Jump to content

Jurnalul de bord al Fabiei mele


horgarban
 Share

Postare recomandată

Urmeaza la mine:

Kit ambreiaj, rulmenti + flansa amotizoare, placute + lichid frana

Ma cam frige manopera.

In rest .. se comporta f bine cu bucsele pline. E mai hard putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am schimbat toate cele amintite.

Piesele m-au dus undeva la 1400 RON, iar de manopera m-am ocupat ... personal.

LA Metrotehnica mi-au facut deviz de 1700 RON, iar la Skoda de ... 2000 RON.

Asa ca am facut economie de acesti banuti si am fost la un prieten care are elevator intr-o hala si m-am ocupat personal de toata afacerea.

Probleme intampinate si rezolvate prin alte ... interventii de genul .. suna un prieten ca poate are el sculele.

1. Cutia este prinsa de blocul motor cu mai multe suruburi, printre care, unul dintre ele este ... stea 12 colturi M14 (Ribe parca ii zice).

2. Amortizoarele fata sunt prinse in fuzeta cu un surub tot cu Ribe M14, plus ca trebuia un /... departator ... pentru a largi putinfuzeta pt a iesi amortizorul.

3. Placa de presiune este prinza de volant cu suruburi cu cap stea 12 colturi .... adica trebuie tubulara de acest fel ...

Am schimbat si tampoanele de protectie amortizor pe spate, intrucat erau cam distruse.

Mi-a luat o zi intreaga de munca, dar satisfactia finala e de neegalat.

Mi-a disparut bataia din directie dupa ce am schimbat flansele si rulmentii de la amortizoare .... care tin sa va spun ca erau distrusi.

Piese: kit ambreiaj Sachs 200 mm, set protectie amortizoare spate - Sachs, flanse + rulment amortizor fata - Boge, placute frana Ferodo.

Lichidul de frana inca nu am apucat sa-l schimb, dar am luat un ATE DOT 4.

Acum am cu masina 137.500.

Sper sa mai tina inca pe atat.

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

136.000 (fara 20 km) - revizie cu toate filtrele si sos

Un rulment a inceput sa "cante" in spate, pe dreapta - urmeaza sa fie concediat.

....

Saptamana trecuta, ~140.000 - am angajat un rulment nou, Ruville - 250 de lei. Sper sa fie "plictiseala" si-n continuare.

Spor! :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

121.000km - schimb ulei cutia de viteze cu ulei original. Uleiul vechi era un rosiatic dar curat. Nu erau probleme cu cutia dar am vrut sa fac asta pentru linistea mea si a cutiei ca stiu cat o frec, plus ca de vreo jumatate de an luasem uleiul si tot imi faceam curaj sa m-apuc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru linistea noastra si a cutiei, este un numar de km la care se schimba uleiul in cutie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este. Cartea zice "filled for life". Dar eu zic ca nu ii strica prea tare un ulei proaspat, in special la sincroane ca am obiceiul sa schimb foarte repede treptede de viteza si n-apuca sa se franeze prea bine pana cupleaza. Ii mai ard si cate una "la dinti" din cand in cand... deh :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

139500 km

Mi s-a blocat broasca de la usa din dreapta spate. Nu raspunde nici maual nici electric, nici din interior, nici exterior.

Cum era normal ... s-a blocat cu usa inchisa si incuiata.

Cu destul de mult chin, usa incuiata si pozitii demne de invidiat, am reusit sa desfac fata de usa si placa cu macaraua, iar geamul l-am lipit cu banda adeziva de caroserie.

Dupa doua zile de intrebari pe la unul si pe la altul .... am constatat ca nu am ce-i face.

Am luat ciocanul si surubelnita si am spart-o pe interior ca sa o pot debloca.

Am luat una de la demontari (100 ron), pt ca la reprezentanta am gasit f iftin .. numai 650 RON. Ceapa .. ei de piesa.

Azi am montat-o la loc.

Acum merge ca-n prima zi .... ah .... dar in prima zi nu mergea :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

145600

Schimbat amortizoare fata si bielete antiruliu.

Piese: Amortizoare Sachs - ulei - 220/buc - nu am vrut cu gaze ....

Bilete - Moog - 50 Ron/buc

Sch Ulei si filtre - Castrol 5W40 Edge, F Ulei MANN, Aer MANN, Motorina Bosch, Polen ... habar n-am

Total aprox 750 RON piese. Manopera ... eu - + 50 RON unui prieten pt. ca m-a lasat la elevatorul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun...la inceputul lui octombrie 2011, am 103k in bord. De vreo 2 saptamani m-am chinuit cu ea, am mai stresat vreo 2 amici, pe Saboteur si pe Horgaban cu intrebarile. Sper sa nu se supere pe mine ca i-am stresat.

Deci, datorita unui zgomot cam naspa la turatia rotii, zgomot ce se aude pe stg la rulaj in linie dreapta, si pe dreapta la viraj in curba stanga, m-am apucat de investigatii.

Pentru inceput am completat uleiul in cutie...a intrat 350ml ulei, am pus ARAL, compatibil VW, 22lei/500ml.

Zgomotul nu a disparut...

Demontat si schimbat cap planetara pe dreapta..Aveam burduful crapat exact langa colierul mic, dar fara improscari de vaselina pe caroserie... Am pus HOLZER, cica o subsidiara a lui GLO-Italia...pret 140lei....A disparut zgomotul in viraj stg...

Demontat si pe stanga...Burduful crapat tot langa colierul mic, dar de data asta si ceva vaselina improscata.. mentionez ca aici am avut burduful ciupit cu ciocanul, cand am ciocanit in fuzeta ca sa iasa din articulatia de la pivot. La vremea respectiva, prin ciupitura i-am bagat vaselina ordinara, cu o seringa, iar apoi am aplicat un petec, o fasiuta finuta de cauciuc mai subtirel, peste ciupitura. Greseala...vaselina din burduful planetarei este una rezistenta la temperaturi inalte.

Intrucat aveam capul vechi de pe dreapta, m-am apucat de demontat...am scos bile, colivie, tot.. din ambele capete...SE observa o uzura destul de mica, mai pronuntata la cel din dreapta care batea in viraj... Dupa montaraea la loc in cap a pieselor componente, acestea vibrau in cap...Cu vaselina nu se auzea nimic. De fapt am observat ca joaca colivia de la bile, in mod special.

Asa ca, am comandat inca un cap de planetara, si l=am schimbat si pe asta. Zgomotul pe stg la mersul in linie dreapta a disparut...

Ce am observat...Masina fiind in posesia mea de noua, si nefiind lasata in service decat o singura data, am constatat un marcaj cu vopsea in capul planetarei din stg, pe un dinte interior. In plus , tot acolo lipseau cele 2 saibe ce se monteaza pe ax inainte de a introduce capul...Pe partea dreapta erau, acolo nu era urma de vopsea pe dinti, totul pare la prima vedere original. Numai lipsa celor 2 saibe ma deruta...

In schimb, cand am montat capul, le-am pus si pe alea, iar capul a intrat normal.

Urmeaza sa schimb tampoanele (buferele) de la protectiile de amortizor pe spate. Le-am cumparat, 25 lei bucata, marca Ruville, si o sa le schimb pe luni. Le am rupte de vreo 2 ani, dar tot le-am lipit cu silicon de cateva ori, de m-au tinut pana acum.

Mai am prezent un zgomot in usa dreapta spate, vad ca nici actuatorul nu lucreaza cum trebuie acolo.

Inca o problema la manunchiul de fire la portbagaj, unde firul de masa e rupt si am pus un conector cu suruburi..vad ca tot iese firul din conector.

Prin aprilie-mai parca am schimbat si bateria..a 2-a in 10 ani, cea originala fiind varza de noua...Am pus ceva productie franta, intr-o cutie colorata in verde, la vreo 375 lei, de 80A.

Urmeaza distributia..cand o sa am lovele pentru ea...pretul ;la dealer a crescut de la 900 acum un an la vreo 1150...cu tot cu manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

150.400

Revizie: sos si filtre (mai putin cel de motorina). Deocamdata nu mai are nevoie decat de combustibil.

M-am uitat la bucsele in X...sunt intregi dupa 45.000 de km :) , doar ca, sub ~15*C incep sa chiţăie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cand temperatura scade sub 15* ale lui Celsius, la trecerile peste limitatoarele de viteza in mod special, se aude un chitait/scartait pe care eu il pun in carca bucselor. Cand este mai cald, zgomotul nu mai apare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu acelasi zgomot, eu am bucsele de Cupra, cele pline. Totusi, cred ca e de la bucsele de la bara stabilizatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci de la asta vine sunetul? si la mine se aude la fel...si nu stiam de la ce vine. e un scartait. Eu abia le-am schimbat cu unele cu patru brate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Azi a sunat ceasul si pt rulmentul fata dreapta. Cam 106k a mers, nu avea bataie, doar ca incepuse sa huruie din ce in ce mai tare.

Cel pe stanga a decedat acu 2 ani, la vreo 86-87K, si avea bataie.

Timp de lucru 4 ore in fata portii. Pret 200ron rulmentul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salve .. stie cineva la demontari o usa stanga fata (sofer) de fabia 1 preferabil argintie?

M-a lovit o proasta cu un Opel. Ea nu are nimic - a intrat cu coltul barii, eu am usa indoita. Noroc ca e numai usa.

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut 215 000 km si trebuie schimbate si amortizoarele spate...In rest merge foarte bine. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am gasit usa la culoare. Am inlocuit-o. M-a chinuit putin reglajul balamalelor, dar a fost OK pana la urma.

157.000 km facuti

Schimb ulei (Castrol Edge 5W40), filtru ulei (MANN) + aer(MANN) + polen - ceva ieftin - total 330.

Manopera .... eu.

Pana acum nu consuma ulei decat max 500ml / schimb - ma declar multumit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Asa imi consuma si mie. Schimbi uleiul la 10.000 nu? Parca Aralul ii place si mai mult ;))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

170.200 km - Schimb ulei 5l - Castrol Edge 5W40), filtru ulei MANN + aer MANN + polen - ceva ieftin - aprox 350

In plus - bielete antiruliu Lemforder - 140 ambele si bucse bara stabilizatoare (prima data)- 60 ron - originale VW/SKODA.

Total cu manopera cu tot 750 RON.

 

Problema e ca ... reparatia bicicletei m-a costat 300 ron ... si nu am schimbat decat o roata, 2 anvelope si lantul. daca schimbam si pinioane sau schimbatoare ceva ... depaseam costurile de intretinere ale masinii.  :10[1]: 

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Actualmente ~210700 km - a 15-a revizie, ulei Aral, filtre (mai putin cel de combustibil, asta se schimba la reviziile pare :) ) si bujiile incandescente. (315 lei uleiul+filtrele+manopera si 180 de lei bujiile).

 

De la ultima postare au mai fost inlocuite in afara de articolele de la reviziile ordinare:

 

- radiatorul din habitaclu si clemele din plastic de la sistemul de actionare al geamurilor din fata (173.000 de km);

- uleiul din cutia de viteze (pitic pe creier), odata cu revizia 13 (~180.000 de km);

- bateria (181.000 de km), ultima a rezistat 2,5 ani, sper asta sa tina mai mult;

- cilindri si saboti (203.000 de km).

 

:Driver:

 

PS: pe ultimii 15.000 de km am completat aprox. 1/2 de litru de ulei

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

181.000 km - schimb distributie (INA), curea Conti, ulei Castrol 5W40, filtre MANN, - costuri - cam 1800 RON

183.000 km - schimb amortizoare spate - sachs, 500 RON

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Bord = 129.300

ITP = 87

Schimb bucse brat - lemforder, 24 lei/buc..in fata portii

Schimb distributie - role ruville=400 + Curea Bosch=135 + Manopera 220

Pompa de apa prezinta un mic joc

Schimb anvelope = Ales Riken 185/65/r14...170/buc, cu montat/echilibrat gratuit

Total = 87+48+755+680=1570

Mai am de facut geometria.

+ Imi mananca zilele grila de sub parbriz. S-a umblat la aripa, si a ramas o bucata din plastic in sus...Am desfacut cu totul in ideea sa curat ca lumea santul..dar nu mai vrea sa intre la loc...nu se clipseaza nenorocita...In plus, vad ca cei de la Skoda s-au zgarcit, si au fixat toata grila cu 3 suruburi de plastic de unica folosinta...La naiba..s-au zgarcit la 3 surubele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt. grila ala de plastic am injurat si eu nitel anul trecut. Pe mine nu suruburile ma enervau ci santul ala de la parbriz in care trebuie sa intre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salve

190500km -  - revizie ulei catrol 5w40, filtru aer, ulei, motorina MANN, polen - ceva ieftin

Total 400 RON

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!