Jump to content

Tratamente Acustice Eficiente Pentru Portiere


fuscobal
 Share

Postare recomandată

Chiar in primul post, fuscobal spune asa:

Atentie : Nu folositi vata minerala sau burete cofrat folosit in studiourile de inregistrari in interiorul incintei (intre cele 2 panouri de tabla) intrucat acolo se intalneste frecvent apa sub forma lichida si de condens iar cele 2 mucegaiesc in timp !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara de ce a spus Bogdan, materialele bituminoase care se aplica pe diferitele panouri ce alcatuiesc incinta au rolul de a absorbi vibratiile prin adaugarea de masa suplimentara. Materialele absorbante cum sunt buretiin sau vata minerala absorb undele din spatele difuzorului si astfel reduc si ele rezonantele dar pe alta cale. Daca s-ar putea folosi in portiera, ar fi ideale din punct de vedere acustic si ar completa foarte bine rolul materialelor bituminoase !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Fusco, eu am pus Dynamat Extreme pe fata de usa, nu si pe interiorul tablei, sunt multumit de sunet, DLS MS5A fiind difuzoarele. Daca dau jos si pun si dublez materialul fonoabsorbant si pe interiorul usii, castig mult? E ceva de munca si n-as vrea sa muncesc degeaba, plus ca mai costa Dynamatul si-l stric si in zona de suruburi, unde-am pus peste.

Altceva, se castiga mult daca antifonez si portbagajul? Acolo unde e subwoofer-ul? Joasele imi plac cum suna, medie nu prea am :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Antifonarea usii e cea mai importanta, cu portbagajul nu castigi asa mult. Mediile sunt ceva mai in spate la sistemele pe 2 cai. Daca nu esti foarte pretentios, ceva EQ mai poate ajuta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

spune-mi si mie de faza cu antifonarea.care parte zici interior si care exterior???la partea metalica e exterioara si cea unde e plasticul exterioara???la alea te referi? Multumesc.astept raspuns

Antifonarea usii e cea mai importanta, cu portbagajul nu castigi asa mult. Mediile sunt ceva mai in spate la sistemele pe 2 cai. Daca nu esti foarte pretentios, ceva EQ mai poate ajuta !
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pai daca facem o sectiune prin portiera ai asa : panoul exterior de tabla, scheletul metalic si pe schelet fata de usa. Dynamat poti pune pe : panoul de tabla, ambele fete ale scheletului metalic (pe fata dinspre interiorul portierei e ceva mai dificil) si pe spatele fetei de plastic. Pe fiecare dintre cele 4 poti pune unul sau mai multe straturi suprapuse in functie de buget si spatiul disponibil. Principiul e cu cat mai mult cu atat mai bine pentru sunet si mai rau pentru balamalele portierei :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

va salut. Am o experienta vasta in domeniul pro-audio si o minima experienta in domeniul car-audio. In mare parte principiile sunt la fel intre aceste domenii in legatura cu incintele ( rigida, dimensionata corect, material fonoabsorbant etc,) si sunt chiar fericit sa aud niste sfaturi profesioniste date de userul fuscobal Detin un Vw caravel interior Buisness cu HU navi pus MFD pana aici totul ar fi ok. Problemele apar la "incintele" difuzoarelor.. Difuzoarele de pe usile din fata folosesc drept incinta un spatiu care se afla intre panoul usii

si inca un panou care formeaza intr-o parte si un buzunar pe portiera. Cred ca as avea acces sa antifonez aceasta incapere dar nu le voi putea lipii aceste panouri unu de altul si imi e teama ca solutiile pe baza de rasina sa nu se topeasca si sa se cleiasca panourile intre ele deoarece ma gandesc ca pe viitor o sa mai trebuiasca deschise.

Difuzoarele ce se afla in dreptu-l celui de-al 3-lea rand de scaune sunt pe panoul interior al caroseriei pe un suport foarte ciudat care face din suprafata curba a panoului o suprafata plata pe care sta un difuzor de banda larga de 10cm diametru. Am calitati avansate in constructia de boxe dar practic o sa imi fie imposibil sa fac un inel de MDF cu o suprafata potrivita pentru panoul caroseriei, Desii as vrea sa montez in locul acela un difuzor coaxial de 16 cm diametru sau macar de 13cm. Am atasat mai jos ceva poze ca sa va dati seama despre ce este vorba deoarece nu toata lumea a avut ocazia sa mestereasca in domeniul acesta pe un T4.

as dorii sa aflu si eu solutii de rigidizare atat a panourilor din fata care vibreaza putin si se aude suparator cat mai ales o solutie pentru problema mea legata de suportul difuzorului din spate care vibreaza groaznic. Despre adaugarea unui material fonoabsorbant in incinta difuzorului din fata pot sa va spun ca este posibila deoarece este un spatiu inchis care nu are legatura cu panourile de tabla ale portierei.

Mentionez ca mai am 2 tweetere pe bord care suna foarte frumos, mai am in portbagaj un subwoofer GZ seria iridium de 12" in incinta inchisa de 50L si un amplificator pioneer de 300w @4 ohm cablu pentru el 10mm2sectiune .Azi am desfacut HU si am observat ca are 4 iesiri preamplificate pentru subwoofer deci va urma un amplificator cu 4 canale pe care il voi seta cu un high-pass la 70-80 hz.

exista vreo solutie si pentru mine? fara a aduce prea multe modificari originalitatii masinii?

post-36206-1229989582_thumb.jpg

post-36206-1229989600_thumb.jpg

post-36206-1229989633_thumb.jpg

post-36206-1229989661_thumb.jpg

Modificat de noobsound
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am revenit cu poze mai clare legate de problema mea

post-36206-1230041961_thumb.jpg

post-36206-1230041990_thumb.jpg

post-36206-1230042177_thumb.jpg

post-36206-1230042186_thumb.jpg

post-36206-1230042196_thumb.jpg

post-36206-1230042205_thumb.jpg

post-36206-1230042213_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

In ce priveste tweeterele, pozitionarea lor nu este tocmai ideala din punct de vedere acustic datorita dispersiei mari a difuzoarelor dome si a reflexiilor. La panourile de usa ai de asemena de lucrat destul de mult. Prinderea este din cate vad la suprafata prin intermediul acelui suport de plastic. Ideal este ca prinderea sa se faca prin inele de MDF (nu-mi pot da seama exact din poze cum s-ar putea face...poate o imagine cu fata de usa data jos ar fi mai sugestiva). Ideea e ca toate panourile ce alcatuiesc incinta trebuie rigidizate cat mai bine iar asta se face prin materiale bituminoase ca Dynamatul ce sporesc masa panourilor si transforma energia mecanica in energie calorica de mica intensitate !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa incerc sa dau panoul jos si sa fac ceva poze detaliate eventual cu o ruleta sa se vada si eventualele dimensiuni. red ca inelele de mdf puse de pe panoul usii pana la nivelul la care este acum difuzorul ar fi o mica nebunie intrucat e o distanta considerabila :rolleyes: . Panoul de plastic este destul de solid iar mini incinta pentru difuzor nu are momentan nici o legatura cu interiorul usii. ar fi o solutie sa rigidizez maxim aceasta mini incinta cu ceva pasta speciala iar intre panoul de plastic si panoul metalic al portierei sa pun un strat de burete special pentru asa ceva?

difuzoarele folosite o sa fie:http://www.be-loud.ro/produse/Difuzoare_auto/Pioneer/Sisteme/TS-A171C/

amplificatorul care o sa le miste il am deja:http://www.pioneer.co.uk/uk/products/GM-3100T/print.html

Head Unitul care o sa imi ajunga saptamana viitoare: http://www.be-loud.ro/produse/CD_Playere_MP3/JVC/_KD-SH1000/

respect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Foarte utile informatiile multumim ca cineva chiar ne arata cum se face treaba asta . Eu de ecemplu am un golf6 si am impresia ca mai nou panourile se folosesc acum pe post de bassreflex. La mine cel putin asa se "simte", chiar daca am un RCD210 asre o putere foarte mare doar ca nu pot sa duc mla maxim (sau aproape de maxim) fara distorsiuni. Daca cineva stie daca pot sa montez la actualulrcd un amp+ subwoofer ii sint recunoscator. Si eu ma pricep la muzica am cantat la vioara si am ureche muzicala cunosc probleme de acustica , in casa ma descurc sa-mi aranjez singur boxele , combina etc. La masinae alta traba acolo las loc profesionistilor. Eu o sa instalez eventual sistem audio Alpine(cu tot ce trbuie). Dar pana la sistemul ala ma gandeam dac pot face un "artificiu" cu un subwoofer si un amp legat de iesirea RCD-ului. Stiu pe cineva care si-a facut o astfel de lucrare si merge excelent, initial sistemul lui se auzea mai fara basi . La mine duduie usile! Cine nu crede sa incerce daca vrea dealerul sau icercati cand faceti un drive test cu golf6. Diferenta la golf 6 de la RCD210 la RCD310 la RCD510 este doar la display , iar la ultimul inca 4 boxe. Eu am 4. Doar modelele 310Dynaudio si 510 Dynaudio beneficiaza si de amplificator(dar nu stiu daca si alte difuzoare) dar fara subwoofer. Toate sistemele de pe golf 6 sint modele noi sau upgradate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice incinta din portierele masinii este Infinite baffle. Bass reflex sau incinta inchisa nu poate fi intrucat exista scapari pe la chederele geamului iar in partea de jos sunt orificii pentru condens. Se poate realiza totusi o incinta inchisa sau bass-reflex daca se elimina posibilitatea coborarii geamului :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

sunt disperat...fetele de la usile din fata vibreaza ingrozitor...nu pot sa ascult si eu o melodie de la sfert in sus ok ... am rcd500 vw sound ... dezamagitor...dar fetele de la usi ma streseaza la culme...ce e de facut ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai citit topicul acesta de la inceput? Probabil ca nu. Te rog sa respecti regulamentul si in primul rand munca altora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Revin dupa o vreme intelungata cu anumite nelamuriri.

Initial la masina din semnatura nu am putut da jos panoul usii datorita a 3 suruburi ascunse in spatele manerului de pe panou.

Intre timp am cumparat un set de difuzoare DLS MS6 cu tweetere DLS UPC1C

Sunt nedumerit in privinta a 3 aspecte. Pe panoul exterior de tabla , pe partea interioara a usii am un fel de material izolant, cauciuc-bituminos. Urmeaza luna viitoare sa comand ceva STp sau dynamat si nu stiu daca merita sa il pun peste acel material original de pe usa( este bine lipit) sau sa il dau jos.

A 2-a problema: Am in fiecare usa cate un decupaj destul de mare in tabla. Cum rezolv aceasta problema?( solutia sudurii unei bucati de tabla nu o accept) Ma gandesc ca nu e tocmai ok sa pun insonorizant peste decupaje mari deoarece acesta va flexa.

3: merita adaugarea unui burete intre panoul de tabla al usii si panoul de plastic pentru inlaturarea zumzetelor dintre acestea?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1) Pe tabla exterioara lipeste Dynamat linistit peste materialul bituminos deja prezent

2) Pentru gaurile alea depe scheletul pe care se prinde fata de plastic ai 2 solutii :

a) Pui 2-3 folii de STP/Dynamat si vei forma un perete cat de cat rigid...nu este o solutie high-end dar este ceva mai bine decat ce ai acum

b) Tai o bucata de tabla de 3-4mm si o prinzi peste gaura respectiva cu suruburi dar nu stiu cat de complicat este (Perimetrul din jurul gaurii este posibil sa nu fie plan ci sa aiba denivelari, caz in care tabla ta, plana fiind, nu va calca perfect pe cea a masinii si va trebui sa intervii cu ceva kit de caroserie/silicon de parbriz)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut, spune-mi si mie ce ar trebui sa fac ca sa nu mai imi baraie fetele de la usi cand dau basul un pic mai puternic mentionez ca in momentul in care apas pe ele nu se mai aude nimic ??? :icon_bounce: :unsure:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa le antifonezi si sa prinzi difuzorul rigid de tabla masinii, nu de fata de usa cum e prin acum probabil. Daca citesti topicul asta de la inceput ai informatie destula pentru problema ta. Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

A mai facut cineva modificarea la G3 cu difuzoarele prinse de scheletul portierei ? ( ca din fabrica ele vin prinse de fata portierei si baraie)

Rog sa posteze niste poze ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Vreau pentru masina din semnatura sa ii fac un up-grade la partea de sunet. Prima data vreau sa incep cu insonorizarea usilor. Din ce am citit aici vad ca nu se prea merita sa dau banii pe Dynamat. Am facut un calcul si vad ca e mai ieftin STP-ul si inteleg ca e la fel de bun ca Dynamat-ul. Problema este ca daca ma apuc de treaba vreau sa iasa cum trebuie : adica sa pun STP si in interiorul usii cat si pe scheletul ei si habar n-am cat STP imi trebuie. Daca cineva a mai pus pe portierele de GOLF 4 sau BORA poate imi spune si mie cam cat material a intrat. Am gasit un pachet zic eu foarte avantajos: http://www.be-loud.ro/produse/Accesorii_in..._M1_-_40_folii/ (are 4 mp)

Modificat de mistretzul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Sal,

Am un Passat B6 din 2007 care din fabrica a venit cu RCD 500 cu Mp3 si Vw sound ala cu amplificator si 10 difuzoare de 250 W.

Problema mea este ca acum am luat un sistem Dynaudio si as vrea sa stiu daca este necesara insonorizare uilor cu folie speciala de insonorizare sau sa le las asa ?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Insonorizarea este intotdeauna necesara, indiferent de echiparea de fabrica a masinii. Pe o portiera se pun intre 0.5 si 2mp in functie de exigentele fiecaruia (cu cat mai mult, cu atat mai bine) !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

fuscobal :Foliile aste STP M1 au efect daca sunt lipite pe interiorul scutului de plastic al motorului?Eu nu mai am izolatia originala care era acolo (a curs ulei si am jupuit-o ca n-aveam ce sa-i mai fac)

Nu pt muzica ,ci asa pt izolarea de zgomotul exterior/motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea sa nu tina la temperatura. Cred ca cel mai bine comanzi un nou capac pentru ca acolo e vorba de temperaturi mari, iar consistenta bituminoasa a materialului de izolare fonica s-ar transforma in "gel".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este posibil sa tina chiar si la temperaturile alea dar nu am vazut sa incerce nimeni asa ca o faci pe pielea ta ! Nu mai bine incerci sa le lipesti sub capota metalica unde deja temperaturile ar trebui sa mai scada putin ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!