Jump to content

Bujii incandescente (glow plugs) - probleme


eugend
 Share

Postare recomandată

Salut Florin,

 

Am schimbat bujia 1 (cum imi dadea si in eroare). Am masurat-o si are 9 Ohmi (se pare ca e cam mare rezistenta). Ar trebui sa le schimb pe toate? Ma gandesc ca daca a picat una, cat de curand vor pica si celelalte, mai ales ca urmeaza sezonul rece. Multumesc pentru sfat!!

Just now, cristy2me said:

Salut Florin,

 

Am schimbat bujia 1 (cum imi dadea si in eroare). Am masurat-o si are 9 Ohmi (se pare ca e cam mare rezistenta). Ar trebui sa le schimb pe toate? Ma gandesc ca daca a picat una, cat de curand vor pica si celelalte, mai ales ca urmeaza sezonul rece. Multumesc pentru sfat!! Si ce bujii recomandati? Cele originale am vazut ca sunt Bosch!!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, poti face asta, ca sa stai liniștit si sa fie toate 4 ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salutare

Detin si eu o Skoda OCtavia 3 fl 1,6 115 cp si am o problema legata de bujia de la pistonul 3 care genereaza codul de eroare p13e2senzor de presiune interna cilindru 3-defect de functionare. mentionez ca am schimbat bujia,am resoftat si verificat cablaj si se aprinde dupa circa 50  km de la stergerea erorii. 

multumesc anticipat pentru ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

buna eu am o problema la un Touran din 2018 am schimbat bujii incandescente si la o luna s-au ars care poate fi cauza 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pus ce trebuie,  cf seriei sasiu? Le-ai dat jos si verificat fizic?  Ce erori ai la diagnoza? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 8 ore, F l o r i n a scris:

Si pus ce trebuie,  cf seriei sasiu? Le-ai dat jos si verificat fizic?  Ce erori ai la diagnoza? 

cand am pus tester pt diagnoza a aparut P068400 ,mi s-a spus ca este legat  releu .am  schimbat releu si totul bine ca avenit caldura si nu am avut promleme cu martor aprins in bord .acum din toamna cand s-a facut frig din nou martor aprins aceeasi eroare doar ca mi-a spus de bujii .ok am schimbat toate cele 4 bujii  . care erau intradevar arse. dupa o luna din nou martor aprins erau doua bujii arse  printre care si cea cu senzor care este scumpa la pret ,am luat o bujie de la bosch si cea cu senzor de la second ca m-am saturat sa dau bani .si la nici o saptamana aia cu senzor e din nou arsa.masina este un touran 2.0 disel motor dfga cp 150 din 2018

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o diagnoza acum si pune erorile in intregimea loe, nu doar codurile 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Bună ziua tuturor 

Întâmpin o problema la un caddy 1.6 tdi an 2012 

Am check engine aprins și eroarea p0670 glow plug controle module circuit 

Am dat bujiile jos și le am verificat pe baterie ( sunt bune ) am înlocuit releul care este sub cutia de siguranțe din compartimentul motor la câteva zile îmi apare iar eroarea 

Ma poate ajuta cineva care s a mai întâlnit cu o situație asemănătoare? 

Mulțumesc anticipat 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica alimentare modul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut! Am dat comandă de o bujie OE vw pentru un golf 7 și am primit o bujie BERU într-o punguliță la mișto ambalată. Așa vin aceste bujii sau sunt eu prea pretențios? Scandal apoi în magazin că eu nu știu ce e echipare OE, treburi socoteli, poate chiar așa sunt aceste bujii dar dacă nu sunt în stare să le pună măcar într-o cutiuță nu mai cumpăr.

Îmi pare rău că nu am făcut o poză.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum doua luni am cumparat 05E905602 pentru 1.5tsi DPBA si au venit fiecare in cutie pe care scria OE VW, cu protectie la elctrod. In cutii erau NGK-uri marcate 05E905602, la fel ca cele care le-am dat jos de pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna ziua. Dupa schimbarea bujii nr 3, cea cu senzor de presiune, de pe un Passat B8, este necesar ca aceasta sa fie scrisa in ecu cu vcds ul? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu se scrie nici o bujie in ecu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/25/2024 at 2:08 PM, albz07 said:

Buna ziua. Dupa schimbarea bujii nr 3, cea cu senzor de presiune, de pe un Passat B8, este necesar ca aceasta sa fie scrisa in ecu cu vcds ul? Multumesc

Se adapteaza cu Odis,are procedura de adaptare a valorilor, poti incerca cu un vcds original

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Cum as putea sa procedez corect si eficient, pentru a schimba fisele bujiilor care sunt dezintegrate?Am aluat altele din dezmembrari, in stare foarte buna, nu sunt coapte iar cablajul este destul de lung.Firele mele sunt destul de coapte, practic daca le misc, pocneste camasa de pe ele.Trebuie musai sa dezizolez cablajul de pe rampa la injectoare?Ma gandesc sa il las mai lung acolo pe sina aia de plastic, si sa il sertizez cu papuc unul langa altul vertical, la legarea orizontala ar trebui sa fac bucla si nu am unde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am rezolvat pana la urma, am lasat si cu 1 cm mai lungi, sa le pot scoate si fara sa misc piesa de plastic care tine instalatia electrica pe rampa.Am tinut cont, ca firul sa nu atinga galeria de admisie, ala a fost cel mai important lucru din punctul meu de vedere.Din pacate bujiile cred ca sunt cele originale, am curatat pe langa ele si suflat la compresor de m am plictisit, ruginite vai mama lor.Nu am erori pe ele, dar faptul ca au stat acolo 200 k km cu plus, imi cam da de gandit.Tot bag wd40 de cateva zile, si o sa incerc dupa o saptamana(tutoriale de pe net).O sa pun cheia la 15 nm, si sa vad ce pot face, daca nu rezolv nimic o las pentru la vara, nu vreau sa imi fac bube in cap iarna asta.

 

 

Multumesc pentru informatii, o sa lecturez topicul.

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu o să poţi desface niciodată un filet cu acelaşi cuplu cu care a fost strîns. Vezi mai jos procedura

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am reusit pana la urma, bujiile cred ca sunt cele originale, ngk y1002as, cu sigla vw ag.O sa merg pe beru borg varner ge133, cred ca ar fi ok?

IMG_20250102_194249.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
On 29.11.2024 at 14:56, vlahdacoroman a scris:

Se adapteaza cu Odis,are procedura de adaptare a valorilor, poti incerca cu un vcds original

Salut! poti sa-mi zici care este procedura de adaptare cu odis? eu am gasit doar resetare pe modulul Engine - Basic settings: Resetting learned values of cylinder pressure sensors

Am un Audi A6 C7.5 2.0 TDI 110 kW CSUD S-Tronic (0CK DL382), si am resetat din greseala valorile de mai sus si de atunci schimbarea treptelor este foarte întârziată în timpul condusului la deal.

Exemplu: Merg cu 77 km/h, urcând un deal, în modul S, treapta 4, la 2900 RPM, și nu schimbă în treapta următoare (5), chiar dacă eliberez pedala de accelerație sau apăs pedala de frână. Schimbarea are loc doar la 3200-3500 RPM în modul S sau la 2000 RPM în modul Comfort.

Această problemă a apărut imediat după ce am efectuat un Basic Settings în modulul Engine: [IDE03373] Resetting learned values of cylinder pressure sensors
Bănuiesc că problema este cauzată de faptul că ECU învață noi valori de la senzorul de presiune din cilindrul 3. Sunt aproape sigur că este necesară o procedură specială de conducere pentru ca ECU să învețe aceste valori. Am încercat să conduc normal, dar întârzierea la schimbarea treptelor în modul S persistă.

Informații suplimentare:

-Uleiul din cutie a fost schimbat recent.

-Setările de bază pentru transmisie au fost efectuate cu ODIS.

-Atât software-ul ECU, cât și cel al TCU au fost actualizate.

Totuși, niciuna dintre aceste acțiuni nu a rezolvat problema. Poate ar fi necesară o procedură online SVM?

 

Reamintesc faptul că problema a apărut imediat după ce am efectuat [IDE03373] Resetarea valorilor învățate ale senzorilor de presiune din cilindri în modulul Engine. Nu există DTC-uri stocate, iar cu ODIS sau VCDS nu am opțiunea de a adapta noile valori.

De atunci, am efectuat mai multe teste. Am resetat [IDE03373] de mai multe ori și am încercat diferite proceduri de conducere—inițial conducând mai blând, apoi mai agresiv. De fiecare dată, punctele de schimbare s-au modificat.

 

La un moment dat, chiar am reușit să rezolv problema: mașina nu mai schimba la 2900 RPM în modul S la deal; în schimb, schimba normal, în jur de 2200-2300 RPM, sub sarcină redusă. Totuși, în modurile Comfort și Auto, mașina începea să ruleze la turații foarte joase, ceea ce nu părea corect.
Din această cauză, am resetat din nou [IDE03373], iar acum întârzierea la schimbarea treptelor în modul S a revenit.

Stiti cum pot adapta cu odis/ vcds/ obd11, pentru ca eu nu am gasit-o, si din cate m-am documentat valorile le invata din mers.

Există vreo procedură oficială de conducere care să fie urmată după acest reset?

 

Aici este un video care demonstrează problema:
https://www.youtube.com/watch?v=6OvChR8ROfA&ab_channel=OvidiuMihai

odis basic settings.jpg

vcds basic settings.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Salutare!

Prima greseala a fost momentul cand ai dat adaptare la componente fara ca acestea sa fie noi,lucru care poate duce la imposibilitatea adaptarii lor cu succes!

A doua greseala este folosirea incorecta a Odis-ului in modul self diagnosis plus o varaianta veche pentru motorizarea ta!

A treia greseala este update-urile la unitatea de control motor si cutie fara consultarea in prealabil a TPI -urilor si mixarea unor variante de soft motor si cutie,care pot duce la simptomul reclamat de tine,am avut zeci de cazuri in care au fost mixate fara nici o logica si dupa clientul reclama comportament de schimbare a treptelor intr-un mod anormal,nu e cazul sa amintesc ca update-urile nu sunt gen android 14 sau update la Windows 11,exclus astfel de manevre a unor dorei in joaca lor de-a reflash-ul unitatilor respective!

A patra greseala este setarea de baza a cutiei fara ca acele componente din cutie(mechatronic,ambreiaje,valve)sa fie inlocuite cu componente noi,asa ceva este interzis,in nenumarate cazuri la anumite cutii in special multitronic 0AW si DQ200 dupa ce unii "meseriasi" au dat setare de baza,auto nu a mai plecat de pe loc componentele din cutie erau atat de uzate incat adaptarea era in afara limitei de reglaj,si nu vrei sa stii ce costuri implica astfel de actiuni si ghici cine a suportat cheltuielile de reparatie,in unele cazuri cu procese civile asupra service-ului respectiv!

 

Nu stiu daca ai observat,problemele de gen sunt cauzate de nestiinta si de lipsa cunostintelor in sistemele mecatronizate!

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! Multumesc pentru raspuns! Nu am nicio problema cu cutia, problema mea nu este de acolo, cum am mai spus problema a aparut imediat ce am pornit la drum dupa resetarea aceea pe Engine. 
O singura data dupa mai multe incercari de reset si condus masina intr-un anumit mod (pe care nu mi-l mai amintesc, dat fiind faptul ca trebuie condus pe o distanta mai lunga dupa resetare) am nimerit sa schimbe mai devreme in sport la deal (adica cand este nevoie de sarcina mai multa).

Recunosc, greseala mea ca am resetat fara sa schimb bujia, cred ca voi incerca si varianta asta, s-o inlocuiesc, chiar daca nu am eroare stocata.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!