Jump to content

Curatarea Turbinei - Motoare Tdi


WRC
 Share

Postare recomandată

Atasez 2 filmulete  inainte si dupa curatarea geometriei variabile.  Cred ca trebuie reglata tija actuatoruli intrucat nu ajunge pana la surubul limitator.  Masina trage mai ok in zona 1800-2200 rpm fata de cum tragea inainte. In schimb parca dupa 3000 rpm inainte de deblocare tragea mai violent( posibil asta sa fie din cauza ca nu e reglat optim)     Inainte de curatare aveam si un gol de putere in zona 2500rpm care a disparut.

 

inainte   http://tinypic.com/player.php?v=2wnoec3&s=8#.VDQFU_l_tec

dupa :  http://tinypic.com/r/28jcq6x/8

Modificat de noobsound
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA  partea buna este ca ai curatat geometria si ai rezolvat cu jocul dintr tija si parghie, dar reglajul  cam lasa de dorit....

 

Daca ai posibilitatea de un VCDS poti regla singur lungimea tijei.

Parghia trebuie sa ajunga pana la surubul limitator si in acel punct trebuie sa ai o presiune de 1150 mbar la o turatie constanta de 1400 rpm, si in partea opusa  trebuie sa ai o presiune de 950-980 mbar la turatia de 1400 rpm.

Aici ai o explicatie mai completa http://vwforum.ro/topic/113892-reglarea-surubului-limitator-si-a-tijei-ghid-valabil-pentru-turbocompresoarele-garrett/

Si daca nu te descurci singur i-a legatura cu userul  Dementor e din Cluj si poate te poate ajuta.

 

Bafta

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit acel topic dar am crezut ca se refera strict la motoarele 1.9tdi.  Al meu este un 2.5tdi ( 5 cilindrii nu v6).  Mersi mult.  

 

Am totusi o intrebare intrucat acel topic este blocat. In cazul in care ecu este resoftat, valorile  dupa care trebuie reglat sunt tot acelasi?

Modificat de noobsound
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acu ma mai gandii la una. In legatura cu motoarele resoftate (ca si al meu are un usor remap).

 

Daca remapul fara curatire / repararea in prealabil a MAF-ului, EGR-ului si turbinei - si toate aveau un anumit grad de jeg si uzura - atunci dupa schimbarea / remedierea uneia sau mai multor probleme - ar putea sa mearga aiurea. Practic ar trebui readaptat softul...

 

Iar turbina - cum naiba mai stii sa o reglezi 100% corect daca valorile spuse de @Rune sunt diferite in urma schimbarii softului?

 

Caz concret - eu am soft pe masina de aprox 3-4 ani. Masina are 14. Deci in mod cert la momentul remapului MAF-ul era un pic jegos, si actuatorul (care a cedat - povestit mai sus) nu era in parametri. Si cine a facut softul aia a avut, cu aia a lucrat...

 

E ceva corect in ce zic sau am luat-o pe aratura?

Modificat de mad_kat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca e corect ce spui u acolo!

Acum 6 luni am facut si eu un resoft știind ca turbina nu era foarte buna. Cu softul nou a mers perfect pana s-a dus turbo. Am schimbat 2 turbine si nici acum nu merge cum trebuie (intra turbo undeva la 3000 rpm si scota fum negru)

Un coleg de pe forum mi-a spus sa pun softul original si scap de probleme. Pana sa imi spun problemama aici pe forum am fost la o multime de mecanici si nimic.

Sunt curios daca se pote schimba ceva la softul pe care il am acum ca sa merga bine sau doar cu cel original va funcționa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

offtopic  mad_kat & lex68aex

Resoftarea se face numai in urma unui test Dyno care te asigura ca masina e minim 95%  in parametri din punct de vederea al puterii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la fel de offtopic:

asa ar fi normal - dar majoritatea infig laptopul si ... Si la a mea, bag mana in foc ca nu a vazut dyno nici inainte nici dupa

 

ma gandeam serios sa revin la softul stock, dar nu am de unde sa il iau :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la fel de offtopic:

asa ar fi normal - dar majoritatea infig laptopul si ... Si la a mea, bag mana in foc ca nu a vazut dyno nici inainte nici dupa

ma gandeam serios sa revin la softul stock, dar nu am de unde sa il iau :(

Nu cred ca il mai gasesti undeva. Pt fiecare motor e diferit softul. Eu il am pe un stick am meu , l-am salvat înainte sa il modific. Ti-l pot trimite daca vrei sa incerci. 1.9 tdi 131 cp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar ar tau nu mere - ca ai alt tip de motor - insa teoretic orice soft stock de ALH ar trebui sa mearga... Ma indoiesc ca sta cineva la fabrica sa customizeze softuri pe banc...

 

Mergand si pe logica ca un ecu de pe un motor merge pe alta masina cu acelas tip de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun dar eu ce  fac in cazul meu?  Surubul actuatorului nu a fost reglat dupa resoftare, de aici ma gandesc ca inainte era reglat dupa softul original, si de aici ar rezulta ca si acum reglajul ar trebuii facut tot dupa parametrii despre care s-a vorbit pe forum, parametrii stock.  

     Acei parametrii despre care se vorbeste in topicul cu reglarea actuatorului sunt valabili 100% si pentru motorul meu 2.5 TDI 5 cilindii cod AXG 111kw de fabrica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@noobsound.

De cat sa te chinui ia legatura cu, colegul Dementor(e din Cj)si cu siguranta o sa fi rezolvat.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Va salut,am citit multe lucruri interesante pe aici,foarte interesante si am invatat multe lucruri,am o intrebare la voi,eu as vrea sa desfac turbina sap viitoare pt ca am desfacut intercooler-ul sap trecuta si avea ulei in el,cam multisor,mi-am dat seama ca am ulei in el deoarece imi curgea din intercooler ulei pe scut si atunci l-am desfacut,au curs cam 50-70 grame dupa parerea mea,am curatat scutul si toate bune pana cand ieri am vazut iar ulei pe el (PE SCUT)si cred ca este iar imbacsit de ulei,intrebarile mele ar fi,

1.este posibil sa imi curga ulei din intercooler pe scut odata ce intercoolerul trebuie sa fie etans pt ca pe acolo trece aerul in presiune?eu aud un suflu foare puternic atunci cand accelerez mai tare si am un dubiu ca intercooler-ul ar fi spart,crapat,este posibil?Cand am scos uleiul din el am desfacut doar furtunul de sub intercooler si asa a curs uleiul,pt ca nu am putut sa il scot afara sa ma uit la el,nu am reusit.

2.vreau sa desac turbo sa il curat,sunt pasionat de mecanica si cred ca o sa ma descurc,acum vreau sa va intreb daca in 2-3 saptamani intercoolerul meu sa umplut iar cu ulei din turbina am vreo sansa sa mai fac ceva cu ia?adica pot schimba o garnitura sau ceva sa nu mai piarda ulei sau trebuie rectificata si schimbat acel ax al turbinei???va multumesc frumos si sper sa imi raspunda cineva tinand cont ca nu sa mai scris pe acest post din 2014!!

MULTUMESC ANTICIPAT!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi fisurat intercooler-ul s-ar vedea urme de ulei pe unde sulfa.Referitor a zgomot verifica tot circuitul turbo sa fie etans si sa n-ai vreun furtun fisurat.Atentie mare si la acele O-ring-uri de pe ele,recent am avut si eu o problema cu acest "suflu" de care zici tu,am cautat toate furtunele si intercooler-ul degeaba,intr-un final am ajuns la mecanic pt reglat unghi de fuga si l-am rugat sa asculte si el problema , cu greu a descoperit sursa zgomotului,ascultand cu urechea la fiecare imbinare, surpriza a fost cand a descoperit ca un O-ring de la acel furtun ce intra in intercooler era rupt si s-a vazut doar dupa ce l-a scos.Problema cu uleiul o rezolvi fie prin reconditionarea turbinei (ceea ce nu poti face tu) fie cu o turbina noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok,am inteles,o sa o duc la rectificat daca este cazul sigur ca nu o pot face eu,doar am intrebat poate este vreo garnitura ceva de schimbat dar daca nu o duc la reparat,ma gandesc sa nu cumva sa fi curs restul de ulei din intercooler in jos si sa se fi murdarit iar scutul ceia ce nu ar fi normal tinand cont ca intercoolerul trebuie sa fie etans perfect deci chiar daca ar fi ulei in el nu ar trebui sa curga in exteriorul sau....adevarat???

Cat despre circuitul de la turbo l-am verificat de cateva ori si tot degeaba,daca te referi la acele imbinari intre furtune de la turbina numindu-le (o-rig-uri) alea cu sigurante de sarma otelita e adevarat ca atunci cand vine presiune de la turbo ele au un joc de cativa milimetri si pot scapa aer pe acolo dar cred ca e ceva normal acel spatiu intre furtun si siguranta,sau la voi nu e asa???mersi frumos de raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Daca ar scapa la imbinari s-ar vedea tot mazgalit cu ulei si praf, ar fi evident. cat despre ulei in IC, e normal sa fie cateva zeci de grame. 

Si la mine au fost si acum cateza zeci de mii de km cand am desfacut, a curs destul de mult, m-am si mirat pt ca a mea nu consuma gram de ulei, foarte neglijabil.

Ramane si de la gazele de ulei intrate pe admisie. Insa daca nu consuma mult ulei intre schimburi nu-ti fa probleme din cauza asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari,am scos turbina azi am spalato am curatato toate bune si frumoase numai ca sa rupt acel tub de ulei care intra in turbina,am fost si l-am comandat si imi ajunge marti,acum nu pot merge cu masina in la sfarsit de saptamana,asta e,aveam pregatit sa merg la mare acum stau acasa,la intercooler aveam rupta o garnitura,aia de jos si cand am suflat in el deja iesea aerul pe acolo ceci si aia e o problema,maine o sa incerc sa pun tot la loc mai putin acel tub care imi ajunge marti,cand ajung in seara asta o sa pun pe forum vedeo si poze cu turbina sa va dati o parere,va salut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,dupa cum am promis, video cu jocul axului turbinei,sus jos nu are deloc iar in parti are un pic dar nu cred ca e ceva exagerat, video aici    

Aici este video cu geometria variabila dupa ce turbina este curatata sper ca este tutul in regula voua cum vi se pare? video aici   

Aici aveti poze cu turbina inainte de curatare care nu arata chiar asa de rau  post-129856-0-78545000-1435401996_thumb.     post-129856-0-33052000-1435402210_thumb.

si aici poza cu turbina dupa curatare care a durat jumatate de ora  post-129856-0-89960700-1435402812_thumb.

 

Ce parere aveti????multumesc!!

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi se pare foarte mare jocul la ax. Nu consuma ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 5000 km am adougat cam 300 grame ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era destul de murdara turbina , referitor la axul turbine si eu cred ca e mare jocul stanga-dreapta,dar mai asteapta niste pareri mai avizate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu consuma ulei, jocul este bun, cum spui tu ca a luat 300ml in 5000km este OK. Din film nu iti poti da seama daca jocul e mare sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu asa la mana la cate am citit pe aici si tinand cond de uzura masinii eu zic ca mai merge ceva timp.oricum cand am desfacut turbina mie mi se pare ca nu se deschideau bine acele palete pt ca atunci cand invarteam de geometrie nu se vedeau acele varfuri iesind afara asa cum se vede acum in vedeo nr 2.marti cand o sa o pun la loc o sa va spun exact daca se simte vreo diferenta.dar tinand cont ca garnitura la intercooler era praf si pe acolo sigur iesea aer si se auzea acel fasait sigur o diferenta o sa fie.iar pt cei care mai defac pt prima data le dau un sfat sa bage 2 surubelnite intre cele doua corpuri a turbinei pt a nu se invarti amanoua saibe de la tubul de ulei pt ca altfel aveti sanse mari sa il rupeti cum am facut si eu de asemenea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!