Jump to content

ALTERNATOR WORKSHOP


TRK
 Share

Postare recomandată

Revin cu poze.Din ce vad eu suspectez a fi periile releului pt ca sunt prea scurte.???

post-58309-0-82072000-1396549220_thumb.j

post-58309-0-16118300-1396549252_thumb.j

post-58309-0-99416800-1396549274_thumb.j

Modificat de terminatoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde sunt pozele cu periile ca ai pus doar cu colectorul care se vede ca are pe unul din inele o uzura destul de serioasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poi sunt 3 poze,ultima e cu releul de incarcare care contine si periile,se vad acolo in interior sunt cam roase zic , de aceea le suspectez pe ele dar astept si parerile voastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha.Acum vad.La cat sunt de uzate aproape nu se vad.

Schimba periile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie schimbat si colectorul. Cel din margine pare a fi uzat pana la izolatie, sau cel putin in poza culoarea este ciudata. La un strungar nu cred ca mai are ce sa ia din el. Masoara cu ohmetru bobina rotorului si spune cat este. Dar pui creioanele pe suprafetele uzate. Masori pe scara x1 sau pe 200 de ohmi daca este aparat digital.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Periile si colector gasesc la magazinele de piese auto?Am zgariat putin rotorul pe suprafata acea uzata si mai are material sub culoarea aceea.oricum as vrea sa-l inlocuiesc si pe ala daca tot e desfacut.Spune-mi te rog cum masor bobina rotorului, nu stiu pe care fire sa pun aparatul de masura.

Modificat de terminatoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Înfăşurarea rotorului vine chiar pe cele 2 colectoare. Culoarea aceea s-ar putea să fie din cauză că nu a făcut contact peria de colector şi s-a afumat.

Perii şi colector se găsesc ca piese de schimb. Uite un exemplu

http://www.bizoo.ro/firma/lexisexclusiv/vanzare/6666945/inel-colector-alternator-valeo

Ca să-ţi dai seama cum vin lucrurile dpdv electric, schema gennerală a unui alternator este cam asta

post-40889-0-82396600-1396554411_thumb.g

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms lupo,tocmai am vizionat pe youtube un video despre reconditionarea unui alternator valeo aproape identic cu al meu(99.99%) si spunea tipul ca , colectorul e asa innegrit din cauza ca peria nu a facut contact bine pe colector .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect.

N-are nimic colectorul ala. Curata-l, schimba periile si alternatorul merge ca nou.

Culoarea e din cauza contactului imperfect cu peria. La cat sunt de uzate, ma mir ca a mai functionat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Important, vad ca nimeni nu a zis nimic. Statorul si rotorul nu trebuie sa traga la masa. Iar pt. o masuratoare excata a puntii redresoare si a statorului, acestea trebuie separate una de alta iar ulterior se cositoresc. La puntea de diode masuratorile se fac si la diodele de plus si la cele de minus, ai 8 in total. Daca ai ghinion sa ai una de minus arsa poti arunca alternatorul, diodele de minus sint turnate in carcasa alternatorului.

La rotor trebuie sa ai vreo 3 ohmi parca rezistenta, masori la colecctor iar dupa aia si fata de masa, ex. fata de ax.

Colectorul mai merge, daca nu se schimba relativ usor, e vreo 15 lei unul. Sau il poti reconditiona cu teava de cupru, mai taranesc asa ca pe vremuri nu se gaseau colectoare dar merg si asa mult si bine

Releul de incarcare nu se poate verifica, doar periile. 

Tipul asta de Valeo e pacatos rau, si sa pus pe o gramada de masini. Chiar sapt. trecuta am reparat 2 identice cu asta al tau, A4 benzina si Golf ALH, ambele aveau rotoarele in scurt. 

Este 190 lei rotorul nou, refurbished. Original Valeo trece de 400 lei.

Parerea mea, arunca-l dracu sau doneaza-l cuiva poate mai ia ceva din el si ia un Bosch, gasesti intre 150-200 lei pe forum. Pui rulmenti noi (60-70 lei ceva calitativ NTN, SKF, NSK), perii noi (10-15 lei) si cu maxim 300 lei iesi cu alternator brici. O vreme uiti de el.

edit: fa masuratorile cum trebuie si vezi ce-i defect. Te pot ajuta cu punte redresoare si stator, gratis, platesti curierul

Rotor si releu estem dar doar pe bani

inca un edit :D alternatorul asta nu il poti demonta (separa carcasele) doar daca dezlipesti infasurarile statorului de pe puntea redresoare. Statorul e fixat in suruburi, si nu poti avea acces la ele decat daca separi carcasele, o minunata gaselnita a celor de la Valeo. Pt. lipirea lor inapoi e nevoie de letcon sanatos, nu merge cu pistol de lipit etc. La montarea lui inapoi statorul trebuie centrat foarte atent, daca nu o sa iti frece rotorul in stator.

Modificat de Calin78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am patit-o si eu azi. Cand am urcat la munca, s-a aprins matorul de la baterie cu mesajul alternator workshop, insotit de blocarea volanului. Mentionez ca asta s-a intamplat doar in viraje si cu viteza normala. Daca mergeam incet pe viraj ( 20 km/h ) sau pe drum drept, nu se aprinde nimic si merge ok. de asemenea imi scartaie cureaua de la accesorii destul de rau. Sa fie doar de la curea sau e mai "grava" problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil sa fie fulia. Scartaie cand virezi rotile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă scârţâitul este metalic şi este prezent la turaţii mici şi dispare după o anumită turaţie indiferent de poziţia volanului foarte posibil să fie cum a zis colegul mai sus. Astea sunt manifestările pe care le-a avut a mea (la început nu se aprindea becul, dar până la urmă s-a aprins) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu dispare la turatii mai mari, din contra este mai pronuntat cand turez motorul si mai usor la relanti. Nu se schimba zgomotul cand virez rotile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine acum nu trebuie să facă toate la fel.

Trebuie inspectată zona şi văzut exact unde este problema pt. că nu are voie să scârţâie şi cum treaba este însoţită de funcţionarea anormală a alternatorului cam spre fulie se îndreaptă bănuielile. Ca să determini sursa zgomotului poţi folosi un furtun, un capăt îl bagi în ureche şi cu celălalt te plimbi pe acolo  până găseşti locul. O să fii uimit ce o să auzi cu stetoscopul ăsta improvizat (eu am tot timpul unul în maşină, este ca să zic aşa "my flexible friend" :)).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema rezolvata la mine prin inlocuirea periilor.La relanti,fara consumatori, imi incarca undeva intre 13.98-14.06V, eu zic ca e ok, in turatie e 14.14V max . Cu , consumatori  porniti (faruri,muzica,aeroterma) oscileaza intre 13.98-14.02v, de asemenea consider ca e ok.Ca si costuri , periile au fost 5 lei  si preventiv am cumparat si colectorul (15 lei) dar pe acesta nu l-am schimbat din cauza ca inca mai merge si cel original si nici nu am un extractor de rulmenti ca sa scot acel rulment pt a putea scoate colectorul afara.In fine eu ma declar multumit si multumesc  vwforum  pt asta. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu azi de dimineata am chemat taxi-ul sa plec la munca. Maine merg sa schimb cureaua de la accesorii si sa verific alternatorul. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scartaitul era de la curea de accesorii si a fost necesara inlocuirea regulatorului de tensiune. 50 de lei cureaua, 160 regulatorul si intr-o ora a fost totul gata. Singura problema ...este ca imi incarca 14v cu motorul pornit. Cu toti consumatorii porniti, dar toti, inclusiv dezaburirea lunetei si oglinzilor...scade la 13.7. Dar merge brici.

Modificat de Cera
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

este foarte ok incarcarea! incarcarea in gol( fara consumatori) 13.8 - 14.4v si in sarcina trebuie sa aiba valori cuprinsa intre 13.4 si 13.8 nu este o regula dar asa este cel mai des intalnit;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci m-am linistit :D ... oricum sunt multumit, ca am uitat intr-o seara cheile in masina si a fost navigatia pornita. Dimineata a pornit putin cam greu, dar dupa o ora de mers si-a revenit. Deci alternatorul functioneaza la parametri optimi :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce parere aveti de un alternator Lucas 120A ? Cel vechi era valeo si s-a ars rotorul, asa ca am luat un Lucas nou cu alternatorul vechi la schimb. Am facut bine sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum totuna e. Trebuia sa intrebi inainte.

De ce n-ai optat pentru un bosch sh? Cat a fost diferenta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

300 lei


am zis ca asta este totusi nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat inelul colector  si periile la un alternator Valeo. Am gasit inel cu 15ron si perii exact pe dimensiuni cu 5ron, facute pentru releul Valeo. Problema este faptul ca inelul este cam excentric. Are bataie cam de 0.7 mm. S-a mai lovit cineva de problema asta ? Inelele sunt proaste sau eu am avut ''noroc'' ? Merge rectificat ?

Am mai schimbat inele pe Bosch, dar au mers ok.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!