Jump to content

Cutie De Viteze


bogdangolf
 Share

Postare recomandată

Uleiul recomandat este 75w90.

Stie cineva diferentele dintre 80w90 si 75w90?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau mai pe ramaneste...mai vascos (diferenta este numai la rece) 75w-90 ii ulei sintetic iar 80w-90 semisintetic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu vechea mea problema legata de orificiul de umplere la cutia de viteza.Intrucat nu pot sa-l desfac, iar la service mi s-a spus ca trebuie demontat planetara sa poata avea acces la el (si asta costa!) m-am hotarat sa fac eu ceva:

-sa incerc cu dalta sa tai buza exterioara a surubului si sa incerc sa-l fraieresc asa sa se desfaca

-sau sa dau o gaura in acest surub,sa montez un surub de 8 mm

Problema este ca nu stiu daca o sa reziste cutia in cazul folosirii daltii, iar in al doilea caz mi-e frica sa nu fac vreo prostie cu burghiul - sa treaca de surub si sa gaureasca te miri ce prin cutie!

A vazut cineva o cutie desfacuta? E 'safe' sa dau gaura cu simt in acel surub?

Partea cu umplerea cutiei pe la contactul de marsarier a picat deoarece nu pot baga mai mult de 1 litru, iar eu am golit din prostie tot uleiul din cutie si am bagat prin contactul de marsarier cca 1 litru, dar a facut spume si acum trebuie neaparat sa-l golesc tot si sa pun ulei nou.Deja in a 5-a se aude un suierat puternic si a cam inceput sa faca la fel si in a 4-a dar nu atat de simtitor.

eu am mers la un service anul trecut si mi-au sudat o piulita de planetara (multumesc pt. idee lui paul ral) in capul surubului de umplere. Acum il desfac usor de oricate ori am chef sa verific nivelul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am pus de ceva timp 80w90 si pot sa confirm ca este o mica diferenta la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La rece, dimineata, cand pornesc prima data motorul; dupa ce pornesc motorul si las ambreiajul scade putin(1-2sec) turatia(~50rpm).Cand este mai cald afara, nu se simte nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am mers la un service anul trecut si mi-au sudat o piulita de planetara (multumesc pt. idee lui paul ral) in capul surubului de umplere. Acum il desfac usor de oricate ori am chef sa verific nivelul.

Se poate si o poza? Ca maine o sa-l bag pe la senzorul de viteza dar in viitor nu se stie

Si in alta ordine de idei - am citit intreg topicul de 2 ori si tot am o mare intrebare: LA MOTOR 1,6 ABU, CUTIE CHL CAT ULEI INTRA IN TOTAL?

In manualul de reparatii scrie 1,9 litri, pe pagina 5 din topic eu nu am vazut codul chl - deci cei care au schimbat uleiul la cutia CHL cat ulei v-a pus?

Modificat de mac23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am CHL, dar am bagat 2 litri, si stiu ca ar mai vrea, dar nu stiu cat. poate ne lumineaza si pe noi cineva, care are mai multe cunostinte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nivelul de ulei in cutie se verifica pe la dopul (surubul- pun poza maine cu piulita sudata in cap) de umplere.

Cu masina cu ambele roti pe sol drept, uleiul trebuie sa fie pana in buza gaurii sau chiar sa picure foarte putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa schimb uleiul.Am bagat aproape 2 litri de mobil 75w90. Se simte la pedala de acceleratie ca nu mai trepideaza in mers, dar in treapta a 5-a se aude un suierat care creste in intensitate odata cu cresterea turatiei.Daca schimb rapid in a 4-a nu se aude nimic...

Am postat si cantitatea de ulei ptr. cutia de viteza aferenta tipului de motor ptr golf3

post-30655-1263838683_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La rece, dimineata, cand pornesc prima data motorul; dupa ce pornesc motorul si las ambreiajul scade putin(1-2sec) turatia(~50rpm).Cand este mai cald afara, nu se simte nimic.

si este bine ce se intapla?de ce scade turatia?nu cred ca decuplarea cutie de motor ar face asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este normal...avand in vedere ca se roteste arborele principal al CV ...uleiul fiind vascos, apare un moment de frecare

Modificat de szrobik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este absolut normal pentru ca atunci ca masina este scoasa din viteza si ambreiajul liber (nu este actionat) axul principal din cutie se invarte deodata cu motorul iar cum uleiul este mai vascos este normal sa aiba loc scaderea aia de turatie ~50 rpm. (mai ales la rece)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DOAR dimineata sau cand motorul nu a fost pornit de mult timp si afara este rece.Ca daca il opresc si apoi imediat il pornesc nu mai face.Este si normal, din cauza ca uleiul este mai vascos, iar dupa ce se merge putin cu masina intra si bine in viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, am schimbat uleiul, cutia nu mai suna atunci cand comut (nici pe loc nici in trafic) dar in continare am o problema : cand vreau sa ii dau a treia trebuie sa o "ghidez eu pe treapta" caci daca nu imi intra in prima treapta.Eu m-am invatat dar daca dau masina la 10 persoane 8 dintre ele sunt convins ca o vor baga in prima si nu a treia. La timionerie nu am joc decat la liber dar putin cam 3 cm stanga dreapta fata de pozitia in care sta schimbatorul.Aveti idee ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca la tija care intra in cutie, ai un cauciuc. vezi sa nu fie dus acel cauciuc. asta ar putea fi o cauza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de curand am avut si eu o problema...care initial credeam ca provine de la o planetara.

la inceput se auzea un sgomot, trancanit, in dreapta fata cand era in frana de motor...insa nu tot timpul, se auzea..trecea..si tot asa cam doua zile.

dupa nu s-a mai auzit deloc vreo zi, si cand ma bucuram si eu...incepe iar sa se auda, insa de data asta si mai tare si se auzea in continu, cand acceleram in frana de motor, tot timpul. mentionez ca se auzea doar daca era intr-o treapta de viteza, oricare.

ma duc la service sa o verifice 'colegii' de acolo, o ridic pe stand pornesc bag 1,2,3...140km/h iar nimic:|

am zis ca poate nu se aude ca nu e in sarcina...iau pe unu de acolo in masina si plec la drum, n-am iertat deloc masina,i-am dat cat ducea...nimic:|

ma duc il duc inapoi pe ala, si cand plec iar incepe sa se auda...bai frate ce are ?! :banghead:

pana la urma aia s-au gandit ca ar putea fi ceva de la cutie, si mi-au indicat sa schimb uleiul...poate trece, in caz de nu, alta cutie.

m-am dus si am cumparat ulei 75W90(dupa cum mi-a zis ala de la service, aceste e tipul pt G3), 3l de ulei...60RON litru:|

l-am schimbat si acu nu se mai aude nimic...deja am cam 1000km facuti si nu se mai aude, insa se vad schimbari in bine dupa schimbarea uleiului.

anyway. aveti vreo idee cam de la ce ar fi putut fi sunetul ala ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu si eu la 3 litri ptr. cutia care insoteste motorul 1.6 abu. Eu am bagat doar 2 dar nu mergea ok, scotea tot felul de sunete, iar daca puneam mana pe cutie se simtea cum tremura.Azi am mai bagat 1 litru si vreau sa va spun ca masina se comporta cu totul si cu totul altfel!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am schimbat uleiul la cutie prin noiembrie, si nu mi-au intrat nici macar 2 litri, undeva la 1.8-1.85 litri, restul a curs pe jos, mentionez ca masina era dreapta, nu era ridicata pe cric sau altceva... ok, problema mea care este, si inainte de a schimba uleiul, si acum, imi intra relativ greu in vitezele 1 si 2, trebuie sa fortez putin, care poate sa fie cauza?

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DumitruConstantin

daca intra mai greu in treptele 1 si 2 si daca mai si agata cred ca e din ambreiaj cel putin asa a patit un prieten tot la un g3 si a schimbat ambreajul acum merge ca nou

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un drum pana la ai mei - cutia se comporta ok, nu suna, dar tot nu intra in a treia la fel de usor ca in celelalte trepte.Problema este ca mi-a iesut cablul de ambreiaj din tija metalica care il sustine (tija prinsa de vasul de expansiune).Aceasta tija se pare ca regleaza cursa cablului de ambreiaj.Eu am pus-o inapoi dar nu am nimerit si veriga in care a fost initial astfel ca acum imi intra rau de tot in viteza - cand plec de pe loc imi moare motorul de parca as fi incepator-.Maine bag tija pe fiecare canelura a cablului, dar intrebarea mea este cum trebuie sa prinda un ambreiaj astfel incat sa nu fie probleme? (adica mai sus, mai jos cum ar fi normal?).

post-30655-1264100885_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce treaba are prinderea aia cu cablul? Aia e acolo sa nu balangane cablul haotic pe langa motor. Vezi ca ai alte probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!