Jump to content

Cutie De Viteze


bogdangolf
 Share

Postare recomandată

Daca masina sta pe loc atunci cand bagi in marche arriere si caraie poate fi de la disc .

La mine caraie in marsarier atunci cand nu duc schimbatorul de viteze pana in capat de tot.Masina sta pe loc si caraie ca o yala stricata.Se simte la mana punctul optim in care intra in marsarier dar cateodata din graba duc marsarierul pe la jumate si apare caraitul.Sper ca nu este vreo problema cu el, ca doar in punctul optim nu se aude nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreau si eu sa ii fac schimbu de ulei zilele astea.. dar nu stiu ce fel de ulei am eu in el si astea.. banuiesc ca ar fi bine sa l schimb total nu ? nu doar sa l completez cu ulei 75W 90.. deci imi mai poate spuen cineva inca o data exact ?

bag masina pe cricuri.. ma bag sub ea si unde este furtunasu ala care tre sa l desfac sa curga tot afara ?

si pe urma dupa ce curge tot pe unde fac plinu cu ulei pt cutia de viteze ? io am inteles ca deschid capota si am pe undeva acolo prin spatele blocului motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are nici un furtunas pt golire ,are niste suruburi cu cap de imbus(de17 parca") tre sa iei ulei 75-90 dar sa fie gl4 neaparat ,ai grija ca multe magazine nhu [prea il au si o sa iti bage pe gat gl5 sa nu iei ,sa cauti doar gl4 .c]vezi ca exista de la total si de la mobil parca cu norma asta,.de intrat tre sa intre vreo 2 litri.

acum o intrebare ----

de ce fabricantul da ca in cutie (tipul cutiei "CHL" )intra vreo doi litri si eu am pus 3 si tot nu a dat peste?sa fi pus prin alta parte uleiul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. La mine problema e asa: uneori cand vreau sa bag treapta 1 sau marche arriere imi intra in viteza doar pe jumate. Cand dau drumu la ambreiaj si ajunge in locul de unde pleaca masina de pe loc intra in viteaza de tot. Alta chestie ciudata: ca sa bag a2a trebuie sa calc ambreiajul pana in capat altfel caraie, la a3a a4a doar calc ambeiajul cat sa se desprinda discul de ambreiaj si intra fara probleme.

Cum as putea rezolva aceste probleme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti caraie pentru ca schimbi probabil prea devreme sau prea tarziu, ia incearca sa schimbi pe la 2500 ture sa vezi daca mai caraie a 2-a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caraie daca nu calc ambriajul pana in capat. Indiferent de turatie - am schimbat si la 2500 si daca nu il calc pana in capat caraie. Lucru care nu se intampla la a3a a4a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca este normal sa caraie daca nu calci ambreajul pana la capat, indiferent de viteza.

Cand nu-ti intra in marche arriere pana la capat incearca sa eliberezi ambreajul si dupa care apasa-l din nou complet si incearca din nou. Si eu patesc uneori faza asta cu caraitul cand bag in marche arriere atunci cand ma grabesc, daca sunt calm are o pozitie unde intra pana la capat si nu caraie. Chiar daca masinile sunt diferite probabil ca astea sunt probleme care apar datorita uzurii pe la sincroane, timonerie etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru o exploatare corecta se apasa complet ambreiajul la orice schimbare de treapta !!! Daca si atunci apar sunete suspecte poate fi si de la ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci pana la urma nu e nimic defect. Faza cu intratu pe jumatate mi se pare ciudata, dar e bine ca intra de tot cand dau drumu la ambreiaj.

Mentionez ca nu caraie cand intra pe jumatate doar se opreste la jumatate si degeaba il imping, merge impins la capat cand dau drumu la ambreiaj si ajung in punctul de plecat de pe loc, daca intelegeti ce vreau sa zic.

Cand ma grabesc sa bag marche arriere caraie doar daca masina e in miscare dar asta stiu ca e normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , as vrea sa va intreb daca se potriveste cutia de viteze de la 2.0 115 CP pe 1.8 90CP , raportul dintre pinioane baniesc ca sunt diferite si m-ai banuiesc ca si pinionul de a 5-a o fi cu ceva m-ai mic si poate scade si consumul wink.gif ( de ex. la 2850 rot /min am 100km /h in vit. a 5-a , si mi se pare c-am mare turatia motorului ...) , cutia mea este oricum "varza" si trebuie sa o inlocuiesc asa ca m-am gandit la "variante "

Al meu are la 100 km/h 3000 de turatii, nu stiu ce ti se pare asa mare....

Vreau sa va intreb si eu ceva in legatura cu cutia: Am intalnit momente cand merge mai greu decat de obicei si atunci nu vrea sa intre in a 5-a , ca si cum ar fi blocata.A mai intalnit cineva asa ceva sau are vreo idee?

Modificat de Claudiu90
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

am si eu o problema am un golf III 1.4 benzina , original in 4 viteze dar acum un an i-am pus cutie in 5.. am facut ieri un drum mai lung. vreo 2500 de km mers non stop. s-a intamplat sa sara din a 5-a asta cam pe la 1600 km. apoi inca 200 km nu a mai sarit.. si apoi figura s-a repetat mai ales cand deceleram sau cand incercam sa accelerez dupa decelerare. era ok daca o tineam constant, apoi tot mai des urmand pur si simplu sa tin de maneta in timpul mersului ca sa stea in viteza, pentru ca la final nici asa sa nu mai mearga si acum sunt in 4 viteze, la rece merge dar in sarcina sare mereu, daca incerc sa o tin cu mana mai mult caraie si e aproape imposibil. si cred ca e important: cand sare nu sare de tot. se aude un carait si se simte la mana cum se freaca pinioanele, e ca si cum sare doar pe jumatate.

ceva sugestii? alta cutie oare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri mi-am vopsit cutia de rezerva

IMG_0132-1.jpg

Eu zic ca a iesit ok

IMG_0126.jpg

Mai ramane sa-i inlocuiesc bucsa de cupru de la axul electromotorului

Modificat de paul_ral
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

am si eu o problema am un golf III 1.4 benzina , original in 4 viteze dar acum un an i-am pus cutie in 5.. am facut ieri un drum mai lung. vreo 2500 de km mers non stop. s-a intamplat sa sara din a 5-a asta cam pe la 1600 km. apoi inca 200 km nu a mai sarit.. si apoi figura s-a repetat mai ales cand deceleram sau cand incercam sa accelerez dupa decelerare. era ok daca o tineam constant, apoi tot mai des urmand pur si simplu sa tin de maneta in timpul mersului ca sa stea in viteza, pentru ca la final nici asa sa nu mai mearga si acum sunt in 4 viteze, la rece merge dar in sarcina sare mereu, daca incerc sa o tin cu mana mai mult caraie si e aproape imposibil. si cred ca e important: cand sare nu sare de tot. se aude un carait si se simte la mana cum se freaca pinioanele, e ca si cum sare doar pe jumatate.

ceva sugestii? alta cutie oare?

S-a dus pinionul de a 5-a. E un pinion mic iar cutiile astea ( de tipul 085) au o problema din fabrica: uleiul din cutie nu prea ajunge la el.

De asta e de preferat ca la aceste cutii uleiul sa fie verificat pentru nivel in mod periodic si alta chestie care o fac si eu: evit sa merg foarte mult la drum lung in treapta a 5-a, mai bag de multe ori si a 4-a.

Oricum, daca tin troaca cred ca am sa iau si o cutie de rezerva asa cum a facut Paul. :)

Modificat de dorur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

am si eu o problema am un golf III 1.4 benzina , original in 4 viteze dar acum un an i-am pus cutie in 5.. am facut ieri un drum mai lung. vreo 2500 de km mers non stop. s-a intamplat sa sara din a 5-a asta cam pe la 1600 km. apoi inca 200 km nu a mai sarit.. si apoi figura s-a repetat mai ales cand deceleram sau cand incercam sa accelerez dupa decelerare. era ok daca o tineam constant, apoi tot mai des urmand pur si simplu sa tin de maneta in timpul mersului ca sa stea in viteza, pentru ca la final nici asa sa nu mai mearga si acum sunt in 4 viteze, la rece merge dar in sarcina sare mereu, daca incerc sa o tin cu mana mai mult caraie si e aproape imposibil. si cred ca e important: cand sare nu sare de tot. se aude un carait si se simte la mana cum se freaca pinioanele, e ca si cum sare doar pe jumatate.

ceva sugestii? alta cutie oare?

Incearca in prima faza sa demontezi capacul cutiei de la tr.5. Sigur s-a intamplat ceva acolo - a sarit vreo siguranta, s-a slabit piulita axului etc. Daca sunt sincroane, pinioane distruse, mai bine cauti alta cutie decat sa o repari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@paul: stii cumva pt. ce e surubul incercuit? M-am uitat pe brokevw.com dar nu am gasit nicaieri.

post-982-1277375833_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt 100% sigur, dar cred ca e de la sistemul de actionare pe sufe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am joc la selector (mi se strica tot timpul semeringul) si vreau sa-l scot sa ma uit sa vad care e problema. Am vazut in DIY de pe brokevw cum se scoate numai ca numai despre acel surub nu spune nimic.

Am gasit in schimb in poza de mai jos si spune ca e "5th gear lockout" - imi e sa nu scape ceva daca il scot.

post-982-1277400710_thumb.jpg

Modificat de b-66-six
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am vrut sa verific nivelul la cutie. Surubul de umplere (unde se verifica nivelul) la mine avea sudata in varf o piulita ca sa fie desfacut mai usor (gaura de imbus de 17 oricum nu o mai puteam folosi - se rotunjise).

Ma apuc eu sa desfac, cand ma trezesc cu piulita zburand pe jos.

Sa va zic cum am verificat nivelul si mult ma usor decat sa ma tarasc pe sub masina. Am verificat pe la senzorul de viteza/km- este cel incercuit cu rosu in poza luata din postul lui Paul: se desface surubul torx de 45 si se scoate senzorul. Nivelul de la buza gaurii unde vine senzorul pana la ulei trebuie sa fie de 5,8 cm (am masurat inainte diferenta de nivel intre buza gaurii si baza de jos a surubului de umplere).

Sper ca e de folos celor care nu pot desface surubul de umplere sau celor care nu au imbus de 17.

Bafta

post-982-1277482105_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

sal am gasit un dop pe utie pot completa cu ulei la cutie pe acolo?Deoarece cand bag a 5a huruie mai tare parca ar fi turata mai mult :) pun si o poza despre acel dop de plastic hexagonal

post-36456-1278775270_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca bagi ulei pe acolo o sa ungi discul de ambreiaj si volant, nicidecum cutia. Vezi ca am scis in posul de mai sus care poate fi varianta si poti si masura cu un subler sa nu pui prea mult sau sa nu ai prea putin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ajutor....

Azi am ramas fara a I-a si a II-a

motor ABD 1.4 1994..... nu stiu ce cutie

In rest merge perfect, marsarier. 3,4,5

parca cautatorul are si un joc micut si parca un scartait

Ce as putea face?

Am citit tot topicul.... pare ca ar fi ceva la timonerie din cele citite, insa pare greu de schimbat partea cautatorului.

Ce ma sfatuiti? (in afara de mergi la un mecanic)

merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca bagi ulei pe acolo o sa ungi discul de ambreiaj si volant, nicidecum cutia. Vezi ca am scis in posul de mai sus care poate fi varianta si poti si masura cu un subler sa nu pui prea mult sau sa nu ai prea putin

Salutare.Este indicat sa se puna pe la acel dop putin ulei sa se unga discul si volantulsau nu este indicat?!La mine volantul este rugint iar dintii au usoara uzura!

Modificat de sorin74
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti dai seama cum o sa patineze daca ajunge ulei acolo ? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rezolvat problema........... nuca de pe cutie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare baieti...azi,dintr-o data schimbatorul are un joc foarte mare si cand este pe liber dar si cand este in viteza,cand pornesc merge foarte incet si da sa moara si in marsarier intra dar merge tot inainte,ca si cum ar fi intr'a intaia...Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!