Jump to content

Jurnalul de bord al Fabiei mele


horgarban
 Share

Postare recomandată

Hai sa readuc topicul asta in actualitate. Citeam in unul din topicurile dedicate experientelor cu dealerii aceasta opinie, vis-a-vis de comercializarea de catre dealer a altor marci decat cele OEM:

Ai dreptate, pe cutia celor comercializate de Avia sau orice alt dealer din reteaua Porsche Romania nu scrie Mann, insa e acelasi filtru, doar ca e produs Oem.

Si-acum sa va povestesc experienta mea cu filtrul MANN si filtrul MAHLE, cumparate de la magazinul de piese de schimb.

Dupa ce mi-am facut revizia, la vreo 2 luni (cca. 2000km rulati) incep sa aud in compartimentul motor un sunet... spart, nu stiu cum sa-l descriu; ca o rezonanta ciudata. Cu motorul cald, pe loc, cand tineam turatia undeva la 2000rpm se auzea in zgomot in compartimentul motor ca de ...toba sparta asa, nu va pot explica prea bine zgomotul dar NU este sunetul normal al motorului. In prima instanta n-am dat prea mare atentie. Sunetul aparea numai dupa ce motorul era incalzit bine. Mai tare ma deranja insa atunci cand, pe frana de motor, turatia cobora in jurul a 18000-2000rpm si auzeam iarasi mizeria.... In continuare n-am dat prea mare atentie. Iar am facut revizia, o perioada nu l-am mai auzit, apoi iarasi zgomotul. Deja incepusem sa-mi fac griji. Dupa cca 5000km de la revizie am inceput sa caut pe la motor chestii desprinse. Aveam un feeling ca zgomotul este legat de admisia de aer in motor. Nimic. Am miscat carcasa filtrului, nimic, statea bine fixata si nu atingea de niciun element de caroserie. Am desfacut carcasa de filtru: filtrul era bine fixat, nu gresisem montajul. Dac-am vazut eu ca lucrurile sunt asa, m-am mai linistit dar NU m-am impacat cu ideea. Pana intr-o seara, acum vreo 3 luni, la o intalnire de forumisti in Brasov mi s-a pus iar pata. Am rugat pe colegul Aron de pe forum sa imi tina motorul turat unde facea zgomot si eu am pus mana pe diverse elemente de la motor. Am ramas extrem de surprins ca atunci cand am pus mana pe carcasa filtrului de aer zgomotul a disparut. Am mai pus odata, a disparut. Am pus iar mana pe surubelnita, am desfacut carcasa, nu era nimic prin ea care sa vibreze. Am pus la loc, iar zgomot.

Concluzia mea a fost: efectiv vibra filtrul de aer in carcasa atunci cand aerul trecea cu o anumita viteza prin el si incepea sa oscileze.

Bun, daca acum chiar am descoperit sursa m-am linistit de tot. A urmat revizia, la 100k. De data asta am luat frumusel filtru de aer original sa vad ce se intampla. Am facut deja 6k km cu filtrul si NU se manifesta acel zgomot.

Mai departe nu mai povestesc; am stat de vorba cu cineva care lucreaza intr-o firma care produce filtre de prim montaj pentru concernul Dacia/Renault; mi-a explicat ca este vorba de o calitate proasta a hartiei de filtru care nu confera filtrului nici macar rigiditatea necesara, per ansamblu. Am mai primit foarte multe explicatii despre produse de marca cunoscuta care sunt contrafacute in Turcia si China.

Ca atare voi folosi in continuare produsul OEM. Macar stiu ca ala ajunge pe o filiera cunoscuta in tara. Nu, nu ma intelegeti gresit, NU fac reclama, este doar concluzia si alegerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu fara rezerve. Miercuri am schimbat uleiul si filtrele. Filtrul de aer care mi-a venit (Mann scria pe cutie) avea, si prima data vad asa ceva, pe partea inferioara pasla. Si era mai gros cu vreo 6 mm decat cel dat jos. A intrat greu in locas, exact din cauza grosimii suplimentare. Ieri si azi am facut vreo 600 de km si exact acelasi sindrom de huruit de toba sparta, strict in acceleratii mai "la blana" si in frana de motor. Bine ca citisem aseara postul tau, asa ca nu m-am agitat.(Am avut mai demult probleme tot de huruit din asta, chiar tie ti-am cerut opinia Blitz, ma inebunea si pana la urma a fost tot de la admisia aia de aer, capul dreptunghilar al racordului flexibil care face legatura intre filtrul de aer si priza de aer din spatele radiatorului vibra in suport). Bineinteles, cu mana pusa pe carcasa filtrului, dispare huruitul. Vad maine cum fac cu el. Aia e cu marcile astea contrafacute... Sper ca barem uleiul sa fie pe bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hah, uitasem de problema ta. In orice caz, am uitat sa spun ca m-am pus intr-o seara si am desfacut carcasa filtrului si-am scos chestia aia, acel racord. Tot lafel facea. Ceea ce mi-a intarit concluzia ca e de la filtrul de aer. In orice caz, vezi ca nu cumva la tine, din cauza grosimii filtrului, sa nu fi prins bine capacul. Cu uleiul, ce sa zic. Dupa ce-a iesit masina din garantie l-am luat NUMAI din Metro. Mobil1, asta am pus de cand am masina. Sper ca macar in Metro sa fie adus pe o filiera cunoscuta, chiar daca Metro este doar vanzator.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia a fost. Filtrul neasezat bine, din cauza gosimii. Yes!!! :D

Mobil 1 am pus si eu, de (aproape) 150k., numai din asta a vazut. Da' luat de la magazin de piese, nu de la reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna tuturor!!

Am o Skoda fabia 1 din 2006

motor BNV 1.4 tdi 80cp

Va rog...vreau sa stiu la cati km sa schimb disributia

In carte dpa cum am inteles la 120000km(cureaua) la pompa injector

la reprezentanta mi-au zis tot la 120000km

In schimb ak auzit ceva de 90000km

la cat sa o schimb?

Va rog,multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general recomandarea service-urilor este pentru inlocuirea kitului la 90k km, date fiind conditiile relativ grele de trafic din tara (ma refer aici la mult mult praf, mizerie, etc). E mai sigur la 90k dar nu depasi totusi 120k.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sambata 30.10.2010 - 131.000 km

Schimb ulei Castrol Magnatec, 5w40, filtru aer si ulei MANN, polen .. ceva unguresc f ieftin - cost total undeva la 300 RON. Mecanic - eu.

Incep insa sa apara semne din ce in ce mai puternice ale uzurii ambreiajului. La schimbari de viteza din treapta superioara in inferioara, patinaj artistic al disculului pe placa la borduri mai inalte.

Le astept pe cele la demaraj .... sa o calc si ea sa stea pe loc.

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Fratilor sunt nou pe aici si am si eu o problema,nu se mai aprinde beculetul de la inchiderea centralizata dar nu e ars ca palpaie knd incui si descui. Oare sa aiba legatura cu iluminatul in habitaclu pt ca se sting foarte greu sau mai recent deloc knd este comutat butonul pe aprindere deschidere usi si nici nu se aprinde knd deschid usa din dreapta fata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Acum 3 zile a aparut din nou zgomotul de "cauciuc pe cauciuc" al bucselor de bascula. Le-am schimbat la 85.000 km, iar acum am 133.000 km. Am ridicat-o pe elevator si am constatat urmatoarele:

bucse bascula - rupt cauciucul in partea de sus - am inlocuit la 85.000 cu originale - deci au tinut 50.000 km - mai putin decat cele din fabrica. Varza.

Bielete antiruliu - cea din stanga este cam uzata - le schimb pe amandoua. Le-am mai schimbat pe la 55-60.000 tot cu originale.

Tampon motor-cutie - cel de sub motor - a inceput sa se vaite si sa faca mici zgomote.

Mi se pare ca flansa amortizor stanga fata a inceput sa faca putin scartz - scartz.

Azi am cumparat bucsele pline - 100 Ron / set, bieletele antiruliu - 150 ron / set si astept tamponul la motor. Daca tot ma apuc de desfacut, macar sa schimb tot.

Nu stiu ce sa fac cu flansa de amortizor ... cred ca o mai las ... din motive strict financiare.

Eu ma voi ocupa de manopera, mai putin la directie.

Pe unde mai ziceti sa ma duc sa o reglez? Ma gandeam la Metrotehnica - voi ce mai ziceti? Motiv: la Avia imi etse f greu sa ajung din cauza serviciului si distantei.

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi ar trebui sa scriu la sistemul de franare, am sa scriu aici.

Probabil am mai povestit cu voi si cu alte ocazii ca se intampla ceva ciudat la masina mea de vreo 2-3 luni inconace. Parca nu mai tragea cum trebuie, din cand in cand. Am tot cautat explicatii, e drept ca in cap si nu ridicand masina pe rampa, ca tot omul. Banuiam eu o continuare a povestii cu sabotii de frana spate...

De cracium am plecat la socri la P.Neamt. Aceeasi poveste. O senzatie ca masina merge usor infranat. Pe drumul de intoarcere am constatat o treaba: daca ciupeam de vreo 2-3 ori usor frana parca-si revenea pana la urmatoarea frana mai serioasa. Si-am zis GATA.

Azi am desfacut sa fac o inspectie completa la sistemul de franare. Cand, surpriza: placutele de frana din spate (cele dinspre pistonasul de etrier) mai aveau 3mm, alea din fata cam 5. Am luat repede micrometrul si-am masurat discurile: 20.2-20.3mm. Erau bune (limita maxima de uzura 19).

Am dat repede fuga la un magazin de piese si-am luat placute Ferodo SL cu 110RON si totul a revenit la normal dupa montaj.

Ce s-a intamplat defapt: placutle fiind foarte uzate, coroborat cu faptul ca pe urechile alea ale suportului de etrier se depusese zgura dinaia ce se formeaza la uzura placutelor, ansamblul etrier+placute nu mai culisa cum trebuie (plus ca pistonasul era foarte iesit) si cel mai probabil una dintre placute ramanea usor atacata.

Interesant deznodamant zic eu. Mai ales ca la o inpectie vizuala cu lanterna prin gaurile jantei am vazut ca placutele dinspre exterior mai aveau ceva carne.

Asta are sa-mi serveasca drept invatatura de minte sa nu mai tratez unele lucruri superficial :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BLiTZ sunt putin derutante relatarile... prima fraza o inchei cu: "Banuiam eu o continuare a povestii cu sabotii de frana spate... "

si apoi continui cu: "placutele de frana din spate (cele dinspre pistonasul de etrier)"

din cate stiu doar fabiile de 100 cp au dscuri pe spate (asa citeam pe acest forum daca nu ma insel) si asta inseamna motorizare benzina 16v sau diesel TDI

scuze pentru :offtopic:

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, m-am gandit eu ca o sa fie confuzie.

Vorbeam de frana pe fata. Sunt 2 placute (pe o parte), una spre afara (pe care o poti vedea daca te uiti prin golurile jantei) si una spre interiorul discului de frana (cea care sta infipta chiar in pistonasul etrierului).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles... acuma, imi cer scuze ca-s mai greu e cap cateodata

daca zici ca uzura discurilor si a placutelor era in limitele normale, cel mai probabil pistonasul revenea greu din cauza ca ar avea nevoie de curatare a suprafetei de contact cu etrierul, normal se schimba si garniturile de pe etrier odata cu aceasta operatie (de etansare si protectie), dar probabil avea nevoie de curatare si gresare si zona de culisare a etrierului (inca nu am ajuns la demontare etrieri la aceasta masina dar stiu ca e diferit fata de ce am reconditionat eu pana acum deci practic nu stiu inca ce se poate face)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Referitor la ultima mea problema. Am inlocuit bucsele de bascula cu modelul Seat Ibita FR, adica cele pline. S-a rigidizat acum si sta "adunata" pe drum. Cele vechi au tinut 38k km. Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am mers sa fac revizia la Fabia, nu a trecut fix 1 an de la anterioara, dar masina a rulat 11k km. Operatiunea s-a desfasurat tot la La Service.

Deci la 61k km, revizia a 5-a a insemnat: ulei Motul (acelasi ca si anul trecut, specific Vw 5W-40) bidon 5L (pacat ca nu vine si la 4L), filtre ulei, aer, polen si motorina (desi nu era musai sa-l schimb si pe cel de motorina, in cartea masinii e prevazut schimbul la fiecare 30k km, iar eu l-am schimbat la fiecare revizie, chiar daca e cel mai scump dintre filtre). Cost 450 Ron.

Suplimentar, dupa curatarea si verificarea tamburilor/sabotilor (cand s-a constatat, dupa curatare, ca totul e ok) am schimbat si lichidul de frana. Anul trecut cand ar fi fost termenul de schimb (la fiecare 2 ani de zile) fiind prins cu inchiderea leasing-ului (care multumita poRO a presupus stres inutil, dar si alergatura, plus masina tinuta in parcare cateva zile bune pt ca expirasera nr) si cu gandul la schimbarea distributiei, care a urmat imediat dupa aceea, am omis/scapat din vedere schimbarea lichidului de frana. Acum am rezolvat si acest aspect, lichidul de frana folosit la acest schimb a fost ATE ....... (sortimentul lor mediu, nu cel de top, acela fiind mai mult pt masinile cu sisteme de franare mai mari si mai solicitate decat cel de la Fabia). Cost 150 Ron.

In timp ce eram in service, discutand diverse chestiuni legate de auto, a venit vorba si de cutii de viteze si cum eram nedumerit la cati km sau ani se schimba uleiul la cutia Fabiei, mi s-a spus ca indicat ar fi ca la cam 2 ani. Cum mai sunt ~ 2 luni si masina implineste 5 ani, desi nu prezenta nici cel mai mic indiciu privind uleiul din cutie, am decis sa-l schimb si pe acesta. Cum intre timp dadusem jos masina de pe elevator si o scosesem in curtea service-ului, am bagat iar masina in hala, pe elevator si au schimbat si uleiul cutiei de viteze; au intrat pana in 2L de ulei sintetic Mobil 75W 90. Cost 175 Ron.

Prin urmare costul total pt revizie + schimbat lichidul de frana + schimbarea uleiului cutiei de viteze a fost de 775 Ron.

Din partea "casei" au fost verificarea/inspectia masinii (nu au rezultat probleme suplimentare nici la nivelul articulatiilor, sau la orice altceva), curatarea tamburilor, precum si un sticla de lichid pt parbriz de iarna, concentrat, 1L Sonax. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropos de schimbatul uleiului in CV la fabia:

1. nu stiu cine porneste si raspandeste astfel de zvonuri dar cutia de viteze este FARA intretinere iar intervalul de 2 ani mi se pare bataie de joc. Eu am recomandat tuturor ca DACA VOR sa schimbe la 4 ani. Si de ce spun bataie de joc. Pentru ca am vazut nenumarate fabii aduse din Germania, MY2001-2002 care nu au avut vreodata schimbat uleiul. Si, cand l-am dat jos pe cel vechi era lacrima!!!

2. Nu am recomandat si nu o sa recomand niciodata decat ulei original VW pentru cutia de viteze. Am 2 sau 3 cazuri aici pe forum care m-au sunat disperati ca la 2-3000km dupa schimb ulei CV (cu OMV 75W90) ca a devenit mai zgomotoasa cutia de viteze, ba unul ca-i fluiera cutia. Tuturor le-am recomandat achizitionarea a 2 litri de ulei pe original (50ron/litru) si tuturor LE-A TACUT cutia. Tu nu mi-ai zis nimic ieri Cipriane la telefon de uleiul de cutie. Ca ti-as fi spus si tie ce-am scris mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am zis nimic la telefon de uleiul cutiei de viteze pt ca nu ma gandisem la el acum, in plus am discutat noi destul altele. :D

In trecut m-am gandit la chestiunea uleiului cutiei de viteze, nici eu nu cred ca e chiar necesara schimbarea la 2 ani, dar in acelasi timp am o rezerva fata de a nu-l schimba niciodata. Ma gandesc ca este un lubrefiant care, chiar daca "lucreaza" intr-o incinta inchisa, fara arderi, etc. are si el un termen de valabilitate si de folosire. Chiar si nou in bidon are un termen de valabilitate, iar dupa ce-l pui in cutie nu are cum sa fie "for life".

Cum Fabia mea face, in ~2 luni de zile, 5 ani m-am gandit ca ar fi justificata schimbarea uleiului; cel vechi era curat, limpede, fara mizerii&shit, dar mi s-a spus (eu nu am bagat mana in el sa-mi dau cu parerea mea de profan :D ) ca nu mai are aceleasi calitati de lubrefiere.

Si uleiul oem tot 75W90 sintetic este, insa nu stiu producatorul (daca-i doar unul, sau sunt mai multi, pe loturi/perioadede timp); acum banui ca (chiar daca nu-i tot Mobil producatorul) uleiul Mobil pus in cutia Fabiei mele nu este o alegere (sensibil) mai proasta decat cel oem.

Apropos de uleiuri, cand s-a schimbat uleiul motor, Motul specific normei Vwag 5W40 sintetic, baietii din service au ramas placut surprinsi de cat de bine se prezenta dupa 11k km. Ceea ce-mi confirma faptul ca am facut o alegere buna anul trecut (cand am decis sa trec si Fabia pe Motul). :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

deci pina la urma...trebuie sau nu trebuie schimbat uleiul in cutia de viteze ?

Sunt direct interesat masina avand 4 ani si jumatate iar la cutie nu a umblat nimeni nicioadata.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

1326xx km in prezent.

Ieri au fost inlocuite amortizoarele, cel din dreapta spate a inceput sa curga si... Sachs: 200lei/buc - fata, 160/buc - spate, 100 - "buretii" care tin protectiile de amortizor. Relativ decent, mai ales daca raportez nr. de km parcursi la calitatea drumurilor.

Pe la inceput de an au fost inlocuite cablurile de frana de mana si sabotii, pentru ca cei montati anul trecut au "demisionat".

Voie buna si drumuri fara gropi :Driver: :)!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm, am pus si eu Sachs SuperTouring (cutiile albastre). Personal sunt complet nemultumit de ele. Si al dracului sa fie ca le-am pus pe toate 4. Daca stiam ca masina NU va fi nici pe departe ce-a fost cu cele originale, nici nu mai dadeam banii. Tare rau imi pare.

Marog, de ce sunt nemultumit: cat au fost amortizoarele bune eu personal am fost extrem de multumit de tinuta SPORTIVA a masinii. Suspensie relativ rigida. Evident ca cu Sachs-urile astea nu are cum sa fie ca de fabrica, si totusi, nu ma asteptam sa fie asa barca, sincer :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu ai pus Bilstein B4 ? Sunt ulei-gaz, pretul nu e mult mai mare iar tinuta de drum e cel putin la fel de buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SuperTruper am luat si eu. Eu m-am bucurat maxim ca s-a simtit o imbunatatire (fiind toate noi, rau nu avea cum sa fie), nu am apucat sa merg suficient de repede sa pot compara cu ce era la inceput :)

Sunt (aproape) convins ca asa "ca la inceput" nu mai poate ajunge.

Mi-am facut la un moment dat o socoteala si concluzia mea a fost ca mai bine strang bani si iau altceva decat sa modific aici (cine stie, poate RS, poate GTi, poate moto :rolleyes: )

In orice caz eu inca ma bucur cand o conduc, chiar daca nu-i decat o bulina cu motor (de acum mai barca :lol: )

:beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

plumber, m-am grabit, deja eram stresat ca alea de pe spate erau zob. Si-am gasit o ocazie sa le iau pe astea la bani bunicei (de noi). M-am uitat pe ele, scria "gas pressure", am tras concluzia ca sunt cu ulei si perna de gaz. Se pare ca NU sunt asa. M-am gandit si eu la varianta Bilstein B4 insa la momentul ala NU am gasit pe la niciun furnizor de piese (autonet, autototal, unix etc), deci n-am avut nici macar termen de comparatie d.p.d.v. al pretului.

Mai am insa varianta de rezerva: e aci in Bv un tip care reconditioneaza amortizoare. Omul de zeci de ani din asta traieste. Toti care se dau pe la raliuri de-aci din Bv il cunosc. Ce face omul: le taie tubul sus, aproape de iesirea tijei din tub, le umbla pe la piston dracu stie apoi le da filet la tub si le pune alte capace (partea prin care iese tija). Am vazut multe facute de el. Si are posibilitatea, prin modificarea orificiilor din priston, sa modifice caracteristicile de amortizare. A facut un coleg pentru Octavia tour (care dealtfel e barca inca din fabrica). Pfff, lemn!!! sta masina ca pe sine in viraje :D:D

No, toata afacerea costa undeva la 400ron/4 amortizoare. Si tine "afacerea" cam 20-25k km.

Acu treaba-i buna ca nu am aruncat amortizoarele vechi. Si tare ma manca sa trec pe la nea Mitica "amortizor" (asa-l cheama pe om :) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
MarlboroMan

136.000 (fara 20 km) - revizie cu toate filtrele si sos

Un rulment a inceput sa "cante" in spate, pe dreapta - urmeaza sa fie concediat.

:Driver: Spor!

PS: apropo de Sachs: intr-adevar, sunt sensibil mai moi...dar macar sunt noi :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns cu Fabia mea la 200.000 in timp ce veneam de la Negresti-Oas catre Lugoj, un eveniment frumos care ma face constient de cei 40.000 de km facuti in aproape 2 ani. Sper sa mearga la fel si mai departe :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!