Jump to content

Curatarea Turbinei - Motoare Tdi


WRC
 Share

Postare recomandată

Eh, masina mea sta destul de putin in parcare, dar are o varsta...

Update:

Aplicat wd - lasat sa actioneze si aparent nici o schimbare la mana

Inainte de wd totusi, indiferent de presiunea required - ce ajunge spre 2000mbar turbina nu dadea mai mult de 1100mbar

Apoi plecat la o tura cu vcds-ul legat pe afisare timp real presiune - a mers perfect pana pe la km 25 pe A2 in toate regimurile - totusi mereu in sarcina era o diferenta de 100-250mbar in minus fata de cat era required...

Apoi din senin, fara sa fie acceleratia blana s-a plafonat, a dat eroarea si nu ma crestea peste 1100mbar...

Restart si pana in buc a mers ok - si NU a mai facut probleme...

Chiar cu masina mergand ok diferenta de pozitie a parghiei inte motor pornit si oprit este de doar 2-3mm...

Loguri mai incolo - dupa ce incarc lpt :)

Offtopic - in familie mai este un accent crdi cu vreo 35k la bord - la acela parghia turbinei se misca relativ usor cu mana cam 2cm... La bora mea, maxim 5mm...

Inca ceva - am pus valva de la egr in locul n75-ului si apoi am iesit in test... Cu ele inversate a dat eroare totusi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce eroare da?tot aia cu negative?

Poate o fi busita valva..daca zici ca la N75 nu mai da eroare...

Deci ca so concluzie..ca nu prea am inteles...incepe sa isi revina dupa WD 40?

Daca vrei de curiozitate poti trece pe la mine sa masuram cum stai si cu vacuumul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci:

Inainte de orice - nu trecea de 1100mbar, si dadea eroarea de mai sus

Dupa aplicare wd si n75 schimbat face cam la fel. Initial parea ca si-a revenit dar iar a dat eroare... Tot aia cu negative si se vedea clar pe grafic ca nu baga cat trebuie. Si chiar cand baga mai ok, fara eroare, tot este departe presiunea data de cea ceruta...
Acu m-am varat in casa. Maine seara dupa munca poate iti fac o vizita

Ma gandesc - cat de greu sa fie sa dau jos actuatorul de pe turbina?

Modificat de mad_kat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

El in teorie se da usor jos...are 2 suruburi si o siguranta...

Daca ai elevator sau groapa...se da usor jos...mai complicat e daca vrei cu cric si capre...daca mai ai si scut...dureaza si mai mult...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, tocmai ce mi-am pus scut :D - eu ma gandeam pe sus sa il scot...

 

logurile - titlurile si mai ales continutul cred ca e edificator ...

 

* xxx este cand mergea totul bine - fara eroare dar totusi cu decalaj...

* bad este dupa ce a dat eroare pe autostrada

* charge oras este la intoarcere dupa restart dupa eroare

 

*maf - log la debitmetru

LOG-01-003-xxx-maf.zip

LOG-01-011-xxx-bad.zip

LOG-01-011-xxx_charge oras.zip

LOG-01-011-xxx-xxx.zip

Modificat de mad_kat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand ai inteles putin gresit cum se face un log in mers, normal se cupleaza 3 canale simultan 003 010 011 apoi se pleaca la drum mergi constant in viteza 3   sau 4 1500 rpm  dai drumu la vcds sa inregistreze si apesi pedala la podea , astepti pana  motorul trece de 3500 - 4000 rpm si  ai logul in mers, in general se face un log in  tr 3  si unul in tr 4 .

 

Dupa cum se vede ai MAF ul  terminat, incepe prin a inlocui cu un MAF de la un prieten ptr un test, clar nici geometria nu e noua dar una dupa alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe sus e ca si cum ai lucra legat la ochi...parerea mea de amator..trebuie sa visezi ce e acolo..mai ales siguranta aia..

Cat despre log-uri...tot parerea mea...mai incearca odata...

Dar fa-le ca toata lumea...3 10 11...trapta 3 blana de la 1600rpm pana inspre 4000rpm...daca ajunge acolo...

Sau BS 03 si BS11...

LE..am scris in acelasi timp cu don profesor:)

Modificat de Lawrentzyu_86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, domnilor :)

intai - vreau sa inlocuiesc furtunelele de vacuum - azi mi s-au faramat in mana la capete doua din ele, cand am inversat pierburgurile. Sper pana in weekend

 

apoi - fac log cum spuneti voi - cu mufa de maf scoasa.

si eu il banuiam ca e pe duca, pentru ca masina trage le fel, chiar un pic mai bine fara el.

de-asta i-am si facut log - ca nu imi pareau ok valorile...

 

oricum in weekend - am incercat si cu mufa maf scoasa, si la fel, la un moment dat, se plafona... :(

Modificat de mad_kat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebare posibil tembela.

ce legatura are un maf schiop cu eroarea de turbina?

mai ales ca a dat eroarea si cu maf-ul deconectat...

off: am avut pe un dieser commonrail tot cu edc15 maf-ul dus si cu mufa deconectata mergea decent fara erori de boost...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o ecuatie cu multe necunoscute oricum...daca esti sigur de MAF...schimba-l ca mai elimini din necunoscute...altfel...e foarte greu sa ii dai de cap...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la log ii dati talpa de la 1500 rpm dar turbina intra de mai sus. e ok?!

se risca niste defectiuni ale turbinei la talpa de jos.

wd40 in cazul meu cred ca frectie. suspectez actuatorul defect si trebuie inlocuire

Modificat de Muale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa ma uit deseara ce cod are maf-ul - am gasit mai multe variante pentru ALH si nu vreau sa gresesc

@muale - tie cat de des iti da eroare / limp? Ca mi-e mi-a inceput din senin cu erori si plafonari - pana atunci tragea de rupea masina... pe vcds ai aceeasi eroare ca mine?

 

 

edit - acu ma uitai mai bine pe logul de maf... si e cam muci, intr-adevar - sa verific codul si pana in we il iau...

 

edit no. 2 - care marca de MAF se recomanda - Bosch sau Pierburg? intreb pentru ca pentru jtd-ul de l-am avut doar cu bosch mergea ok...

Modificat de mad_kat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai stiu exact codul erorii (e postat pe undeva pe forum, la loguri cred). cred ca este aceeasi...

apare in tr 6 cand vreau sa merg 160+ sau in tr 3-4 la talpa pana spre zona rosie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu da eroare in blana - si aseara am dus-o pana in zona rosie in a 3-a si n-a avut nici pe naiba. Si a vazut 4000+ foarte des de cand o am. Eroarea o da la turatii "normale"

 

Deseara, daca tot ii dau lui Gabi codul de pe debitmetru sa vedem cati rinichi imi scot - il iau si la curatat cu spray de contracte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! eu am o problema mai grava. Dupa ce am schimbat turbo, in treptele 1 si 2 are nevoie de 4-5 secunde pana ajunge in 2500 rpm unde incepe sa tragă. sub 2500 turbo ii mort. Se poate face ceva? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turbina ai montat-o tu? cum ai reglat actuatorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina e reconditionata si am garanție, toate suruburile sunt sigilate Au schimbat-o la un service autorizat. Si culmea sunt in Germania! ar trebuii sa scurtez putin tija de la actuator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce nu te intorci la cei de au montat-o, mai ales ca ai garantie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost , am schimbat o turbina pt ca prima nu mergea de loc. La a doua am aceasta problema. Cei de la service au zis ca e problema cu softul masinii. Am resoftat acum 6 luni pt ceva cai in plus si am merg bine pana ce am scimbat tubo. Nu mai stiu ce sa fac!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune softul original!! si se rezolva toate problemele tale, nu esti singurul care are probleme cu un 131 Cp resoftat.....

 

Eu daca asi fi fost propietarul garajului nu ti-asi fi schimbat turbina daca stiam ca ai soft.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pe un stick softul original, o sa il pun zilele si sper sa scap de probleme.

Va mulțumesc pt sfaturi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doua loguri in seara asta.

intr-unul am prins suficient de liber sa dau o repriza de la 1500 pana aproape 400rpm in a 3-a. In a 4-a nu am avut unde

in celalalt este mers "normal"

 

nu mi-a mai dat eroare, si trage parca mai bine decat inainte de a incepe distractia...

 

schimbari - debitmetru imbaiat in alcool izopropilic si furtunul de la bila de vacuum care mi s-a faramat in mana efectiv inlocuit cu furtun siliconic nou.

 

niste pareri / opinii va rog

 

multumesc :)

LOG-01-003-010-011 2.zip

LOG-01-003-010-011 2_good.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si crezi ca daca l-ai spalat l-ai facut nou??

 

Verifica intai geometria , adica da actuatorul jos , fara sa modifici lungimea tijei , si vezi daca geometria misca corect  dar controloeaza cu turbo fierbinte!

 

Parere : masina foarte puturoasa, inca nu ai atins-o la punctul G, dar logurile sunt OK

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

evident ca nu, doar l-am peticit.

am ales deocamdata varianta asta pentru ca prin diverse locuri an citit ca o geometrie blocata poate afecta si citirea debitmetrului, absorbind mai putin aer prin el.

am vrut sa vad daca e vreo diferenta - si dupa umila mea parere e o inbunatatire.

la fel fata de data trecuta turbina pare mai responsive si vad ca baga presiune mai mare. posibil interventiile pe vacuum si gresarea superficiala sa aiba ceva efect...

zic tampenii? :D

chestia cu gaurica e interesanta, cred ca inteleg si logica insa daca scapa spiralul mai adanc decat trebuie omor piesa de tot ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!