Jump to content

Curatarea Turbinei - Motoare Tdi


WRC
 Share

Postare recomandată

Hm, cum iti dai seama ca nu a etansat ok? se vedea ca scapa gaze? mirosea urat? sau cum sa verific? am observat ca fiecare garnitura are ca o bordura in relief.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am dat seama ca la mine se auzea, mai ales dc masina era in garaj si acceleram dintr-o data pana la 4000 undeva intre 3 si 4k aparea un zgomot foarte ascutit

intre timp am avut alte probleme si am fost nevoit sa dau jos turbina inca odata si am observat ca intre evacuare si turbina unde aveam o garnitura de metal in partea de jos era neagra de fum numai pe portiunea pe care scapa

dc desfaci se va vedea exact dc scapa sau nu , fumul lasa urme pe unde iasa, dar vizual sa te uiti la imbinari nu iti dai seama , numai dc , cum am spus desfaci suprafetele de contact

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius garnituri se gasesc in romania poate unele mai greu datorita faptului ca nu multi le schimba, dupa cum a sesizat si Cristian o garnitura se "taseaza" dupa strangere si in timp. Diferenta intre mastic ori garnitura veche si o garnitura noua este ca la garnitura noua nu mai trebuie sa te intrebi oare etanseaza oare rezista la temperatura. Singurul care a reusit sa faca un motor fara garnituri ( sau cam asa ceva) a fost Bugatti dar de aceea costa o masina o groaza. In general se folosesc garnituri pentru ca e mai ieftin, daca vrei fara garnitura trebiue sa rodezi cele doua suprafete, pentru a avea o planeitate perfecta, o metoda este pe sticla cu ulei si scrum de tigara( sigur o sa radeti de aceast sistem dar va garantez ca functioneaza) ca sa faci planeitatea la turbo si teva de esapament iti va lua zile intregi dar inbinarea nu va scapa gaze, de aceea o garnitura e ieftina si eficienta. Succes la surubareala, dar faceti cum trebuie daca tot desfaceti... Va admir curajul de a curata un turbo, de ce ? pentru ca eu vad un turbo desfacut ca un turba mort pe jumatate, dar parerile se impart si asta este deja un alt subiect

Modificat de tengola
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tengola de ce vezi un turbo desfacut pe jumatate mort? ce ii poti face sa nu mai functioneze la parametri? ce sa se defecteze?

Atunci logica ar fi ca orice lucru desfacut e pe jumatate mort, un turbo reconditionat care a fost desfacut de tot inclusiv axul si bucsele ar insemna ca nu merita a fi achizitionat?

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cris sunt deacord cu tine dar numai in cazul in care reconnditionarea se face de un atelier specializat si recunoscut de Garett, unde sunt capabili sa echilibreze cele doua turbine pe ax si apoi sa regleze lungimea tijei nu cu vacumetru de la 80 la 600 mBar(pentru ca asta carpeala). Urmareste o masina care e venita de afara la cca 200000 km dupa ce se desface repede turbo pentru o curatate cum se micsoreaza intervalele de curatare a turboului. Si avand in vedere ca la Cipos gasesti un turbo nou pe 400 450 de euroni atunci unde este sensul curatarii. Sa ma exprim mai clar curajosi sunt cei care repede in spatele blocului baga o curatare la turbo. De aceea Garett nu mai pune nici o piesa de reconditionat turbo la vanzare, poate ca unu altu mai are ceva prim magazie este altceva oficial Garett nu da garantie la turbo reconditionat. Prin aceasta postare nu vreau sa descurajez pe cei care vad ca ultima varianta curatarea turboului, din motiv financiar sau cine mai stie de ce, dar nici nu vreau sa incurajez pe altii la cumparat turbo nou ptr ca e destul de scump. Poate ar fi mai bine sa tratam boala in loc sa tratam simptomele ( aici ma refer la depunerea excesiva de funungine in turbo). Succes la toti curatatorii de turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt zeci de masini pe forum care aveau limp si dupa curatare geometrie au scapat de limp. Cand cureti de calamina (sau inlocuiesti) geometria variabila (cauza cea mai comuna pt. limp mode din cauza turbo), nu e nevoie sa desfaci si ansamblul ax-lagare-rotoare, deci acesta va ramane echilibrat. Daca se doreste inlocuirea lagarelor sau a rotorului compresor sau a axului, atunci da, la reasamblare acesta nu va mai fi echilibrat. Dar se poate cumpara chiar si miezul gata echilibrat si inlocuit, restul e doar o carcasa. Chiar de la Honeywell Bucuresti cred.

Deci mai sunt si altii, pe langa producatorii originali, care au know-how-ul si echipamentul necesar sa echilibreze un miez de turbo:

http://www.turbotechnics.com/vsr/mk3.htm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La o firma specializata si recunoscuta cred ca oricine ar apela fara frica, dar trebuie sa vezi si costurile pentru reconditionare si garantia pe care o primesti. Si ca sa ai un atelier specializat trebuie sa vezi costurile pentru partea technica , costurile pentru personal specializat etc, de aceea repararea unui turbo nu este prea ieftina... Dar deja am inceput sa bat campii si aici e vorba de curatarea turboului faceti cum va tine punga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum am zis garniturile aratau impecabile deci nu aveau cum sa nu etanseze. In fine zgomotul produs se pare ca era din cauza lipsei antifonului/scutului motor :) nu i-l pusesem ca aveam de gand sa schimb sonda G62 , asta azi montat totul, pur si simplu nu stiam daca e sau nu pornit motorul, chiar nu mi-a venit sa cred ca 2mm de buret pot izola asa tare. Bine ca s-a rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am avut si eu probleme cu turbina, geometria era blocata grav. 2 vane le-am deblocat cu patentul. Am pus o alta turbina si azi neavand ce face am curatat toata geometria. Merge extrem de usor acum. Face toata cursa doar la vacumul facut cu gura.

before/after

post-22869-0-48644300-1311711101_thumb.j

post-22869-0-21965700-1311711128_thumb.j

post-22869-0-70961400-1311711140_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vreau sa fac reclama pe aici, dar in materie de TURBO, cipos is the boss ! mergeti cu incredere, eu am mers din NT pana la el in Buc. doar pentru treaba asta, si nu mi-a parut rau nici macar 1 secunda... toata operatiunea nu stiu daca a durat 1.5h (demontat, reparat, montat)..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cipos am folosit recent Kitul de la Innotec, stiu ca nu esti indragostit de acest produs, dar pentru multi care nu stiu ca tu existi pare a fi o alternativa buna in comparatie cu mecanicul de la coltul blocului care iti curata turbo-ul pe centura Galatiului. In principiu am ajuns cu turbo-ul bun in Romania dar ma mancat in fund sa pun motorina de la Luk Oil si sa blocat VTG ul. Cum am spus am curtat turbo cu acest Kit si a iesit foarte bine, chiar si amicul meu un garajist din Bc a parut impresionat de simplicitatea si eficienta acestui Kit de la Innotec, ramane acum de vazut cat merge bine daca nu imi fac o programare la tine la anu in vara, asa poti vedea exact cum arata un turbo dupa o curatare chimica si un an de functionare. Si inca ceva am inteles de la un tip din Piatra ca a durat 1.5h curatarea la tine si deaceea vroiam sa te intreb daca tu dai turbo complet cu galerie jos sau desfaci numai miezul turbo lui.

Modificat de tengola
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ai pus testerul pe masina? Daca da, ce erori ai?

Gata am rezolvat-o, nu mai da in nas. Se pare ca problema era de natura electronica, un fir ros care nu facea contact bine pe la o mufa. Mai multe detalii nu stiu dar merge bine acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut,

Pina la urma am inteles ca era vorba de un fir care era intreupt. Poti sa imi spui si mie te rog despre ce fir este vorba si unde se afla. Aceleasi simptome le am si eu cu un GOLF V. Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

azi am curatat si eu turbina la masina intr-un service. Toata operatiunea a durat 2 ore jumate si a costat 150 lei. Va mai pot spune ca e diferenta mare fata de cum mergea.Chiar daca logurile in mers ieseau bune, acum trage mult mai bine si mai repede,plus ca fluieratul ei s-a oprit. Geometria era foarte murdara, nu agata foarte tare, n75-ul reusea sa traga de ea insa acum o face mult mai usor.

In concluzie recomand o curatare a turbinei periodica chiar daca nu da semne de oboseala. Nu asteptati sa va zica ea ca sunt probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Laurentiu! Ne spui la cati km ai curatat turbina,daca este interventia pe cea origina,sa ne facem o idee cam cand ar trebui sa intervenim la ale noastre.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turbina e cea originala si masina are momentan 180,000km.Insa nu stiu daca sunt reali. Actuatorul am observat ca a fost schimbat deoarece am gasit suruburi de tip diferit la prinderea lui pe suport.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ohooo! ai mers frumos cu masina daca la asa km.dupa curatarea geometriei este in parametrii si nu fluiera,ce ulei folosesti ca si asta conteaza mult in exploatare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Folosesc Aral Tronic 431 5w-40. Masina a fost adusa din Spania in 2009(de catre un alt proprietar) si amandoi am folosit acelasi tip de ulei. Ce s-a folosit in Spania.....nu stiu desi a venit cu carte service de acolo. (originala caci am verificat, in ziua de azi gasesti cam multe carti service "clonate")

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

in Timisoara stie cineva pe careva care se pricepe la curatat turbo???nu de alta da skoda mea are deja 202.000 de km si nu a vazut asa ceva ,e drept ca nici nu mia facut figuri dar macar preventiv zic ca nu strica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai limp,fluierat,pierderi de ulei sau alte probleme este recomandat sa o lasi asa, se curata singura daca mergi mai turat la drum intins 3000-3500 rot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rnikolae: Eu ma pricep. esti sigur ca trebuie curatata?

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ai rezolvat problema? Daca da,unde ai fst in buzau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am o intrebare pt cei care si-au desfacut singuri turbina. Turbina mea e Garret si as vrea sa desfac singur turbina ca ma pricep nu e tare greu ideea e ca am scos tot ce trebuia sa fac loc pt a umbla mai usor la turbo(carcasa filtru aer, tubulatura,teava ce vine din galerie in egr,etc... plus ca am incercat un pic sa vad daca are joc axul turbinei in sus si jos, nici macar nu se misca dar in lateral stanga dreapta cand imping axul sau il trag cam 2-3 mm si nu stiu daca e normal sau e bulit).Sa desfac numai turbo simplu sau cu tot cu galerie sa-mi fie mai usor pt ca am observat ca nu am access la un surub, unde e prins turbo de galerie din cauza la actuator sau se scoate prima data actuator sa am acces la acel surub mai bine?Am atasat mai jos o foto dar tin sa precizez ca nu e de la masina mea dar e la fel.Multumesc.

http://imageshack.us/f/829/imag0363j.jpg/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!