Jump to content

Incidente La Asamblarea Motorului


tonic
 Share

Postare recomandată

Va rog sa ma ajutati cu ceva sfaturi despre cum pot rezolva urmatoarea situatie (cu costuri tinzand spre zero).

Unul din suruburile cele 6 de sub motor (cele care tin filtrul/sita de ulei) la un motor 1200 se pare ca nu mai strange...ma gandesc ca s-a stricat ghiventul in bloc. trebuie sa mentionez ca 4 din cele 6 suruburi nu mai sunt prezoane de 6 ci sunt modificate in suruburi de 8 care se infileteaza in bloc (deci probabil ca cineva a facut ghivent cu un tarod de 8 in bloc in locurile unde ar fi trebuit sa fie prezoane de 6). este vorba despre unul din aceste suruburi de 8.

Daca il las nestrans ma gandesc ca s-ar putea sa curga ulei pe acolo....

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • tonic

    49

  • charlie

    17

  • victori

    10

  • MikeRG

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Solutia simpla si cu cost aproape de zero:: sa faci ce s-a facut si pana acum la motorul tau.

adica dai alt filet.....

De fapt alta solutie nu vad.... :rolleyes: doar sa confectionezi o saiba cu gauri la diametrul respectiv pe care sa o strangi cu suruburile ramase, asa se va distribui strangerea evitand pierderea de ulei....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era ceva chestie care se facea dintr-un amestec din 2 tuburi (si la poxipol cred ca este acum ...) si care avea si ceva pulbere metalica prin ea. destul de scumpa dar stiu ca se putea si prelucra mecanic dupa intarire. ai putea sa incerci ceva de genul, sa umpli gaura si sa refaci ulterior gaura respectiva. din pacate nu mai stiu cum se numea ca am folosit acum vreo 8-10 ani :). eu am luat atunci de afara "lipiciul".

imi dau cu parerea. poate au folosit si altii si stiu sa spuna mai bine daca tine sau nu si daca este asta o rezolvare. do not :) me :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bre, in gaura aia bagi un surub nou de 8 pe care-l insurubezi prin interior in restul de filet, in asa fel incit sa iasa spre capac. Apoi pui garnitura si capacul, dupa care cauti piulita de-aia cu o singura gaura, cum avea motorul original si o saiba de cupru. Pui saiba, stringi piulita si gata. Masori intii grosimi, alea, sa se poata stringe. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocma' ma pregateam sa zic, dar mi-a luat-o Jan inainte. Da, shurub pe care il vari de dinauntru inafara, eu unul i-ash face varful patrat de 6 sa zicem sa potzi tzine de el cand desfaci piulitza- si nu piulitza infundata pt ca daca se intzepeneshte, avem o problema grava. Am folosit des piul clasica in loc de cele infundate si nu curge deloc pe langa filet.

Oricum, nefericita solutzia aia cu majorarea, eu sunt adeptul declarat al Helicoil-ului....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ei, nu e chiar grava, daca se intepeneste ... o tai cu flexul, e drept, mai incomod, pe sub masina ... :)) Sau daca nu ii faci capul patrat, poti sa ii dai o taietura in virf cu un flex subtire sau cu bomfaierul ca sa o tii cu o surubelnitza cind stringi, sau cind desfaci piulitza. E bine de stiut ca se poate baga pe dinauntru ... eu nu stiam asta :D.

Mishu, poate imi arati si mie helicoil-ul. S-ar putea sa am nevoie la citeva chiulase ...

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul am la fel un surub care nu mai prinde. De fapt surubul este , nu mai este piulita si merg asa cu el de vreo 2 ani. Nu am constata o pierdere mare de ulei. Acum daca tot ai motorul desfacut nu are rost sa o lasi asa, drept pentru care cred ca solutia cu surubul bagat din interior e cea mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci. o sa incerc solutia cu surubul bagat prin interior.

Inca o chestie. La 2 pantalonasi (cei prin care merg tijele de imping culbutorii) am observat cate o mica gaurica cat un varf de ac....pe unde probabil ca va curge ulei.

sa pun silicon din acela rosu sau negru? sau are cineva (in plus) sa imi dea 2 pantalonasi vechi dar buni?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pune silicon. mai bine curata bine si baga niste poxipol sau poxilina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru prima problema surubul pe interior e sfant, cu piulita normala si surubul cu sant sau patrat la celalat capat ca sa poti sa ti de el. Eu asa am facut si rezultatele au fost f.bune: capul surubului s-a adincit un pic in bloc si nu e nevoie sa ti cu nimic de el cand desfaci piulita (ma rog sper ca ai inteles :) ). Pentru a doua problema: am "pantalonasii" si pot sa-i ai gratis, dar eu zic sa pui noi, nu sunt foarte scumpi. Ei se dilata si se contracta si in 38 de ani materialul slabeste si s-ar putea sa ai surprize........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc bogdan.

o sa apelez la pantalonasii tai (sa nu se inteleaga altceva :Driver: )...insa intai sa vad cum merge motorul....o sa il pornesc pe "banc".

Am lipit cu poxipol pantalonasii cu gaurica.

Legat de surubul care nu strangea: dupa ce am desfacut cele5 suruburi(si piulite) bune si am scos iar filtrul (sita) am bagat un surub un pic mai lung si am observat ca spre sfarsitul ghiventului din bloc incepea sa mearga mai greu si sa tina. asa ca problema s-a rezolvat momentan (nu stiu cat o sa tina asa) foarte usor..sau mult mai usor decat ma asteptam. surubul mai lung ajunge la un rest de ghivent bun si strange. :)

Nu stiu cum as fi facut sa bag surubul dinspre interior avand in vedere ca motorul este "inchis" deci cele 2 jumatati sunt prinse in suruburi cu toate maruntailele inauntru...si nu prea era loc de oala (sau nu stiu cum sa ii zic) sorbului de ulei. Voi ati bagat surubul dinspre inauntru in afara cu motorul desfacut in 2 sau cand era deja asamblat?

Pun si o poza cu motorul aproape gata.

Nu am stiut cat de tare sa strang chiulasele. poate cineva sa imi zica ce forta trebuie (cu cheia dinamometrica)?

01022007003.jpg

O alta intrebare am despre tijele care imping culbutorii. Au doar la un capat niste mici rizuri. acel capat trebuie introdus spre tacheti sau spre chiulase? (in poza cu sageata)

multumesc de informatii si ajutor

01022007002riz.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc. mare domn. ;)

stie cineva si de tijele care imping culbutorii daca conteaza ca le introduc cu rizurile spre vilbrochen sau invers?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am gasit despre tije decat ca trebuia sa ti minte cand le-a scos care de la ce cilindru era si cum era ca si sens.

Striatiile, din cate am gasit eu, sunt doar pentru a sti cand le-a scos cum erau bagate.

Daca nu mai sti cum erau bagate nu cred ca mai conteza cum le pui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am gasit despre tije decat ca trebuia sa ti minte cand le-a scos care de la ce cilindru era si cum era ca si sens.

Striatiile, din cate am gasit eu, sunt doar pentru a sti cand le-a scos cum erau bagate.

Daca nu mai sti cum erau bagate nu cred ca mai conteza cum le pui.

daca ai amestecat tachetii intre ei chiar nu mai conteaza - e drept ca trebuia observata pozitia lor in motor pentru a pastra acelasi contact cu axa si cu tijele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am cautat si eu. nu am gasit nimic legat de asta si nici nu mai tin minte. mai caut si daca gasesc te anunt. din cate imi amintesc eu nu e importanta. daca nu ma insel striatiile sunt pur tehnologice. am vb si cu un alt prieten si a zis si el ca nu are importanta. o sa mai :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc la toata lumea.

acum urmatorul challenge. :blink:

ma poate ajuta cineva sa imi deam imprumut pt. cateva zile o carcasa de cutie de viteze si un demaror (pt. volant de 130 dinti)? intentionez sa pornesc motorul pe banc si sa il las sa mearga cateva ore.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am eu,

doar ca cutia e prin buc.noi si n am cu ce sa o iau de acolo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca volantul e de 130, am eu cutie de IRS, de fapt 2, una de la 1302-ul (fost al) meu si alta de la broasca proaspat dezm la Mircea, asha ca rezolvam....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volantul este de 130. am vorbit si cu catalin sa recuperez volantul lui rares de la el....

Mishule parca ziceai ieri ca Mircea nu are cutie si nici electromotor.....are sau nu?

daca nu ma duc si iau cutia lui Razvan/pufi din Bucurestii noi. Ai si electromotor Razvan?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O alta intrebare am despre tijele care imping culbutorii. Au doar la un capat niste mici rizuri. acel capat trebuie introdus spre tacheti sau spre chiulase? (in poza cu sageata)

tachetii se pun cu rizurile in exterior. pe rizurile alea se monteaya niste inele de cauciuc care vin in setul de garnituri. Sincer eu nu le+am vayut scopul, adica nu par sa aiba vreun rol special...

Modificat de Alex_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aaa...interesant. le-am montat cu acele rizuri in exterior...dar pur si simplu pt. ca asa mi-a venit...nu am pus inca acele inele de cauciuc.. si ma gandesc daca mai are rost sa le pun acum...nu cred.

Mai am o intrebare.

se pot regla tachetii daca inca nu este montat volantul?

am observat ca daca invart de fulie in sensul normal merge ok, insa daca dau inapoi are o tendinta de deplasare/iesire a vilbrochenului in directia fuliei (sa zicem in sens axial). cred ca din cauza ca nu este volantul pus sa tina vilbrochenul la locul lui....asa o fi?

Modificat de tonic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jocul respectiv il are pentru ca nu ai pus volantul. dar poti regla tachetii, pentru ca jocu respectiv nu afecteaza axa cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul este aproape gata de pornit. mai am sa ii montez volantul. Insa nu stiu sigur care este treaba cu saibele distantoare care se pun intre volant si vilbrochen. Cate trebuie sa pun? apoi mai este o saiba subtire mai mica cu 4 gaurele. aceasta se pune si ea intre volant si vilbrochen? si o garnitura cu aceeasi forma cu 4 gaurele....unde se pune?

merci

Maine as vrea sa pornesc motorul.

Modificat de tonic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De regula se pun 3 saibe distantoare care preiau jocul axial, ele au diverse grosimi ca prin combinarea lor sa rezulte jocul axial dat de producator. "Saiba" cu 4 gauri se pune intre arbore si volant, sunt doua "modele" de carton si de tabla (in setul de garnituri brazilian e de tabla in ala german e de carton). Ca sa iasa lucrul bun trebuie sa ai un ceas comparator cu care sa masori jocul axial si un set de saibe din care sa alegi pe cele care dau jocul "optim" .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!