Jump to content

Bujii incandescente (glow plugs) - probleme


eugend
 Share

Postare recomandată

La BOSCH rezistenta interna este de 0,6 Ohmi adica 600 miliohmi masurat de mine, Autodata zice aprox 0,5 ohmi. Rezistenta de 80A nu de ciuda este pusa asa ca rugamintea este ca inainte de a posta a se documentea si a nu dezinforma.

Cea mai viabila metoda cum s-a mai zis este proba.

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am masurat la BERU si NGK.

Toate au 1,3 ohmi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezistenta interna depinde si de tipul bujiei, sunt diferite tipuri cu diferite rezistente in functie de cat de repete se doreste atingerea temp maxime. Si am gresit eu vroiam sa zic in domeniul miliohmilor 100-1000, dar depinde de tipul bujiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasati teoriile si faceti cum a spus MariusAP, cum am mai spus si eu si multi altii. Toate aceste informatii deja exista in nenumarate locuri pe forum.

Oare de ce ne mai obosim sa raspundem unora carora le e greu si sa citeasca??? :icon_thumright:

Imi pare rau ca mi-a fost luata in nume de rau intrebarea... Curiozitatea mea era sa confrunt rezultatele masuratorilor clasice (cu lampa de control, respectiv ohmetrul, care deja le cunosteam) cu cele ale VAG-COM-ului. Stiu sigur ca se pot verifica cu VAS-ul si de aceea am intrebat.

Metoda demontarii lor inutile pt.verificare mi se pare cea mai neinspirata, atata timp cat ai si alte alternative. Cel putin in reprezentantele service VAG nu o practica nimeni (daca este vreo bujie arsa, la scanarea cu VAS-ul iese la iveala).

Sa concluzionez deci ca VAG-COM-ul nu are acesta functie?...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, nu are. Si VAS-ul cum iti spune care bujie e arsa?

Singura modalitate prin care un instrument de acest gen ar putea vedea daca ai bujii arse, ar fi masurarea curentului absorbit de bujii. Dar ma indoiesc ca vreun aparat de diagnoza ar face asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bujii apar pe diagnoza abia de la edc16 in sus... adica 2006 in sus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, fiindca B6 are Glow Plug control Module care are integrata aceasta functie cat timp B5-B5.5 are doar un releu banal pentru comanda bujiilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bujii apar pe diagnoza abia de la edc16 in sus... adica 2006 in sus

Eu nu prea cred ce spui.... :beerchug:

EDC16 exista de prin 8/2003 asa ca de atunci apar bujiile arse pe diagnoza! :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e ca nu se desfac bujiile pt diagnoza. Se scoate doar conectorul din cap si se masoara individual. Se demonteaza numai cand e nevoie.

Bujiile moderne merg la 3-4V, nu la 12V. La 12 V se ard.

Problema nu apare la prima demontare, ci de obicei de la a 2-a in sus, se intampla sa se rupa.

Modificat de Stefan_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai generaliza.... bujiile majoritate sunt la 12v... poate la cele cu modul electronic au tensiunea variabila

Modificat de C o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare referitoare la bujii......de o saptamana am achizitionat al doilea g 3 tdi cod motor 1z si tipul de la care am cumparat masina mi-a zis sa tin pe bujii pana aud ca decupleaza releul ca becul din bord se stinge mai repede.diferenta dintre beculet si decuplare este de vreo 10-12 secunde.este posibil sa fie dus releul sau ceva senzor de pe la bujii????chiar nu m-am lovit niciodata de aceasta problema.ms anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca e ceva problema cu releul respectiv .. si acele

10-12 secunde diferenta intre releu si bec ... mi se par enorme... depinde totusi cand ai facut tu "masuratoarea" ca daca afara erau -15-20 grade poate se justifica timpul acela

Totusi... iti recomand sa mergi la cineva care se pricepe (electrician/electronist) sa vada ce se poate face .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe vremea asta...adica 0-2 grade celsius.hai sa nu zic 12 secunde....am aproximat si eu,dar in orice caz se scurg ceva secunde....ideea este ca releul decupleaza dupa bec si nu stiu unde sa caut (unde se afla relul) si ce sa caut mai ales.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca citeati topicul acesta si altele pe aceeasi tema, descopereati ca intotdeauna martorul se se opreste mai repede decat bujiile. Asta pentru ca bujiile sunt alimentate in continuare (pana la 3 minute) pentru a ajuta explozia din camera de ardere.

Probabil fostul proprietar ti-a recomandat asta, pornirea fiind ingreunata de uzura motorului.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am schimbat si eu o bujie incandescenta la masina ca aparea arsa dupa testare cu vag-com, si dupa lupte seculare si mult degripant a iesit mai mult siluita decat de buna voie, rezultatul ultimele 2 spire ale bujiei vechi contin bucati din filetul blocului motor. Problema grava asta? Am vazut ca sunt peste 10 spire pe bujie, credeti ca cele 8 ramane intacte fac fata cat sa nu sara bujia afara?

Daca se respecta codul piesei se pot folosi bujii diferite sau este obligatoriu sa poarte toate aceeasi marca?

Cu multumiri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Ar fi recomandat aceeasi marca, dar nu e litera de lege, teoretic ele find lafel.

Sfatul meu ar fi sa o pui la loc cea noua, fara sa strangi de ea pana iese apa, si sa o lasi acolo pana o duci la remat sau o vinzi.Asta daca nu-ti sare prin capota de la compresie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc.Sper sa nu mai apare niciodata pe vag com mesajul bujie cilindrul 1 arsa.Pornirea este la fel, de la bine in sus, aici nici un fel de schimbare, doar ca nu mai apare mesaj de eroare. Maine imi vine si mie interfata si am sa pot sa ma joc si eu sa vad ce erori mai inregistreaza micutul ECU.

Bafta maxima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

bujiile de incalzire au acelasi cod ca cele de pornire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=867744

Daca acelea nu functioneaza, nu numai ca nu ai caldura in masina ci si antigelul ajunge mai greu la temperatura de regim.

Studiaza topicul indicat, pentru intelegerea functionarii lor.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok,mersi

Modificat de C o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Vreau sa schimb o bujie incandescenta (s-a ars) la A4 B7 1.9 TDi. Stie cineva la ce cuplu e stransa mai exact (poate ati vazut printr-un manual ceva) ?

De asemenea pentru ce sa optez intre Bosch, Beru si NGK ? Sau sa caut OEM ? Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La bujiile de pornire iti pot spune din experienta ca nu conteaza ce cumperi. Eu am luat ceva spaniole la intamplare si merg deja de 3 ani fara probleme.

Cuplul de strangere pentru bujiile de pornire este de aprox. 14Nm (11 lbf/ft). Dar le poti strange "cu simt" chiar si fara cheie dinamometrica.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am avut din fabrica Beru si am optat tot pentru Beru. Cuplul de strangere este inscriptionat pe ambalaj. In cazul meu 15 Nm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut am o problema cu bujiile.am un golf 4 diesel din 99 si.i-am schimbat 3a siguranta? bujii.dar problema este ca nu ajunge rucent la bujii.ce pot sa fac unde sa ma uit sa vad ce are?bujiile au cumva siguranta?cand pun contactul releul se aude.

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut am si eu un passat caroserie b6 motor 2 litri si am probleme cu bujiile le arde mereu cod motor bkp .pe langaasta mai imi da si injector 4 ca defect .ce pot sa fac.si sta martorul de check engine aprins

Modificat de robert1977
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • GabiB77 changed the title to Golf 6/Jetta - Probleme bujii incandescente

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!