Jump to content

Incidente La Asamblarea Motorului


tonic
 Share

Postare recomandată

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • tonic

    49

  • charlie

    17

  • victori

    10

  • MikeRG

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

am inlocuit si capacul de delco si luleaua si tot asa mergea.

am inlocuit apoi chiulasa la cil. 1si2 si dupa montarea unei chiulase care se potrivea cu cea de la 3si4 a mers perfect.

cateva fiulmulete si poze mai jos.

Nu stiu de ce dar dupa cca 2 ore de mers am avut senzatia ca iar nu merge cil 1si 2....o sa incerfc maine sa refac reglajele la tacheti si sa iau compresia. (din pacate nu m-am gandit sa fi luat compresia cat era cald motorul azi....)

Mersul fara toba imediat dupa inlocuirea chiulasei la cil 1 si 2.

Motorul cu toba inainte de reglaje

motorul cu toba montata

verificarea turatiei

poze motor

07022007004.jpg

07022007003.jpg

chiulasa montata azi (este bucsata la bujii – o bujie este mai “infundata”)

07022007.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi primul lucru am pornit motorul ca bateria (bateriile - pt ca nu am incarcarea - dinamul conectat) care au stat la redresor peste noapte. Mergea bine, toti cilindrii functionau. Ma gandesc eu ca probabil ieri seara spre sfarsitul bateriilor scanteia la bujii nu mai era suficient de buna si la chiulasa 1, 2 la care exista bucse la bujii (bucse care acopare inspre camera de ardere o mare parte sau aproape total electrozii, avand si scanteia mica - rezultat cil 1si2 nu functionau decat la turatii peste 1500.

concluzia - va trebui neaparat sa conectez un siustem de incarcat bateria si va trebui sa incerc cu o alta chiulasa (sper din cele 2 ale mele sa gasesc una ca sa fie la fel cu cea de la cil 3 4 (ca tip).

Ce am mai facut

masurat compresia la rece era in ordine (1 2 3 4 - 8,5: 8,6; 9,6; 9,5.....)

apoi am reglat inca odata tachetii...masurat din nou compresia la rece - 10 la toti cilindrii(este adevarat ca aici bateriile au invartit mai repede motorul - chestie de contact la masa si plus)

apoi pornit motorul lasat cca 1 ora sa mearga

masurat compresia la cald;

tot in ordine - 10-10,5; 10-10,5; 12-12,5; 9,5.

Deci se vede clar ca exista o diferenta intre cald si rece. Nu inteleg de ce a scazut la cil 4 de la 10 la 9,5...?????

Cilindrul nr.3 (care are si compresia cea mai mare) arde si cel mai frumos bujia - se vede in poza)

bujii.jpg

filmuletul:

Modificat de tonic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din datele date de tine rezulta ca ai o problema la cil 4 unde compresia nu creste de la rece la cald asa cum creste la ceilalti cilindri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masurat compresia la rece era in ordine (1 2 3 4 - 8,5: 8,6; 9,6; 9,5.....)

Nu erea in ordine! cilindrii opushi au diferenta de cca 1atm intre ei -> motor dezechilibrat.

Daca ambele chiulase sunt ok (nu ai pierderi de etanshare la supape) atunci e din diferentza de compresie statica. Eu ash incerca sa scad compresia la cilindrii 3 si 4 cu cate un distantzier (shaiba) intre camasi si bloc pe partea respectiva. Pe motorul meu asha am facut.

masurat compresia la cald;

tot in ordine - 10-10,5; 10-10,5; 12-12,5; 9,5.

Deci se vede clar ca exista o diferenta intre cald si rece. Nu inteleg de ce a scazut la cil 4 de la 10 la 9,5...?????

Si mai putzin in ordine: dezechilibrul intre 1 si 3 a ajuns la 2atm iar cilindrul 4 a pierdut din compresie (cel mai probabil din reglaj tachetzi, daca nu supapa cu buba la etanshare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cilindri 1 si 2 au compresie mai mica pentru ca au alta chiulasa si camera de ardere mai mare pentru ca au bucse la bujii ceea ce ingroapa bujiile si astfel creste volumul camerei de ardere si scade rap de compresie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca treaba sta in felul urmator...asa cum ati zis voi: adica:

prima masuratoare la rece era inainte de a regla tachetii (si in plus nici nu prea invartea ca lumea demarorul).

apoi am reglat tachetii si probabil ca la cil 4 am facut ceva la tacheti si probabil ca de aceea a scazut (dupa reglaj - o sa rtefac reglajul acolo).

chiulasa la cil 1 si 2 este bucsata...se vede si in poza de mai sus un pic cum arata bujiile - mai ales la cil 1 si cred ca are si ceva joc in ghiduri. Plus ca este alt model de chiulasa.

O sa aflu mai multe dupa ce o sa gasesc o chiulasa similara cu cea de la 3-4 si o voi inlocui.

si acum dau raspunsul la intrebarea lui mikerg pusa pe topicul cu compresia(ce am pus nou in motor)...asta ca sa nu amestecam...

motorul a fost refacut de rares cu rectificare vilbrochen (prima reparatie) cuzineti noi din aceia ci elefantel (palier si biele). setul motor nu l-a schimbat ca fusese schimbat de fostul propietar si este intr-adevar bun nu consuma ulei...nu scoate fum (de fapt se vede) insa nu stiu cati km s-a mers cu acel set.

Din pacate rares dupa ce a inchis motorul nu a reusit sa mearga decat 8 km cu el...si s-a blocat - 2 cuzineti de palier (cel de la volant si urmatorul cel din 2 bucati). ..deoarece a obturat total (cu silicon rosu) iesirea din radiatorul de ulei...deci ungere=0 :))

Norocul a fost ca vilbrochenul este intact si cuzinetii de biela. a fost nevoie doar de cuzinetio de palier cota 1 int cota 0 ext (pe care i-am luat de la lexxus...tot cu elefantel....Kolbenscmidt

Chiulasele sunt vechi si folosite. supapele inchid bine, una (cil 1, 2)are ceva joc ion ghid.

Modificat de tonic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca treaba sta in felul urmator...asa cum ati zis voi: adica:

prima masuratoare la rece era inainte de a regla tachetii (si in plus nici nu prea invartea ca lumea demarorul).

apoi am reglat tachetii si probabil ca la cil 4 am facut ceva la tacheti si probabil ca de aceea a scazut (dupa reglaj - o sa rtefac reglajul acolo).

chiulasa la cil 1 si 2 este bucsata...se vede si in poza de mai sus un pic cum arata bujiile - mai ales la cil 1 si cred ca are si ceva joc in ghiduri. Plus ca este alt model de chiulasa.

O sa aflu mai multe dupa ce o sa gasesc o chiulasa similara cu cea de la 3-4 si o voi inlocui.

faptul ca e o chilasa un pic diferita nu e chiar dezastru. Eu am facut asha:

1. am masurat cursa fatza de capul cilindrului, respectiv cu chiulasele date jos am masurat distantele intre buza cilindrului si piston la TDC.

2. am centricubat fiecare camera a chilaselor

pt a egaliza compresia: am folosit inele de distantare pe o parte a motorului si am largit camerele de ardere la o chiulasa (cea bucshata la bujii). Am atins tinta de compresie statica cu diferente de sub 2% intre cilindrii.

Modificat de charlie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faptul ca e o chilasa un pic diferita nu e chiar dezastru. Eu am facut asha:

1. am masurat cursa fatza de capul cilindrului, respectiv cu chiulasele date jos am masurat distantele intre buza cilindrului si piston la TDC.

2. am centricubat fiecare camera a chilaselor

pt a egaliza compresia: am folosit inele de distantare pe o parte a motorului si am largit camerele de ardere la o chiulasa (cea bucshata la bujii). Am atins tinta de compresie statica cu diferente de sub 2% intre cilindrii.

2 intrebari: ce este TDC si ce este centricubat si cum ai facut chestia asta?

Referitor la punctul 1. - distanta intre buza camasilor si capul pistonului (cu el in punctul mort superior - deci in compresie) este egala la toti cei 4 cilindrii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 intrebari: ce este TDC si ce este centricubat si cum ai facut chestia asta?

Referitor la punctul 1. - distanta intre buza camasilor si capul pistonului (cu el in punctul mort superior - deci in compresie) este egala la toti cei 4 cilindrii.

TDC= Top Death Center. Adica punctul mort superior

distanta intre buza camasilor si piston in TDC se numeste deck height sau DH

distanta intre buza camasilor si capul pistonului (cu el in punctul mort superior - deci in compresie) este egala la toti cei 4 cilindrii?

Nu neaparat. Ideea este ca volumul camerei de ardere trebuie sa fie egal la toti cilindri. Acest volum este compus din volumul camerei din chiulasa (centricubat chiulasa insemna prelucrat finut acel volum al chiulasei)+ volumul acelei zone dintre cil si piston cand pistonul este la TDC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TDC= Top Death Center. Adica punctul mort superior

distanta intre buza camasilor si piston in TDC se numeste deck height sau DH

distanta intre buza camasilor si capul pistonului (cu el in punctul mort superior - deci in compresie) este egala la toti cei 4 cilindrii?

Nu neaparat. Ideea este ca volumul camerei de ardere trebuie sa fie egal la toti cilindri. Acest volum este compus din volumul camerei din chiulasa (centricubat chiulasa insemna prelucrat finut acel volum al chiulasei)+ volumul acelei zone dintre cil si piston cand pistonul este la TDC.

am inteles....

deci daca distanta de la buza camasii pana la buza pistonului la punctul mort superior este egala....rezulta clar ca volumul camerei de ardere difera la cele 2 chiulase 9deoarece ele sunt diferite, si mai mult una mai este bucsata si aiurea pe deasupra cu diferente intre cele 2 bujii ale ei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles....

deci daca distanta de la buza camasii pana la buza pistonului la punctul mort superior este egala....rezulta clar ca volumul camerei de ardere difera la cele 2 chiulase 9deoarece ele sunt diferite, si mai mult una mai este bucsata si aiurea pe deasupra cu diferente intre cele 2 bujii ale ei...

bingo!

Uite cum am masurat volumul camerei:

Chiulasa la masurat

1. Am facut o rondea de plastic transparent (carcasa CD) de diametrul cilindrului

2. am practicat o gaura in lateral

3. se aplica nishte vaselina pe suprafatza de contact cilindru/chiulasa a chiulasei

4. se lipeshte acolo rondeaua

5. se introduce cu grija un lichid colorat (apa cu cerneala in cazul meu) prin gaurica pana la full

Volumul de lichid introdus (cu seringa gradata) este volumul camerei de ardere a chiulasei

In poza se vede pe camera din dreapta ca deja luasem ceva material cu un biax si o frezulica pt aluminiu ...

E o munca destul de scarboasa si repetitiva dar eu zic ca a meritat. Repetitiva pt. ca nu vrei sa iei mai mult material decat trebuie si cand te apropii de volumul tzinta iei putzin, mai masori o data, etc ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da domle ingenios. felicitari..nu cred ca m-as fi gandit. Totusi o intrebare: pe care gaurica? Pe cea de la bujie? pt. mine este important sa vad cat are cu bujia montata din cauza reductiilor care stau aiurea acolo si una din bujii sta mai in afara decat cealalta.

as doua intrebare:

vad ca in poza ai chiulasa cu 3 protuberante. Ce fel de bujii folosesti la acest tip de chiulase? Te intreb deoarece eu am pus bujii de dacie si bujia sta cam ingropata (chiulasa are un guler mai protuberant in camera de ardere)...de aceea ma gandesc ca acolo ar trebui oare bujii cu ghivent lung-de genul Lada, oltcit etc? Am vazut la Mircea o chiulasa tot din asta si avea montate niste bujii cu 3 electrozi de masa, insa nu m-am gandit sa scot una din ele sa vad ce lungime are ghiventul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da domle ingenios. felicitari..nu cred ca m-as fi gandit. Totusi o intrebare: pe care gaurica? Pe cea de la bujie? pt. mine este important sa vad cat are cu bujia montata din cauza reductiilor care stau aiurea acolo si una din bujii sta mai in afara decat cealalta.

as doua intrebare:

vad ca in poza ai chiulasa cu 3 protuberante. Ce fel de bujii folosesti la acest tip de chiulase? Te intreb deoarece eu am pus bujii de dacie si bujia sta cam ingropata (chiulasa are un guler mai protuberant in camera de ardere)...de aceea ma gandesc ca acolo ar trebui oare bujii cu ghivent lung-de genul Lada, oltcit etc? Am vazut la Mircea o chiulasa tot din asta si avea montate niste bujii cu 3 electrozi de masa, insa nu m-am gandit sa scot una din ele sa vad ce lungime are ghiventul.

Nu pe gaurica de la bujie. Cu bujia montata tu torni lichid colorat pe o gaurica pe care o faci in discul de plastic cu care acoperi chiulasa. Nu cred ca se vede in foto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pe gaurica de la bujie. Cu bujia montata tu torni lichid colorat pe o gaurica pe care o faci in discul de plastic cu care acoperi chiulasa. Nu cred ca se vede in foto.

aaa...cam greu cu gauricile astea ...de la o varsta.... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da domle ingenios. felicitari..nu cred ca m-as fi gandit. Totusi o intrebare: pe care gaurica? Pe cea de la bujie? pt. mine este important sa vad cat are cu bujia montata din cauza reductiilor care stau aiurea acolo si una din bujii sta mai in afara decat cealalta.

as doua intrebare:

vad ca in poza ai chiulasa cu 3 protuberante. Ce fel de bujii folosesti la acest tip de chiulase? Te intreb deoarece eu am pus bujii de dacie si bujia sta cam ingropata (chiulasa are un guler mai protuberant in camera de ardere)...de aceea ma gandesc ca acolo ar trebui oare bujii cu ghivent lung-de genul Lada, oltcit etc? Am vazut la Mircea o chiulasa tot din asta si avea montate niste bujii cu 3 electrozi de masa, insa nu m-am gandit sa scot una din ele sa vad ce lungime are ghiventul.

gaurica e in discul de plastic. vezi pct. 2 din descrierea mea. Fara bujii instalate in chiulasa tot lichidul ar curge pe acolo :)

bujii de broasca (bosch W8AC).

Modificat de charlie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bujii de broasca (bosch W8AC).

ai cumva o poza cu bujia montata pe chiulasa, poza sa arate electrozii bujiei.? Sa se vada cat de mult iese capatul bujiei spre camera de ardere

ceva in genul pozei mele

07022007.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca bujiile din poza sunt la fel si scurte, pe chiulasa asta trebuie sa pui lunga in stanga si sa o lashi pe asta in dreapta :(

nu am o poza la indemana dar shtiu ca itzeau gatul in camera. ca sa zic asha cam 85% din electrod in camera de ardere. Pe de alta parte si ale mele ereau bucshate :(

Modificat de charlie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe de alta parte si ale mele ereau bucshate :))

daca sunt bucsate nu mai are relevanta ceea ce vroiam eu sa vad..

se vede in poza asta insa mai greu...

11012007001.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bingo!

Volumul de lichid introdus (cu seringa gradata) este volumul camerei de ardere a chiulasei

cam ce toleranta se poate lasa intre volumele celor 4 camere de ardere..0,1 ml sau mai mult sau mai putin? Masurarea cu o seringa oricum are o marja de eroare relativ mare cred, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam ce toleranta se poate lasa intre volumele celor 4 camere de ardere..0,1 ml sau mai mult sau mai putin? Masurarea cu o seringa oricum are o marja de eroare relativ mare cred, nu?

am masurat azi la chiulasa care va fi pusa pe motor in locul celei bucsate. Am constatat ca o camera de ardere diferea cu cca 1 mil de cealalta. am ajustat in zona din poza incercuita si acum este diferenta de doar0,5 ml....o fi suficient? sa mai ajustez?

chiulasa.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oameni buni...mi-ati bagat "pitici" pe creier cu chiulasele astea si acum ma lasati sa vorbesc singur pe aici???

maine vreau sa demontez de pe motor si a 2-aq chiulasa si sa masor volumul camerelor de ardere....este ok o diferenta de 0,5 ml????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oameni buni...mi-ati bagat "pitici" pe creier cu chiulasele astea si acum ma lasati sa vorbesc singur pe aici???

maine vreau sa demontez de pe motor si a 2-aq chiulasa si sa masor volumul camerelor de ardere....este ok o diferenta de 0,5 ml????

vorbeshte in procente te rog. cat are volumul camera? cat % din volum este 0.5 ml ? :)

e super-ok zic eu 0.5 ml !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la una din camere era de 47 ml la cealalta 46 (si apoi a devenit 46,5 ml)...exista si o marja de eroare data de masuratoarea cu seringa si plasticul /plexiglasul pe post de capacel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la una din camere era de 47 ml la cealalta 46 (si apoi a devenit 46,5 ml)...exista si o marja de eroare data de masuratoarea cu seringa si plasticul /plexiglasul pe post de capacel...

0.5 ml este 1.064% din 47ml; Nu am vrut sa te sperii de la inceput dar si tzinta mea a fost sa "intru" in 1%, deshii pe net am cetit ca 2-3% e ok.

eu zic ca e bine asha! (uneori mai binele e dushmanul binelui)

P.S. acum ca ai volumul camerei, deck height, diametrul cilindrului si cursa: cat ai calculat compresia statica?

Modificat de charlie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!