Jump to content

Probleme Motor 2,5tdi 150cp Akn


CT-07-NKJ
 Share

Recommended Posts

:icon_cheesygrin: CINE MA POATE AJUTA?IN CONSTANTA NICIC UN MECANIC NU IA DAT DE CAP!DIMINEATA DUPA CE PORNESC TREBUIE SA STAU 15MIN SA SE INCALZEASCA.CIND INCERC SA ACCELEREZ NU ARE VIATA SI SCOATE UN FUM DE ZICI CA E RABA!ULTIMUL MECANUIC A ZIS SA FAC ROST DE INJECTORUL CU QUART SI DUPA ACEEA DISCUTAM,ASA CA L-AM COMANDAT SI MAINE SOSESTE.ARE CINEVA VREO IDEE?ACUM 3LUNI AM SCHIMBAT AXELE ,CULBUTORII,TACHETII SI SUPAPELE,ASTA DATORITA UNUI MECANIC CU FIRMA MARE,CIND DE FAPT ERA VORBA DE O SUPAPA!AM PUS VAG-COM SI IMI DA COD 00550!

Edited by CT-07-NKJ
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Mad79

    18

  • hiro

    6

  • calin_bm

    5

  • maumau

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

nu vreau sa te induc in eroare, dar eu am avut ceva ASEMANATOR, si era pompa de injectie :-S

ceea ce era 3 mi de oiro noua!

asta era la mine, si se comporta asemanator!

sper sa nu fie asta la tine!

bafta!

p.s : chestia s-a intamplat la fosta masina, un a6, din 2000, cum ai tu, 2.5 tdi!

Edited by a6TDi
Link to comment
Share on other sites

nu vreau sa te induc in eroare, dar eu am avut ceva ASEMANATOR, si era pompa de injectie :-S

ceea ce era 3 mi de oiro noua!

asta era la mine, si se comporta asemanator!

sper sa nu fie asta la tine!

bafta!

p.s : chestia s-a intamplat la fosta masina, un a6, din 2000, cum ai tu, 2.5 tdi!

IN VAG COM VALOARE EGR LA RELANTI AR TREBUI SA FIE 40-70%,IAR LA MINE CIND IMI FACE PROBLEME ESTE 95,5%.MA GINDEAM SA NU RAMINA BOCAT!COD 00550 START OF INJECTION_CONTROL ADICA IN AUTODATA:WIRING,FUEL INJECTION TIMING SOLENOID,INJECTOR NEEDLE LIFT SENSOR,AIR IN FUEL SYSTEM,FUEL LEVEL LOW,PUMP TIMING.CINE POATE SA MA AJUTE?

Edited by CT-07-NKJ
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
juristul2000

Am si eu o problema asemanatoare vreau sa iau un A6 de 2,5 si am observat ca porneste cam greu chiar si cu motorul cald.Ce sa fie oare?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am si eu un 2.5 AKN si face figuri, merge cand il pornesc ii dau 1 - 4000 ture, a 2 a 4000 si la a 3 -a la 3000 se plafoneaza si nu se mai accelereaza,oricat a-si vrea sa merg cu ea mai mult de 3000 ture nu se accelereaza.Daca o opresc si o pornesc iara, face 5000 ture pe loc,in mers aceeasi poveste a 3-a la 3000 se plafoneaza.ce-o avea? Vag imi da

1 Fault Found:

00575 - Intake Manifold Pressure

11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent .

In autodata nu am gasit codu de eroare.Care stie sa imi explice ceva ?

log1.xls

Edited by Mad79
Link to comment
Share on other sites

Am si eu un 2.5 AKN si face figuri, merge cand il pornesc ii dau 1 - 4000 ture, a 2 a 4000 si la a 3 -a la 3000 se plafoneaza si nu se mai accelereaza,oricat a-si vrea sa merg cu ea mai mult de 3000 ture nu se accelereaza.Daca o opresc si o pornesc iara, face 5000 ture pe loc,in mers aceeasi poveste a 3-a la 3000 se plafoneaza.ce-o avea? Vag imi da

1 Fault Found:

00575 - Intake Manifold Pressure

11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent .

In autodata nu am gasit codu de eroare.Care stie sa imi explice ceva ?

din logul postat de tine reiese ca debitmetrul nu masoara cantitatea de aer ceruta de ecu,ceea ce ar corespunde cu codul de defect(presiune de intrare-limita de control neatinsa)....ar putea fi:

-turbina nu iti baga presiune destula(e prea mica)...verifici furtune de vacuum,valva de control,actuator turbina(membrana),tija....

-debitmetru obosit...

ca sa fii sigur,posteaza un log cu grupurile 3,10,11,talpa maxima neintrerupta in treapta a 3-a de la cca. 1700 rpmn la peste 3500 rpm...il analizez si mai vorbim...

@ct-o7-nkj:pina la urma cum ai rezolvat problema?

Edited by maumau
Link to comment
Share on other sites

Revin cu un log facut azi, in 3 etape,.Dupa ce am facut logu m-am enervat si i-am scos MAF-u, fuge de rupe, merge 200 kalumea, da scoate fum.Deductia e ca e debitmetru dus.Aveti alta parere?

log_defect_28_05.xls

Link to comment
Share on other sites

In fisierul excel atasat de tine se vad trei loguri. cel din mijloc e cu debitmetrul scos.

In coloana C (MAF specified) se vede ce valori cere ECU iar in coloana D (MAF actual) ce valoare retunreaza MAF-ul. Este evident ca e o diferenta cat china - > debitmetru varza.

In al doilea log se vede debitmetrul e scos, si ECU baga o valoare fixa in loc (549.5).

Acuma si la turbina sunt diferente la cat cere ECU fata de cate e masurat (coloanele N si O). Logurile arata ca baga prea putin. dar nu ai fi prins tu 200 daca turbina nu baga presiune.

Cel mai bine ar fi sa ceri de la cineva un debitmetru de AKN si sa vezi cum merge atunci si eventual facut un log si vazut daca atunci arata bine logurile.

Link to comment
Share on other sites

mersi hyper,

ma gandesc sa nu scape pe undeva ca sa umblat la distributie si sa nu se fi uitat de strans vre-un colier sau ceva la intercooler.

Edited by Mad79
Link to comment
Share on other sites

Se vede clar din loguri ca nu ridica turbina, adica 0.6 bar cit ridica este de ras.

Cred ca sunt probleme la mecanismul VNT.

Link to comment
Share on other sites

ce-i de facut?

Link to comment
Share on other sites

daca e turbina,se curata,dar daca senzorul MAP nu citeste presiunea,se poate sa fie si ceva fisura pe traseul de alimentare...si apropo,in log turbina baga si 1400 mb,deci nu 0,6 cat se scria mai sus...

si apropo,oare de ce EGR ii la 95%?

Edited by calin_bm
Link to comment
Share on other sites

LOL

1400mbar-918mbar presiune atmosferica = 482mbar adica 0.5 bar ridica turbina .

Catalin daca nu stii sa citesti un log nu-ti da cu parerea.

@Mad 79, ideea este sa faci logul corect, adica mergi constant pina ajungi la 2000rpm in treapta a 3-a dupa care WOT . Atit ne trebuie ca sa ne dam seama, eu sincer nu-mi dau seama unde esti in treapta a 3 a in logul tau .

Pina una alta schimba debitmetrul, ala clar este defect .Dupa ce schimbi debitmetrul fa alte loguri .

Edited by Bogdan_G
Link to comment
Share on other sites

pai te uiti la turatii si vezi unde scade cu 1000 ture am schimbat viteza ;) , (am facut 1-blana pana la vre-0 4500, 2 -blana tot 4500, 3 - blana pana sa plafonat la vreo 3100 ture),maine schimb MAF-u si o sa fac un log cum ai spus.Ce spuneti de egr si vnt???, deja ma ingrijoreaza.Vad ca turbina ajunge la 1400 numa cand mergeam fara MAF, in rest max 1000.De ce?

Edited by Mad79
Link to comment
Share on other sites

Nu scade nicaieri la 1000RPM ;)

M-am orientat insa dupa pedala de acceleratie, oricum un lucru este clar nu ai presiune turbo. Asta poate sa fie si din cauza traseelor dar si din cauza IC fisurat . Incearca sa asculti zgomote suspecte (suierat) dar cel mai bine schimba debitmetrul . Ala este clar defect .

EGR este normal sa fie 95.5 daca debitmetrul este defect .

VNT trebuie verificat dupa ce schimbi debitmetrul, N75 functioneaza corect deci comanda la turbina ai.

Edited by Bogdan_G
Link to comment
Share on other sites

calin(nu catalin) se numeste cel despre care ziceai tu ca nu stie citi log-urile,parerea mea e ca prima data trebuie vazuta turbina apoi se ajunge la debitmetru care nu tare-si face treaba."parerea mea" dupa ce au trecut pe la mine o gramada de masini cu probleme identice.oare de ce nemtii au implementat a se citi:1400 mb si nu 1400-PA?loviti mai sunt,saracii...

recunos ca orice om mai rateaza raspunsurile,dar... :rolleyes: :D

Link to comment
Share on other sites

maine schimb MAF-u si o sa fac un log cum ai spus.Ce spuneti de egr si vnt???, deja ma ingrijoreaza.Vad ca turbina ajunge la 1400 numa cand mergeam fara MAF, in rest max 1000.De ce?

Nu speriati omul cu VNT si EGR, e ca si cum te-aiduce la medic si ii zici ca te doare capul si el iti spune ca poate ai tumoare pe creier sau encefalita. Mai intai iti da o aspirina sa-ti treaca raceala (in cazul nostru iti zice sa schimb debitmetrul). Daca nu trece atunci e de investigat mai departe.

MAF-ul masoara cantiatea de aer care intra in motor iar ECU si in functie de asta injecteaza o anumita cantitate de motorina. Cand MAF-ul indica putin, ECU injecta putina motorina si implicit nu comprima destul aer cu turbina. Cu MAF-ul scos valorile indicate erau mai mari, de aici si presiunea mai mare la turbina.

Link to comment
Share on other sites

Calin(Catalin) din moment ce spui ca turbina baga 1400 mbar si nu 0.6 bar cum spun eu, intreb si eu ca un necunoscator care este presiunea ridicata de turbina ? Daca turbina ar baga 1400 mbar cum spui tu cum se face ca ecu cere 2300mbar ? Oare acei 2300mbar nu sunt presiune absoluta? Oare presiunea absoluta nu inglobeaza si presiunea atmosferica ? Eu zic sa o lasi mai moale cu faza :daca ai stii cite masini mi-au trecut prin mana, aici este o problema foarte simpla, debitmetrul este defect si daca citesti cu atentie posturile mele am spus clar: trebuie schimbat debitmetrul .

@hyper, ai dreptate, asta am spus si eu in ultimul meu post, turbina merge deoarece se vede cu fara debitmetru ridica mai mult si N75 functioneaza corect .

Link to comment
Share on other sites

SE pare ca nu a fost ceea ce speram.Am schibat MAF-u si tot asa face ,inebunesc ,am dat si banii pe el degeaba.Ce mai pot sa-i fac??????, operatie pe creier?????.Atasez logurile de azi.

Apropo,e o diferenta sesizabila daca merg fara MAF.... da scoate fum si am aprins in bord becu de ASR, care-i legatura intre ele???

LOG_1.xls

Edited by Mad79
Link to comment
Share on other sites

Cel mai bine ar fi sa ceri de la cineva un debitmetru de AKN si sa vezi cum merge atunci si eventual facut un log si vazut daca atunci arata bine logurile.

Imi pare sincer rau, cele de sus le-am spus tocmai in ideea asta ca sa nu arunci banii pe debitmetru. Dar nu-ti fa griji, ca iti vei mai recupera din bani vanzand unul din ele.

Ultimul log indica faptul ca turbina nu lucreaza mai deloc...sau scapi pe undeva toata presiunea din admisie, dar atunci trebuia sa-ti fumege pe la motor... poate fi si senzorul de presiune...

Ma tem ca asta deja e de competenta unui service ca trebuie desfacut pe acolo si vazut ce e.

Link to comment
Share on other sites

da,am mai citit posturi pe forum in care se tinea mare si tare sa se cumpere una alta-adica sa se schimbe elementul bun de pe masina si abia apoi sa se verifice partile mecanice si de comanda.na,ai dat banii pe debitmetru si acuma arata acelasi lucru cu celalalt vechi.puteai mai simplu-cereai alt debitmetru de la o alta masina identica cu a ta si erai mai castigat cu 300 lei.acuma va trebui sa iei la controlat cam tot ce e traseu de alimentare cu aer,incepand de la filtrul de aer,turbina,racordurile de dupa turbina,intercoolerul si racordurile aferente,vezi de senzorul MAP are aceasi indicatie cu senzul de presiune atmosferica,apoi valva egr,mai poti desface si sa cureti N75 si N18(macar preventiv,daca le cureti sigur mai circuli 150 mii km fara probleme la ele)...acuma ce sa zic,desi e offtopic,"discutia" mea cu bogdan tinde sa imi dea dreptate,desi adevarul poate merge si in spusele lui,cu scuzele de rigoare daca l-am suparat intr-un fel sau altul,mai gresim si noi

spor deci al diagnoza si sa te inveti sa nu mai schimbi piese cand exista posibilitatea de a proba de la alta masina si de a proba vizual unele defectiuni...

LE:cum poate sa ramana egr la valoarea de 95% cu debitmetru bun,"rau" si fara debitmetru?raspunsul numai la cei care pot si explica babeste...

Edited by calin_bm
Link to comment
Share on other sites

Cand niste explicati sunt clare si nu am de unde sa imprumut nu aveam alta varianta decat sa cumpar mai ales ca eram convins ca maf-u e defect. :angry: .O sa incerc sa verifit traseu de aer.Pe loc imi da VAG-u valorile turbinei sa numai in sarcina?.Cum pot sa verific presiunea pe loc??

Am facut vreo 40 km cu ea aku si parca n-ar avea turbina deloc si cu maf-u scos.A-si putea sa zic ca se taraie...

Am mai uitat sa va zic ca am lipsa un senzor G17 ,senzor de temperatura exterioara, are vreo influenta??

Edited by Mad79
Link to comment
Share on other sites

verifica daca la pornirea motorului,tija actuatorului turbinei se misca...daca se misca,inseamna ca comanda turbinei functioneaza si ai pierdere de presiune...daca nu se misca,ai probleme cu comanda turbinei...ar mai putea fi un caz extrem de rar,dar totusi l-am intilnit:axul turbinei era sectionat fix in interiorul bucsei si paletii compresorului se invirteau independent de paletii turbinei...nu vreau sa te sperii, dar in acest caz urmeaza "s-o ia pe ulei"...

dupa logul postat in 3 variante,tind sa cred ca nu comanda e problema...daca ar fi masina la mine as mai verifica alimentarile de 5 si 12 v de la debitmetru...ma surprinde faptul ca atunci cind ai scos maf-ul si s-a ridicat valoarea masurata,s-a ridicat si presiunea in circuitul turbo...posteaza un log cu debitmetrul nou,verifica si mai vorbim...

Edited by maumau
Link to comment
Share on other sites

Mai sus LOG_1 e facut cu debitmetru nou.Am verificat traseu de aer nu scapa aer pe nicaieri.EGR-u se misca un pic cand pornesc.Am miscat tija si face o cursa de vreo 3 cm deci nu e blocata.Nu am joc in axu turbinei aproape deloc.N75 si N18 nu sunt blocate,l-am verificat si pe alea.Ramane sa vad daca senzoru de presiune de pe intercooler e in regula ca am observat ca e bandajat un pic.

Edited by Mad79
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!