Jump to content

Incidente La Asamblarea Motorului


tonic
 Share

Postare recomandată

merci charlie. nu stiu cum sa calculez compresia statica.....poate imi zici tu.

cred ca astazi mai tarziu sau maine voi putea masura si chiulasa a 2-a si sa o fac ca pe cea facuta deja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • tonic

    49

  • charlie

    17

  • victori

    10

  • MikeRG

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

--47 de ml inseamna de fapt o,47 de cmc? sau o,o47 cmc? adeca: 1litru=1000cmc, 100ml=100cmc. NU? si nu se baga la calcul si lichidul care intra in gaura de la bujie? asta ar fi una.A doua e ca daca masori cu benzina volumul, iti intra mai mult acolo, precis. Pe probate-din cauza proprietatii benzinei, care face nush ce la peretele vasului in care se baga, ceva cu convexitatea, invers ca la apa sau, ca sa zic asa, ca mercurul. E ceva de la fizica, treaba complicata... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am masurat cu apa chioara. Ceea ce ma intereseaza este egalitatea volumelor intre cele 4 camere de ardere si nu volumul absolut al camerei de ardere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@liviu:

volumul e volum, indiferent de lichidul folosit. treba de fizica da, dar elementara nu complicata ;) (iar chestia aia cu tensiunea superficiala a diverselor fluide ai auzit tu bine dar nu e aplicabila deoarece masurarea s-a facut in volum inchis, mai putzin gaurica de umplere care la un diametru de 1-2mm nu influentzeaza masuratoarea prin diferentza de concav vs convex a suprafetzei lichidului)

1ml = 1cmc = 1g apa = cca 20 picaturi ;) in consecinta 47ml=47cmc

ce facultate ziceai ca urmezi? litere? :P :P :P

@tonic

Compresia statica (teoretica) este raportul intre volumul total al cilindrului calculat cu pistonul la punct mort inferior (BDC) si cel calculat cu pistonul la TDC.

Modificat de charlie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tonic

Compresia statica (teoretica) este raportul intre volumul total al cilindrului calculat cu pistonul la punct mort inferior (BDC) si cel calculat cu pistonul la TDC.

m-am gandit eu ca asta ar trebui sa fie asa gandind teoretic si logic. deci ar trebui acum sa masor volumul cilindrului cu pistonul la punctul mort inferior.... si sa adun 47 ml. apoi suma respectiva o impart la 47 (ml).corect da?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am gandit eu ca asta ar trebui sa fie asa gandind teoretic si logic. deci ar trebui acum sa masor volumul cilindrului cu pistonul la punctul mort inferior.... si sa adun 47 ml. apoi suma respectiva o impart la 47 (ml).corect da?

nu!

volumul la BDC: ((pi x Dpatrat/4) x (cursa + deckheight)) + 47

volumul la TDC: ((pi x Dpatrat/4) x deckheight) + 47

pe astea le impartzi ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volumul la TDC: ((pi x Dpatrat/4) x deckheight)

la mine are un fel de inel/bucsa/reductie sau cum sa o numesc intre camase si bloc, facand ca "volumul la TDC: ((pi x Dpatrat/4) x deckheight)" sa fie zero sau neglijabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine are un fel de inel/bucsa/reductie sau cum sa o numesc intre camase si bloc, facand ca "volumul la TDC: ((pi x Dpatrat/4) x deckheight)" sa fie zero sau neglijabil.

Vrei sa zici ca deckheight=0 ? nu-mi vine sa cred ... vezi ca nici 0.5mm nu e "neglijabil"! De ex. la mot de 1600 standard, deckheight de 0.5 rezulta in:

pi x 85.5mm x 85.5mm x 0.5mm / 4 = 2.8 cmc ! Nu e de loc "neglijabil"

E si mai putzin neglijabil daca ai deckheight negativ .... Dar sper ca nu e cazul.

P.S. La mine parca aveam 0.7mm deck height; sau ereau 7mm ? :angry: habar nu am. Cert e ca am ajuns la 7.2:1 compresie

Modificat de charlie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Charlie, se vede ca ai facut ceva tehnic! Eram doar curios daca mai stie cineva de ce zic io cu tensiunea superficiala...Da, Litere.....Da" mecanica e in sange la mine!( fara conotatii porcoase, va rog!)...

Ce face busu?

Modificat de LIVIU/RATB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vrei sa zici ca deckheight=0 ? nu-mi vine sa cred ... vezi ca nici 0.5mm nu e "neglijabil"!

cam asa ceva. pistonul ajunge exact pana la buza camasii...inelul de la baza camasii a fost exact facut ca sa ajunga pistonul pana "sus".

am masurat:

cursa 6,97cm

diametrul (alejaz) 7,77 deci raza e 3,885

raportul este 3,14x3,885(patrat)x6,97+47 si impart la 47 = 8,028.

acum cu ce ma ajuta acest raport?

In mod practic am urmatoarea problema. La cilindrul 2 am impresia ca se face arderea doar ocazional. adica: la o turatie un pic peste 1100 rpm - 1300 rpm (masurata la ureche) merge perfect. La relanti sau sub aceasta turatie merge o scurta perioada de timp insa apoi la gaura de evacuare respectiva din chiulasa nu se mai simte nici caldura nici nu se mai vede flacara/sau arderea.

Cilindrii 3 si 4 merg perfect, la relanti nu se vede flacara decat foarte mica inauntru (aproape deloc) insa se simte clar caldura arderii. La cilindru 1 se vede o flacara destul de maricica aproape tot timpul (am insa senzatia ca doar din cand in cand - foarte rar mai are ceva intreruperi).

revenind la cilindrul 2 daca se astupa cu mana gaura respectiva de evacuare (nu de tot ci doar cat sa poti tine podul palmei o fractiune de secunda), imediat la luarea mainii apare o flacara. acest lucru ma face sa ma gandesc ca daca montez toba poate va incepe sa mearga????

Ca si cauza posibila....ce am observat - culbutorul de la supapa de admisie la cil 2 freca in zona rotunda in care sta pe rampa de una din piulitele prezoanelor care prind chiulasa...deci culbutorul era un pic stanjenit in miscarea lui. Am eliminat una din saibe de acolo astfel incat piulita sa se stranga mai adanc deci sa nu mai atinga de rampa (culbutor). Va trebui acum sa refac reglajul tachetilor in partea respectiva (cu toate ca in opinia mea avea un joc de 0,10-0,15 masurat cu motorul inca un pic cald). stau si ma intreb care o fi cauza?????

Daca nici dupa refacerea reglajului la tacheti nu va merge bine voi incerca sa inlocuiesc rampa de culbutori si in ultima instanta voi incerca cu o alta chiulasa...insa nu cred ca chiulasa este problema...pt. ca am mai facut o incercare: am inversat chiulasele intre ele astfel incat aceasta chiulasa sa fie pe partea cu cli 3si 4. deci ce este acum la cil 2 (cel cu problema de ardere) ajunsese la cil 3...si acesta mergea perfect.....iar cil 1 si 2 mergeau perfect cu chiulasa cealalta (care este acum la 3 si 4)...sper ca m-am aexprimat clar.

daca cineva stie ce ar putea fi si poate da un sfat bazat pe faptul ca a patit ceva similar sau a vazut asa ceva il rog sa ma ajute....merci

o fi doar lipsa tobei? dar de ce cilindrii ceilalti functioneaza perfect?

Daca nici dupa refacerea reglajului supapelor nu va merge voi incerca cu alta rampa de culbutori iar daca nici asa voi inlocui chiulasa cu alta....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tonic:

acum ca ti-ai facut mana, uite si o scula cu care sa te joci un pic la parametrii si sa vezi ce rezultate obtzii:

VW Engine calculator

CR -ul (compression ratio, compresia statica) influentzeaza: puterea teoretica pe care o obtzii din motor dar si calitatea minima a benzinei pe care ai voie sa o foloseshti.

8:1 e binishor peste factory CR (mike, ma corectezi daca greshesc aici); in consecintza va trebuii:

1. sa foloseshti benzina cu cifra octanica minim 95

2. intarzii un pic aprinderea

a.i. sa evitzi detonatia si supraincalzirea motorului.

Modificat de charlie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tonic:

acum ca ti-ai facut mana, uite si o scula cu care sa te joci un pic la parametrii si sa vezi ce rezultate obtzii:

VW Engine calculator

2. intarzii un pic aprinderea

a.i. sa evitzi detonatia si supraincalzirea motorului.

merci

intrebari:

1. cat sa intarzii aprinderea?

2. ce parere ai despre problema la arderea la cil 2...stiu ca este greu sa iti formezi o parere doar din ce am scris eu pe scurt...insa poate totusi ai ceva parere.

3. ce este rod lenght.

merci inca odata :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aprinderea o vei intarzia experimental ... Eu ash porni de la standard - 1grad, testezi daca ai detonatie in conditii din ce in ce mai grele (sarcina) si in functzie de asta mai intarzii dupa necesitatzi.

cu prob cil 2 e greu sa-mi fac o parere din descriere. De ex nu am priceput daca ai continuat sa ai probl la cil 2 dupa switchul de chiulase. Banuiesc ca da :icon_redface:

Asha ca "educated gues" cred ca e probl de amestec, poate trage un pic de aer pe undeva la cil ala. De aprindere nu cred ca e, ar fi mai evidenta la turatzie mare nu la ralanti.

rod lenght = lungimea bielei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a nu am priceput daca ai continuat sa ai probl la cil 2 dupa switchul de chiulase. Banuiesc ca da :icon_redface:

NU. Cilindrul repspectiv mergea perfect cu cealalta chiulasa. De asemenea si partea chiulasei care este acum la cil2 mergea perfect cand chiulasa era pusa pe partea cealalta (deci la cil 3). deci normal cilindrii/pistoanele ar trebui sa mearga ok cat si chiulasa ar trebui teoretic sa fie ok, atata timp cat a mers in partea cealalta (unde era cil 3)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai sh ide ce nu le-ati lasat aasha??? daca tot se bucurau impreuna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai sh ide ce nu le-ati lasat aasha??? daca tot se bucurau impreuna

pai nu le-am lasat asa pt. ca nu mergea celalalt nr. 4...insa nu am mai scris aici ca sa nu va zapacesc de tot..... :D

Oricum se pare ca acum i-am dat de cap si merge ok. pana la urma am schimbat intai rampa de culbutori si a mers bine. l-am lasat un pic sa mearga am facut tot felul de probe si mergea. I-am montat apoi toba (evacuarea)...a mai mers ce a mai mers iar apoi iar nu a mai mers bine..insa de aceasta data nu mai mergea nici un ul din clindrii 1 si 2...atunci m-am enervat si am schimbat cu totul chiulasa.

Se pare ca acum merge bine. inca nu i-am montat toba si sa il las sa mearga mai mult cu toba insa l-am lasat sa se incalzeasca cat de cat si mergea. Maine o sa ii fac proba cu toba montata.

Nu stiu daca are vreo influenta si faptul ca nu am conectat deloc incarcarea la baterie..deci tot acest timp a mers "pe baterie". seara pun bateria la incarcat la redresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam cat ar trebui sa aibe lungimea bielelor la 1200 si la 1300?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am pornit si am lasat sa mearga motorul m ai mult timp si merge foarte bine. am pus si toba.

am facut si un filmulet.

Compresia la cald a fost:

1 2 3 4 in ordine - 9,5 10 9,5 9,3

Pac zicea ca este foarte bine...

Ce am sesizat ca motorul avea o variatie de turatie la un ciclu de exact 10 secunde. Mergea 10 sec cu 1200 ture (asa il reglasem eu) si apoi crestea pt. 10 sec la 1400 rpm. apoi dupa 10 sec revenea la 1200.

daca am marit turatia la 1600 (fie deschizand un pic clapeta de acceleratie fie desuruband un pic surubul cel mare (carburator 30 pict 3) ramanea constant la 1600 fara nici un fel de variatie...O fi din carburator din canalul care duce benzina de relanti sub clapeta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa a inceput dezmembrarea motorului decedat dupa doar 8 km de la rk.

21122006.jpg

si asa arata acum. dupa reinvierea lui...

06022007.jpg

06022007001.jpg

Modificat de tonic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce am sesizat ca motorul avea o variatie de turatie la un ciclu de exact 10 secunde. Mergea 10 sec cu 1200 ture (asa il reglasem eu) si apoi crestea pt. 10 sec la 1400 rpm. apoi dupa 10 sec revenea la 1200.

daca am marit turatia la 1600 (fie deschizand un pic clapeta de acceleratie fie desuruband un pic surubul cel mare (carburator 30 pict 3) ramanea constant la 1600 fara nici un fel de variatie...O fi din carburator din canalul care duce benzina de relanti sub clapeta?

legat de problema descrisa mai sus.

am constatat ca daca scot furtunul care suge benzina din bidon (rezervor) si care duce benzina spre pompa de benzina turatia devine constanta la valoarea inferioara (asta nu imediat ci dupa cateva secunde sau zeci de secunde) si ramane constanta multe minute sau chiar 10-15 min pana se termina benzina din camera de nivel. Daca insa introduc inapoi furtunasul in benzina - ca sa ii fie iar alimentat carburatorul cu benzina dupa scurt timp iar incepe sa aibe variatiile de turatie constante.

de aici deduc eu ca s-ar putea sa fie nivelul din camera prea mare sau pointoul sa nu inchida suficient de bine.

am facut proba si cu un alt carburator 30 pict2 (cel de la tibimakai) si turatia ramane constanta atunci cand este reglata la 900 rpm...se vede in film. din pacate insa cu acest carburator nu raspunde prea bine la acceleratii bruste...fie pompa de spritz era un pic "blocata" de pozitia dinamului fie membrana ei...ca vine spritz nu imediat cand accelerez ci un pic mai tarziu doar de la o anumita turatie. se vede ijh filmulet

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e din reglajul de nivel: cuiul inchide bine la nivel mare unde deja ai turatzia crescuta. Pare sa aiba un pic de "histerezis" la inchidere cuiul ala :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prea mare ar fi parerea mea. dar nu exclud un cui pontou defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci charlie. Oare cat ar trebui sa fie nivelul la un 30pict3? (13 cumva?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!