Jump to content

Jurnalul de bord al Fabiei mele


horgarban
 Share

Postare recomandată

Daca cineva este interesat si de cateva poze cu recent achizitionatele covorase, iata cateva poze (facute la repezeala) :

Pe spatele fiecarui covoras, pe langa marca si model auto, este indicata si pozitionarea respectivului covoras in autoturism :icon_cool:

img3637mh.th.jpg

O imagine de ansamblu cu setul de covorase puse la zvantat pe iarba

img3639.th.jpg

Cel din spate dr

img3645cc.th.jpg

Al 5-lea din set :Driver:

img3644e.th.jpg

Fata stg

img3646nd.th.jpg

Cel de la sofer, la care se poate observa si intaritura pt calcaie

img3651g.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le-am gasit cusur. Vad ca nu au niciun sistem de fixare care, in opinia mea, este absolut necesar, macar la covorasul de la sofer. Am intalnit de-a lungul timpului foarte multe neplaceri (mai mici sau mai mari, nu detaliez) legate de faptul ca covorasul sofer are tendinta de a se aduna fix sub pedale.

Cu permisiunea ta as muta totusi discutia la topicul de Accesorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-i bai, se poate muta (eu nu am postat acolo pt ca era vb de accesorii oem, iar in privinta acestor covorase nu sunt convins ca sunt oem).

Cusur le putem gasii, ca la orice :icon_thumright: , insa ele au gauri pt fixare, dar Fabia nu are sistemul/tamburusii de care se prind covorasele. ;)

Apropos, poate reusesti mataluta sa faci niste pozne unei set similar de covorase, ce se vinde la dealer; sa vaza si ochiu' nostru.

Serios vb, sunt chiar curios.

In alta ordine de idei, te-am rugat eu acum ceva vreme sa ma lamuresti (daca gasesti documentatia respectiva) la cat (timp/ani nu km) se schimba distributia la 1,4 TDI-PD 59kw, BNV; ai reusit sa gasesti ceva concret ?

Ca dealer-ii din Buc., asa de bine pregatiti sunt incat unul mi-a spus la 4 ani, iar celalalt a spus 5 ani; la porsche nu am mai sunat ca imi era ca aflu o a 3 varianta. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Astazi Fabia a avut programare pt schimbarea distributiei (curea, pompa de apa, curea accesorii, role, lichid racire).

Operatiunea s-a desfasurat la La Service, unde totul s-a desfasurat bine, fara nicio problema.

Costul total, materiale si manopera, a fost de 1.180 ron.

Masina are ~53.000 km, nu datorita rulajului am schimbat distributia (ca era prevazuta la 120.000 km), ci datorita nr de ani trecuti; fiind fabricata in 03.2006, au trecut 4 ani si 3 luni de zile.

Din pacate in documentatia din reteaua Skoda nu este prevazut ferm, clar un termen in ani la care sa fie schimbata distributia.

Ce am constatat eu, la piesele schimbate:

- cureaua de distributie mai tinea cateva luni (4-5), dar riscul era f mare si fara sa aiba vreo justificare; prin urmare am preferat sa o schimb acum;

- pompa de apa, la ~53k km se prezenta f bine si nu necesita schimbare neaparat, dar si-n acest caz am considerat ca nu e indicat sa fac vreo economie;

- cureaua de accesorii prezenta o stare de uzura mai accentuata decat cea de distributie (daca o intorceai cu canelurile in ext apareau crapaturi) si chiar necesita schimbare - deh cauciucul imbatraneste in timp.

Nu-mi pare rau si nici nu regret cheltuiala, pt ca riscurile ar fi fost cu mult mai mari si mai costisitoare, in caz de rupere a curelei de distributie in timp ce motorul functiona.

p.s.: aparte de toate acestea, tin sa-i multumesc colegului (deforum) Blitz, care in urma unei discutii telefonice purtate sapt trecuta, a dat dovada de o amabilitate si dorinta de conlucrare/ajutare/cooperare deosebite si mi-a inaintat o oferta pt distributie extrem de buna; la nivelul la care dealer-ii din Buc nu vor (ca de putut e o alta discutie) sa o egaleze. Din pacate nu am putut sa dau curs ofertei sale din motive de timp, insa acest lucru nu stirbeste cu nimic gestul facut de Blitz. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lunea trecuta, dupa ce am schimbat distributia, am sesizat unele schimbari in mersul masinii; dar diferentele erau fff mici.

Mai exact aceste diferente erau: un zgomot putin mai pronuntat al motorului, vibratii ceva mai amplificate - astea la relanti; si parca nu mai avea acelasi nerv / nu te mai "baga in scaun" ca inainte de a schimba distributia.

Subliniez, aceste dif erau fff mici.

La inceput m-am gandit ca au montat gresit distributia, un dinte mai la stg sau la dr. (la tdi-pd nu e vb de avans, acesta fiind diferit fata de alte diesel-uri); dar nu mai prezenta niciun alt simptom al unei distributii gresite. Nu avea consum crescut, nu scotea fum, pornea f usor. Asta a fost primul gand pt ca de regula cand apare o defectiune, verifici unde ai umblat ultima oara. Am cam scos aceasta ipoteza dintre cele mai probabile cauze, fara a o elimina insa.

Apoi am luat in calcul si caldura, dupa cum va aduceti aminte in Buc sapt trecuta (Luni, Marti, Miercuri) a fost fff cald; cand temperaturile sunt ridicate, orice masina poate avea unele modificari in fct.

Am discutat chestiunea asta cu Blitz, caruia tin sa-i multumesc pt ca a avut rabdarea si amabilitatea sa-mi lamureasca si sa discutam anumite chestiuni.

De la el am aflat ca au avut la un moment dat un caz similar si dupa ce au verificat si paraverificat, au dat cureaua nou montata jos si cand au comparat-o cu o alta (tot noua) au constatat ca era o idee mai scurta, desi avea acelasi nr de dinti.

Joi, sapt. trecuta, a fost o idee mai bine (dpdv temp ext.), am testat masina si cum situatia se prezenta la fel l-am sunat pe Marian (patronul LaService), i-am povestit chestiunea; raspunsul a fost vino acum sa vedem despre ce e vb. Am fost la service, am facut un log in mers si datele au indicat drept vinovat ..................... debimetru.

Care era problema: pe masura ce accelerezi creste cantitatea de aer, insa de la o anumita turatie in sus, acesta nu numai ca nu crestea cantitatea de aer, dar nici macar nu o mentinea constanta.

L-am batut la cap pe Marian destul de mult, tocmai pt ca eram f surprins de natura problemei. Debimetru ?!? La 53k Km ?!? :blink:

Am dus masini la 200k, 205k km rulati si nu m-am lovit de asa ceva. :(

Nu vreau sa fiu inteles gresit, debimetru nu era dus, ci doar incepea sa dea semne de oboseala. Cel mai probabil ca se mai poate circula cu el asa inca cateva mii de km.

Acum, mai nou am aflat si eu, ca si debimetrele sunt consumabile (nu le consideram nemuritoare, dar.......), ca si filtrele, numai ca la un alt interval de schimb. :(

Dupa aceasta nedumerire, pt mine, a fost o alta: ce coincidenta nefericita, tocmai dupa cand am schimbat distributia.

Nu se pune probl sa-l fi schimbat baietii in service, cat au schimbat distributia, pt ca am stat 90% din timp langa masina, iar 10% din timp am fost in zona.

Marian banuieste o alta explicatie: cureaua veche s-a intins (datorita uzurii, timpului) si motorul nu mai era chiar fix la pct, suficient cat sa ascunda problema incipienta in fct a debimetrului. Odata cu schimbarea curelei, motorul a fost adus la pct fix, debimetru manifestandu-si inceputul de problema.

Mai mult decat atat, am convenit cu el sa ma intorc Vineri in service pt a face un test cu un debimetru nou nout.

Asa am facut si Vineri la pranz, faceam o tura prin Regie cu noul debimetru; am sesizat dif in bine, raspunsul la acceleratie era mai prompt si mai bun (ii revenise zvacul normal), usoare vibratii tot mai avea. Insa nu am putut pastra noul debimetru, acesta fiind comandat pt un alt client, iar cel pt mine urma sa soseasca de abia luni (adica astazi).

Si cu debimetru in sine este o poveste, la tipul meu de motor nu este disponibil decat pe original, Bosch; la alte motoare tdi, mai exista optiunea Pierburg, sensibil mai ieftin, dar se spune si ca mai robust. La dealer din Buc. costa 1.230 ron, sau cu piesa la schimb vreo 560 ron. La Marian m-a costat 400 ron cu piesa la schimb.

Am fost astazi pe la pranz, am schimbat debimetru, am dat cateva ture, apoi am facut un alt log in mers; raspunsul este mai rapid, echilibrata. Desi ca o ciudatenie sau particularitate a acestui motor, de la cam 3.600 ture in sus, baga aceleasi val de aer, cumva ca o chestiune presetata; posibil sa fie o chestiune de protectie.

A ramas ca dupa ce voi mai face inca 2-300 km sa mai facem un log in mers si sa vedem cum se prezinta situatia atunci.

Si vibratiile s-au mai redus, urmand sa revina la situatia normala/uzuala, dupa ce voi mai face cativa km (sa se mai curete din depunerile de pe evacuare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai postez si eu ceva despre frumoasa mea masina...acum are 186.000 si se comporta excelent la drum, schimbarea termostatului (wahler), a discurilor si placutelor de frana (ATE) si bineinteles lichid frana (cu norma DOT 4) din instalatie a revigorat-o. Sa speram ca ne duce .....cat mai mult , si sa vedem ce se mai schimba pe la ea. Numai bine :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri, la 98.585km am reusit si eu dupa luni intregi de ignoranta sa inlocuiesc bieletele de directie stanga si dreapta la fabia mea si, evident, sa fac un reglaj geometrie directie dupa inlocuire.

Ce mi s-a parut straniu: de jocul in articulatia sferica (spre caseta) la bieleta stanga stiam de cca. 1 an iar jocul in articulatia sferica la bieleta dreapta l-am constatat anul asta in februarie dupa 2 drumuri de bucuresti pline de gropi. Jocuri constatate de mine personal. Ei bine, ieri inainte de inlocuire am remarcat ca jocul in bieleta stanga NU mai exista, sau cel putin asa mi s-a parut. In fine, daca tot cumparasem ambele bielete le-am schimbat. am mai gasit usoare urme de scurgeri lichid servo in burduful de protectie la bieleta dreapta, sper sa nu fie nimic grav in viitor.

Urmeaza revizia la venerabila varsta de 5 ani si 100.000km la care voi mai schimba si rulmentii+palierele de amortizoare fata (nu huruie dar parca se blocheaza din cand in cand si cand scapa din blocaj se aude ca un troznet de arc destins).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel se aude si la mine din cand in cand, de parca ramane arcul blocat. Tot asta am banuit si eu. Acum bag seama ca nu sunt singurul. LE voi lua in calcul pentru schimb si pe acestea. Din pacate trebuie sa schimb iara bieletele antiruliu. Au inceput sa faca zgomot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai care este toate ciudateni acestui zgomot Horatiu? Ca din cand in cand am senzatia (de cateva ori mi-au confirmat si pasagerii de pe bancheta din spate) ca se aude si din spate cam tot acelasi zgomot. Foarte straniu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine se aude zgomotul ala de cand era masina noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se aude un zgomot similar, de 2-3 ori la cateva luni; nu pot sa leg de o chestiune anume. Dar exceptand zgomotul nu mai este nimic altceva, masina vireaza fara nicio problema.

Am sesizat asta la cam jumatate de an - 1 an dupa achizita masinii noi, acum cand are 4 ani si 4 luni nu prezinta vreun alt simptom.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

la SDI , la 90k se schimba numai cureaua sau si rolele cu pompa?

vad ca pe planul de service are scris ca se schimba cureaua

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, in serviceplan scrie doar cureaua. Insa ai curajul sa lasi rolele vechi? Ale mele (cele mici, de ghidaj) fac o galagie... Stiu ca este costisitor dar mai bine investeste in tot kit-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Luni am inlocuit lichidul de frana (a doua oara) si lichidul de racire. Sosurile au fost Ferodo, respectiv Hepu.

Toate bune si frumoase :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri, la 126500km, masina mea a primit un cadou - bare longitudinale portbagaj. Le-am gasit la demontari, in Arad, la 200 ron + 53 ron transport. Voi reveni cu poze si un topic de DIY pentru aceasta operatiune relativ simpla, dar migaloasa. Din ce am vazut si pe alte forumuri (Ro si strainatate) nu prea sunt soferi care au efectuat aceasta operatiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ma laud si eu:

Saptamana trecuta batrana mea a implinit fix 5 ani de existenta si 100k km.

In toata aceasta perioada reparatiile necesare au fost decente in opinia mea: reviziile, un set de bucse de brat, un set de bucse de bara antiruliu, o broasca de usa (garantie), un switch pedala frana (garantie), 3 randuri de placute si un rand de discuri, un cilindru frana spate si un set de saboti, un rand de cauciucuri de iarna si unul de vara si 2 bielete de directie; mai sunt diverse maruntisuri de genul lichid frana, vreo 2 seturi de stergatoare fata din care unul second :coffee_lol:.

Urneaza la sfarsitul asta de saptamana un schimb ulei si filtre si-ar mai trebui un set de protectii amortizoare spate (am vazut ieri ca cea din stanga s-a rupt) si as vrea un set de rulmenti+lagare amortizoare fata (nu fac zgomot dar se aud niste troznete din cand in cand, ca si cum se destinde un arc si cred ca de la ele e).

Cam asta ar fi in mare bilantul la 5 ani si 100k km. Personal ma declar foarte multumit de masina si-mi doresc sa ma duca cel putin inca 5 ani si 100k.

Cheers!

post-2063-1280385156_thumb.jpg

post-2063-1280385161_thumb.jpg

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[...] ma declar foarte multumit de masina si-mi doresc sa ma duca cel putin inca 5 ani si 100k.

Cheers!

:P la mai multi! Si parcursi cat mai placut.

PS: si eu am o protectie de amortizor rupta (tot pe stanga)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BLiTZ poti sa imi spui si mie daca e scump 260 ron in reprezentanta skoda din timisoara un schimb de bucse mari de brat? vad ca tu le-ai schimbat. e complicata operatiunea de costa asa mult?

merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@blitz si gigik: bucsele de brat = bucse bascula?

daca da, gigik e destul de scump de schimbat acolo. dar e si destul de complicat acasa. sunt multe de desfacut, plus ca ai nevoie si de presa. cu siguranta la alt service o sa iti ia cu mult mai putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Andrei, bucsele de brat sunt alea mari din spate, de bascula cum li se mai zice.

Sunt 2 metode de inlocuire, ambele cu grad mediu de dificultate (tin minte ca le-am descris printr-un topic)

1. cu consolele pe masina si cu presa dar este destul de laborios pentru ca NU ai suficient loc niciodata sa bagi calumea o dalta sa le scoti pe alea vechi, sa dai ca oamenii la un clicket sa le bagi pe cele noi, trebuie sa tragi cu cheia fixa... in fine. Eu am pierdut vreo 2-3 ore DAR nu este necesar reglajul geometriei dupa inlocuire (marog, se poate face).

2. cu puntea data jos, scoase consolele frumos si lucrat ca oamenii la banc, cu o menghina, cu un clicket DAR este musai reglajul geometriei dupa.

No, astea-s ambele variante, cu avantaje si dezavantaje. Eu am mers pe prima pentru ca NU aveam nevoie de reglaj directie, geometria mea era foarte buna. Despre pret nu prea stiu ce sa zic. Daca contine si un reglaj de geometrie in el atunci poate e ok.

Later: Uite-aici topicul: Schimbare bucse bascula

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Blitz, explica si mie cum e cu schimbul distributiei la Motorul ASY. Masina e comandata la inceputul iul. 2001 si sosita la inceputul sept.2001.

In documentatia skoda scrie ca la motor sdi facut pana la 04.2001 schimbul se face la 90k, iar la motor facut din 05.2001 si pana in 04.2002, schimbul se face la 120k. ( editia 09.04.s00.5301.14.20 , 02-2 , pag7 ).

Vad ca scrie ceva si de o rola de ghidare , cu codul 038.109.244.H care daca e inlocuita cu 038.109.244.M, prelungeste schimbul de la 120k la 150k.

Acum am 91500km, si sunt putin in ceata... O schimb la 90k sau la 120k ?

Vad ca la skoda au 2 tipuri de kituri de distributie, unul cu schimbul urmator la 90k si unul cu schimbul urmator la 120k, cu diferenta de 100 ron intre ele. In schimb vad ca unul din kituri , pe etka , are 2 role ghidaj si una intindere, iar celalalt are 3 role ghidaj si una intindere.

Cureaua de distributie arata brici, fara nici un fel de fisura, julitura, crapatura. In schimb cureaua de accesorii are mici fisuri perpendiculare pe caneluri, si va trebui clar schimbata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saliu,

Chiar daca arata brici cureaua, cauciucul in general este supus imbatranirii in general. Sfatul meu este ca dupa aproape 10 ani este sa nu risti avarierea motorului si sa ii pui totusi un kit de distributie nou.

Treaba cu intervalele este ca intre 5.01 si 4.02 s-au montat 2 tipuri de role, cele cu H trebuiau inlocuite la 120 iar cele cu M in coada la 150. Trebuie vazut exact ce ai tu pe masina dar chiar si-asa, zic ca nu merita sa risti sa depasesti 120k.

Din cate stiu eu kitul cu 3 role are inclusa si rola mica de sus, dintre roata axei cu came si roata pompei de injectie. Deci schimba-l pe ala cu 3 role.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul ma minunez cand citesc ca sunt persoane care-si pun intrebarea daca sa mai astepte pana la 120k sau 150k km pt schimbarea distributiei, desi au trecut bine de cei 4-5 ani de zile vechime a setului de distributie.

Cand ma gandesc ca eu nu am vrut sa risc si sa astept sa faca 5 ani setul montat in fabrica si la f putin timp dupa ce a implinit 4 ani l-am schimbat (curele, role, pompa de apa), incep sa-mi dau seama ca unele din probleme postate pe forum ar fi putut fi evitate daca masina se intretinea corespunzator.

NU uitati ca orice cauciuc imbatraneste, indiferent cat de mult sau putin este folosit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine ca esti prevazator. Conteaza sa ai si banii in buzunar, sa poti fi prevazator. Dar, daca ne uitam pe documentatie ( vezi fisierele atasate), chestia cu distributia (verificare-schimbare) nu e precizata la inspectii anuale, ci numai la un anumit numar de km.

++ Din 30k in 30k se verifica la motoare pe benzina,

++La 90k : se inlocuieste cureaua la ASY fabricate pana in 04.2001

: se inlocuieste cureaua si rola de intindere la PD fabricate pana in 07.2003

++La 120k : se inlocuieste cureaua si rola de intindere la diesel NonPD fabricate intre 05.2001-04.2002

: se inlocuieste cureaua la PD fabricate dupa 08.2003

++ La 150k : se inlocuieste cureaua la diesel NonPD fabricate dupa 05.2002

++ la 240k : se inlocuieste numai rola de intindere la PD fabricate dupa 08.2003

Motorul meu e ASY, fabricatie 07.2001 iar masina e fabricatie 08.2001. Deaia puneam intrebari, si vroiam un raspuns mai oficial, si vroiam sa stiu daca pot merge sau nu in siguranta. Conform documentatiei, schimbul ar fi la 120k. In plus, daca montez setul cu rola minune, schimbul urmator ar fi la 150k conform documentatiei, si conform dealerului :120k. Dealerul este in tema cu modificarile aparute, cu problemele existente, cu circularele interne la care noi nu avem acces, si binenteles e interesat sa ia si banul. La fel si cu inspectiile, "afara" se face schimbul la 15k la ulei, iar la noi, la 7.5k sau 10k, pe motiv de praf in exces, motorina neconforma, etc.

De la Skoda, de la 2 dealeri diferiti, mi s-a spus ca distributia se schimba la90k si mi s-au oferit saptamana trecuta 2 kituri de distributie pt masina mea : 900ron cu manopera, cu urmatorul schimb la 90k si 1000ron cu manopera, cu urmatorul schimb la 120k. Binenteles ca sunt si eu curios ce difera intre kituri.

La noi in Ro se inlocuieste tot kitul de distributie, datorita si manoperei destul de ridicate. Daca rola aia de intindere e 200ron separat, si manopera este 300-350ron, e clar ca o schimbi cu tot setul. La fel, pompa de apa e undeva la 160-200ron, iar daca o schimbi separat, dai aceiasi manopera ca la distributie. In plus, daca cumperi setul de distributie te costa mult mai ieftin decat daca cumperi pe bucati rolele si cureaua.

Inspectii_si_intratinere01.pdf

Inspectii_si_intratinere02.pdf

Inspectii_si_intratinere03.pdf

Inspectii_si_intratinere04.pdf

Modificat de marian_c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu numai prevazator ci si atent cu masinile mele.

Asa cum ai grija de ele, asa le ai. Nu vreau sa ma trezesc atunci cand am nevoie sa plec la orele 2-3 noaptea ca masina are probleme sau nu ajung la destinatie, oricare ar fi aceea.

Nu ma dau banii afara din casa, dar inca de cand am avut prima masina (cu multi multi ani in urma) am inteles f bine un lucru: masina necesita grija si atentie, cum o intretii asa o ai; in plus daca nu as putea intretine dpdv financiar o masina (asa cum trebuie, fara carpeli si/sau termene devansate) atunci ori am facut o greseala cand am cumparat masina respectiva (si ar fi trebuit sa cumpar una pe care sa-mi si permit sa o intretin) ori renunt la masina.

In ceea ce priveste dealer-ii, parca am mai spus pe aici, eu cand am dat tel la dealer-ii Skoda din Buc si i-am intrebat la ce termen (in ani de zile) se schimba distributia la 1,4 TDI BNV, am primit raspunsuri diferite; unul spunea la 4 ani, altul la 5 ani. Astfel nu as pune baza intotdeauna pe raspunsul primit de la vreun dealer, exceptie cazul in care cunosti pers. si ai incredere in ea.

In final, vreau doar sa reiau ce s-a mai spus, inclusiv de catre mine in postul de mai sus, poate nu prea s-a inteles:

NU uitati ca orice cauciuc imbatraneste, indiferent cat de mult sau putin este folosit.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!