Jump to content

Multivan


papusa
 Share

Postare recomandată

salutare cabina..nu stiu ce tzacane..dar e cam zgomotos ,sun ak un tractor , pe cartea tehnica originala scrie maxim 136 km/h ...eu am mers pina la 150 km/h pe bord (143 pe gps ) ... intradevar, ca motorul se simte bine pina la maxim 110 , dar eu ii dau deseori , pe distante scurte peste 130 ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 138
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • soila

    18

  • doru_fant4

    16

  • noobsound

    14

  • papusa

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

mie imi tacane pompa vacum,am inteles ca ar fi problema la majoritatea T4 si LT.in turatie se aude chiar bine al meu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Am avut si eu un Caravelle de prin 96 parca de 88 CP.La fel facea.Tacanea ceva la motor dar in turatie mergea bine .Acum am trecut la un T5 (cel din poza) de 131.CP.Am ajuns cu el la 380.000 si m-a lasat motorul.

post-52117-1250424171_thumb.jpg

Modificat de cristierg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce cauza a picat motorul? Supraincarcare sau forja? Si ce anume ai gasit stricat in el?Am vazut ca aveai si platforma dupa el.Carai doua sau trei masini cu el la o cursa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Re (salutare) ...Am fost cu puturosu` (multivan 2.4 d, 75 cp ) prin masivul Ceahlau , pe niste forestiere .S_a comportat bine (re pusesem scutul ,scos de RAR , ca nu vedea seria ).Declivitatzi ciudate, de peste 15 % , gropi ...In afara de vro 2-3 lovituri la scut, nici o problema , au auzit la un moment dat cele 2 ventilatoare, care fac motoru` sa sune k un concorde la decolare . Consum general :) 150 km forestiere , 300 km sosea, 300 km oras IASI ) = 8,2 % motorina

(din aia stiti voi care, ti_o aduce acasa vecinu cu 2,5 ron ) ;) ...am uitat sa pun si aditiv . Tura asta .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul a picat din cauza exploatarii necorespunzatoare.

motoarele de 2.5 130cp sunt garantate cam 500.000km

sunt pretentioase, mai ales cu uleiul si cu oringurile de la pompa duse, dar daca ai grija de ea, te poate duce mult si bine.

T5-ul meu are 174CP, e din 2004 si are 260.000km (cumparat la 130.000km) si inca are turbo originala, intercooler, etc... adica piesele sensibile ale unui diesel.

oringurile de la pompa duse le-am schimbat de curand, pierdea presiune, si uneori pornea greu, de parca tragea motorina din fundul rezervorului :(

oricum nu se compara, am fost in germania dupa un golf4, si la 170km/h merge sublim, cu un consum de 12l, iar la 202km/h arata un consum de 16.8l :D

si la intoarcere a venit taicamiu, si incarcat, plin de bagaje (ca tot romanul, cumpara jumate de germanie cand vine acasa)

prin carpati in romania ii pierdeam urma, eu fiind la volanul golfului pe benzina, se ducea racheta, mie imi era teama sa fac unele depasiri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce cauza a picat motorul? Supraincarcare sau forja? Si ce anume ai gasit stricat in el?Am vazut ca aveai si platforma dupa el.Carai doua sau trei masini cu el la o cursa?

chiar daca nu stiu din ce cauza ia picat motorul iti spun e cum carpa motoarele de 2,5

1 distributie rupta

2 supraincalzire

3 lipsa ulei sau presiune ulei

in ultimele 2 cazuri se duce vibrochenul ori se rup suruburile de vilbrochen!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspunsuri ,dar pe mine ma interesa daca a fost ceva uzat in legatura cu numarul de km.Poate vede cristierg postul si ne lamureste el ce si cum.Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ vw-raz-van exista astfel de probleme la T5? eu stiam ca e distributia cu pinioane care nu au probleme de nici un fel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motoarele de pe T5, AXD si AXE 2.5TDI cu 131CP sau 174CP sunt puse si pe touareg-uri (R5 daca nu ma insel)

si distributia e numai pe pinioane

numai modelele de 1.9 au distributia pe curea.

singurele probleme dese la motoarele AXD si AXE 2.5TDI sunt legate de oringurile de la pompa duse, se uzeaza si pierde presiunea la motorina daca sta prea mult pe dreapta

si de cuplajele de la AC, daca nu le schimbi pe toate 3, se blocheaza si rupe si axa de la pompa de directie si apoi si rola de la alternator (eu asa am patit)

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ vw-raz-van exista astfel de probleme la T5? eu stiam ca e distributia cu pinioane care nu au probleme de nici un fel

nam fost atent la tipul de motor dar dac e de 1,9 atunci se rupe si cureaua la 2,5 nu e cazul !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare,

Si eu sunt fan Multivan... sunt posesor de Caravelle.

Intrebare pentru posesorii de Multivan : stiti cumva daca suspensia difera in comparatie cu Transporter sau Caravelle ?

Mie la Caravelle mi se pare cam rigida, nu e la fel de confortabila ca la o limizina gen Golf, Passat.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la transporter e si mai rigida... fiind platforma de carat marfa.

caravelle si multivan au suspensia mai moale, dar e imposibil sa fie moale ca la o masina sedan sau hatchback.

pai pe un caravelle poti pune 1500kg sarcina, si evident ca trebuie sa aiba suspensii rigide :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poate fii la fel de comfortabila din pacate. In cazul unei dubitze sunt compromisuri care se fac la suspensie. O dubita are centru de greutate mai inalt decat un passat spre exemplu si pentu a o face stabila trebuie o suspensie mai ferma( rigida) pentru a pastra o stabilitate decenta in curbe. Un alt comporomis ar fi greutatea pe care o poate transporta o dubitza care este mult mai mare decat un passat. Daca ar fi o suspensie foarte moale si comfortabila cu dubitza goala...atunci cu 8 persoane+bagaje ai ajunge cu ea lipita de pamant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu suspensia, am mai "inmuiat-o" putin in sensul ca merg cu presiunea in roti mai mica, max. 2,5 bar cand e goala sau aproape goala.

Ma intreb daca ar fi un kit de suspensie reglabil pe care sa-l faci exact cum vrei in functie de drum, greutate,comfort, etc., moale sau tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se vor uza cauciucurile mai repede la presiune mica

daca vrei suspensie moale, trebuie sa schimbi arcuri, amortizoare etc...

dar nu vei mai putea pune aceiasi greutate, si la viteza cand face balans poti sa atingi pe dedesubt...

am patit de atatea ori, sa merg cu viteza si sa trec ca trenul prin zone unde facea balans mare,

fara sa-mi fac griji ca se atinge ceva pe dedesubt

P.S. pe sub un T5/multivan totul e din plastic... aparatori, rezervorul e din plastic si are un radiator mic sub el pentru racirea returului motorinei.

plus tot felul de plastice care mascheaza si nu lasa sa intre praf pe la piese

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ nicoara. Incearca pe spate sau unde crezi ca ai probleme cauciucuri normale.Mie mi-a zis cineva ca a trecut pe c-uri si alea sunt mult mai dure si trebuie umflate si mai tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am trecut pe C-uri,si nu se simte duritatea cauciucului,pe fata 3,5 bar spate 3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sugestii.

Intr-adevar am schimbat cauciucurile, mi-am pus de iarna, iar pe fata am pus cauciucuri normale, nu C-ri.

Se comporta mult mai bine la gropi si la denivelari.

Pe spate am lasat C-ri in eventualitatea in care o sa am greutate mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 2007 am mers din Bucuresti pana in Antalia cu un Multivan T5 Business aproape full. Masina avea motorul de 2,5 si mi s-a parut o masina foarte misto pentru calatoriile lungi. Intradevar se simtea motorul cum trage, dar parca mergea un pic mai mult. Mi-a placut mult masina (mai ales usile culisante electrice). In 2006 am mers tot pe acelasi traseu tot cu un Multivan dar care era T4, iar in 2004 tot acelasi traseu cu un T5 de pasageri cu motor de 1,9 si 105 cp care singura optiune pe care o avea era a/c-ul. Ultima specificata fiind cea mai incomoda, datorita motorului foarte mic si datorita faptului ca era doar un transporter de pasageri fata de multivanuri. Fiecare dubita desi nu le-am condus ca nu aveam carnet pe vremurile alea, mi-au placut mult, si am apucat sa le studiez cat de cat si sa le invat un picut. Ador dubitele astea si sper sa-mi i-au si eu una odata, ca sunt prea misto, si merita! :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am un Multivan din 2005 de 2,5 tdi cu motor AXD

Pentru posesorii de motoare AXD va atrag atentia asupra unor probleme aparute la mine.

In urma cu un an in aceeasi zi au aparut doua probleme "aparent" independente una de cealalta.

Fiind pe autostrada cu 160 km /h s-a oprit tubina. I-am luat contactul si l-am pus la loc si a mers mai departe fara probleme.

Seara mi s-a aprins becul de nivel al apei si am completat cu apa.

Ideea este ca am mers cam un an in care am tot completat apa si mi s-a oprit turbina in mers atunci cand era fortata.

M-am interesat si am aflat ca POMPA DE APA LA AXD ESTE IN MOTOR, adica daca iti curge apa pe la pompa nu o sa vezi nimic afara.

Intre timp turbina a murit avand axul rupt.

Am schimbat turbina dar inca nu pompa de apa.

Am mers cu turbina noua exact o luna dupa care a murit si ea in aceleasi conditii ( axul rupt).

Am schimbat intre timp si pompa si turbina si nu am mai avut probleme.

Se pare din cate am citit si pe forumuri din Anglia ce am descris eu mai sus este o problema la aceste motoare AXD care apare in jurul a 70000 km.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

al meu T5 are 270.000 si nu am avut probleme cu pompa de apa...

cu turbina blocata intr-adevar sunt probleme, mai ales vara, mai ales la viteze foarte mari si la sarcina mare.

de exemplu mers vara asta prin germania cu 175km/h si cu 6 persoane, s-a blocat de 2 ori

probleme am avut cu garnitura de la chiulasa, cu oringurile de la pompa duse (pierde presiune la motorina cand sta pe loc, si porneste mai greu)

turbina mea e originala, si i-am facut o testare ca la carte, si este in parametri, plus ca trag cei 174cp ca in prima zi :icon_thumright:

dar fiind cu geometrie variabila la turatii si temperaturi foarte mari, ECU taie alimentarea cand nu ii convine ceva la turbo, sa nu o strice.

la vechiul T4 turbina a crapat din cauza ca s-a blocat de la calamina si de la motorina uscata de la mol, omv si rompetrol...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are motor AXD cu roti dintate in loc de curea de distributie?

QUOTE inutil

QUOTE / REPLAY (citatul) ajuta cand se doreste citarea unui pasaj din alt post. Acest lucru are sens doar daca acel post nu este chiar ultimul, in caz contrar este inutil si interzis de regulament.

Foloseste te rog butoanele ADD REPLY sau FAST REPLY.

Multumesc!

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

normal, e distributia pe pinioane prezenta la motoarele de 2.5TDI 131CP si 174CP

acum are 276.200km :) si merge ca in prima zi

din cate am inteles au scos distributia pe pinioane la noile modele, au scos si injectia pompa duse, dar cica toate motoarele, inclusiv cel de 180cp ar fi cu distributie pe lant.

penibil, jenant, cum sa scoti distributia pe pinioane, pentru ca nu se strica, si nu le mai cumpara nimeni modelele noi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti un norocos. Mecanicul meu mi-a povestit despre un prieten de-al lui din Germania care avea un High Line de 174 cp si la 70.000 km a patit ca mine numai ca o avea in garantie si nu la costat nimic.

Iti urez cat mai multi km fara reparatii.

QUOTE inutil

QUOTE / REPLAY (citatul) ajuta cand se doreste citarea unui pasaj din alt post. Acest lucru are sens doar daca acel post nu este chiar ultimul, in caz contrar este inutil si interzis de regulament.

Foloseste te rog butoanele ADD REPLY sau FAST REPLY.

Multumesc!

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!