Jump to content

Jurnalul de bord al Fabiei mele


horgarban
 Share

Postare recomandată

23 martie 2007, revizia de 30.000 km (kilometri pe bord 27.540) a Fabiei mele, 1,9 SDi, tip motor ASY.

1. Ulei OMV SD 5W40 4litri = 113.48 RON

2. Filtru ulei = 28.35 RON

3. Filtru aer = 54.13 RON

4. Filtru carburant = 105.93 RON

5. Filtru particule (polen) = 56.33 RON

Total piese = 358.22 RON , toate filtrele sunt piese originale VAG.

Revizia efectuata la Delcar Skoda Brasov; manopera n-am platit-o pentru ca mi-am facut singur revizia. :)

Probleme deosebite n-am gasit la ea, ma asteptam sa pice vreo bieleta de bara stabilizatoare insa n-a picat.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

eu nu va inteleg! La 1,9sdi in carte scrie ca filtru motorina se schimba la 60k.De ce schimbati voi la 30k,15k ?

Iar filtrul de aer in carte scrie ca se schimba la 60k sau 4 ani daca s-au facut mai putin de 60k in 4 ani.

Nu vi se pare ca cheltuiti niste bani in plus? Asa scrie cel putin in plan service-ul meu care e din 01.sept.2001.Si atunci nu era nici macar motorina euro3.

La masinile mai noi au schimbat astia ceva ca sa mai faca un ban in plus? Am incercat sa evacuez si apa din filtrul de motorina,la 45 k si acum la 60k.Nici urma de apa! Acu am schimbat uleiul,la 56k si am bagat aral higtronic 5w40.Merge brici (mi-am bagat si degetele prin gura de unplere si n-are depuneri, e curat). Si m-am uitat si la bara stabilizatoare (e impecabila) ,la placute (ca noi) , la discuri frana fata (uzura 1mm pe fiecare parte) si la cauciucuri (care ar tb schimbate pe la toamna ca expira(fac 6 ani),dar n-au ajuns la limita de uzura).Planetarele sant brici,fara jocuri.Rotile fata n-au joc deloc.Unii va plangeti de ABS,dar la mine n-are nimic,franeaza brici ,uneori intra in functiune doar pe zone cu criblura sau praf mult sau pe drum umed la franari bruste. Si inca ceva :uleiul prima oara cand am facut schimbul la service,mi-au spus ca intra 4,5 litri(asta la 7500km) ,iar de atunci ,la fiecare schimb am bagat doar 4 litri,cu filtru cu tot schimbat , si am curatat bine si uleiul din locasul filtrului , si am si asteptat sa se scurga tot uleiul din motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul de motorina l-am schimbat pentru ca am vazut multe filtre pline de mizerie si multe pline de parafina depusa pe elementul filtrant.

Filtrul de aer, lafel, arata jalnic dupa 15.000km, mai ales daca sunt rulati cu preponderenta in oras; cum e si motor SDi si nici aer nu poate sa traga calumea, se duc naibii si aia 64 de caluti pe care-i are. Eu asa am considerat, si legat de combustibil, si de aer. Ma gandesc ca merita 150 lei in plus la revizie masina mea. Am cumparat filtre originale, puteam sa pun si ne si ieseam lejer cu 40-50 lei mai ieftin dar....

Am mai spus si la sectiunea de octavia 2 despre ulei. In documentatia tehnica scrie ca in SDi intra 4,3litri dar nu specifica daca intra cu motorul gol de ulei sau doar la un schimb. E ambiguu pentru niciodata nu o sa se scurga TOT uleiul, ramane o mica parte si prin canalele de ungere din bloc, chiulasa etc etc. Pe traseul de ungere sunt o gramada de supape unisens care nu permit scurgearea uleiului. Deci eu iti spun ca degeaba ai asteptat ca NU s-a scurs tot uleiul din motor.

Cheers.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si aia de la service cand au venit cu un bidon de 4 si unul de 1 litru , cum de naiba au bagat 4,5 cand ei nu au curatat nici baltoaca de ulei ramasa in locasul filtrului si nici n-au stat sa se scurga si ultima picatura ? Si am pus de 2 ori 4,5 si apoi am dat jos jumatate de litru..Am zis atunci ca or fi fost bidoanele mai pline si de aia s-a intamplat asa.Dar si acum ,a intrat tot 4litri.Sigur ca mai ramane ceva ulei pe acolo la golire,asta e clar.Si filtrul de motorina cum l-ai vazut ca-i plin de parafina? ori l-ai taiat ? Ca nu se poate vedea elementul filtrant.Cel de aer la mine arata chiar bine fata de ce am vazut pe la altele,dar il mai curat din cand in cand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am v

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Bune masini Fabiile astea pacat de preturile practicate de Service-urili autorizate costa intretinerea de parca ai avea Mercedes si umbla astia de prin reprezentante cu fofarlica de te doare capul garantie sa nu mai vorbim ca ai si defapt nu ai ca vezi doamne ii cauciuc si ai garantie 10.000 de KM da pe deviz scrie ca garantia ii conform legii 18 Luni chestii naspa. Ce sa spun imi place masina sunt super multumit de ea are 100 de martoage putere se descurca super la drum desi am traznit-o de un sant doua plus un semn de circulatie si una bucata saritura peste o dacie (accident mai ceva ca in filmele cu chinezi prosti) masina reparata Contra sumei de 7000 de Euro (noroc cu CASCO) , o planetara a costat 24.000.000 lei iar Airblegul doar 15.000.000 (asa ca grija la planetare) . Bratele impreuna cu Puntile fata spate au fost inlocuite in urma accidentului si tot ca urmare a accidentului si Bieletele de directie si Rulmentul dreapta fata in urma unui contact sexual neprotejat cu Troleul nr. 071 (n r scris mare pe le si apropo sofer macelar era sa ne mai combinam de 2 ori - dragoste mare intre noi)

Concluzie dupa 100.000 de km : masina este super motorul trage ca un bivol, desi de fapt sunt 100 de martoage si nu 101 ca unu ala de la sfarsit ii cu virgula :rolleyes:) franele sunt deosebite chiar daca sunt lipsite de ABS si au tambur pe spate, ca probleme as mentiona proasta calitate a bucsilor de la brat ( cele din fabrica au tinut 70.000 de KM si au murit la accident cele inlocuite in service au tinut 27.000 si au luat cu ele si un set de cauciucuri de calitate), placutele schimbate la 72.000 (mai tine-au dar le-am schimbat) Deci masina daca ar fi sa ii dau nota si sa o compar cu ce am mai avut Dacie, Cielo Golf 4 Volvo 460 si altele ar primii nota 9 deoarece este o placre la condus si ca performante dar nu este o placere sa trebuiasca sa mergi in reprezentanta CJ cu ea. Filtrele le schimb : de aer 15.000 Polen c and simt ca nu mai filtreaza Ulei normal la 15.000 si Motorina la 30.000 sau mai repede daca am chef sa uit ca l-am schimbat la revizia antrerioara.

La comentariile cuiva de mai sus cu schimbatul filtrului de motorina eu spun ca nici 10.000 nu ii prea putin sa il schimbi dat fiind ce se vinde la noi in benzinarii (lucrez in bransa si am vazut enorm de multe)

Aberatii multe si marunte din partea dar sper sa intelegeti :D

Modificat de ettyus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ettyus draga, te compatimesc din suflet. tare chinuita fabiutza mai ai. sper pe viitor sa aibe parte de batraneti linistite. numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ettyus draga, te compatimesc din suflet. tare chinuita fabiutza mai ai. sper pe viitor sa aibe parte de batraneti linistite. numai bine!

:)

Nu ii asa de chinuita stai linistit a avut doua accidente din care unu grav de tot in care au fost schimbate multe si a avut si repaos 2 luni in service in rest de un an jumate nu mai are probleme decat cu gropile din drum ca mi-am pus becuri cu luminozitate crescuta sa fiu sigur ca nu mai gasesc babe noaptea traversand in curba aiurea si pe unde ii bezna cea mai sanatoasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de fapt sunt 100 de martoage si nu 101 ca unu ala de la sfarsit ii cu virgula :D)

:D

Exista doua 'tipuri' de cai putere: HP si PS (metric HP)

74KW = 99.24 HP = 100.61 PS (check this)

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P

Exista doua 'tipuri' de cai putere: HP si PS (metric HP)

74KW = 99.24 HP = 100.61 PS (check this)

:D

tot la sectiunea pe langa eu din cate stiu 74*1.36 da martoagele deci 100.64 deci ultimu da cu virgula :D dar fiind mai mare de 0.5 atunci rezulta 101 dar din cate am vazut eu doar skoda da 101 CP VW da 100 CP la 74 de KW asa ca fiecare cu matematica lui ca ala unu saracu ii manzuc si mai trebuie hranit ca sa ajung armasar in toata regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze de offtopic :

Ettyus, acele becuri cu luminoziate crescuta sunt cele cu xenon sau sunt unele obisnuite dar mai puternice. Daca da, de unde le-ai cumparat ? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze de offtopic :

Ettyus, acele becuri cu luminoziate crescuta sunt cele cu xenon sau sunt unele obisnuite dar mai puternice. Daca da, de unde le-ai cumparat ? :)

Nu sunt becuri normale Bosch de 55 dar sunt Plus 50, becurile au o tenta albastruie (sticla) dar asta ii tot dar diferenta este uriasa intre cele normale de 55W si acestea si pretul la fel daca un Bosch normal costa 100.000 si ceva de mii acestea sar de 400.000 de lei. Cele cu Xenon cred (nu sunt absolut sigur) ca se gasesc la Proton Auto din Cluj desi am mai avut la un moment dat o reclama cu o firma care monta asa ceva dar care momentan nu o gasesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Azi ... revizie 75.000 km

Placute frana, ulei, filtre. Montat ornament plafon in scopul montarii ulterioare a unui sistem de prindere pentru un portbagaj (ori ceva aftermarket, ori barele longitudinale originale - aprox 1000 ron). Voi vedea in fct de bani.

Cost total, manopera + ornament : 450 RON (290 RON numai ornamentele).

Materiale consumabile - ale mele - Ulei - TXT Softec 5W40 - 170 / 5l, filtre aer, polen, ulei (MANN) + placute frana (Textar): 250.

Total: 870 RON

La scanare nu au aparut erori.

Alte probleme semnalate: la urmatoarea revizie: bucse bascula - nu e neaparat necesar, dar au aparut mici crapaturi pe cauciuc si ..... parca nu imi convin mie, asa ca le voi schimba.

Am discutat putin cu mecanicul, referitor la bucsele de pe Ibiza Cupra. Mi-a confirmat faptul ca pt drumurile noastre sunt mult mai bune cele de Cupra, pt ca sunt pline, avand o rezistenta mai mare.

... mai am timp pana ma hotarasc ce sa cumpar.

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu bucsele de Cupra am auzit-o si eu de la un mecanic de la Metrotehnica, care isi pusese pe Ibiza lui si a confirmat ca sunt mult mai rezistente si nu se mai aud asa multe zgomote.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

horgarban, iti pun si tie o intrebare. I-am pus-o si lui saboteur, care are de 10-15.000km montate bucse pline de cupra. Oare nu crezi (judecand logic) ca daca pui bucse mai rigide va ceda altceva din toata "angrenarea" aia de-acolo? Chiar am mai discutat si cu Akebono treaba asta, si el si-a pus de cupra. Probabil ca timpul va rspunde la intrebarea mea. Insa eu banuiesc ca vor ceda mai repede bucsele din fata ale bratelor.

Time will tell.

Cheerz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

prima revizie a Fabiei la 14800 km. Locul de comitere Elcar Gid Buzau

S-au facut:

inlocuit filtru de aer

inlocuit filtru de polen

marit concentratie de antigel

inlocuit filtru de motorina si ulei motor are acum Castrol SLX 5w-40

s-a spalat masina

total 542 RON, la care se mai adauga motorina de 30 ron

Masina merge foarte bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am efectuat si eu, astazi, a doua revizie la Fabia din semnatura. Km rulati 25k km si ca varsta 1 an si 10 luni.

In primul rand vreau sa multumesc din nou, celor de la Avia si Alto in special pt ca practic Alto a facut revizia, dar in mod special lui Barbato, pentru amabilitate si nu numai.

Inainte de a scrie despre revizia propriu zisa, vreau sa fie f clar ca nu am ce sa reprosez celor de la Alto care s-au ocupat de revizia masinii, sincer jos palaria.

Deci a fost vorba de a doua revizie, teoretic la 30k k, practic la 25k km, cu tot ce presupune aceasta:

- filtrele toate : ulei, motorina, aer, polen;

- ulei 5L;

plus

- schimbat lichidul de frana, operatie ce se executa la fiecare 2 ani si care pe langa lichidul de frana si manopera aferenta a cuprins si verificarea franelor pe stand.

Factura a totalizat, cu tot cu tva, 991,34 Ron, acesta fiind singurul meu (usor) regret; suma este cam maricuta avand in vedere ca cel mult 180 Ron din acel total a fost pt schimbat lichidul de frana cu tot cu verificarea pe stand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am facut si eu marti pe 25 martie revizia. La cei 85.000 km am schimbat:

Ulei ACstrol 5w40 + filtre(aer, polen, ulei si motorina) - 400 RON

bucse bascula - 65 RON / 2 buc

Lichid de frana - 1 l - ARAL DOT4, 120 RON

"Sonda " mers inapoi - 45 RON

Reglaj geometrie - dupa inlocuirea bucselor - 160 RON

Manopera inloc bucse, sonda, revizie, sch lichid frana - 310 RON

Alte balarii - 36 RON - ornamente plastic antifurt roti, un "bradut" de la grila stergatoare- s-a rupt asta iarna, 1 capacel de cauciuc, protectie amortizor, 2 becuri pozitie si cateva suruburi pe la protectiile alea de plastic de pe sub masina.

TOTAL - 1136 RON

Cam multicel, dar asta este.

Luna viitoare insa ma mai asteapta o mica ... schimbare a distributiei.

La dealer m-a fericit cu un pret pe masura ... aprox 1800-1900 + antigelul. Total general - 1900-2000.

Alte obs:

bucsele bascula le-am pus pe cele originale, de fabie, cu decupaj, pana la urma, intrucat cele de Seat (pline) pe care mi le-a aratat baiatul de la magazie ... mi s-au parut cam ... ciudate - un cauciuc de 2 lei iar plasticul de exterior .... foarte straniu.

Pot sa spun ca s-a muncit foarte mult si ... bine.

Revizia am facut-o la Avia Militari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Revin ...

Masinuta a implinit 89.000 km si tocmai i-am schimbat distributia.

Adica: role - 3 la numar - 1 intinzatoare, 1 ghidare si 1 rola ...... Dintre acestea, cea care se invarte ;) si cea de ghidare (cea mica) aveau zgomot.

Pompa apa - 1 buc ... interesant e ca a durat exact 90.000 km. Adica acum cateva saptamani a inceput sa rontaie. Evident, incepuse sa curga si putin antigel. Mai fratilor sunt facute sa dureze exact nr de km care vrea producatorul.

Schimbat antigel - G12 - au intrat, cu tot respectul, numai 4.5l. Restul de 1.5l sunt pe undeva prin instalatie.

Schimbat cureaua de la alternator si clima, precum si intinzatorul acesteia.

Pret corect ... 420 ron manopera si 1000 ron piesele - am luat ce este mai bun la momentul actual.

De la skoda, cu factura + garantie ... de 2 ani .... nu de 90.000 km piesele ma duceau undeva la 2000 ron (inclusiv cureaua de aer si intinzatorul). Manopera ... 550-600. Interesant ca cei de la Gates si Hepu - curea si pompa de apa, precum si cei de la skf mi-au oferit 70.000 km garantie la piese daca le montez intr-un service autorizat. Acum om vedea ... sper sa nu am probleme in urmatorii 70-90.000 km.

Acum e liniste la motor, nu mai harsaie.

Urmeaza un schimb de discuri de frana si placute .... nu stiu exact cat ma vor mai tine placutele astea, dar nu le dau jos pana nu se consuma.

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri m-am pricopsit cu niste ulei pentru motorul de pe fabia mea 1,9 TDI PD (ATD). Am cumparat mobil , dar stie cineva care e diferenta intre Mobil Synt Special V si Mobil Syst Special V? Eu am Mobil Syst Special V, si is curios care e diferenta intre ele, daca are rost sau nu sa il bag in motor, sau merg maine sa il returnez si a 2 oara ma uit atent sa scrie Synt nu Syst??? Precizez ca ambele sunt cu norma 505.01 pe ele, deci merg in motoare TDI PD. Informatia care mi s-a dat de la magazin, a fost ca e doar o chestie de brand, Syst e fabricat in Belgia si Synt undeva in Ungaria, calitatea fiind de fapt aceeasi. Help please!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Syst e sigur contrafacut... nu exista asa ceva la Mobil...

SYNT S e Mobil Mobil....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am trecut si de a doua revizie ieri.

Service ProCar Timisoara. Durata cca 1.5 ore.

Costuri:

Ulei (Aral 431) - 275RON

Filtru ulei - 35 RON

Filtru polen - 60RON

Filtru aer (motor) - 60RON

Filtru motorina * - 115RON

Manopera - 200RON

* Asta trebuia schimbat? In manualul de service scrie ca se schimba la 30KKm doar daca combustibilul folosit nu corespunde standardului xyz. Deci ambiguu.

Si inca o curiozitate: cum faceti voi sa aveti incredere ca mecanicul chiar schimba piesele respective? Ca in hala n-am voie sa intru acolo... Par de incredere cei de la Procar, dar totusi, traim in Romania...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Syst e sigur contrafacut... nu exista asa ceva la Mobil...

SYNT S e Mobil Mobil....

Probabil ca ati observat cu totii ca a aparut peste tot mai nou si Mobil Syst...e acelasi lucru cu Mobil Synt, folositi cu incredere. Eu am bagat in motor si merge bine, nu-l consuma, nu face zgomot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut niscai investigatii in privinta lucrarilor efectuate la revizie la ProCar Timisoara:

- Capacul filtrului de aer a fost indepartat, se vad urme de degete in praful din preajma clemelor/suruburilor de prindere, deci s-a lucrat acolo

- filtrul de motorina a fost inlocuit. Capacul e curat de praf si se observa ceva pete de motorina sub el, cum a scapat la deconectare.

- s-a verificat presiunea in pneuri! praful negru de frana e sters de pe ventile si se vad urme de degete in jur.

- am vazut pe fisa de raport din service valori masurate pt. adancimea profilului de pe anvelope. Erau cele reale.

Trag concluzia ca oamenii astia chiar fac ce trebuie facut la revizie, si mi-a mai crescut nivelul de incredere.

In plus mi-a placut ca au acoperit atat scaunul cat si volanul atunci cand au condus masina spre/din hala de lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

wolfskin, sunt lucruri care ar trebui sa se intample in mod normal intr-un service. Din pacate traim in Romania insa trag nadejde ca usor-usor serviciile se vor imbunatati.

P.S. atat de mult costa 4 litri de ulei Aral VW505.01?? Sau ai cumva in dotare motorul cu filtru de particule care necesita VW507.00?

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!