Jump to content

Curatarea Turbinei - Motoare Tdi


WRC
 Share

Postare recomandată

Scoti actuatorul prima data. Si scoti si tubulatura aia de recirculare dintre EGR si turbina. Apoi vei avea acces la toate suruburile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Cosmin. Eu am scos acea tubulatura numai ca nu stiam ce sa fac..sa dau actuator jos sau turbina cu tot cu galerie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pop cristian

Eu cel putin la passat am dat jos turbina cu tot cu galerie, dc dai jos actuatorul trebuie sa ai mare grija la siguranta si la passat nu ai loc sa o scoti fara sa o pierzi ca nu ai loc, dc il desfaci din reglaj ai stricat reglajul si iti poate da bati mari de cap pana ajungi sa il reglezi la loc, deci mai bine il scoti cu totul,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Se poate si fara sa scoti actuatorul complet. E destul sa-i desfaci piulitele si sa-l ridici putin, ca sa-ti incapa cheia la piulita inaccesibila de pe galerie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pop cristian

aia da, corect, dar de la asta la dat jos actuatorul e drum lung

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze nici eu nu m-am exprimat corect dar Cosmin a inteles unde am vrut sa ajung, sa dau actuatorul de langa acel surub sa am loc la acea piulita. Eram destul de constient ca daca dau actuator jos de tot din prima trebuie ceva munca sa-l reglez inapoi in parametrii normali. Am sa incerc sa dau cu tot cu galerie jos, poate o curat si pe ea daca tot desfac turbo. Ms pt sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

N-ai inteles. :)

Nu trebuie dereglat nimic !

In cel mai rau caz scoti siguranta din capat si scoti tija actuatorului de pe parghia geometriei.

Dar daca ti-e frica, demonteaza cu totul, ce sa zic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut! Am un Golf V 1.9 TDI din 2007 cu aproximativ 100 000 de KM. Problema indentificata este fluieratul turbinei la turatii mici in decelerare si accelerare. O sa merg la mecanic zilele astea sa se uite putin la ea sa imi spuna daca ii poate face ceva sau cam cat ar putea sa ma mai tina pana la decesul final. Am luat in calcul si reconditionarea care ar putea sa ma ajunga cam in 400 E, insa mi se pare ceva cam mult. Ma gandeam sa caut ceva aftermarket, eventual sa dezvolte si o putere ceva mai mare ca sa depaseasca cei 105 CP din fabrica.

Rugamintea ar fi sa ma ajutati cu sugestii utile referitoare la problema mea pentru ca nu prea stiu cu ce se mananca treaba asta cu turbina. Nici despre turbine aftermarket nu prea stiu si nu as vrea sa cumpar ceva nasol. Daca puteti sa imi dati niste puncte de referinta in acest domeniu aftermarket ar fi minunat, eventual firme care produc turbine sau magazile online care vand asemenea piese.

Multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Nu posta in mai multe locuri pe acelasi thread de mai multe ori ca nu are sens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
razvanutzzz_91

cine imi poate spune si mie cat m.ar costa reconditionarea turbinei cu scurgeri de ulei tot sa traga in parametrii reali cu montat si demontat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nelusibianul

buna seara

eu am reusit sa imi curat turbina de la un vw lt 35 tdi,cu geo variabila,de 4 ori pina acum,si numai cu spray de curatat discuri de frina,break cleaner,undeva la 8 lei recipientul.cele de la fabory sunt ff bune,folosesc 3 doze pt o curatare,acum turbina are 780000 km reali si e ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prin demontarea turbinei de tot?

sau doar ai dat furtunul la o parte si ai spreiat in interior?

toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salutare. a demontat si a curatat cineva turbo de a4, 1.9 tdi, 96 kw ? operatiunile sunt aceleasi, adica refacut planeitate, etc ? se demonteaza greu, trebuie pusa masina pe groapa ? multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand acelasi tip de motor ca tine iti spun ca nu iti trebuie groapa doar indemanare si niste scule bune.E destul de lucru,greutati poti intampina la suruburile greu accesibile sau care sunt intepenite bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, am inteles. problema nu ar fi destul de lucru, ci intimpinarea unor greutati, gen furtun ulei intepenit care se rupe la desfacerea turbinei ... de suruburi intepenite nu mi-e frica. deci cu rabdare, se poate. am sa ma apuc de treaba cel mai probabil in sfirsitul asta de saptamina. in cazul in care si alti colegi au dat de greu pe parcursul operatiunilor, sfaturile sunt binevenite. multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la o skoda octavia 1 cu motor alh turbina se poate scoate si fara galerie?

si daca da cam ce trebuie desfacut pe acolo?

am gasit pe net explicatii doar cum se scoate cu totul si mi se pare un pic cam incomod

va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pop cristian

e corp comun cu galeria , se scoate pe sus destul de usor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci trebuie sa imi fac curaj sa ma apuc de demontat pe acolo

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

maryx14 am curatat cu un prieten de pe forum(radural) 5 turbine pana acum si toate le-am desfacut lovind cu ciocanul intr-un "bolt" de cupru pe marginea lor. S-au desfacut foarte usor. Referitor la conducta, trebuia sa o desfaci de pe turbina inainte sa o scoti. Tineai contra cu o cheie polizata(ca sa intre ca e stramt) daca se desfacea si reductia. La turbina mea ma rupt-o cand am curatat-o prima data acu 2 ani, dar s-a rezolvat prin sudarea ei in argoon. Vezi sa nu o fi gatuit si sa nu mai treaca uleiul calumea prin ea.

De suruburi intepenite nici nu mai vorbesc, nu a fost o turbina sa nu intalnim macar unul: atat cele de pe corpul turbinei cat si cele 3 ce tin geometria variabila. post-18-1154460138.gif

:offtopic:P.S: are cineva un actuator de ASV,ALH ?

Referitor la cele 3 suruburi (torx) cu care e prinsa geometria variabila pe partea de evacuare a turbinei. Am avut "norocul" de a reusi sa demontez corect doar unul dintre ele, celelalte 2 sau rupt. Imi puteti oferi vreo solutie pentru demontarea "cioturilor" din evacuare? (au ramas cam 4 milimetrii descopereti dupa ce am luat jos geometria). Oare gasesc 2 suruburi identice pentru a le inlocui pe cele rupte, ar fi posibil sa le fac la strung la un meserias sau nu imi recomandati?

Modificat de Nd_via
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Scoti cioturile usor cu o autofiletanta si dai filet cu tarod si pui alte suruburi.

Modificat de 86 BRB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am uitat sa revin cu rezolvarea problemei

la mine era doar gripat actuatorul

tija de la geometrie se misca fara sa agate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puteai sa dai doar actuatorul jos 2 suruburi m6 si o siguranta.Ai desfacut turbina s o cureti? cati Km ai? Eu la mine am putut debloca actuatorul, tu l ai schimbat?

Modificat de emilvef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am dat jos turbina

mai intai am verificat daca merge actuatorul

cand am vazut ca era blocat nu l-am dat decat pe el jos

l-am dat cu WD 40 si merge bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ti-ai dat seama ca e el blocat si nu vanele turbinei? adica ma gandesc ca nu prea ai cum sa-ti dai seama fara sa le desfaci una de alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!