Jump to content

T3 - Adaptari specifice


B20JGG
 Share

Postare recomandată

Tot nu am reusit sa intru pe sub masina , asta si faptului ca inca speedo nu e gata ( imi lipseste o componenta) , dar am terminat taho :

 

View My Video

 

j60jo4.jpg...............vedere din spate

 

10ct35s.jpg    si sensorul pe care l-am folosit 

 

 

Sensorul poate fi si o bobina facuta artizanal , care sa aibe in jur de 0,4 H , sau poate fi folosit sensor hall .

 

Eu oricum nu sint multumit , nu ca nu ar merge , l-am si calibrat , ci doar ca deja vad un alt mod de realizare mai bun .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte interesant, am vazut si demonstratia video

poti dezvalui deja informatii din noua solutie?

te rog sa ne tii la curent cu progresul

eu sunt interesat in special de turometru

Modificat de SamuraiJerk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am proiectat , realizat si probat un DLR ( lumina de zi ) cu un cost de sub 15 roni. Pentru cei ce nu stiu , DLR e un releu electronic care porneste automat dupa o anumita temporizare de la punerea contactului si reduce puterea becurilor de faza scurta la mai putin de jumatate. In momentul pornirii voluntare a luminilor de pozitie/faza lunga/faza scurta acesta se dezactiveaza automat . Acum de cand am intrat in UE  este obligatorie folosirea luminilor de drum chiar si ziua . Acest releu protejeaza becurile si reduce consumul . El se monteaza foarte usor chiar si de un incepator . Il prezint pentru ca se si realizeaza la fel de simplu . Asadar elementul principal e un controller PIC12F508 care contiune un soft de tip PWM sau cum i se mai spune modulatia impulsului . El comanda un FET de tip P care are ca sarcina becurile de faza scurta/lunga . Atentie , acest releu nu se poate folosi decat la becurile de tip incandescent( cu filament ) si nu se poate folosi la becul cu descarcare in gaze sau la HID . Pe scurt , releul electronic de fapt alimenteaza becurile pentru foarte scurt timp / secunda , dar datorita inertiei termice a filamentului si a retinei umane el este perceput a lumina mult mai slab. De fapt frecventa de lucru este de 400 hz . Fetul folosit de mine este un IRF9540 dar se pot folosi toate tipurile de fet tip P cu un rds-on cat mai mic. Tactul controlerului este de 4mhz si este de tip intern avand in vedere lipsei de pretentie in temporizare . Deci , la un montaj corect , dupa punerea contactului , la 10 secunde dupa porneste DLR ul ( puterea se poate seta soft , la fel si timpul de intarziere de start ) . Daca se pornesc luminile de noapte ( poziti/faza lunga) DLR ul se dezactiveaza . Atasez schema pentru cei interesati , cablajul , si hex ul . 

 

2ij5ef5.jpg

 

20fdwyt.jpg

 

rm4olz.jpg

 

pr9c.jpg



Am uitat..codu sursa :

 

 

 list        p=12F508          
    #include    <p12F508.inc>      ; facut pentru 400hz 
 
 
 
    __CONFIG    _MCLRE_OFF & _CP_OFF & _WDT_OFF & _IntRC_OSC
 
 
 
        UDATA
 
dc1     res 1               ; folosit in temporizari
dc2     res 1
dc3     res 1
dc4     res 1
dc5     res 1
dc6     res 1
dc7     res 1
a1      res 1
a2      res 1
a3      res 1
 
RCCAL   CODE    0x1FF       ; processor reset vector
        res 1               ; 
        
 
 
RESET   CODE    0x000       ; effective reset vector
        movwf   OSCCAL      ; 
 
 
ini
        movlw   b'001111'       
        tris    GPIO
        bcf     GPIO,4
        call    Delay
        goto    start
       
        
 
start
        
   poz  btfsc   GPIO,3        ; vezi daca sint pozitii aprinse
        call    PATERN1
        btfsc   GPIO,0        ; test intrare power 25%
        call    PATERN2
        btfsc   GPIO,1        ; test intrare power 40%
        call    PATERN3
 
        goto    start
 
PATERN1 
        bcf     GPIO,4
        goto    poz
 
PATERN2 
        bsf     GPIO,4
        call    Delay_1
        bcf     GPIO,4
        call    Delay_2
        goto    poz
 
PATERN3 
        bsf     GPIO,4
        call    Delay_3
        bcf     GPIO,4
        call    Delay_4
        goto    poz
        
        
 
Delay_1                             ;625 uS corespunde la 25% din 400hz 
            ;619 cycles
    movlw    0x51
    movwf    dc1
Delay_0
    decfsz    dc1, f
    goto    Delay_0
 
            ;2 cycles
    goto    $+1
        return
            
 
Delay_2                               ;1875 uS corespunde la 75% din 400 hz duty cycle
            ;1868 cycles
    movlw    0xC0
    movwf    dc2
    movlw    0x02
    movwf    dc3
Delay_01
    decfsz    dc2, f
    goto    $+2
    decfsz    dc3, f
    goto    Delay_01
 
            ;3 cycles
    goto    $+1
    nop
        return
    
 
Delay_3                                 ; 1000 uS 40%
            ;993 cycles
    movlw    0xC6
    movwf    dc4
    movlw    0x01
    movwf    dc5
Delay_02
    decfsz    dc4, f
    goto    $+2
    decfsz    dc5, f
    goto    Delay_02
 
            ;3 cycles
    goto    $+1
    nop
        return
 
Delay_4
            ;1493 cycles
    movlw    0x2A
    movwf    dc6
    movlw    0x02
    movwf    dc7
Delay_03
    decfsz    dc6, f
    goto    $+2
    decfsz    dc7, f
    goto    Delay_03
 
            ;3 cycles
    goto    $+1
    nop
        return
 
 
Delay
        movlw    0x5A
    movwf    a1
    movlw    0xCD
    movwf    a2
    movlw    0x16
    movwf    a3
Delay_00
    decfsz    a1, f
    goto    $+2
    decfsz    a2, f
    goto    $+2
    decfsz    a3, f
    goto    Delay_00
 
            ;1 cycle
    nop
 
            ;4 cycles 
    return
 
 
        END
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nene a_sorien, esti nebun, dar imi placi. Dumneata aduci tehnologia secolului 21 in masinile noastre. Uff, si eu m-am chinuit doua zile sa repar o buba pornita de la o mizerie de bec ars, maini in cap, plansete, crizute nu alta. 

Domnul ne da codul sursa de la temporizator. Bine nene :D, apreciez. 

Dar ma intreb eu, ce ne facem daca o fi un virus in codul sursa, daca ne viruseaza masina din '81, ce ne facem noi atunci?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de virusat, masinile astea ,le viruseaza propietarii ,cu multele modificari care le facem la ele deci ce ar mai fi mare lucru sa pui asa ceva pe masinile astea.oricum eu sunt adeptul masinilor care pot porni si fara baterie asa ca ramane la aprecierea fiecaruia ce mai face la ele sa fie cat mai utile si fara batai de cap    :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnule, sunt de acord, dar trebuie totusi sa apreciem cand unul dintre noi reinventeaza roata. Domnul e clar pasionat, si isi rezolva pasiunea singur, apreciez mult faptul ca face totul cu mana lui, in loc sa mearga la magazin sa cumpere obiectul. E ceva rar zilele astea, si nu e nimic rau in asta. E doar de apreciat.

Cat despre masinile care pornesc fara baterie...ai vreo idee cum sa facem asta cu busurile noastre? Mi-ar prinde bine asa ceva, am doua baterii pe masina, si nu ma pot baza pe niciuna. Pe mine ma mai intereseaza si sa reusesc sa folosesc ulei vegetal (chiar ulei vegetal uzat - WVO) in loc de motorina. E unul din motivele principale pentru care mi-am luat masina asta atat de veche. 

Am cateva link-uri, cateva idei, mi-ar placea sa starnim o discutie despre asta, avem un mare avantaj la aceste masini, ca putem sa bibilim singuri la ele, si nu suntem legati de service-ul autorizat. Eu unul o iubesc pe ea, ca pot sa imi bag eu mana in ea si sa o repar singur. Zilele trecute am avut probleme electrice, cu putina atentie si grija le-am rezolvat singur, fara sa stiu mai nimic despre asta. In fine, nici nu a fost problema cine stie ce, doar de inlocuit niste cabluri topite si aranjat din nou totul pe sub bord, dar totusi, am reusit sa repar o buba.

Abia astept sa merg la un nene sa imi desfaca motorul, sa imi bag ochiul sa vad cum se face treaba. Imi aduc aminte de cum eram cand pe la 10-12 ani luam un ciocan sa "repar" un ceas, il desfaceam sa vad cum functioneaza, bineinteles ca nu reuseam sa il pun la loc, dar eram extaziat de multitudinea de roti-rotite-arcuri din interior. Abia astept acum. Fara ciocan, bineinteles! ;) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut din semnatura ca ai un motor 1.6 diesel simplu aspirat care este cu antecamere la injectoare ,tot pe google am vazut ca se preteaza mai bine un motor cu injectie directa pentru ulei vegetal,deci daca te costa reparatia motorului mult poti sa iei in considerare un motor mtdi de 1.9 .inca odata felicitari pentru masina dar am si o intrebare cum stai cu mirosul in masina de la placile osb?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum nu am simtit nimic. Oricum, desupra am pus o folie de 3 mm din lemn de pluta, apoi, cand vine putina caldura, am sa dau cu cateva straturi de lac. Dar pana acum nu mi s-a parut ca ar mirosi ciudat in masina.

Motorul nu trebuie reparat (cel putin nu cred asta), merge curat, nu suna nimic urat in el, consuma cam 1 litru de ulei la 1000 si ceva de km, ce-i drept, dar nu stiu daca asta e de bine sau de rau (e totusi din 81, e clar ca trebuie aranjat putin. Ma intereseaza sa ii fac o verificare ca sa stiu daca trebuie sa il schimb, vorba ta, sau sa iau ceva piese care tind sa crape in curand.

 

Nu as vrea turbo. Orice piesa in plus care poate sa crape ma incurca. Cat mai simplu, cu atat mai bine (pentru ce imi trebuie mie). Nu vreau sa ii dau gaz maxim pe autostrada, am luat masinu asta ca sa ma plimb incetuc, fara graba, sa vad pe unde fac kilometri. In viteza a 2-a trage ca un catar, am bagat-o pe niste forestiere in vara de nu-mi venea sa cred ca pot sa trec pe acolo si cu dubexul. nu numai cu mobra. Daca reusesc sa aranjez motorul de il are acum, ar fi excelent. Am incredere in masinu asta. Batran - dar mai are vana in el.

Urmeaza sa plec cu dubexul prin Europa pentru un an, si mai bine aranjez masinu acum, cat stau pe loc, decat sa imi pun mainile in cap pe drum, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Cred ca s-a mai spus pe aici, motorul 1.6D e tanc. Intradevar nu este spectaculos la demaraj,viteza, dar este cel mai fiabil. Cauta un mester serios, cu experienta, demonteaza chiulasa si baia de ulei poate scapi cu o segmentare( trebuie sa masori uzura camasilor). Din spusele tale consuma cam mult ulei / 1000 de km. Eu as interveni acum la motor. Toate cele bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am intrebat de mirosul osb-ului ca totusi are un miros specific de la cleiul care tine aschiile din care este facut si eu am in masina dar am pus doar pe jos si am lipit peste el linoleu de trafic ideea era sa pot face curat in masina fara aspirator si din acelasi motiv, si tapiteria am refacut-o din piele ecologica,referitor la motor daca gasesti un meserias cu rabdare si sa aibe scule ,fai o compresie si o presiune de ulei grija mare la desfacut injectoarele sa nu crape chiulasa si in functie de valori stii ce ai de facut mai ales ca ulei poate sa cosume si din cauza uzurii la ghidurile supapelor.iar cu plecatu in europa drum bun si fara evenimente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze pentru offtopic, stie cineva cum pot sa iau legatura cu colegul coupe?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut.Am achizitionat un turometru original vw si nu asi vrea sa il ard incercand de capul meu sa il montez asa ca va cer ajutor.Cum se monteaza turometrul?Daca ma poate ajuta cineva cu niste explicatii sau cu un video demo cum se monteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara! Am achizitionat recent grila si faruri patrate pt busul si am constatat ca farurile nu se potrivesc deloc la prinderi in locul celor rotunde. A mai facut cineva modificarea asta? Cum ati procedat? Astept lamuririle voastre, pt care va si multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ei ,ai un pic de lucru acolo si grija mare la instalatia electrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cinca ... la turometru ar trebui sa ai 3 fire. roshu, negru si verde. roshul e plus,. negrul e minus si verde e pinul W de pe alternator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna ziua la toata lumea! As vrea si eu sa imi dati idei cu ce sa izolez fonic si termic peretii laterali si podeaua eventual, portbagajul la t3-ul meu. Am mai auzit de polietilena expandata, as vrea mai multe detalii de la cineva care a facut operatiunea, ce ce ati lipit-o, ce grosime etc.. Precizez ca am dat deja podeaua si interiorul panourilor laterale cu vopsea insonorizanta cu cauciuc . Orice ajutor, parere, sfat este bine venit si apreciat. Va multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara! Am achizitionat recent grila si faruri patrate pt busul si am constatat ca farurile nu se potrivesc deloc la prinderi in locul celor rotunde. A mai facut cineva modificarea asta? Cum ati procedat? Astept lamuririle voastre, pt care va si multumesc anticipat.

iti trebuie si suportul pentru fiecare far

vezi in poza mai jos (luata de pe alt forum)

post-1559-0-22764200-1365920084_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa le am si eu Samurai, cu tot cu suporti, dar nu au aceleasi prinderi, pe masina, cu cele rotunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Saptamana asta am facut si eu niste modificari la t3-ul meu. I-am pus o toba de Ford Mondeo din 2004 luata de la dezmembrari. Acum masina a devenit mult mai silentioasa fata de toba veche (care era ruginita si plina de gauri) kvz7.jpg f63k.jpg wv6d.jpg 8plb.jpg 

Modificat de dinaix89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut baieti ! caut un electromotor t3 sunt din bucurestimultumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva nr de tel a lui nea draghici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saptamana asta am facut si eu niste modificari la t3-ul meu. I-am pus o toba de Ford Mondeo din 2004 luata de la dezmembrari. Acum masina a devenit mult mai silentioasa fata de toba veche (care era ruginita si plina de gauri) kvz7.jpg f63k.jpg wv6d.jpg 8plb.jpg

da multa munca, dar parerea mea este ca nu arata prea bine, daca te orientai mai bine  se putea monta o toba de esapament de motocicleta ,era  si cromata daca nu chiar din inox si ieftina de la dezmembrari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma rog, intentia mea a fost sa o fac mai silentioasa. Decat toba cea veche, ruginita si plina de gauri, mai bine una de asta. Pe viitor o sa o vopsesc cu un grund, pentru protectia contra ruginei. :)  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu tine grundul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!