Jump to content

1303 S In Lucru


3ldiablo
 Share

Postare recomandată

Salutare,

De aproximativ o saptamana, a mai aparut un broscar in Bucuresti, adica eu :P

Cum nu cunosc problemele ce pot aparea si eventuale solutii de remediere, am facut acest topic sa va prezint evolutia broscutei mele, si sa va cer sfaturi.

Momentan, am dat tot jos de pe ea la interior, rugina putin in spatele bordului, jos unde se unesc stalpii fata cu pragurile, si pedalierele, din fata pana in spatele masinii.

Broscuta va fi refacuta complet. Momentan am cateva intrebari:

Exista flanse adaptoare la 4 prezoane cu distanta intre ele de 10 cm? pe spate se poate gauri tamburul?

Vreau sa pun pe ea anvelope de 205(215)/50/r16. pe spate sunt montate momentan 215/65/r15, pe prezoanele originale, pe fata am montate flanse pentru distantarea rotii, si am anvelope de 185/R14.

O alta problema ar fi cu omologarea, unde cei de la RAR au spus ca nu se omologheaza nimic de depaseste 155/R15, insa cunosc cazuri pentru masini unde s-au omologat anvelope echivalente. Pentru asta am nevoie de un tabel "oficial" cu anvelopele echivalente pentru 155/R15.

Din cate am citit pe aici, am vazut intr-un post ca Lexxus are omologate la RAR anvelopele mai late. Cum ai reusit? Pentru piese, eu fiind din Bucuresti, cam in cat timp ar ajunge la mine de la data efectuarii comenzii?

Pentru geamuri, as vrea sa ii pun macarale electrice. merita? are cineva montat? a intampinat probleme?

Cu bara fata/spate, eu as fi vrut fara, dar se pare ca nici nu e voie, nici nu e prea sigur in Bucuresti :D. atasez niste poze cu o idee de bari :P

Am citit mai demult ca cineva si-a montat un electroventilator in fata (MikeRG parca) Rezultatele sunt bune?

Orice sfat este binevenit. O sa postez poze si comentarii cu privire la evolutia broscutei.

post-9064-1170322208_thumb.jpg

post-9064-1170322322_thumb.jpg

post-9064-1170322337_thumb.jpg

post-9064-1170322348_thumb.jpg

post-9064-1170322363_thumb.jpg

post-9064-1170322373_thumb.jpg

post-9064-1170322631_thumb.jpg

post-9064-1170322643_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun venit!

Era odata un calculator de cauciucuri, cauta si tu la Tehnic topic-uri despre cauciucuri, vezi ca s-a discutat mai demult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu si eu un calculator de anvelope, insa cum ii conving pe cei de la RAR, asta e problema :D

Care sunt dimensiunile anvelopelor originale de broscuta? 155/ ??/ R15 - E 75 cumva? ca mi se par destul de inalt balonul.

Practic, 155/75/R15 este echivalent la circumferinta cu 205/50/R16. Oare numai circumferinta anvelopei conteaza?

Modificat de 3ldiablo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate spun prostii, -e parerea mea personala- dar din toate cite am citit despre broscutze pina acum am auzit (si e normal, daca stai sa te gindesti) ca anvelopele mai late si mai mari + greutatea suplimentara a flanselor adaptoare afecteaza serios directia pe fatza in sensul ca in timp se uzeaza datorita efortului de manevrare caseta de directie. Am o senzatie ca datorita suspensiei tip MacPerson efectul e mai pronuntzat la 1302 si 1303 si din nefericire caseta de directie pentru aceste modele este .... foarte scumpa si foarte rara. As vrea sa nu fie folclor ce spun ... insa parerea mea ar fi sa nu abuzezi de dimensiunea jentilor.

Flanse se pot face. se mai vindeau uneori si pe forum, sh, dar se gasesc si pe situri in afara ... e posibil sa poata face si un prieten de-al meu dupa desen, pe freza, perfect centrate, dar nu-i nimic sigur deocamdata o sa anuntz pe forum (o luna, doua, ... ?)

Macarale electrice a avut AlexB un timp si le-a scos. Cred ca i-au placut mai mult originalele manuale. Mai are Tzepesh ... Nu stiu daca merita. Important e ce crezi tu. Oricum, sistemul de glisare trebuie sa fie oglinda sau bine uns ca sa iti mearga brici. E un sistem vechi care se poticneste usor ... sau poate asa e in cazul meu -nu l-am curatzat niciodata ...

Iti urez bafta in continuare !!!

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu acum care mai e treaba la RAR insa am impresia ca flansele NU se mai accepta...asa ca mai bine intrebi intai la RAR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Treaba continua. Maine dau jos motorul si vedem ce mai fac pe la articulatiile din spate. Din pacate sasiul este sudat de caroserie, tot felul de table sudate la imbinarea lor. ar fi un chin sa incerc sa desfac, si nici nu cred ca o sa mai pice bine! Are cineva un manual tehnic pentru broscuta de dat? macar cu imprumut :)

post-9064-1171046517_thumb.jpg

post-9064-1171046524_thumb.jpg

post-9064-1171046530_thumb.jpg

post-9064-1171046546_thumb.jpg

post-9064-1171046553_thumb.jpg

post-9064-1171046564_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba continua. Maine dau jos motorul si vedem ce mai fac pe la articulatiile din spate. Din pacate sasiul este sudat de caroserie, tot felul de table sudate la imbinarea lor. ar fi un chin sa incerc sa desfac, si nici nu cred ca o sa mai pice bine! Are cineva un manual tehnic pentru broscuta de dat? macar cu imprumut ;)

Daca te ajuta cu ceva iti pot trimite eu de broscuta dar nu de 1303. Am in lb romana de 1200/1300/1500 sau in engleza pt 1302/1302 S (mai aproape de modelul tau). Oricum lasa un mail sau completeaza la profil sa pot sa le trimit.

Modificat de Shere Khan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sambata am demontat motorul, si am facut primul pas in crearea fustei demontabile ;)

urmeaza curatarea pieselor, si demontarea puntei fata.

post-9064-1171212849_thumb.jpg

post-9064-1171212854_thumb.jpg

post-9064-1171212859_thumb.jpg

post-9064-1171212866_thumb.jpg

post-9064-1171212871_thumb.jpg

post-9064-1171212875_thumb.jpg

post-9064-1171212880_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare despre motor! Al meu am inteles ca este motor de 1300 cmc, cu modificarile facute si pus set de 1600 cmc. Cum nu ma prea pricep la motoare, imi puteti spune si mie cam ce a castigat motorul asta de 1300 cu setul de 1600?

dupa ce termin masina de vopsit si mecanica, urmeaza sa ma ocup de motor, si as vrea sa incep sa imi fac planuri cam care sunt cheltuielile cu el, daca merita sa ii pun 2 carbuaratoare. Va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare despre motor! Al meu am inteles ca este motor de 1300 cmc, cu modificarile facute si pus set de 1600 cmc. Cum nu ma prea pricep la motoare, imi puteti spune si mie cam ce a castigat motorul asta de 1300 cu setul de 1600?

dupa ce termin masina de vopsit si mecanica, urmeaza sa ma ocup de motor, si as vrea sa incep sa imi fac planuri cam care sunt cheltuielile cu el, daca merita sa ii pun 2 carbuaratoare. Va multumesc anticipat.

...pai ala de 1300 are 44CP si al de 1600are 50 CP+volant de 200mm cu discu si placa aferenta...

din cate stiu io pe masina ta ai set de 1600 cu tot cu chiulase ,galerie de admisie si carburator :offtopic:

fapt tu parca ai si dicuri pe fata=>ca e un 1303S care la un moment dat a avut brobleme la moteur,asa ca omu i-a schimbat carteru...cu unu mai bun si restu din el...

ele 2 carburatoare ar merita mult mai multe(axa cu came sport,volant usurat,ambreiaj pe masura,chiulase la fel,toba sport da adevarata-nu trompete d-alea care fac doar galagie)si te duci cam la 75-80 de caiuti....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca merita sa ii pun 2 carbuaratoare. Va multumesc anticipat.

nu merita, intreaba-l pe bogdan cat se chinuie cu doua carburatoare :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan, cat te chinui cu 2 carburatoare? :)

Si o problema care o am cu pragurile. Zornaie traseul de caldura la greu in praguri! + ca nu sunt asa rezistente cum credeam! cum fac sa le protejez cat mai bine? ma gandeam la interior sa le dau cu un spray cu ceara, sau cum le zice, ceva cu antifon, nu prea cunosc produsele, iar in cateva locuri sa bag puncte de spuma poliuretanica sa tina fix traseul de caldura! O fi bine? nu o fi bine?

Cu sitele acelea din spate, de sub bancheta ce fac? pot sa le inlocuiesc cu niste filtre de aer?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....iar in cateva locuri sa bag puncte de spuma poliuretanica sa tina fix traseul de caldura! O fi bine? nu o fi bine? ....

nu e bine..iti spun din proprie experienta. daca ajunge apa acolo unde ai bagat, acolo sta si mananca tot. sfatul meu.... curata cat de mult poti, da cu grund si antifon si n-o sa ai probleme...

legat de tuburile de caldura sin praguri... (ca banuiesc ca de ala vorbesti)...este cam ciudat ca se misca, asa ca cel mai probabil sunt f coapte si s-au desprins. in cazul de fata, cred ca cea mai buna solutie ar fi o inlocuire totala praguri/conducte

sitele de sub bancheta sunt f bune, trebuie doar sa le desfaci sa cureti pasla respectiva, sau sa o inlocuiesti.

Modificat de Alex_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e bine..iti spun din proprie experienta. daca ajunge apa acolo unde ai bagat, acolo sta si mananca tot. sfatul meu.... curata cat de mult poti, da cu grund si antifon si n-o sa ai probleme...

legat de tuburile de caldura sin praguri... (ca banuiesc ca de ala vorbesti)...este cam ciudat ca se misca, asa ca cel mai probabil sunt f coapte si s-au desprins. in cazul de fata, cred ca cea mai buna solutie ar fi o inlocuire totala praguri/conducte

sitele de sub bancheta sunt f bune, trebuie doar sa le desfaci sa cureti pasla respectiva, sau sa o inlocuiesti.

Este vorba de pragurile noi in care zornaie traseul de caldura:(! le-am cumparat intregi, noi noute, made in brasilul mamei lor.

ma gandesc sa pun tinichigiul sa le dea 2-3 gauri micute pe lungimea lor, si sa le dea un punct de sudura. Pe Langa asta, in prag(nu in traseul de caldura) ma gandesc sa bag un spray cu ceva care sa izoleze si sa protejeze contra apei, ca orice ar fi, condens tot se face.

Cat despre sitele de sub bancheta, sunt cam ruginitel ale mele, nu le-am desfacut pana acum, nu stiam ce este in ele! ma gandeam ca o fi un filtru de carbon, ceva mai sofisticat, sa nu intre gaze in masina. Daca e filtru normal, doar de praf il pot inlocui!

Vreau sa mai fac un filtru de aer si in fata, pe unde trage aer de afara, si sa fac si o aeroterma, sa o montez langa motorasul de la stergatoare! Exista ceva original de cumparat? sau sa inventez?

Alex B, postul tau cu taciunica este primul care l-am citit pe acest forum, si pot sa spun ca pe atunci m-am hotarat sa imi cumpar si eu una :D

Multumesc pt ajutor :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan, cat te chinui cu 2 carburatoare? :huh:

Si o problema care o am cu pragurile. Zornaie traseul de caldura la greu in praguri! + ca nu sunt asa rezistente cum credeam! cum fac sa le protejez cat mai bine? ma gandeam la interior sa le dau cu un spray cu ceara, sau cum le zice, ceva cu antifon, nu prea cunosc produsele, iar in cateva locuri sa bag puncte de spuma poliuretanica sa tina fix traseul de caldura! O fi bine? nu o fi bine?

Cu sitele acelea din spate, de sub bancheta ce fac? pot sa le inlocuiesc cu niste filtre de aer?

Ba merita, mai ales daca pui doua de dacia. :P :P :P Mike poate sa-ti spuna ce bine e cu doua de dacia :P el a mers mii de km asa si cred ca-i foarte multumit. Dar sa ai grija ca-i creste puterea foarte mult si caroseria si franele nu-s gandite pt asa putere mare si Doamne fereste! sa nu se intample ceva :) . Pina va obisnuiti cu masina, :( :P nu incepeti cu tuning agresiv!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu sunt obisnuit deloc cu broscuta! :) nu am mers nici macar un metru cu vreuna :) asa ca ce sa mai, pot sa ma obisnuiesc din prima cu 2 carburatoare! am vazut ca un set nou cu 2 webber 40 cu filtre si tot ce trebuie e in jur la 1000 euro :) oricum asta va ci ultima investitie, daca o voi face :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu sunt obisnuit deloc cu broscuta! :) nu am mers nici macar un metru cu vreuna :) asa ca ce sa mai, pot sa ma obisnuiesc din prima cu 2 carburatoare! am vazut ca un set nou cu 2 webber 40 cu filtre si tot ce trebuie e in jur la 1000 euro :) oricum asta va ci ultima investitie, daca o voi face :)

cauta un set de dellorto 36, de pe alfa 33 - le scoti in 100 de eur max

un set de reparatie si ceva schimbari prin ele - cam 70 GBP

un set de galerii, filtre si parghii - 150 USD pe CB PERFORMANCE + ceva costuri de transport (in cel mai rau caz)

je m-am documentat deja

cat despre carburatoarele de dacia - zise prin strainatate si weber 34 ICT :P - merg foarte bine pe masina, mai ales ca poti schimba jiglerul principal si cel de relanti pentru a corobora carburatoarele cu un motor stas de 1600 maxim 1700 cm - singurele probleme intampinate pana acum sunt legate de designul suruburilor de reglaj (pozitionarea lor) care, prin natura inghesuita a motorului de broscuta, pot ridica probleme cu nervii nervosi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Sa fim seriosi! Nu speriati omul. Cat de mult poate creste puterea? Chiar si cu doua carbratoare! Castigi 5-10 cai maxim in functie de carburatoare/reglaje. Cat de greu poate fi stapanit un bolid care nu trece de capacitatea fizica a unui Golf obijnuit, chiar daca masina este fabricata in anii 70.

Incearca asta cu un Fiat Uno Turbo i.e. ori un Peugeot 205 1,9 Turbo (dupa mine astea sunt adevarate bombe -> cosciuge pe roti) si apoi mai vorbim.

Eu cu un amarat de Fiat (e adevarat ca era tunat de profesionisti), am mers la peste 240 Km/h si inca mai avea viata in el, iar eu nu mai aveam curaj..... Problema e ca dupa 180 Km/h nu prea mai ai contact cu strada.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mi-au venit pragurile, acum ma gandesc daca sa fac niste bari fata si spate din teava de inox. Mie imi place foarte mult cum arata fara bari, dar o sa am probleme cu politia in acest fel! Aveti masini fara bara fata si spate? ati intampinat probleme cu agentii de circulatie?

de asemenea vreau sa pun un alternator in locul dinamului, ori unul cu un amperaj mai mare (100-150 amperi ) ori 2 alternatoare! prin poze am mai vazut broscute cu 2 alternatoare, stiu ca este indicat ca fulia d la motor cu fuliile alternatoarelor sa formeze un unghi de 90 grade! in acest fel, al doilea alternator de poate monta pe o furca, sa culiseze, si astfel se poate regla si mai usor cureaua!

In principal, pentru trecerea de la dinam la alternator trebuie modificat in vreun fel piciorul acela pe care se prinde? turbina se poate monta usor pe alternator sau trebuie modificari? din cate am vazut, dinamul era prins doar in turbina in spate in 4 suruburi si cu un colier de suportul acela al lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am bari fata spate..nu am avut probleme din pricina asta dar nic nu am circulat f mult cu ea...in schimb o sa-mi pun "T" bar-uri arata f bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La montarea alternatorului iti trebuie si un picior (suport) diferit. Alternatorul are circumferinta mai mare si nu prea incape. Poti modifica piciorul actual ori poti lua un picior pt alternator. Am vazut la vanzari ca se gaseste. Mai trebuie sa pui si un releu pentru alternator, care e diferit de releul pt dinam. Un releu (daca nu te injur), de Dacia merge, dar mai bine iei un releu de familie, adica de Golf ceva. In rest nu schimbi nimic.

Acum cu doua alternatoare mi se pare o exagerare. Cred ca vrei sa pui zgomot puternic pe masina si ai nevoie de POWER. Asta se rezolva cu o baterie buna... foarte buna. Iti recomand o baterie de rulota (sunt foarte puternice). Ori pui doua, ori mai multe baterii in functie de necesitati...Tu ai nevoie de rezistenta, doua alternatoare nu fac decat sa incarce fff repede si sa mentina nivelul incarcarii fff sus. O baterie fff buna (gen "Silver") ori mai multe iti mentin un nivel acceptabil de putere.

Cu barele sti parerea mea...

Bafta!

post-5838-1172662671_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista si varianta rebobinarii (p-aici am serioase dubii ca avem oameni competenti) sau achizitionarii de-a gata a unui alternator in configuratie standard dar dus la 70/80A

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!