Jump to content

Bujii incandescente (glow plugs) - probleme


eugend
 Share

Postare recomandată

O sa ii fac o scanare cu programul mentionat, numai ca nu ma pricep la calea unde gasesc meniul de instruments.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se refera la accesarea modulului 17 - Instruments, care sunt ceasurile de bord.

Nu o sa gasesti eroare acolo privind bujiile, pentru ca martorul de bujii este comandat de calc motor, la fel ca si functionarea bujiilor.

Martorul se aprinde doar informativ pentru sofer. Cand spirala se stinge soferul poate sa dea cheie intrucat bujiile au atins regimul optim de functionare.
Bujiile au mai multe faze de functionare, ce nu sunt toate indicate prin aprinderea spiralei.
Deci nu vad nicio problema. Daca spirala s.a stins dupa 2 secunde, inseamna ca asa a decis ECU ca e suficient pentru pornire, chiar daca el in fundal mai tinea bujiile cuplate.
Daca ai Octavia 2, ai bujii rapide de 5V. Adica in 2 secunde ating temp maxima, iar apoi sunt mentinute calde . Ele sunt alimentate in PWM dupa o schema mai complexa. Primele 2 secunde sunt supravoltate cu 12v ca sa se inroseasca rapid, spirala se stinge, apoi sunt mentinute calde cu 5v in faza de incandescenta si postincandescenta. Deci nu releul nu este obisnuit, ca la G4, etc ci unul cu "electronica" in el, cu diagnoza (poate vedea o bujie arsa, in scurtcircuit, etc)

 

lectura, dar e in limba engleza. In document este motorul de 2.0 TDI, dar este la fel si la BXE. Chiar si releul este identic, etc

 

bujii.pdf
 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, am inteles acum. Mersi de material, am analizat cu atentie. Am cuplat si Vag-COM-ul din curiozitate, dar nu am gasit nimic pe Instruments. In schimb am gasit un grup din modulul Engime (nu mai stiu numarul), unde imi arata statusul la bujii. Am pus contactul, am cetit valorile binare, iar de acolo am observat o modificare la parca 10 secunde. Ma oftic ca nu mai tin minte mesajul aratat. O sa mai fac niste verificari zilele care o sa vina (sper ca sa mai scada temperatura).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bujiile incandescente dau vreo eroare pe tester sau trebuie verificate altfel? dimineata imi porneste masina de parca e tractor, in 2 cilindri, dupa cateva secunde o ia normal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ma insel la scanare se vad fault-uri pe ele, eu asa am aflat cand am sters niste erori parca am vazut ca am ceva erori si pe bujii, am gasit 3 arse.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, de la  Golf V in sus, etc  bujiile sunt diagnosticabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bun... maine ii fac un test. Presupun ca si daca e motorul cald apar erorile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pus testerul, bujiile 2,3,4 arse. Dadeau pe ecu erori. Le-am comandat pe toate 4. Problema e ca vin pe sub capacul de motor si e de migalit. Am gasit si cablul de la servo spart si trebuie schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am problema cu bujiile , pun contactul si sta aprinse bujiile doar 1-2 secunde si se sting ... cred ca masina porneste fara buji (leon 1m top sport arl)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca sta doar 1-2s nu insemna ca ai probleme cu bujiile ci cu senzorul de temp.

scoate-i mufa si vezi cat stau asa aprinse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parfum, la -18 gr a pornit din prima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@miliktsi, dupa ce le-ai schimbat iti mai merge motorul in "2 cilindrii"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum e alta viata. Nici nu mai miroase a motorina cand pornesc, iar de pornit porneste din prima. Inainte iesea un fum de ziceai ca e raba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar inainte cand o porneai aveai ceva martori aprinsi pe bord? Cel de preincalzire cat statea aprins?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte rar, in anumite conditii si doar la anumite ECU , o bujie arsa va aprinde martorul motor. In rest nu se observa nicio atentionare cand sunt arse bujii.

Vorbind bineinteles de generatiile de la PQ35 in sus. Adica Golf 5 , octavia 2, etc , cele cu bujii diagnosticabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Azi am schimbat si eu bujiile incandescente mai putin una care a facut poc. Cunoaste cineva un mecanic in zona Pitesti, Arges care se pricepe la scosul bujiilor rupte fara sa fie necesara demontarea chiulasei? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum se verifica functionarea celor 3 buji care incalzesc antigelul?sintome care ar da nefunctionarea lor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si cele de pe motor/le dai jos si le verifici pe baterie, ca simptome..o incalzire mai grea a apei/in masina.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu aveam niciun bec aprins. Doar pe tester erau prezente erorile. Becul statea aprins doar 3-4 secunde. Mirosul de motorina arsa la pornire era foarte puternic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si cele de pe motor/le dai jos si le verifici pe baterie, ca simptome..o incalzire mai grea a apei/in masina.

Se poate verifica cu un fir de pe plusul bateriei pe firecare bujie fara sa le desfac si prin aparitia scandeiei sa imi dau seama daca merg?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc o marca ce recomandati la bujile de antigel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie daca e scoti bujia o sa curga antigel. Adica daca vrei sa le faci proba. Trebuie sa obturezi locul lasat liber. Recomand bosch sau beru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca eliberezi presiunea din vas si apoi pui capacul la vasul de expansiune nu o sa curga deloc antigel .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni, de ce sa se complice cineva sa le scoata, poate le mai si rupe?

Cu motorul rece, iei un multmetru,ii pui pe 10A si masori curentul pe una din ele, concomitent pui si degetul pe flansa, care ar trebui sa fie fierbinte in cateva secunde.

Acelasi amperaj +- trebuie sa ai pe toate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • GabiB77 changed the title to Golf 6/Jetta - Probleme bujii incandescente

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!