Jump to content

Lumini de bord Fabia


Florinel
 Share

Postare recomandată

  • 1 month later...

Reinviu topicul cu o intrebare!

La skoda fabia an fabricatie 2001 1.9tdi atd se poate face ca atunci cand pun contactul sa se aprinda doar acele ceasurilor din bord?

Ma refer cu ajutorul unei interfete vag-com sau vag K can commander,nu hardware.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am o Fabia 1.4 break benzina 2002.Masina are ESP si ASR si fiindca nu se vad acesti martori in bord, am decis sa desfac si eu bordul si sa verific ledurile respective. Am citit tot topicul fiindca mi s-a parut interesanta schimbarea ledurilor, dar eu as vrea sa vad doar acele leduri daca sunt ok sau nu.

Nu am gasit insa cum se demonteaza bordul. La un moment dat am dat aici de niste filmulete dar nu se puteau viziona, probabil au fost sterse.

Deci, cum demontez bordul? Nu am gasit nimic nici pe yt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoti partea de plastic de deasupra carcasei de la volan si acolo ai 2 suruburi, si gata, ai scos ceasurile de bord afara.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tragi de ornamentul care vine deasupra la coloana volan, dupa care o sa ai acces la suruburi - 2 buc, torx - dupa aceea deconectezi mufele si scoti ceasurile

 

atentie la scoaterea limbilor - dupa ce le montezi la loc, trebuie sa recalibrezi ceasurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Scoti ornamentul:

mcdi0g.jpg

2. Desfiletezi cele 2 suruburi care fixeaza clusterul:

20kw1ev.jpg

3. Scoti cele 2 mufe ale clusterului:

2416xk6.jpg

2h2edyp.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia ca as desface si eu ceasurile daca tot se scot asa usor :) Problema este "recalibarea" asta...cum se face?

Vreau sa le scot pentru ca martorul de check engine se vede aprins pe jumatate, iar martorul servo nu se vede deloc (doar noaptea se vede "ruma" lui, conturul - probabil l-a astupat pentru ca aveam probleme la ea, a trebuit sa schimb senzorul G250). Sunt curios ce e p-acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai ce chestie!!!! Ne-am mutat cu totii pe forumul asta, acum....

Multumesc pentru ajutor.

 

Chestia cu calibratul ceasurilor n-am inteles-o nici eu. 

Inca ceva: cand treceti comutatorul de lumini pe treapta 1 (pozitie), se aprinde vreun martor in bord? La mine nu se aprinde, dar becurile de pe masina functioneaza normal.

Ati auzit pana acum sa se fi ars vreun led din bord?

Ma gandesc la altceva:sa merg la dezmembrari si sa fac proba cu unul de la o masina asemanatoare cu a mea, ca sa nu mai stric si altceva la bordul meu. Oare se poate? Daca da, la ce trebuie sa fiu atent pentru compatibilitatea bordurilor?

Modificat de ekoly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu.

Da, am auzit.

Se poate doar proba clusterul... dar nu poti porni motorul. Citeste nitel despre imobilizator sa vezi  cum stau lucrurile, si ce trebuie facut daca vrei sa inlocuiesti clusterul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, abia acum dupa ce am citit ce ai scris, mi-am dat seama ca era prea frumos.

Daca e asa complicat mai bine zic pas, chiar nu m-am asteptat.

Nu stiu nici cum e cu imobilizatorul

Ma gandesc la kestia cu km-ajul, ar fi facut multi asta, mai ales daca vroiau sa vanda masina. 

 

Singura varianta ramane cu inlocuitul led-urilor, dar si aici e problema cu ceasurile din bord. Nu stiu ce sa zic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit pe cineva din oras care ma poate ajuta, insa ma nelinisteste o chestie: cum ar putea sa se arda cele 2 led-uri (ASR si ESP) ? Daca stateau aprinse non-stop in bord mai ziceam, mai ales ca in conditii normale ele se aprind de cateva ori /an.

Pana se desfac bordul, ar mai putea fi vreo varianta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia ca as desface si eu ceasurile daca tot se scot asa usor :) Problema este "recalibarea" asta...cum se face?

Vreau sa le scot pentru ca martorul de check engine se vede aprins pe jumatate, iar martorul servo nu se vede deloc (doar noaptea se vede "ruma" lui, conturul - probabil l-a astupat pentru ca aveam probleme la ea, a trebuit sa schimb senzorul G250). Sunt curios ce e p-acolo.

 

mai mult ca sigur, ai martori acoperiti.

 

Am gasit pe cineva din oras care ma poate ajuta, insa ma nelinisteste o chestie: cum ar putea sa se arda cele 2 led-uri (ASR si ESP) ? Daca stateau aprinse non-stop in bord mai ziceam, mai ales ca in conditii normale ele se aprind de cateva ori /an.

Pana se desfac bordul, ar mai putea fi vreo varianta ?

 

nu prea sunt sanse sa se arda martorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai am altceva de verificat, inainte sa demontez bordul si sa vad ce e acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prea - sa desfaci bordul, sa verifici si sa montezi totul la loc, inclusiv recalibrare - dureaza max 30 minute, deci o sa iti fie usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu ma pricep la surubarit, insa mi-e frica cu recalibrarea. Am tot citi pe forumul asta despre recalibrarea ceasurilor, unii le-au remontat ochiometric prin tehnici primare, altii s-au folosit de vag-com (iar eu nu am), deci e cam complicat. Am cautat si pe youtoube ceva filmulete dar nu am gasit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU scoate acele, desfa doar folia dintr-o parte si ci o penseta scoti de acolo cu ce e acoperit martorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A pus cineva un tutorial aici. http://vwforum.ro/topic/44346-diy-calibrat-ceasuri-bord/

Ar trebui sa demontez totul pana la poza 3 de acolo si apoi sa vad ce e sub placa neagra? Inainte de toate , mai scot firele de pe baterie?

Modificat de ekoly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai bine, deconecteaza bateria, da jos ceasurile. Merge si cu ea conectata, doar sa nu pui contactul fara ceasuri - o sa se umple de erori - se pot sterge erorile cu VCDS-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca am desfacut si eu bordul. check engine si martorul de servodirectie erau acoperiti cu un fel de spuma verde. Am dat-o jos, am curatat bine, am montat pe masina si gata! Nu mai pot s-o pornesc :)) Mi-a blocat imobilizatorul. Cam ce as putea face? Ca sunt si la munca...

O sa pun si poze mai tarziu. Acele de la turometru si vitezometru stau ceva mai jos, dar nu foarte mult.

Alta problema, cand am veut sa pun suruburile, unul mi-a scapat. Cam pe unde sa fi ajuns? :D

Gata, mufa verde, din dreapta nu intrase bine. Problema e ca mi-a ramas airbag-ul aprins. Si problema cu surubul care nu stiu unde a ajuns :D

Modificat de Caracal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Surubul il inlocuiesti, martorul cred ca se va stinge singur dupa vreo 15 porniri, la opel asa era, daca declansam vreun martor, fara ca piese pe care o deserveste sa fie defecta, se stingea dupa x porniri. Dar la tine poate o fi asta, sau o mufa nebagata corect?

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat. Am sters toate erorile ( multe, cam in toate modulele :D ) si nu mai e nici un martor aprins. Multumesc mult, ma bucur ca am rezolvat si mânäria asta...

Poze:

http://www.rullz.us/bord1.jpg

http://www.rullz.us/bord2.jpg

Modificat de Caracal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da' fain loc de munca ai, poti sa bibilesti la masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Vreau sa le scot pentru ca martorul de check engine se vede aprins pe jumatate, iar martorul servo nu se vede deloc (doar noaptea se vede "ruma" lui, conturul - probabil l-a astupat pentru ca aveam probleme la ea, a trebuit sa schimb senzorul G250). Sunt curios ce e p-acolo.

La tine martorii aia 2 se vedeau aprinsi si dupa ce porneai motorul?

Cum te-ai descurcat cu montatul acelor?

Ce erori ai avut si cum le-ai sters?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!