Jump to content

Curatarea Turbinei - Motoare Tdi


WRC
 Share

Postare recomandată

De montat BOV cred ca este posibil, ca totul este posibil pe lume, dar n-am mai auzit de asa ceva pe diesel. 

Solutia unica cred ca ramane eliminarea cauzelor, adica tuningul prost (fie el din tija, sau din ECU). 

Turbo surge este foarte daunator pentru turbina, daca asta e cauza zgomotului.

 

Mie imi pare mai mult zgomotul unor lagare uzate. Nu are consum de ulei motorul?

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna Vali, 

 

Eu m-am ferit sa folosesc termenul "surge" deoarece surge, cel putin dupa parerea mea se petrece in momentul compresarii aerului nu la refulare, dar se poate vorbi despre acest lucru, mai cunosc si alti amatori.

 

Eu folosesc acest sunet sa stiu unde e lungimea  minima a tijei, si din acest punct incep lungirea ei verificand cu VCDS ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul nu consuma ulei si nici tuning nu I-am facut. Nu am umblat nici la turbo. A inceput sa scoata acel sunet ( suierat) dupa ce am facut o [cenzurat] cu alta masina. Tin sa precizez ca nu am plecat de pe loc ci ne aflam in mers amandoi . Nu am plecat subturat si nici nu am trecut de 4k de turatii si nici pedala la fund nu am folosit. Singurul lucru ca am accelerat si schimbat vitezele un pic mai sportiv. Nici turbo nu mi-a dat limp mode.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un log in mers 003, 010,011 ar putea fi mult mai relevant decat explicatiile tale, si sa faci ceva preventiv te v-a scuti mai tarziu de investitii costisitoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa merg saptamana viitoare la mecanic.multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutari,

 

Imi poate spune si mie cineva (ca sa ma imbarbateze sa curat turbina desi nu am limp mode) daca e vreo problema cu asta:

foto1: se pare ca tija de la actuator este cam "zgariata" sa zicem - in poza se vede mai bine

foto2: nu stiu ce tip de solutie/silicon a fost pus acolo (ca se vede ceva alb)

foto3: cod turbina

 

Multumesc.

 

P.S.: Am masina de trei ani (e la mana a 3-a) si niciodata nu am curatat turbina, insa am curatat galeria de admisie si EGR-ul cam 1 data pe an, ce ma sfatuiti sa fac? Motorina pun din cea mai buna.

post-30782-0-33343600-1383077128_thumb.j

post-30782-0-14159500-1383077132_thumb.j

post-30782-0-21818400-1383077136_thumb.j

Modificat de mordor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mordor,

Dupa ce am vazut cele 2 poze am dedus ca cel care a reparat turbina nu a avut nici o idee de ceea ce a facut, de ce! un mecanic care pune silicon la garnitura  de la conducta de retur a uleiului nu e mecanic ci e criminal, stiu ca e o comparatie mai mult decat dura dar da un ochi pe aici pe forum si vezi cati se plang de reparatii facute pe la diferiti mecanici prin romania, si aici se plang numai cei ce stiu sa se descurce cu un pc , deci numarul real e mult mai mare,

 

Prima data mergi la biserica si aprinde o lumanare pentru ca o  bucata din garnitura aia de silicon nu a plecat la plimbare sa-ti optureze vreun orificiu prin chiulasa.....sa vezi atunci distractie.

 

Apoi da o fuga pana la Bucurest , cauta-l intai pe Cipos fa-ti o programare si lasa un om care cunoaste sa decide ce are nevoie turboul tau ca sa te mai tina cativa ani.

 

Daca vrei o diagnoza asa dupa 3 fotografii poftim : varza la vedere semnifica varza la interior.

 

Restul decide tu ...bafta

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru promptitudinea cu care mi-ai raspuns. As vrea sa il cunosc pe colegul Cipos numai ca nu prea pot pentru ca locuiesc in strainatate.

Daca ma puteti ajuta cu ceva sfaturi v-as fi recunoscator.

Oricum, sa inteleg ca garnitura aceea trebuie schimbata -  desi nu prea stiu de care garnitura este vorba...

In fine, cine are ceva sfaturi pentru mine, va rog frumos sa le posteze.

Multumesc din nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu o explicatie zic eu pertinenta, data de un coleg de pe alt forum : pasta alba care se observa in foto2 se pune pe filet dupa ce se regleaza turbo (cursa,presiunea optima).

Nu prea inteleg eu la ce se refera cand zice "cursa,presiunea optima" dar inteleg ca trebuie sa gasesc pasta la fel cand o sa remontez turbina. Stie cineva daca se gaseste in comert?

 

Salutari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zi-le Rune ca bine zici !

 

Mordor, sa nu te puna dracu sa umbli la piulita aia blocata cu vopsea alba. Acolo e reglata si sigilata cursa actuatorului, nu trebuie modificata. Actuatorul se scoate din capat (se scoate siguranta ce il tine pe parghie) si din cele 2 suruburi de 6 de pe capsula.

Eventual dupa ce cureti turbina, capsula actuatorului sa o strangi in asa fel pe suport incat sa nu mai atinga tija in el.

Siliconul nu are ce cauta la cuplaje/interiorul turbinei.

Codul turbinei tale este GT1749V. In termeni "populari", VNT15.

Garnitura aia o schimbi sau o cureti. Daca o gasesti ca reper la reprezentanta, oricum e vreo 5 euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa le mai zic Cosmine ca am obosit si eu incet..

 

O alta chestie care putin au remarcat este ca suportul actuatorului este prins in 2 suruburi M6 de turbo ( aceste 2 suruburi  fac parte din stranderea miezului pe galerie) e daca veti verifica gaurile in suportul actuatorului nu sunt de 6 mm fix ci au o anumita toleranta, ceea ce este cat se poate de normal.

 

Datorita acestei tolerante suportul nu are o pozitie perfect definita, e in momentul cand desfaci actuatorul cu tot cu suport la remontare nu il vei mai pune 100% in aceiasi pozitie, si la lungimea tijei de multe ori o tura de tija este foarte importanta, e daca nu ai pus suportul in aceiasi pozitie ai repede o diferenta de 1 mm , multi vor zice ha ha ha Rune a inebunit , dar tine-ti cont ca M6 are un pas de 1 mm deci.... ai rapid montat actuatorul cu o eroare de o tura.

 

Cum se poate evita acesta problema? simplu la montarea suportului impinge-l mereu in aceiasi directie inainte de a strange cele 2 suruburi M6, acesta fiind valabil numai cand desfaci suportul actuatorului de

pe turbo!!

 

Orice silicon de etansare nu are ce cauta la turbo, deoarece turbo se incalzeste pana la rosu incandescenat, si sunt putine paste de etansare ce rezista la asemenea temperaturi.

 

De multe ori mecanismul VTG merge greoi nu pentru ca este infundat sau mai stiu eu ce, ci datorita faptului ca umiditatea patrunde pe unde pargia VTG intra in Turbo si rugineste, la o masina care este folosita mai rar efectul este mai accentuat, de aceea in acel loc se pune vaselina, dar atentie vaselina normala la temperatura turboului se arde/coxeaza deci v-a bloca si mai tare !! de aceea se pune vaselina ce rezista la temperaturi ridicate, vaselina cu cupru rezista la 1100°C  , cea cu aluminium la 1400°C.

 

 

revin cu o explicatie zic eu pertinenta, data de un coleg de pe alt forum : pasta alba care se observa in foto2 se pune pe filet dupa ce se regleaza turbo (cursa,presiunea optima).

Nu prea inteleg eu la ce se refera cand zice "cursa,presiunea optima" dar inteleg ca trebuie sa gasesc pasta la fel cand o sa remontez turbina. Stie cineva daca se gaseste in comert?

 

Salutari

 

explicatia e pertinenta pentru unii pentru altii e ...

 

Ceea ce vezi tu in prima fotografie este tija actuatorului respectiv mecanismul de reglare a tijei, si vopseaua alba care se vede la piulita randalinata, si la piulita M6 de blocare, au rolul de a sigila ( important pentru garantie) pozitia in care a fost montat ultima data, si daca umbli la acest mecanism cand mergi la garaj sa reclami daca garajistul vede ca semnul de vopsea este deteriorat sar putea sa te trimita la plimbare.

 

In prima poza se mai vede ca tija unde intra in actuator este putin lustruita, e ceva normal deoarece la intrarea in actuator are o protectie de cauciuc pentru a nu intra mizeria  in actuator, eventul poti verifica cu un echer la 90°  daca suportul nu este indoit , in rest  o verificare cu in vacuumetru spune daca actuatorul este bun ori nu.

 

In poza a doua  se vede flansa conductei de ulei care a fost etansata cu un silicon  ceea ce pentru mine este ....................

 

In poza a 3 a se vede seria turboului si remarca ca a fost fabricat in Romania, ceea ce nu are nimic a vedea cu o calitate proasta, sunt chinezarii  fara serie fara nimic care nici nu stii daca au toate piesele inauntru si in primii 1000Km iti umple esapamenntul de ulei

 

Dupa cum vorbesti despre turbo, si dupa intrebarile pe care le pui se vede clar ca turbo este o piesa noua pentru tine, asta nu semnifica ca nu ai idee de mecanica, de aceea sfatul meu informeaza-te bine inainte de a pune o cheie pe turbo ori lasa pe cineva competent sa o faca.

 

O zi buna tuturor

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc, am cumparat garnitura (3 euroi) si inca ma mai gandesc daca sa ma apuc de operatiune sau nu... stau cu turbina in apartament si ezit sa ma apuc sa o desfac, nu stiu de ce dar imi creaza o stare de neliniste ca cine stie cum o "stric" si nici in tara nu-s ca sa remediez o eventuala problema... :( desi pe de alta parte imi e ciuda ca am dat-o jos si ca nu am curaj ca sa o desfac macar...

Oricum va multumesc mult ca inca va mai bateti capul cu incepatori ca mine.  Merci inca o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trimite-mi  adresa ta de mail in PM si iti trimit un document PDF cu poze si  multe detalii.

 

In principiu nu este imposibil dar trebuie sa stii ce faci, dar un lucru trebuie sa iti fie clar de la inceput daca turbo scapa ulei pe la axa turbinei acesta defectiune nu se remediaza prin curatarea turbo-ului/VTg-ului.

 

De aceea in acest caz se cere cel putin un miez nou , echilibrat, si bine inteles reglarea actuatorului daca schimbi miezul,.

 

Un turbo complet nou ai numai de schimbat 3 4 garnituri strangi suruburile pui conductele de ulei pui esapamentul si poti pleca in vacanta.

 

Pentru a lua o hotarare cat mai buna ai nevoie sa evaluezi cat mai bine turbo ul vechi, sa nu iti para rau ca l-ai dat la schimb, sa nu iti para rau de investitie.

 

Cand nu ai posibilitatea de a evalua bine turbo, eu asi opta ptr varianta nou, daca ai pe cineva pe aproape care te poate ajuta sa il evaluezi atunci poti opta ptr reparat/curatat.

 

Trebuie sa vezi ca reparat semnifica pret mai mic dar munca mai multa din partea ta si ai nevoie de  VCDS sa reglezi tija, un turbo nou  costa mai mult  dar vei munci mai putin si garantat reglajele sunt corecte.

 

Informativ : Preturile de Germania pentru un miez sunt undeva in jur la 200 euro, si un turbo complet cu piesa la schimb e in jur la 460 Euro.

 

Clar In Romania il poti avea mai ieftin.

 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

sal nu reusesc sa ajun la geometria turbinei am incalzito cu lampa de gaz dar nu malt  si tot nu is da drumu  cat trebuie so inclzesc pana se  roseste ? sau spunetim si mie lta metoda ca nu reusesc so desfac 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune ceva degripant de frane pe suruburi ,cateva ore.degeaba o incalzesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai am desfacut toate suruburile dar degeaba k nu pot sa ajung inauntrul ei sa curat acolo funiginea aia....e atat de prinsa de park e sudata                                                                                                         

daca vati intalnit cu problema asta pls help!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune niste poze cu turbina desfacuta sa vedem unde nu poti desface.E mai usor daca si vedem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cele 2 jumatati nu le poate desface, galeria de rotor.

Degripant la greu si loveste cu dorn si ciocan, atentie! in partea de fonta, pana se slabeste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
cristianionut

Pe la 220 000 de km , am schimbat turbina KKK, cu un garett VNT17 la golful 4 care are motor AXR.

Dupa un rulaj de 130 000 de km au aparut primele semne.Masina se tura uneori foarte greu dupa 2000 de ture.

Diagnostic turbina trebuie curatata, iar in interior agata ceva (nu am retinut ce).Inca nu papa ulei, nu are joc in ax, dar nici ca una noua nu e.

 S-a curatat turbina si acum masina merge ok. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recent, am intalnit o noua metoda - in opinia mea - de curatare a motorului de calamina. Stiu ca la motoarele TDI se depune destul de multa calamina pe evacuare si exista tot felul de procedee de curatare, incepand cu demontarea galeriilor si turbinei si arderea lor cu flacara si terminand cu introducerea, pe admisia de aer, a unei mici cantitati de apa sub forma de stropi fini.

Acum despre metoda cu hidrogen. Ce am intalnit eu este o instalatie speciala care genereaza acest gaz prin cracarea apei. Practic se introduce intr-un rezervor apa distilata si, alimentat cu tensiune, aparatul genereaza asa numitul gaz brown (ceva detalii aici). Cantitatea de gaz generata variaza de la aparat la aparat, functie de capacitate. Cel in cauza este de aprox. 30l/min. Din spusele proprietarului.

Gazul respectiv se introduce in filtrul de aer si se pastreaza o turatie constanta a motorului de aprox 2500 rpm timp de 30-45 min. Urmare acestei operatiuni pe teava de esapament iese un gaz negru - carbon ars??? - iar cand pe evacuare avem doar gaz incolor procesul de ardere s-a terminat. Procesul continua pentru cele 30-45 min chiar daca nu mai iese gaz negru.

Voi ce parare aveti? Ati mai intalnit aceasta metoda?

Acum cazuistica cunoscuta de mine: un BMW de 3,5l diesel cu probleme la filtrul de particule (martor aprins). Dupa ce a fost supus acestui proces de decalaminare totul functioneaza normal, martorul DPF s-a stins iar proprietarul spune ca masina trage mai bine. Alte cazuri mai simple: Ford Mondeo, Renault Clio, BMW seria 3. Toate functioneaza normal dupa decalaminare, proprietarii afirmand ca motorul este mai elastic. Poate fi efect placebo .. sau poate chiar se mai curata motorul.

 

Merita o astfel de curatare? Credeti ca elimina depunerile de calamina de pe evacuare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Metoda la care fac referire in postul de mai sus este ceva mai "academica". Nu prea sunt de acord cu introducerea apei in motor pe circuitul de admisie.

Mai degraba este ceva asemanator cu: 

 

 

sau cu 

 

Modificat de RoDiesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, sunt nou pe forum , asa ca , daca gresesc cumva , cer scuze anticipat. Acum o luna de zile am schimbat la masina din semnatura actuatorul de la turbina, iar dupa aceasta operatie, parca agata turbina, se franeaza pe la 1700 de ture. Trebuie reglata din nou cursa actuatorului sau trebuie curatata turbina.? Masina trage si fuge foarte bine dar a inceput sa creasca consumuk de motorina. Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catalin, fa un log in mers cu VCDS-ul, sa ne uitam pe el. Abia dupa ce vedem valorile, iti putem zice cu exactitate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva idee daca kiturile de reparatie la turbina sau ansamblul central sunt originale?Am gasit pe net ansamblul central pentru turbina mea la 800ron,cica original Garrett.Nu stiu ce sa fac,sa iau sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!