Jump to content

ALTERNATOR WORKSHOP


TRK
 Share

Postare recomandată

Releul de incarcare nu se poate verifica de nici un fel, probabil doar cei care il fac stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba se poate, mi l-a verificat un electrician cu becul. Am vazut cu ochii mei cum a inceput sa incarce. Pe aparatul de masura si la intinzatorul curelei. La mine chiar releul se f.tuse

Lipesti fire la un bec h4 sau de genu si pui unde avea releul contactele de masa, respectiv plus. Un electrician stie sigur despre metoda asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu testezi releul. Testezi restul componentelor. Iar daca alea sunt ok, schimbi releul.

Rotorul tre sa aiba in jur de 3 ohmi. Diodele sa conduca intr-un singur sens. Poti verifica si cu o sursa de tensiune continua. Dar numai dupa ce dezlipesti legaturile la stator.

Statorul il verifici daca e scurt la masa. Dar eu zic sa-l elimini dintre suspecti.

Cel mai probabil tot releul e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiam ca se inseriaza un bec de 12v, cum vedeam la Rabe cand eram mici. Daca incepe sa incarce cu becul inseriat, e releul dus

Becul se punea in loc de baterie. Pe vremea cand eram mici camioanele nu aveau nevoie de baterie. Se porneau dimineata cu robot, eventual festila, si se opreau seara in parcul auto. Metoda cu becul merge...la Dacie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge pt verificat, principiul e acelasi, nu va incapatanati pentru ca sigur merge. Btw, sistemul de la vw nu e mai inteligent decat cel de la dacie, e la fel.

Se inlocuieste releu cu un bec. Daca incepe sa incarce, e releul dus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbiti numai tampenii, cu exceptia lui cosmin. Daca stiati principiul de functionare al alternatorului era ceva. Alternatorul ca sa produca curent are nevoie de curent. Nu e ca la dinam. Va-ti intrebat vreodata de ce rotorul este bobinat? Cum sa spui ca becul se punea in loc de baterie? Doamne fereste!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pavy, am mai scris. Am facut ceea ce zic si merge. Nu e in loc de baterie, ci se pune becul in locul releului. Unde vine firul de plus de la baterie la releu si unde face masa releul. Daca incepe incarcarea, releul e dus. E doar o metoda de testare a releului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se poate înlocui releul cu un bec decât la modele foarte vechi unde releul este separat de alternator, ceea ce nu este cazul la un alternator actual unde releul este capsulat în suportul periilor. Ca să-l înlocuieşti trebuie să separi releul de perii şi să aplici tensiunea de excitaţie (tensiunea bateriei înseriată cu un bec) direct pe perii.

Uitaţi aici schema

http://vwforum.ro/topic/23408-alternator-workshop/?p=2344137

La Mishutz posibil să fi fost o coincidenţă pentru că la el, din ce-mi amintesc, mergea releul în anumite condiţii şi la conectarea becului probabil că s-au întrunit condiţiile care făceau să meargă releul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Elucidat misterul :)

Electricianul lui Mishutz a aplicat tensiunea înseriată cu bec nu la mufa de alimentare a releului ci a găsit cumva o metodă şi a aplicat-o pe cărbunele unde vine + , cam ca în poză (linia continuă, cea punctată este ceea ce credeam noi)

post-40889-0-05615000-1407505121_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista o metoda cu becul dar legat in paralel pe regulator , acesta din urma fiind alimentat de o sursa variabila de tensiune . E pe youtube un video, nu stiu sa pun link-ul de pe telefon dar scrie la titlu ceva de genu " bench test regulator ".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat, este ok metoda, dar presupune să ai o sursă de tensune variabilă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da, ca la Raba. :d

E o porcarie. La releele incorporate nu merge. Poti busi releul aplicand o tensiune pe iesire.

Sa lasam totusi metodele romanesti si s-o facem ca la carte. Pavy si Calin stiu ce vorbesc, pentru ca sunt toata ziua printre ele. Nu "vazute" la alti mecanicosi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am montat azi alternatorul la loc , avand schimbate urmatoarele: perii si colector,vechiul colector avea niste santuri de la vechile perii dar nu se vedea sa fie pana la plastic.N-am apucat sa pun vcds-ul sa vad cat incarca(merg la servici imediat) dar mi-a disparut eroarea de pe bord si mesajul cu "Alternator workshop".Am lasat motorul sa se incalzeasca si am inceput sa turez masina pana in 3500-4000 rpm , am si tinut-o turata putin si nu s-a mai aprins martorul de la baterie.Banuiesc ca , colectorul sa fi fost vinovat , dar asta am sa vad cand pun tester-ul sa vad cum incarca,am sa revin cu rezultatul final.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am verificat cu vcds-ul incarcarea si imi arata 13,75-13,9 cu toti consumatorii opriti iar cu ei porniti (clima la maxim, faza lunga, muzica data tare ) imi indica undeva intre 13,45-13,6 volti.Personal cred ca e aproape bine, voi ce parere aveti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Părerea mea este că-i cam puţin, cred că n-ar trebui să scadă sub 13,7 în nici o situaţie.

Bateria în ce stare este?

Am întâlnit o situaţie asemănătoare la un amic unde nu voia să urce încărcarea peste 14 cu nici un chip, iar cu consumatori cam ca la tine, iar după ce mergea mai mult cu maşina cobora până pe la 13,2.

Faza este că ce i-a venit să verifice acidul în baterie (eu eram ferm convins că la alternator este buba) şi a constat că erau cam uscate plăcile, aşa că a completat cu apă distilată (1 litru) şi şi-a revenit încărcarea, acum cu consumatori scade puţin sub 14.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificarea se face cu un aparat de masura in toate mintile, calibrat, verificat, testat, etc nu cu vcds 99.9% made in china.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa merg si la.niste electricieni auto cu experienta sa verifice si ei incarcarea cu aparatul lor si la baterie m-am uitat la"ochiul" ala si nu e verde, tind sa cred ca si bateria e pe duca desi n-am avut probleme cu ea pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi scoate dopurile alea şi vezi dacă este acid, cam 1 cm peste plăci, oricum în nici un caz nu trebuie să se vadă plăcile goale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-a recomandarea unui prieten pasionat de electrotehnica am masurat incarcarea la bornele bateriei cu un multimetru,astfel ca la relanti am 14,25-14,27v iar cu motorul turat am 14,33-14,35v,eu ma declar multumit.Bateria n-am desfacut-o sa ma uit la acid dar urmeaza si asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aparent e bun dar sa stii ca incarcarea se verifica cu cat mai multi consumatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Omuleții, eu am rotorul blocat la alternator. Frei-ul se învârte doar în sens opus săgeților de pe alternator. Este din cauza freiului sau și a rulmenților? Ca sa știu dacă mă apuc sa schimb doar fulie sau desfac alternatorul. Multam!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cauza rulmenţilor. Freiul se comportă normal, aşa trebuie să facă: să antreneze rotorul doar în sensul de rotaţie al rotorului, în sens invers dacă ţii rotorul cu ceva trebuie să meargă în gol, adică ceea ce se întâmplă la tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut baietii.Sunt membru nou al acestui mare forum pe care il respect,respectiv membrii/moderatorii sai.Am gasit rezolvarea multor probleme pe acest forum si de aceea va rog respectuos sa ma ajutati.Am un Vw Passat 2002,74kw,1.9tdi, AVB la care ma confrunt de cateva zile cu o problema.Martorul de la baterie apare , respectiv mesajul''Alternator Workshop'' urmat de beepuri.Dupa un timp cu motorul la relanti dispar cele doua avertizari si repar in cazul unei turatii peste 1300-1500 rpm.Curentul masurat pe baterie fara motor pornit este 11.10v respectiv 10.55 v pornit.Precizez faptul ca am incercat alta baterie care se comporta la fel si ramane in aceeasi parametri voltmetrici.Nici nu se incarca , dar nici nu simt ca se descarca sub cei 10.55 v.Consumatorii merg normal, contact normal doar cand pornesc de pe loc ma innebuneste mesajul, bipurile ai teama de a ni ramane in drum.Am apelat la cineva care mia indicat o problema de incarcare, releu, perii colectoare.Voi ce credeti.Va multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca a doua baterie era incarcata OK incearca alt voltmetru.

Avertizarile apar in turatii daca periile colectoare sunt uzate. La schimbul periilor este indicata si verificarea rulmentilor si a inelului colector.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!