Jump to content

Bujii incandescente (glow plugs) - probleme


eugend
 Share

Postare recomandată

Eu vreau sa confirm ce banuiesti tu legat de ECU si bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi s-a dus si mie o bujie. Cea de pe cilindrul 4. Imi puteti spune, va rog, care este cilindrul 4? cel dinspre stanga masinii sau spre dreapta masinii? De asemenea, ce cheie imi trebuie pentru a o desface?

@ONDIN: si mie imi porneste motorul cu 3 bujii functionale insa la frig, -8 -10, se simte diferenta. Motorul porneste destul de normal insa imediat are niste trepidatii cateva secunde, banuiesc ca pana incepe sa circule motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numerotarea cilindrilor incepe de la distributie.

Deci e cea dinspre stanga masinii sau pompa tandem.

Iti trebuie o tubulara adanca de 10. Rubularele normale nu sunt bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tin sa il corectez pe Cosmin: la motorul 2.0 TDI bujiile au cap hexagonal de 8mm nu de 10mm. Dar iti trebuie si o tubulara de 10 ca sa demontezi capacul la curbutori si un spit ca sa scoti mufele de pe bujii.

Regards,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de 10 si la 2.0 tdi.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine fac o poza cu o bujie arsa si o sa pun sublerul pe hexagon. O fii si de 10mm dar la BKD meu si toate BKD au hexagon de 8. Am doua motoare BKD in curte: unul din 2004 demontat acum 2 luni si unu din 2006 care are acelasi tip de bujii. Eu ca sa pot sa le scot fiindca nu am avut tubulara lunga de 8 am sudat-o in alta.

Regards,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebare: Cum iti dai seama daca o bujie nu functioneaza? Este posibil daca porneste balbait la -3 -5 grade sa fie de la aceste bujii,adik sa porneasca doar cu 3 bujii? Mentionez ca martorul mi se stinge in maxim 4 5 secunde chiar si la -10 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate porni chiar si cu toate bujiile arse,dar mult mai greu,in functie de temp. calitatea comb.si nu in ultimul rand de starea motorului.

Referitor la bujii,are dreptate colegu, mot.1,9 tdi cu 2 axe cu came, au bujiile mai subtiri si mai lungi se afla sub capacul culbutori si au hexagon de 8 mm.

post-37663-0-89261700-1294811415_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mentionez ca atunci cand e cald motorul,imi ia cheia din mana,porneste la sfertul sferturilor. Se balbaie unpic atunci cand e frig( adik tin 1 secunda se balbaie unpic pe la 300 400 ture apoi la secunda 2 sare la 1000),la prima pornire dimineata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

golfix, prima verificare care poti sa o faci si cea mai rudimentara e urmatoarea: scoti fisa de la fiecare bujie si cu un fir sanatos, de pe plus la baterie, pui pe plotul bujiei (cel care intra in fisa). Daca face scanteie, inseamna ca bujia in ca mai merge - dar cat incalzeste, Dzeu stie.

Daca treci testul asta, trebuie verificat daca merge releul (asta il auzi cand pui contactul), daca ajunge tensiune in fise si siguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lxl: bujiile difera in functie de cilindrul pe care sunt puse? Ca vad la tine in poza ca una este mai lunga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia mai lunga si mai subtire din poza de mai sus este de pe motor 2.0 TDI BKD cu hexagon de 8mm. Nu difera bujiile de la un cilindru la altul. De la un motor la altul da. La golful 5 cu 1.9 tdi sunt foarte simplu de schimbat fiindca sunt afara puse. La 2.0 tdi trebuie sa faci in felul urmator: dai jos capacul de protectie, scoti capacul la distributie, rotesti de motor pana cand la axele cu came are niste locasuri ca sa poti scoate capacul la curbutori, scoti furtunul la epurator, demontezi conductele de tur retur motorina (adica scoti cele doua suruburi, desfiletezi suruburile de la capacul de curbutori, scoti capacul :( e cam naspa de scos ce-i drept, fiecare bujie are mufa care trebuie scoasa cu un spitz, si dupa bujia care stii ca e arsa. Numaratoarea incepe cu pistonul 1 in dreapta masinii sau de la distributie si pistonul 4 in stanga masinii sau pompa tandem.

Regards,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Exista vreo posibilitate sa imi dau seama folosind vcds daca bujiile au vreo probleme si necesita schimbare?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai s-a discutat mai sus. La EDC16 orice bujie nefunctionala da eroare. Cu toate astea, ca sa fii sigur de defectiune trebuie incercate fiecare cu un fir.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu le am schimbat niciodata si masina are 154000km iar cand a fost frig pornea greu cu un nor de fum negru :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din poza reiese diferenta de dimensiune a bujiei incandescente ,intre mot. cu 8-16 valve :vaidecapulmeu:Numai la nissan patrol am gasit bujii incandescente de dimensiuni diferite in acelas motor.

post-37663-0-42494700-1294941778_thumb.j

Modificat de lxl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut.am si eu nevoie de ajutor.am probleme cu pornirea dimineata la rece am verificat bujiile si sunt bune,cand pun contactul mi se aprinde matroul in bord normal,dar ele nu primesc curent cand pun contactul,nu se incalzesc,pt asta am legat un fir la fisa si il pun pe plus la baterie sa se incalzeasca.stie cineva de ce nu primesc curent bujiile?si daca are ceva daca las firul ce este legat la fisa conectat la baterie cand o pornesc?

va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Completeaza-ti si tu profilul. Ce tip de motor e?

Verifica temperatura data de G62 (cu vagcom in Engine). In functie de el porneste si releul de bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica daca vine curent la bujii, cu mufa de la senzorul de temp. scos.

Dar cel mai probabil este ca sa ars siguranta,care are vreo 40 de amperi,s-au sa dus releu de bujii.

Trebuie gasit si motivul,care de obicei este, o bujie s-au mai multe scurtcircuitate,recomandarea este sa verifici bujiile afara din motor si decizi sa pui 4 noi s-au numai cea cu scurt,si cautat unde sa intrerupt tensiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat saptamana trecuta si eu de ce imi porneste asa de greu dimineata(uneori si la a 10-a cheie)am inceput cu bujiile incandescente,le-am verificat cu cablul si am depistat 3 bucati care nu faceau deloc scantei am tot sperat sa nu fie asa dar nu am avut noroc erau 3 bucati arse,am mers la magazin am cumparat 3 buc(febi 45 lei buc)le-am montat si acum porneste masina la sfert.

Va recomand celor care nu va porneste dimineata la prima cheie sa verificati bujiile sigur o sa gasiti 1-2 arse

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Astazi am incercat sa schimb si eu 2 bujii arse la motorul meu insa una nu a vrut sa iasa. Am avut la cilindrul 1 care a iesit fara probleme si la cilindrul 4 care s-a desfacut 3-4 filete apoi s-a intepenit. Am dat cu degripant, infiletat, desfiletat de 4-5 ori apoi m-amk dat batut de frica sa nu se rupa. Are cineva vreun sfat despre cum sa o scot?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Continui ca si pana acum, degripant, infiletat, desfiletat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faci manevra de mai sus cu motorul cat mai cald si se desfac fara probleme.Eu asa le-am schimbat in urma cu o saptamana,au iesit usor.Ai grija pe cele noi sa nu le stranga mai tare decat scrie pe cutia de la bujii(12Nm in cazul meu)

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • GabiB77 changed the title to Golf 6/Jetta - Probleme bujii incandescente

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!