Jump to content

Masurarea Compresiei


tonic
 Share

Postare recomandată

incerc sa copiez aici cele cateva postari legate de masurarea compresiei, in dorinta de a clarifica acest aspect.

MikeRG

Yesterday, 10:34 AM

Post #45

Membru Senior

Joined: 12-February 03

From: Bucuresti

Member No.: 13

Nr auto: B 33 XTC

Masina: Volkswagen 1200L 1.2 40CP

compresia se masoara la rece

--------------------

tonic

Yesterday, 10:38 AM

Post #46

Membru

Joined: 19-December 03

From: Bucuresti

Member No.: 426

VW 1200

Warn: (0%)

QUOTE(MikeRG @ Feb 7 2007, 10:34 AM)

compresia se masoara la rece

eu stiam de la alte masini si din instructiunile de folosire a compresmetrului ca temperatura trebuie sa fie cea de functionare a motorului, filtrul de aer scos, bujiile toate scoase si clapeta de acceleratie deschis la max.

La broasca de ce se masoara la rece?

MikeRG

Yesterday, 10:48 AM

Post #47

Membru Senior

Joined: 12-February 03

From: Bucuresti

Member No.: 13

Nr auto: B 33 XTC

Masina: Volkswagen 1200L 1.2 40CP

QUOTE(tonic @ Feb 7 2007, 08:38 AM)

eu stiam de la alte masini si din instructiunile de folosire a compresmetrului ca temperatura trebuie sa fie cea de functionare a motorului, filtrul de aer scos, bujiile toate scoase si clapeta de acceleratie deschis la max.

La broasca de ce se masoara la rece?

nu am gasit pe undeva sa conditioneze procedura de un motor cald

victori

Yesterday, 11:49 AM

Post #50

Membru Senior

Joined: 17-February 03

From: Bucuresti

Member No.: 23

vw 1200 din 1967 cu motor 1300 AB 44 CP

1. compresia se ia si la crece si la cald. In felul asta iti poti da seama daca ai probleme de la supape sau de la segmenti.

Legat de ce spunea victor...ma gandesc...

masori la rece - daca compresia este slaba atunci pot fi supapele saui segmentii.. daca este buna e ok

masori la cald - daca este slaba - sigur sunt supapele?????? (asta este raspunsul oare? asa se face diagnosticul doferential?). Dar daca sunt de vina totusi segmentii si nu supapele???? cum ne dam seama ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la motoarele cu cilindri verticali solutia era sa introduci cativa cm cubi de ulei in cilindru si sa faci apoi compresia. Astfel daca compresia crestea era clar ca era din cauza ca uleiul a etansat segmenti si deci cauza erau segmenti. Daca nu crestea cauza era o supapa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..ma gandesc...

masori la rece - daca compresia este slaba atunci pot fi supapele saui segmentii.. daca este buna e ok

masori la cald - daca este slaba - sigur sunt supapele?????? (asta este raspunsul oare? asa se face diagnosticul doferential?). Dar daca sunt de vina totusi segmentii si nu supapele???? cum ne dam seama ?

dezvolt: clar bagi niste ulei si poti sa iti dai seama chiar cu motorul rece unde e buba, daca pelicula de ulei suplineste uzura segmentilor sau dimpotriva, este vorba de o problema cu supapele/ghidurile/scaunele

asa ca chestia cu motorul cald sau rece nu e super relevanta decat daca vrei sa stii exact in ce plaje variaza compresia, cu motorul rece si cu motorul la temperatura de functionare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... parca mai era un topic cu masurarea compresiei - in fine.

Mi-am luat si eu un compresmetru mai acu doua luni. Partea haioasa e ca tot nu stiu sa-l folosesc, desi mai pusesem intrebarea acu 2 ani.

Am un motor pus pe masa in boxa. Are toate bujiile scoase. Am insurubat furtunul rind pe rind in fiecare gaura de-a bujiei. Am invirtit din volant in sus, in jos, pina m-au trecut apele: rezultat - nimic. Dupa aceea am citit pe net si pe la noi, si pe la altii, cum ca se masoara compresia cu motorul pornit (invirtit de starter, din cite inteleg). Probabil altfel nu apuca sa compreseze suficient cit sa inregistreze aparatul din cauza scaparilor... dar chiar asa, sa nu inregistreze deloc ?! Poate motorul e buba, oricum trebuie sa-l desfac.

A, si mai am o nelamurire ... exista si compresmetre care masoara depresiunea pe cilindru, nu ? Cred ca astea au ventilul pus invers si alt manometru ... de-astea n-am vazut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... parca mai era un topic cu masurarea compresiei - in fine.

Mi-am luat si eu un compresmetru mai acu doua luni. Partea haioasa e ca tot nu stiu sa-l folosesc, desi mai pusesem intrebarea acu 2 ani.

Am un motor pus pe masa in boxa. Are toate bujiile scoase. Am insurubat furtunul rind pe rind in fiecare gaura de-a bujiei. Am invirtit din volant in sus, in jos, pina m-au trecut apele: rezultat - nimic. Dupa aceea am citit pe net si pe la noi, si pe la altii, cum ca se masoara compresia cu motorul pornit (invirtit de starter, din cite inteleg). Probabil altfel nu apuca sa compreseze suficient cit sa inregistreze aparatul din cauza scaparilor... dar chiar asa, sa nu inregistreze deloc ?! Poate motorul e buba, oricum trebuie sa-l desfac.

A, si mai am o nelamurire ... exista si compresmetre care masoara depresiunea pe cilindru, nu ? Cred ca astea au ventilul pus invers si alt manometru ... de-astea n-am vazut.

Aparatul nu are nimic. Si teoretic nici motorul. Pentru ca aparatul sa citeasca motorul tre sa se invarta repede altfel aparatul nu prinde acel moment scurt in care ambele supape sunt inchise.

Celalalt aparat de care spui masoara pierderile de presiune. e un aparat complementar care te ajuta sa identifici exact pe unde pierzi presiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce am mai facut

masurat compresia la rece era in ordine (1 2 3 4 - 8,5: 8,6; 9,6; 9,5.....) asta in conditiile in care chiulasa de la 1 2 este clar diferita fata de cealalta, cred ca are joc in ghiduri si are si bujiile bucsate.....

apoi am reglat inca odata tachetii...masurat din nou compresia la rece - 10 la toti cilindrii (este adevarat ca aici bateriile au invartit mai repede motorul - chestie de contact la masa si plus)

apoi pornit motorul lasat cca 1 ora sa mearga

masurat compresia la cald;

tot in ordine - 10-10,5; 10-10,5; 12-12,5; 9,5.

Deci se vede clar ca exista o diferenta intre cald si rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce am mai facut

masurat compresia la rece era in ordine (1 2 3 4 - 8,5: 8,6; 9,6; 9,5.....) asta in conditiile in care chiulasa de la 1 2 este clar diferita fata de cealalta, cred ca are joc in ghiduri si are si bujiile bucsate.....

apoi am reglat inca odata tachetii...masurat din nou compresia la rece - 10 la toti cilindrii (este adevarat ca aici bateriile au invartit mai repede motorul - chestie de contact la masa si plus)

apoi pornit motorul lasat cca 1 ora sa mearga

masurat compresia la cald;

tot in ordine - 10-10,5; 10-10,5; 12-12,5; 9,5.

Deci se vede clar ca exista o diferenta intre cald si rece.

ce ai pus nou in motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in compresmetrul pe care il am are o supapa care mentine compresia masurata si are un buton cu care "descarc" metrul

http://www.amazon.com/Actron-CP7828-Profes...e/dp/B00020BM28

ai distanta intre capetele segmentilor in tolerante?

fa o slefuire a supapelor si a scaunelor cu un furtun tras peste axul supapelor introdus un material de 8mm(cit are gaura furtunului si prinde-l intr-o masina de gaurit manuala. foloseste pasta de slefuit. nu trebuie turatie mare. slafuieste-l pina vezi o linie comleta care se inchide.

in carte asa scrie: minimum pressure=100psi(6,8 bar)

maximum variation between cylinders=21psi(1,4bar)

-motorul trebuie sa fie la temperatura de operatie

-clapeta la carburator la maxim deschis si +(15) de la bobina desconectata

-invirtit minim patru cicluri de compresie. intr-un motor sanatos compresia trebuie sa creasca instantaneu. daca creste incet, atunci segmntii sint uzati. compresie mica indica scurgere la supape sau chiulasa este crapata

-masurarea compresiei cu ulei nu este o masurare precisa la motoarele orizontale(!)

Modificat de tibimakai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

cum poti sa-ti manufacturezi un tester?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dificil. E vreo 40 de ron in targ la Vitan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!