Jump to content

Probleme Cu Directia?


AliZ
 Share

Postare recomandată

Am o problema recenta la directie. La demararea in tromba imi trepideaza roata dreapta. Susoensiile pe fata sunt noi, Monroe sensatrack, iar la directie am facut acum o saptamana verificare si mi-au spus ca nu am nimic, am facut si geometria si totul pare OK. Eu cred ca ar fi pivotii, ca simt ca parca uneori sunt mici jocuri la volan, isi schimba sensibil directia volanul. Stie cineva rezolvarea la problema cu trepidatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • trami

    12

  • corneea

    11

  • istef

    10

  • Thheo

    8

Top Posters In This Topic

La demararea in tromba imi trepideaza roata dreapta.
Cum ti-ai dat seama? Ce simti, mai exact?
Eu cred ca ar fi pivotii, ca simt ca parca uneori sunt mici jocuri la volan, isi schimba sensibil directia volanul.

Pai sau sunt mici jocuri, sau sunt sensibile? :evil: Cam cate grade de rotatie a volanului? In ce regim de mers (demaraj, mers drept, in curba...)?

Pivotii nu prea au treaba cu directia, capetele de bara au.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Saptaman asta am fost luni la service si mi-au schimbat bucsele la bara stabilizatoare ptr ca imi troncanea destul de tare si neplacut auzului. Dupa ce s-a produs schimbarea, am testat masina impreuna cu mecanicul si am fost foarte incantat ca nu mai troncanea (client fericit). Insa abia dupa vreo 2-3 zile de mers am rezlizat ca directia se comporta putin ciudat, in sensul ca acum simt in volan pana si cele mai mici denivelari si parca uneori imi face impresia ca imi fuge mie volanul din mana sau la curbe are tendinta de a se mai duce putin mai mult decat intorc eu volanul. nu stiu daca am fost foarte explicit, dar ma intreb si eu daca e normal acest comportament in urma schimbarii bucselor alea ?

inainte de a fi schimbate , da troncanea bara aia, dar directia era sfanta, acu am dubii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tu mai ai probleme cu unele bucse,mergi la un mecanic si verifica toate bucsele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cand am fost la service, le-am zis: fratilor, troncane! schimbati ce trebuie schimbat si gata! am stat langa ei si langa masina fiecare secunda, deci nu se pune problema ca au facut magarii. prima data stiu ca s-a discutat sa schimbe si bucsele de brat (cele inferioare), dar s-a constat ca nu de la ele e problema, mai apoi localizandu-se "buba" pe bara stabilizatoare => schimbat bucse => disparut zgomot => client fericit. Ce alte bucse ar mai putea crea probleme ?! ma supar si schimb TOT ! :censur:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diagnosticarea problemelor cu directia ar trebui abordata asa:

1. Verificat sa nu existe jocuri in elementele de directie SI cele de prindere ale rotilor PREA MARI

2. Verificat GEOMETRIA <- insist pe asta. In general o geometrie a rotilor dereglata mai da comportamente de tipul acesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut!

Am fost plecat din Iasi si nu am mai avut timp sa postez nimic. Sambata cum am ajuns acasa(BT) am bagat masina la un bun prieten in service sa o verfice, dar nu inainte de a-l ruga sa o ia in "ture" sa isi dea cu parerea despre directie... dupa "ture" am suit-o pe elevator si totul e in regula si apoi i-am zis sa faca o geometrie a rotilor pe calculator... rezultat final si citez pe mester: "masina ta are un comportament perfect iar directia este perfecta"(directia avea dereglare de 0.05 si abia peste 0.1 se considera necesara efectuarea de "modificari")... oare sa fiu eu cel care are nevoie de un control ?! oricum, acum sunt mai linistit dupa ce mi s-a zis ca merge f bine asa cum e, doar ca ...nu mai e ce-a fost...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu si eu... daca geometria a iesit bine, (a verificat toate unghiurile? - unghi fuga, cadere, convergenta?) si nu sunt jocuri la directie, atunci mai verifica presiunea in cauciucuri sa fie cat mai egala fata stanga cu fata dreapta. Dar si spate st cu spate-dr. Daca nici asta nu merge, atunci vezi daca ai vreo incarcare mare pe o parte a masinii. Daca nici asta nu e cazul, mergi la psihiatru. :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema troncanitului , sau mai bine zis un sub-trancanit, se manifesta si la mine mai ales pe piatra patrata.

Si in acelasi timp aveam un joc la roata, dar nu la miscari stanga-dreapta ci la miscari cu partea de sus a rotii, impins-tras. Problema era bucsa de cauciuc din capul telescopului, vreo 600.000lei. Dar am schimbat si bucsa aia rotunda (ca o mica tigaie), de la brat.Bucsa asta am schimbat-o intotdeauna si la Golf-ul 2 si la 3 si se pare ca inevitabil si la 4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La placarea in tromba mai exact, volanul sta drept, incepe roata din dreapta si trepideaza tot mai tare pana cand las piciorul de pe acceleratie. Repet suspensia e noua, iar "cica" la directie nu ar fi probleme spun cei de la timisoara, Quark Motors.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut.

Eu am avut o Skoda Felicia inainte, si am avut aceleasi simptome. Exact aceeasi reproducere, cu pedala ridicata nu mai facea. Nu mi-am dat seama nicicum, pana ce era sa fiu intors in mijlocul strazii fara sa vreau...

Problema a fost cu capetele de planetare. Din cauza lor am venit de la Ploiesti la Brasov in 3 ore juma, cu drum liber. Eu zic sa le verifici. Ale mele erau varza, si de acolo am avut problemele.

Good luck

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi..am sa verific..apropo, cat costa un capat de bara...de planetara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am dat anul trecut vreo 2 milioane pe unul. Si cum a trebuit sa le schimb pe amandoua, am ajuns pe la vreo 5 milioane cu tot cu manopera. Iar piesele erau din Spania, deci nu originale. Dar nu cred ca difereau prea mult la pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AliZ: cap de planetara - 3.5 milioane, cumparat cu o saptamana inainte de Craciun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca este normal daca roata pierde aderenta si incepi sa o turezi de ii sar capacele in gol.. ( adica e normal sa trepideze )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut!

Problema mea e simpla si la obiect: volanul trage putin drepta.

Doresc intai sa mentionez ca am puricat bine de tot forumu si am cautat despre servodirectie( ma gandeam ca poate e de acolo). M-am dus cu gandul la servodirectie ptr ca am facut de 2 ori o geometrie a rotilor(la interval de 800km), in service-uri de calitate, cu oameni de incredere si de fiecare data raspunsul a fost ca nu am nici o modificare de unghi, insa cum plecam la drum, iar tragea dreapta. Verific tot timpul presiunea in pneuri, caucioacele sunt uzate in mod egal...Sunt constient ca sosele au o tenta de urcus spre axul soselei dar am testat de nsphe mii de ori pe drum drept si e la fel. Deci...revin si intreb...are POATE mecanismul de servodirectie ceva de a face cu asta ? (nivelul de ulei la servo e OK, nici o pierdere de cand o am)...sau mai e vreo alta cauza posibila? vreun alt reglaj ?!

(offtopic: montat azi sonda lambda noua!!!!! fericire mare pe capul meu, merge iar brici - nici o eroare pe computer :) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Patit acelasi lucru acum citiva ani cu un G 2. :)

Inversat cauciucurile de pe fata intre ele... :)

Rezultat:tragea in partea cealalta :33:

Solutie : aruncat anvelopele respective (Montana,noi-noute)

Rezolvat problema... :ok:

E o idee,incearca... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru inceput, verifica sa nu ai cauciucuri de tipuri diferite sau jante foarte lovite(cel mai frecvent). Defectiunile la servodirectie nu s-ar manisfesta asa. Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauciucurile sunt toate 4 acelasi model Michelin( adica nu-s chiar panarame,nu ?), pe spate sunt vizibil mai roase decat pe fata(astfel presupun ca fostul proprietar deja a permutat cauciucurile...).

Jantele sunt de tabla deocamdata, dar nu-s lovite. Maine o sa fac si o echilibrare a rotilor ca nu e o operatiune costisitoare si e bine sa fie si asta facuta. Si o sa probez si ideea lui @Viorel de a inversa cauciucurile intre ele, macar sa vad daca are efect contrar sau deloc...

Sper din tot sufletul sa fie pneurile de vina, ca oricum am planificat schimbarea lor la venirea primaverii, asa ca poate accelerez decizia :)

(da, inca merg cu cauciucuri de vara....momentan nu am de iarna , am doar lanturi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat problema temporar. se pare ca baietii aveau dreptate, problema era din pneuri. desi aveam presiuni egale in pneuri, pneurile nu erau uzate in mod egal. asa ca momentan umblu cu o mica diferenta de presiune intre pneuri dar macar am directie rectilinie :salut: mai astept putin si bag 4 cauciucuri noi....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Servus, conduc un Golf 4 TDI 90 CP si de cand a dat inghetul, am inceput sa aud zgomote infundate ori de cate ori roteam volanul la unghi mai mare de 90 grade. Am dus masina la AMI service si mi-au spus ca la caseta de directie e problema. Au completat cu ulei VW de culoare verde, insa ce au gasit ei acolo avea culoare rosie. Cum masina a fost in service exclusiv la Porche Aviatiei, credeti ca au "bulibashit-o" acolo? Masina are 144'000 km dar cum a beneficiat exclusiv de tratamentul Porche, si cum nu prea stiu daca uleiul din caseta se schimba, credeti ca au gresit ei undeva? Ca sa nu ma apuc sa cheltuiesc pe o noua caseta (Porche cere 600+ EUR iar cea mai ieftina cu garantie 1 an am gasit-o la 200 EUR) imi puteti recomanda inca un service pentru o a doua opinie? Dupa ce baietii de la AMI au completat cu ulei VW verde, zgomotul a disparut, insa ei mi-au spus ca trebuie schimbata caseta. Cum nu ma inghesui sa ma destind de niste sute, mi-ar prinde bine sfatul unor cunoscatori, mai ales ca poate si sfatul cu schimbatu' vine din directia (schimba ca nu-i strica ceva nou).

Multam fain

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul corect este G 002 000 (verde). Folosirea unui ulei necorespunzator poate duce la deteriorarea unor garnituri.

Poti apela la Metrotehnica pentru o noua constatare, am auzit ca sunt buni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toti cei de pe forum.De cand a inceput sa se topeasca zapada am vazut o pocnitura cand virez maxim stanga-dreapta si se aude si cand mai sunt si gropi mai mari.Am fost la un service si au tras baieti de roti si se aude un pocnet(ei spun ca din caseta se aude).Oare am probleme cu caseta la 47000 de km ???????????Altceva cei de la service au spus ca nu sar pute aude.As dori si eu un rapuns rapid poate ma duc cu ea la reprezentanta. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"am vazut o pocnitura " ???

vezi sa nu fie slabite unul din suruburile de la bascula, mai ales ala dinspre spatele basculei.

bascula nu fuge din loc dar se aude o pocnitura destul de grava.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se aude o pocnitura si cred ca e sigur din caseta.Am auzit ca este un surub care poate regla poate aceasta pocnitura.Mersi pt raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Laurentiu_LWR a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!