Jump to content

Bujii incandescente (glow plugs) - probleme


eugend
 Share

Postare recomandată

pe cutia lor nu arata(beru), este doar un semn de NM si un manual, probabil sa verifici manualu sa vezi cuplul de strangere. O sa mai dau cu WD 40 in fiecare zi timp de o saptamana si apoi o sa mai incerc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi la un mecanic ca are simtul mainii sa nu faci o prostie sa rupi vreuna pentru 20-30 ron dai de o cheltuiala mai mareEu in 50ron am facut si o diagnoza dupa schimb cu sters erori si o scanare.Tot Beru am pus si eu.Pe original a avut Bosch Made in France s-au dus repede in 40k,sper ca astea sa tina mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea care am scos-o era beru la mine, iar cand zic ca o sa incerc, incerc la mecanic :). Dar nu imi garanteaza ca nu se rup nici ei asa ca nu ma incalzeste cu nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu motorul cald cum a zis colegul dar inainte sa o desfaci dai din abundenta cu wd40 (sau ce degripant ai la indemana) pe corpul bujiei dar cu spray-ul tinut invers astfel incat sa iasa freonul care este foarte rece si va raci bujia. Poate ai noroc sa iasa.

Am vazut faza asta la "wheeler dealers" dar ala pentru a desface un surub intepenit pe la evacuare a incalzit cu autogenul piulita si a dat cu degripantul tinut invers pe surub si a iesit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor. Am o bujie arsa la o O2 1.9 BJB, si am observat ca, dupa ce am scos-o, fiind un bosch standard pentru acest tip de motor, celelalte 3 sunt NGK-uri ceramice!! Este o problema diferenta de voltaj(standard 5v 8A, ceramica 7v 7A), adica se poate intampla ceva cu instalatia electrica, cu releul, etc. Daca vreau sa verific daca am curent pe rampa aceea comuna, pot sa o las scoasa si sa masor cu aparatul daca vine curent la fiecare in parte, in sensul ca, daca este scoasa de pe bujii, ECU(sa cine le da comanda) sa stie si sa nu mai trimita curent pe ea?! Sper ca nu am exagerat cu intrebarile si multumesc anticipat.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Modificat de b73bmw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa scoti mufa de la senzorul de temperatura a apei - ca sa vada motorul rece. Abia dupa aia, pui contactul si masori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea Bosch se va incalzi mai tare si probabil in timp ti se va arde mai repede. Ar fi bine sa montezi una la aceleasi specificatii ca si celelalte 3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acuma io nu vreau sa ma contrazic cu tine, dar eu cand am masurat cu aparatul de masura daca imi vine curect la toate fisele, erau 12v, cat pe baterie, deci nu e normal la mine?

alta chestie...daca ziceti ca testul se face aplicand pe ele 12v, nu s-ar arde?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu la toate motoarele este aceeasi tensiune la bujii. La ALH sunt 2 tipuri: de 11v si de 12V, dar difera si dimensiunile nu numai tensiunea. Cel mai usor iti dai seama dupa cheia care se potriveste:cele de 12V se desfac cu cheie de 12, cele de 11V cu cheie de 10

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cele de 12V sunt pt pornire, iar cele de 11V se pare ca sunt cele de pe traseul antigelului, cele 3.

post-34985-0-69722200-1353755199_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are legatura... sunt si de 11 si de 12.... cele de pe flansa de incalzire, sunt tot incandescentele care se foloseau, la motoarele de generatie mai veche.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt la tensiuni mai mici pentru ca, alimentate cu cei 12V se incalzesc mai rapid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut.

Am urmat si eu procedura de scos o bujie arsa, infiletat-desfiletat, degripant, motor cald, si pana la urma am reusit sa aud un poc...acum se invarte bujia in gol...e si putin descentrata banuiesc ca e rupta... Ce e de facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt mai multe metode, dar toate presupun experienta si scule...

Mergi la cineva specializat

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa ma duc . Daca imi da chiulasa jos trebuie schimbată si distribuția? A fost schimbată acum 5 mii km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

existe sanse sa o scoata, fara sa demontezi chiulasa.

 

daca distributia e noua, se poate pune la loc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in functie de cum s-a rupt bujia, se poate scoate fara demontare de chiulasa. DEpinde de rabdare si imaginatie. Dupa ce scoti corpul bujie inspre exterior, evaluezi cat a ramas in interior.. daca este suficient de scurt varful rupt, poti impinge electrodul in cilindrul, pe urma fortezi un extractor pe corpul bujiei ramas in chiulasa si il scoti afara. Dai afara injectorul si incerci cu un magnet sa poti apuca electrodul, sau bagi aer cu presiune pe gaura bujiei si o sa iese la un moment dat si electrodul pe gaura injectorului.... 

 

Sunt multe metode, toate tin de imaginatie si improvizatie. Sau de service-uri ce detin scule scumpe de scos bujii rupte.  

 

Dar nu e nevoie decat in putine cazuri de demontat chiulasa.... 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Cum am scos o bujie rupta:

- personal dispun de  aceste unelte, pe unele fiind nevoit sa le confectionez anume pentru aceasta lucrare

- am avut bujia rupta de sub hexagon (am incercat sa o scot dupa 1 ora de la oprirea motorului deci motorul era caldut) si tot invarteam in gol

Ce am facut :

- am tras de corpul hexagonal cu un cleste blocabil,  electrodul central a ramas pe bujie in chiulasa

- am rupt electrodul central prin rasucire cu acelasi cleste

- am gaurit cu 6mm si am incercat cu un extractor elicoidal prin rasucire (inutil, bujia se umfla si se blocheaza si mai tare, daca fortati riscati sa rupeti si extractorul in bujie)

- am gaurit cu 6,5mm, am tarodat cu M8, am bagat un surub de M8 cu doua contrapiulite, am incercat sa slabesc bujia dar nu a tinut

- am gaurit partea cu filet a bujiei cu burghiu de 8mm, apoi cu 8,8mm pe adancime de 10-12mm (daca gaura nu este perfect pe mijloc nu gauriti cu 8,8mm

- cu o surubelnita lata si ascutita si cu ciocan mic am reusit sa scot restul de corp filetat din chiulasa 

- nestiind ce cote are bujia la interior am gaurit cu 5mm pe adancime de 15mm (deci prea mult)

- cand am facut filet de M6 in ultimulcorp de 8,5mm ramas in chiulasa,  tarodu in timp ce lucra in adincime a impins varful bujiei in capul piston

- am folosit extractorul din imagine pentru a scoate restul de bujie

- am corectat filetul din chiulasa  cu M10x1 (pentru ca il deranjasem la scoaterea partii filetatea bujiei)

- am scos varful bujiei cu ajutorul sarmei cu magnet  prin gaura de la injector dupa 1 ora de pescuit in capul piston

NOTA:

- a doua oara pentru siguranta as incerca sa gauresc  izolatorul din varful bujiei cu 3,5mm (necesar burghiu lung, vedeti desenul) in care sa introduc un extractor ca cel din desen doar ca de M5mm cu farful putin ascutit si fara a taroda initial, as scoate intai varful bujiei si dupa aceea corpul de 8,5mm dupa procedeul de mai sus.

Bujie incandescenta BOSCH.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare forumisti,

 

Ca sa nu deschid un alt topic privind bujiile incandescente, m-am decis sa scriu aici.

 

Intampin urmatoarea situatie: pun contactul, se aprind toti martorii inclusiv cel al bujiilor incandescente, iar dupa stingerea lor ramane aprins martorul de baterie si cel de ulei. Cum la Brasov au fost -15 grade intr-o dimineata, am coborat la masina ca sa o pornesc si sa o plimb putin de dragul bateriei. Am urmarit atent daca martorul bujiilor ramane aprins macar 2 secunde in plus, dar nu s-a intamplat acest lucru, el stingandu-se odata cu ceilalti indicatori. M-am hotarat sa-mi incerc norocul, iar dupa o cheie mentinuta timp de 2 secunde, motorul a pornit usor. Initial am crezut ca nu merg bujiile, dar in acest caz, motorul nu cred ca pornea tinand cont de temperatura de afara.

 

In urmatoarea dimineata (-6 grade) am facut rost de un clampmetru si l-am montat pe alimentarea bujiilor. Spre surprinderea mea, am observat prezenta unui curent de vreo 15A mentinut timp de 12-13 secunde dupa punerea contactului, dupa care a scazut la 0A. Am decis sa mai pun contactul inca 15 secunde dupa care urma sa pornesc masina. De data aceasta, masina a pornit la "sfert" de cheie fara alte probleme.

 

Intrebarea mea este, stiti cumva de ce nu se aprinde martorul de bujii in acest timp? Ce as putea sa fac pentru a remedia acest lucru? M-as duce in service, dar sincer prefer sa imi invat masina, iar chestiile minore sa le repar acasa. Eu as putea sa imi formez un obicei de a sta 15 secunde cu contactul pus, dar sotia mai conduce masina si explicandu-i acest lucru, i-a dat cu virgula...

 

Autoturismul este cel descris la profil.

 

Cu stima,

Cristi.

Modificat de Cristiano90
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel putin ciudat, ai ceva eroare stocata pe instruments?

Dupa cele 15 secunde se aude si un tzacanit de releu sub bord?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Țăcănit sub bord nu aud, în schimb am auzit lângă baterie. Când zici de "instruments" te referi la o scanare cu VCDS-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, cu vcds.

La mine dupa 1 secunda dupa ce se stinge spirala se aude un tzacanit scurt ca decupleaza releul. Posibil ca la tine la O2 sa fie langa baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • GabiB77 changed the title to Golf 6/Jetta - Probleme bujii incandescente

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!