Jump to content

Probleme Motor 2,5tdi 150cp Akn


CT-07-NKJ
 Share

Postare recomandată

sper sa te ajute pe viitor ce e scris mai jos:exemplu MAF-ului la motoarele diesel:

grupul 3 din modulul engine in cele patru campuri de la stanga la dreapta sunt afisate valorile turatiei motorului, valorii MAF specificate (ceea ce asteapta/urmareste ECU sa obtina), valorii MAF efective furnizate de senzor, si ciclul de lucru al valvei EGR.

La ralanti MAF specificat si MAF actual trebuie sa fie aproximativ identic, iar in viteza III, pedala la fund, turatia 3000 RPM, MAF-ul actual trebuie sa fie mai mare sau cel putin egal cu MAF-ul specificat 850 mg/R.

Pasul urmator pentru verificare, un log simultan al grupurilor 10 (aer admis, presiune atmosferica, presiune de supraalimentare, pozitia pedalei de accel) si grupul 11 (RPM, presiune de supraalimentare specificata, presiune supraalimentare efectiv masurata, ciclul de lucru al N75). Se urmareste ca MAP-ul (manifold Absolute Pressure-ul specificat sa fie aproximativ acelasi ca MAP-ul masurat si sa urmareasca aceiasi tendinta de cresteresau descrestere ca MAF-ul masurat.

Acest lucru se face pentru o verificare a valvei EGR (care daca deschide rau sau este deschisa afecteaza citirea MAF-ului fara ca acesta sa fie defect, sau o galerie de admisie infundata afecteaza de asemeni citirea MAF-ului).

Modificat de calin_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Mad79

    18

  • hiro

    6

  • calin_bm

    5

  • maumau

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am schimbat si un senzor de pe IC (trust senzor), tot degeaba, tija de la turbina se misca un pic cand il pornesc,EGR-u e curat,si supapele inchid,deschid.Atasez un log facut azi din nou.

LOG_AudiA6.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu noutati, am demontat turbina, nu am reusit sa o fac bucati dar am curatat-o si sunt convins ca VNT-u functioneaza.Am suflat petoate furtunele cu presiune si nu scapa pe nicaieri.La plimbare cu masina, surpriza mergea in a III a la 5000 ture, eram foarte fericit,a durat 5 min ca iar a inceput sa se plafoneze.Am facut un log si vad ca s-au mai imbunatatit valorile.am verificat valvele cu aparatu si corespund valorile cu Autodata, sa le schimb sau nu???

LOG_01_003_010_012.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe ce furtune ai suflat aer? Pe cele groase de turbo?

Verifica foarte bine imbinarile de la furtunele subtiri de vacuum, cele care ies din N75 catre EGR si actuator, vezi ca sunt niste "T"-uri de plastic acolo care au prostul obicei de a pierde vacuum .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OFFTOPIC:hai nu mai posta pe alt topic,lasa discutia aici ca aici ai si inceput-o,cine apasa butonul de "view new posts" oricum il vede si pe celalalt,ideea e ca daca fiecare am posta in 2 locuri acelasi problema cu aceleasi cuvinte....ar fi zapaceala crunta si multi nervi la admini...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie careva daca la actuatorul de pe turbina tre sa iasa aer daca sufli in ea??? , iese aer pe langa sertizare si are si o gaurica in lateral pe care iese aer daca suflu.Am tras cu o pompa aer sa vad daca misca actuatoru si misca cca 5 mm, poate nu am avut destula putere sa trag aer cu pompa aia,??? sau trebuia sa miste pana in capat actuatoru???

Modificat de Mad79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cursa tijei de la actuator trebuie sa fie de cca 1 cm.

Daca ai suflat aer pe unde e furutunasul de comanda de vacum si a iesit inseamna ca ai membrana de la actuator crapata.

Gasesti pe actuatoare noi de la baietii de pe sectiunea anunturi de pe forum.

Totusi e ciudat ca 5 mm s-a miscat daca ai scapari de vacum... Daca ai lasat aceasi cantitate de vacum dupa o vreme a revenit tija la loc?

Asa informativ: In pozitia de repaus tija e in pozitia in care turbina baga presiune mica spre motor. Cand e trasa la maxim baga cat se poate de mult. Cand pornesti motorul de obicei tija se trage complet ca sa bage cat de multa presiune.

Deci vezi daca atunci cand i-ai dat cheie se trage tija sau ramane asa cum e cu motorul oprit.

Modificat de hyper
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci, in pozitia de repaos tija sta jos, cand o pornesc se ridice aprox 5 -10 mm si revine jos,niciodata nu am vazut-o sa se ridice mai mult de 1 cm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci, in pozitia de repaos tija sta jos, cand o pornesc se ridice aprox 5 -10 mm si revine jos,niciodata nu am vazut-o sa se ridice mai mult de 1 cm.

Pai daca esti in relantina nu ar trebui sa revina, ar trebui sa ramana trasa. Si la fel daca tragi cu pompa trebuie sa ramana trasa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ultimele loguri postate, un lucru e clar: turbina nu baga presiune....cauze:vacuum,furtune de vacuum,N 75,admisie obturata,actuator cu membrana sparta...astea imi vin acum in minte...un alt lucru NU mi-e clar: de ce la WOT,egr-ul sta la 95 % cind ar trebui sa stea la 4,8 % ? verifica daca nu cumva egr-ul iti ramine deschis la WOT....sa ne spui si noua...

Modificat de maumau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt sigur ca EGR-u tre sa fie la 4.8 %, am vazut destule loguri si in toate la WOT ,EGR-u era la 95,5 %.Plus ca EGR_u e curat ca lacrima,nici un pic de ulei pe langa el. Are careva un 2.5 in perfecta stare sa-i faca un log ca sa vedem cum ar trebui sa fie toate datele???? sau undeva de gasit pe net un log....

Modificat de Mad79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu sint sigur ca la WOT, "egr duty cycle" tre sa fie la 4,8%...la toate logurile vazute de mine la WOT...cu motoarele in stare buna de functionare...poate n-am vazut eu destule log-uri...

Modificat de maumau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am descoperit buba, e din actuator, m-am bagat la niste combinatii si l-am desfacut ca era curios, va atasez niste poze sa vedeti cum arata.E o membrana simpla in capsula cu pricina, am incercat sa o remediez cu silicon rezistent pana la 180 grade dar a tinut 5 min :( .Macar acum stiu ce are ca am simtit cum la 1800 ture se simte forta turbinei.O sa mai incerc cu un silicon rezistent la 300 grade ,daca nu imi voi lua alta.Cu EGR-u ramane sa verific dupa ce rezolv problema asta.O sa va tin la curent.

post-12561-1181071711_thumb.jpg

post-12561-1181071720_thumb.jpg

post-12561-1181071735_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau poti sa schimbi actuatorul, cel mai simplu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit cu noutati.Am schimbat actuatoru si am imbunatatit treaba, simt si eu ca am turbina :icon_thumright: .Am facut iara niste loguri si vad ca mai sunt inca probleme ,una e la egr.L-am desfacut, l-am frecat un pic cu o surubelnitza si am vazut ca descide numai vreo 1-2 mm, atat am putut sa trag de el ca e o pozitie mai nasoala de umblat la el.Atat tre sa deschida?.Restu mai vedeti ceva nereguli??

LOG08_06_2.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logul arata minunat. Acum cred ca iti merge normal masina. Mai fumega?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un pic vad fum in spate da ii si dau sa inghita :icon_thumright: Masina merge bine aku. Cu EGR-u nu e pb?.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

modelul 2.5tdi de 150cp e cel mai problematic trebuie avut mare grija ca daca mergi pe mana cui nu stie te apuci sa schimbi la piese bune degeaba si pe o gramada de bani.

Modificat de MMihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-au te documentezi bine inainte de a face ceva.Eu am reusit doar sa dau banii aiurea pe un MAF care si-o gasi locul pe undeva ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
I_am_Stealth

Sincer, m-am uitat si eu la logurile tale si era destul de greu sa iti dai seama care ar fi putut fi problema. Intr-unul din loguri parca, cu MAF scos doar turbina facea presiune cat de cat. In rest puteau fi multe.... Oarecum ai bagat o fisa, si la a doua ai rezolvat-o... E acceptabil zic eu... :)

Bogdan si Calin vorbiti despre acelasi lucru, amandoi aveti dreptate, doar exprimare diferita ;)

Putin off topic, dar tot legat de MAF. La masina din semnatura mea, cum calculeaza ECU valoarea debitului de aer afisata de MAF?

Am intrebat si in alt loc asta si nu mi s-a raspuns :) . Unde e acel senzor de temperatura pe care il foloseste ( daca il foloseste )

Mai incerc, poate ma lamuriti careva ;)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiu ca e incorporat in maf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I_am_Stealth

Ai dreptate. Acuma m-am uitat pe o schema de MAF. E un termistor care masoara si temperatura. E clar acum. Ma intreb daca asa o fi si la a mea, insa sunt aproape sigur ca da. Pai incep sa ma intreb oare daca nu creaza cateodata probleme si termistorul respectiv, nu doar sarma de platina la Pierburg...

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Si eu am tot un Audi A6 cu motor AKN , am urmatoarea problema :

Cand bag in viteza 1 exact inainte ca maneta sa intre in viteza se aude un bang undeva sub masina ... am schimbat ambreiaj , placa presiune , rulment , tampoane motor .

Acel bang se aude doar cateodata ( sa aude cam de 5 ori din 10 plecari dupa loc ) , cei de la service mi-au zis ca e posibil sa fie volant ... dar cand am schimbat ambreiajul parea ok . Mentionez ca acel zgomot incepe sa se auda mai des cand motorul este cald , masina nu trepideaza , nu se simt trepidatii in ambreiaj ... nu stiu ce ar putea sa fie .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Darkman..topicul asta a"murit" de vreun an si ceva,apoi problema pe care o ridici tu nu are nicio legatura cu ce s-a discutat pina acum.

Indicat ar fi sa deschizi un topic nou cu problema ta,asta in cazul in care ai cautat cu SEARCH si nu ai gasit ceva asemanator.

Sanatate..

Luigi Vicol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

eu am aceasi problema cum are si CT-07-NKJ :| are cineva idee ce ar putea sa aiba ? dk era pompa numai imi mergea deloc dar are momente cand merge si cand nu merge ... knd ii bag aditiv smecher merge vreo 2 luni dupaia iar nu merge nu stiu ce treaba are una cu alta dar in fine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!