU PREA SE GASESC, CINE ARE TINE CU DINTII DE ELE...

E cineva dispus sa imi vanda unul?

VEZI RASPUNSUL ANTERIOR; APOI LUCRUL NOU E LUCRUL NOU...

Despre soc:

Este cu bimetal?

DA, ESTE CU BIMETAL

Imi dai un link catre o vedere explodata a unui carburator de tipul asta?

http://www.garbus4.a4.pl/garbologia/techni.../solex_info.pdf

Poate reusesc sa adaptez ceva, fara sa inlocuiesc carburatorul, ca romanu' e inventiv!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum e socul actual la Citroen ? Ce carburator are ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Socul e manual, tragi de cablu si apoi il impingi cand incepe sa se incalzeasca.

Al meu e cu motor de 1300, e din 1984 iar carburatoarele pot fi Solex sau Weber, dublu corp.

Masina mea a fost facuta pt Elvetia, astia au niste norme severe la poluare, asa ca avea tot felul de dispozitive suplimentare la carburator pt reducerea emisiilor.

Fiind din 1996 in tara, s-a ales praful de toate adaosurile alea, si oricum nu am gasit nici o documentatie pt varianta respectiva, asa ca am preferat sa cumpar un carburator nou de Olcit 12TRS.

Motorul de GSA este identic cu cel de 12TRS, are in plus doar o degajare in carter, langa pompa de ulei, pentru actionarea pompei hidraulice. GSA-ul are cu suspensie hidropneumatica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat la

http://www.garbus4.a4.pl/garbologia/techni.../solex_info.pdf

Sa inteleg ca socul este piesa cu nr 4 "Cover - with spring and heater element" .

Asta duce la alta intrebare, daca bimetalul este incalzit de "heater element" care se vede ca are un papuc tata, cine si in ce conditii alimenteaza elementul incalzitor?

In legatura cu termostatul, se pare ca trebuie sa cumpar unul nou. Stie cineva cat costa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e buna ideea cu socul automat :lol: .. mai ales la cei care avem alte tipuri de carburator :bounce: io ma gandisem :salut: sa folosesc socul unui carburator de broasca, da' trebuie vazute distante, fixare, etc :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vine un fir de la bobina de inductie, ala incalzeste. Termostat gasesti pe http://www.hoffmann-speedster.de/us/products.htm , dar depinde daca ai ce face cu el !!! paletele la vw sunt intre turbina si cilindri, nu in fata turbinei, iar termostatul sta sub cilindri, sa bata aerul fierbinte care vine de la cilindri pe el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica de la bobina de inductie? De la +12V care vine pe bobina? Pai atunci nu incalzeste in permanenta?

Daca e asa cum mai e socul automat?

Din ce mi-ati raspuns pana acum am inteles ca pe carburator exista un arc din bimetal care actioneaza un ax prin deformarea datorata incalzirii cu o rezistenta electrica care e alimentata de la bobina de inductie!

Nu trebuie ca incalzitorul ala sa fie alimentat printr-un termocontact, care atunci cand uleiul ajunge la o anumita temperatura, sa alimenteze rezistenta de incalzire, bimetalul se incalzeste si "impinge socul"? Cand e motorul rece, bimetalul rece tine socul "tras", nu?

Sau vreti sa spuneti ca bimetalul ala e in asa fel construit ca, alimentat fiind imediat dupa pornirea motorului, ajunge la deformatia necesara pt "impingerea" socului, ~in timpul in care se incalzeste si motorul, dar fara a avea o relatie directa cu asta?

Am inteles bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostatul pot si eu sa il montez langa cilindri si cu o parghie sa "trag" jaluzelele in fata turbinei.

Cand motorul e oprit, flapsurile sunt pe pozitia de admisie aer cald si apoi, cand porneste motorul, in functie de temperatura incep sa dea drumul si la aer rece? Adica iarna sau vara, ele sunt inchise, dar vara se deschid mult mai repede, asa e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai inteles perfect. De aia se si recomanda iarna sa nu tii contactul mult pus inainte sa pornesti motorul, ca se destinde ala inainte de a porni.

Cu flapsurile e asa: pozitia de repaos e inchisa. Adica , cu motorul rece , pe cilindri nu vine aer. Incalzindu-se motorul, incep sa se deschida flapsurile. Diferenta iarna-vara e timpul de la pornirea motorului pana la deschiderea completa a flapsurilor. Si sunt asa destept gandite flapsurile alea, ca dirijeaza areul de racire, chiar cand sunt deschise, spre chiulase care se incalzesc mai puternic decat cilindrii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, multumesc.

Are cineva o capsula de asta cu bimetal si cu elementul incalzitor in buna stare pe care sa vrea sa il vanda? :salut: :bere: :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domne , capsula asta sta bagata intr-o carcasa turnata in corpul carburatorului, n-ai ce face cu ea fara carcasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domne, se poate sa ne intalnim si sa vad si eu pe viu cum arata asa ceva?

Daca e cazul, am unde sa confectionez carcasa, capsula, colivie sau ce-o mai trebui ca sa montez piesele alea.

Eventual, cumpar un corp de carburator cu totul care sa aiba bimetalul si incalzitorul, toate celelalte componente raman vanzatorului.

Asa cum am si eu pt Citroen vreo doua carburatoare care nu mai pot fi reparate, probabil ca si voi aveti la fel. La asa ceva ma gandeam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domne , capsula asta sta bagata intr-o carcasa turnata in corpul carburatorului, n-ai ce face cu ea fara carcasa

pai folosesti doar capsula cu arcul ala termocontractibil... si agati socul carburatorului de capul arcului.. bineinteles, capsula o fizexi in gaurile de prindere :ok: de o tabla care la randul ei o fixezi de corpul carburatorului :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu mine degeaba te intalnesti, am carb de dacia, cu soc manual

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In conformitate cu raspunsul lui niq_ro, revin cu intrebarea:

are cineva sa imi vanda reperele 2, 4 si 5?

Sau trebuie sa pun la rubrica vanzari/cumparari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai parca aveam eu prin troace... dar unde anume, nu mai shtiu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[Daca e cazul, am unde sa confectionez carcasa, capsula, colivie sau ce-o mai trebui ca sa montez piesele alea.

Eventual, cumpar un corp de carburator cu totul care sa aiba bimetalul si incalzitorul, toate celelalte componente raman vanzatorului.

Asa cum am si eu pt Citroen vreo doua carburatoare care nu mai pot fi reparate, probabil ca si voi aveti la fel. La asa ceva ma gandeam.

Parerea mea este sa lasi socul manual....ca este mult mai bun... decat sa te apuci sa faci o gramada de adaptari care nu stii cum vor iesi...oricum dupa parerea mea (propietar de broasca de 1 an numai) sistemul de soc existent pe broasca este mai prost...eu chiar cu carburator nou nout am probleme daca opresc motorul (cald) si apoi dupa cca 5-10 min vreau sa pornesc din nou...socul se inchide si trebuie sa se deschida iar dupa ce se incalzeste rezistenta....

Ma rog este parerea mea...poate altii au pareri mai bune....dar cred ca nu merita timpul pierdut sa te apuci sa faci aceste adaptari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu tonic. Eu, repet, am soc manual, nu l-am folosit decat de 2-3 ori, iarna, cand crapau pietrele. Vara nici vorba, o ia la sfert, daca nu chiar optime, si plec imediat fara probleme. Prea stufos sa te chinui cu ala. Si nu stiu cat de bine ar functiona o vechitura, e un risc, mai bine iei nou, dar te costa ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate aveti dreptate.

Motorul de GSA/Oltcit e mai prost din punctul asta de vedere, il poti porni fara soc, dar trebuie sa fie reglat carburatorul la fix si tot merge prost pana se incalzeste.

Cred ca exista soc automat si la unele modele de Citroen BX, o sa vorbesc cu colegii mei de forum (www.clubcitroen.ro), sa vedem ce spun si ei.

Va multumesc tuturor celor care ati raspuns la intrebarile mele si promit sa va mai deranjez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu deranjezi deloc ! Poate daca iti mai freci coatele pe aici se lipeste si de tine vreo broasca ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine stie...

Doar ca deocamdata stau cam asa

- Citroen GSA Pallas 1984 care mai trebuie doar vopsit, restul refacut complet, demontat complet, in evidenta la fisc pe numele meu, inca neimatriculat pe numele meu, viitor B93ETC

- Citroen CX Pallas IE Auto (benzina) 1983 neimatriculabil, pt piese

- Citroen CX22TRS (benzina) 1987, lovit in spate, de reparat si vandut

- Citroen CX25RD (fost diesel) 1986 doar caroseria, neimatriculabil, pt piese

- Citroen CX25TRD Turbo (diesel) 1986 in curs de reparare, reconditionare, imatriculat, cu actele in regula pe numele meu, B86CXT

Poate peste vre-un an, dupa ce scap de toate "ramasitele", sa incep sa caut o broasca sau un fastback (daca nu m-o spanzura consoarta pana atunci).

Apropo, acum vreo 2 ani, prietenul meu mecanic, a reparat si vopsit un VW d-ala, noch, dar fastback, rosu, prin zona Dristor. Il cunoaste cineva (pe fastback)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

fratilor, am nevoie de o informatie... la carburatoarele originale cu soc electric... dupa ce pornesti motorul, el se tureaza si dupa cat timp scade la turatia de relanti.. cam care sunt timpii? de turatie maxima si de scadere

PS: vreau sa fac un montaj cu un mootras de actionare faruri si vreau sa traga socul imediat dupa ce pornesc motorul .. sa stea o perioada tras apoi progresiv sa scada.. da' nu stiu timpii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!