Jump to content

Senzorul de detonatii (knock sensor)


s_c
 Share

Postare recomandată

Salutari si o noua problema pt. voi (cea cu "mixture adaptation" s-a "rezolvat"... recunosc ca nu mi-e f. clar cum):

Simptom: demaraj lenes, cateodata sacadat; in cel mai rau caz masina la demaraj da sa plece, se opreste si apoi zvacneste. Cel mai rau se manifesta cu benzina de 95, cu A/C si pe caldura, seara cu benzina de 98 e aproape ok (in sensul ca demarajul e ne-sacadat). Fara erori in ECU, valori long time fuel trim f. bune (0+/-1% additive, -2..-4% multiplicative). Avansul delcoului la 3 grade BTDC.

M-am uitat cu vag-com la "retard" si am gasit niste valori astronomice, de genul 8..14 grade pe fiecare cilindru la apasarea initiala pe pedala de acceleratie, dupa care revin la 0 - banuiesc ca o asemenea perturbare a timing-ului poate conduce la manifestarile masinii mele.

O posibilitate ar fi ca knock senzorul sa fie strans prea mult... in mod normal se strange la 20Nm insa la momentul remontarii (l-am desfacut acum 2 luni ca sa il curat, cu ocazia demontarii galeriei de admisie) nu am avut decat o cheie care avea min. 30Nm si o tura = 10Nm, a.i. am potrivit-o la 30Nm si am mai slabit o tura. Dumnezeu stie ce cuplu o fi iesit din combinatia asta. Oricum, e programat pentru re-strangere, asap.

Foarte bizar este altceva: cu senzorul decuplat (de la mufa verde de sub vasul de expansiune), ECU nu detecteaza lipsa sensorului - nu da eroare - si, mai interesant, in continuare comanda retard la "sprit-uri" (aceleasi valori ca si cu senzorul conectat) :shock: Adica un fel de senzorul-fantoma se intoarce :lol:

Altceva: am batut usor in senzor cu o surubelnita cu motorul pornit si ECU n-a "simtit" nimic (n-a generat nici un retard).

M-ar interesa comentariile voastre:

- pot asemenea "retarzi" sa genereze un mers sacadat al motorului si o lipsa de putere sau sunt "fineturi" si de fapt am alta problema?

- de ce nu se genereaza eroare la deconectarea senzorului?

- de ce ECU comanda in continuare retard sincronizat cu acceleratia cu senzorul decuplat?

- de ce nu sesizeaza ECU cand "stimulez" senzorul?

- masinile voastre "sufera" si ele de caldura?

Personal incepe sa ma bata gandul ca de fapt ECU nu "simte" senzorul ci vreun curent indus de semnalele de pe alte fire alaturate sau e vreun scurt intre doua fire in harness, dar ideea mi se pare un pic X-Files.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-ar interesa comentariile voastre:
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie verificate firele de la senzor pana la ECU ( vezi daca ai continuitate si eventual intrerupe firele
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorry, dar n-am inteles treaba cu firele intrerupte exact langa ECU... adica sa tai eu firele? Nu vreau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu vrei sa tai firele , macar verifica daca ai continuitate , scotand mufa de pe ECU si verificand direct pe pini.
Asa da :lol:
Ca sa verifici vasco-cuplajul, dupa ce ai mers cu masina, las-o sa mearga in relanti fara AC si vezi ce se intampla ... Daca porneste
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update: am verificat continuitatea firelor de la ECU la mufa de sub vasul de expansiune in care intra cablul de la senzor si par in regula.

Am observat ceva interesant: in mod normal lambda multiplicativ este minus 4%. Deconectand ECU, natural factorii de corectie s-au resetat. Si acum:

- la 0% (imediat dupa pornire, dar cu motorul la 90C) "retarzii" au fost si ei cam zero (eventual aveam un 3..6 grade izolat pe cate un cilindru) iar masina demara frumos - nimic spectaculos, dar o acceleratie liniara "curata". Asa si trebuie.

- dupa 15 minute de test drive, lambda mult. ajunge la -2% si "retarzii" apar pe toti cilindrii, cu un total de 15..20 grade; masina parca nu mai demareaza atat de frumos

- inainde de operatiune lambda mult. era -4% si totalul "retarzilor" era 32 grade... iar masina demara sacadat si lent.

Cu alte cuvinte, cu cat saraceste amestecul totalul "retarzilor" (sorry, dar chiar nu stiu cum sa le spun altfel) creste si el, ceea ce ar fi natural. Anormala este valoarea f. mare a acestora. Mie aceasta imi sugereaza o hipersensibilitate (o dependenta liniara dar care are panta mult mai mare decat cea prescrisa).

Urmeaza re-strangerea senzorului (probabil maine sau joi), eventual cu niste teste cu senzorul slabit complet. Din pacate pozitia senzorului (de fapt nu, pozitia galeriei de admisie) este infernala, dar cu o cheie tubulara cu un prelungitor f. lung sper sa mearga (eu n-am avut asemenea prelungitor a.i. n-am putut incerca).

Iarasi, n-am dat de cap motivului pentru care ECU simte in mod fantomatic senzorul decuplat... dar perseveram :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca te chinui degeaba cu strinsul senzorului ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca te chinui degeaba cu strinsul senzorului ....

de ce?? :shock:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suntem intr-o societate democratica :D si este parerea mea :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suntem intr-o societate democratica :D si este parerea mea :D

Parerea mea nu este aceeasi cu parerea ta :D

Serios, intre timp cred ca am clarificat la telefon subiectul... si vreau sa clarific o eventuala cauza de confuzie in ce am scris mai sus: "retarzii" (chiar nu stie nimeni un termen romanesc?) au crescut odata cu saracirea amestecului de catre lambda si nu odata cu temperatura vreunei componente a motorului (se putea eventual intelege si asta).

Va astept sa va exprimati democratic parerile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin retard eu inteleg intarziere aprinderii, sper ca si tu intelegi acelasi lucru :D

Next ...

Cu vacuum-ul ai rezolvat? Motorul tau are sensor de vacuum (sau presiune in galeria de admisie) ? Banuiesc ca are.

ECU poate comanda intarzierea aprinderii daca temperatura motorului e prea mare sau daca acel sensor de vacuum da la iesire o tensiune prea mare (mai sunt si alte cazuri dar nu cred ca ne intereseaza).

Vezi daca ai acel sensor si incearca sa-l verifici sau sa vezi ce scoate la iesire.

Parerea mea democratica, care este bleh.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin retard eu inteleg intarziere aprinderii, sper ca si tu intelegi acelasi lucru :D
Si eu sper ca asta se intelege :D
Next ...

Cu vacuum-ul ai rezolvat? Motorul tau are sensor de vacuum (sau presiune in galeria de admisie) ? Banuiesc ca are.

Parerea mea democratica, care este bleh.gif

Nu am pierderi de vacuum - am demontat pana si galeria de admisie ca sa ma asigur de asta. Si, din fericire (aia mai lipsea, cine stie ce mai spunea si ala) nu am senzor de vacuum sau de presiune in galeria de admisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update: am umblat la surubul cu pricina (care intr-adevar era mai strans decat trebuie)

Rezultate:

- cu senzorul slabit de tot, dupa vreo jumatate de minut ECU simte "signal too low", da eroare si trece in "limp mode"

- cu senzorul la 10Nm este acelasi lucru ca si cu el la 20Nm

- cu senzorul la 20Nm (nominal)... nu s-a schimbat nimic fata de situatia initiala. Cu alte cuvinte intarzie avansul ca si la inceputul operatiunii.

De unde deduc ca:

- legatura senzor-ECU e ok

- nu conteaza prea mult cuplul de strangere, cata vreme e totusi strans (parerea lui alinica2001, dar acum am si confirmare)

- masina detoneaza... presupunand ca senzorul e bun

Si acum, ca si posibile cauze si solutii vad:

- sa desfac chiulasa sa vad daca am depuneri de carbon pe piston; la 190k se presupune ca as avea. Totusi am facut o curatare chimica de injectoare, care se presupune ca ar mai elimina din asa ceva. Vreo sugestie de aditiv pentru depuneri de carbon? Sincer nu prea vreau sa desfac chiulasa

- sa pun bujii cu cifra termica o treapa mai rece. Nu stiu ce posibile efecte ar putea avea asa ceva... ce se intampla daca cifra termica e prea scazuta?

- sa intarzii avansul (acum e avansat la maximul nominal = minus 3 grade, plaja de valori normale e -3..+3 grade). Nu prea as vrea sa fac asta, avand in vedere ca si asa nu prea sunt multumit de performante.

Idei, pareri, comentarii? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update: am umblat la surubul cu pricina (care intr-adevar era mai strans decat trebuie)

- nu conteaza prea mult cuplul de strangere, cata vreme e totusi strans

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da' ce-ai cu mine de-mi dai cu rosii in figura? nu-mi ajunge ca-s amarat din cauza x-motoristii? :cry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu-ti dadeam tie.... Stiam ca merit eu si ma asteptam sa le primesc .... :D

Imi pare rau ca am avut dreptate si ca din pacate "cosmarul" tau continua ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intervin si eu in discutie (cam tarziu, dar din concediu nu prea m-a "tras ata" sa scriu).

Ce grup ai verificat ca sa masori "intarzierea" avansului ? Sunt doua grupuri diferite, unul care afiseaza semnalul citit direct de senzorul de detonatie per fiecare cilindru (MB 016 - furnizeaza semnalul in volti citit de ECU - si asa verifici daca cauza "retardului" este Knock Senzorul) iar celalalt grup afiseaza intarzierea avansului (MB 013 afiseaza intarzierea calculata de ECU din semnalul citit de Knock senzor).

Verifica daca intarzierea avansului chiar este efectiv aplicata (avansul depinde si de alti parametri ai motorului nu numai de semnalul de la knock senzor).

Si BTW, 14

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Welcome back, iti asteptam feedback-ul :D

Am citit grupurile MB013 si MB024 (acesta din urma are in campul 4 suma valorilor din MB013). Valorile din MB024 sunt de genul 17..30 grade. Tensiunile din MB016 sunt greu de urmarit si nu-mi spun mare lucru, tot ce stiu este ca la relanti sunt OK iar atunci cand am lasat senzorul ne-strans ac. au scazut f. mult, aparand si eroare in ECU.

Nu stiu ce vrei sa spui cu "intarziere efectiv aplicata", din pacate. Am presupus ca MB013 exact asta masoara si daca apare acolo, inseamna ca se si aplica.

15 grade ar insemna vreo 3-4 grade/cyl si as fi ok cu asta. Eu insa am si masuratori cu 8-12 grade/cyl pe anumiti cilindri ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urmareste Ignition Angle-ul (MB024 campul 3) care reprezinta momentul exact al scanteii si care este exact valoarea care te intereseaza.

O intarziere de pana la 15

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urmareste Ignition Angle-ul (MB024 campul 3) care reprezinta momentul exact al scanteii si care este exact valoarea care te intereseaza.

O intarziere de pana la 15

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o mentiune - am citit foarte mult despre ac. problema pe forumurile de afara si parerea universala e ca:

- retadul generat de knock sensor afecteaza semnificativ performantele si consumul

- situatia normala este ca in MB013 (sau analoage, f. de ECU) trebuie sa ai zero, cu mici exceptii punctuale de 3-5 grade pe unul dintre cilindri

- am urmarit pe A4-l tatalui meu acest grup si n-am reusit sa generez o valoare >0, indiferent cat/cum am accelerat, cu/fara a/c.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, update:

- retardul apare la apasarea acceleratiei, fie ambaland pe loc, fie la demarajul de pe loc, fie la cresterea turatiei

- retardul apare si are valori similare indiferent de unghiul clapetei (de cat de mult apas pedala, WOT sau part-throttle)

- confirmare: retardul e "insensibil" la cifra octanica; tocmai am pus OMV100 si... ciuciu :? . Ma rog, masina poate merge un epsilon mai bine, dar poate f. bine sa fie o senzatie subiectiva +/- diff. de calitate intre benzine. Valorile masurate insa ale retardului sunt aceleasi.

- avansul este intr-adevar intarziat cu valoarea retardului, acesta nu este doar o valoare generata/calculata si ne-implementata. Astfel, la un demaraj usor evolutia avansului este 12BTDC (idle) -> 2..5BTDC - 2..4ATDC (prima secunda) -> 30BTDC in continuarea acceleratiei (aceasta fiind de fapt valoarea normala)

- mi-au aparut erori de "knock sensor regulation limit exceeded" (care, btw, nu sunt erori de avertizare ci de limitare, knock sensor-ul nu este capabil sa intarzie mai putin de 15grade/cyl)

Experimentul cu OMV100 si independenta valorii retardului de unghiul clapetei ma fac sa cred ca nu este vorba de detonatii reale ci de o problema electrica (senzor dus, semnal parazit sau ceva de genul acesta). Ma intriga totusi aparitia erorilor si faptul ca totusi valorile nu sunt strict identice la diferite momente de masurare.

Ce parere aveti? Ma poate cineva ajuta cu verificarea partii electrice?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm!!! Intrebare : Cablul care vine la knock senzor este ecranat ? ( are shield metalic ? )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm!!! Intrebare : Cablul care vine la knock senzor este ecranat ? ( are shield metalic ? )

Teoretic da, practic nu stiu. Nu-mi ies insa din minte soriceii care au ros harness-ul :pirat:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!