Jump to content

Probleme Si Rezolvari Rapide


GRooVe
 Share

Postare recomandată

Daca pana si la Tiguan scrie in carte ca atunci cand rulezi in conditii speciale ( zapada sau noroi) e mai bine sa decuplezi ESP-ul, atunci trebuie sa tragem concluzia ca ESP-ul NU te ajuta sa iesi din zapada mare. Si chiar nu te ajuta. Pentru ca infraneaza rotile, pauza avant, deci pauza iesit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 1,7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    116

  • pronet

    86

  • Al Bundy

    75

  • cridaia

    60

Top Posters In This Topic

Posted Images

^_^

rotile se infraneaza la propriu doar in viraje.

de exemplu cand luam viraje la stanga ,roata spate stanga va frana.si asa mai departe

ce se intampla la esp cand pleci de pe loc,nu se infraneaza rotile,ci calculatorul taie alimentarea si distribuie mai bine cuplul mecanic la fiecare roata.

daca gresesc imi cer scuze.

sanatate! :rolleyes:

Modificat de antrax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai gresesti. Ideea e CA CAlculatorul taie alimentarea si transfera cuplu mecanic prin infranarea uneia dintre roti, ca puterea sa se duca la cealalta.

ELD =Electronic differential lock:

"EDL helps adjust to the loss of traction if a wheel starts spinning.

EDL helps the vehicle start moving, accelerate or climb a hill in slippery conditions, when it may otherwise

be difficult or impossible. EDL uses the ABS sensors to monitor wheel speed.

EDL works only when the engine is running.

EDL helps balance out differences in wheel speed caused by a slippery road surface on one side of the

vehicle. It does this by slightly braking the wheel that has lost traction, so that more driving force is

distributed to the other driven wheel via the differential.

EDL is active at speeds up to about 50 mph (80 km/h).

In extreme cases, EDL automatically switches off to keep the brake on the braked wheel from overheating.

The vehicle can still be driven, just like a vehicle without EDL. For this reason, there is no warning

that EDL has been switched off.

EDL will automatically be switched on again when conditions have returned to normal."

Asta face ESP-ul ... actioneaza ( cica) ca un diferential cu alunecare limitata.

O sa revin si cu o traducere. :rolleyes:

P.S. Aici vorbim e utilitatea ESP-ului la plecarea de pe loc, nu de utilitatea lui in cazuri extreme gen testul elanului sau situatii neplacute cand masina o ia razna.

Modificat de animalutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intervin si eu, daca-mi permiteti.

Orice sofer cu ceva experienta stie, din "proprie experienta" ca atat ESP cat si ABS nu sunt recomandate in conditii grele de drum (zapada mare, gheata, nisip pe asfalt etc.). Si nici nu fac mare lucru, poate doar, sa zic asa, ca pastreaza din "tinuta" de drum a masinii, adica pastreaza directia nerupand aderenta. Dar acest lucru un sofer cu experienta il realizeaza mult mai usor din bracari ale volanului, acceleratie si franari succesive. De aceea niciodata la o masina de raliu nu o sa vedem nici ABS, nici ESP sau alte sisteme de control.

Dar una peste alta, din punctul meu de vedere, cel mai important sistem este "soferul". Nu zic ca nu sunt bune toate sistemele astea. Dar poti sa ai ABS-ul ABS-ului si ESP-ul ESP-ului etc, daca nu "simti' masina si mai ales drumul, si nu adaptezi viteza la conditiile de drum si treci dincolo de capacitatea masinii din punct de vedere al legilor fizicii, exista toate sansele de a se termina rau. Si experienta o capeti doar conducand, mult, in diverse conditii de drum si trafic, cu diverse masini, etc. Si peste toate astea mai este si "talentul" pe care nu il detinem toti in aceeasi proportie.

Asta este parerea mea. Scuzati daca am fost cumva :icon_thumright: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intervin si eu, daca-mi permiteti.

Orice sofer cu ceva experienta stie, din "proprie experienta" ca atat ESP cat si ABS nu sunt recomandate in conditii grele de drum (zapada mare, gheata, nisip pe asfalt etc.).

Nu prea sunt de acord cu tine.

Aici e vorba doar de plecarea de pe loc si doar de ESP.

Despre cat de folositoare sunt iti pot spune tot din proprie experienta. Acum ceva vreme firma pentru care lucrez a organizat un curs de conducere in conditii grele pe Hungaroring. Ideea era sa venim fiecare cu masina lui. Eu venind din Romania si trebuindu-mi 2 zile sa ajung acolo am preferat sa iau avionul si am inchiriat o masina de la ei (Opel Zafira - s-a descurcat binisor). Dar unul dintre colegi a venit cu cun Opel Corsa chel, fara nici un sistem de siguranta (gen ABS sau ESP). Si la franarea pe gheata la 40 km/h toti opream in cativa metri, el se invartea de 2-3 ori si se ducea in peisaj.

Daca ESP-ul si ABS-ul nu sunt recomandate pentru conditii grele de drum atunci la ce ar fi bune?

Repet, e vorba doar de plecarea de pe loc si doar de ESP. Dar in rest nu cred ca poate fi contestata valoarea acestor sisteme.

Masinile de curse nu au asa ceva pentru ca alea, de obicei, nu merg pe gheata, zapada etc si au nevoie sa poata derapa controlat si sa fie, in general, cat mai manevrabile pentru sofer, dar soferii aia au mult mai multa experienta si o cu totul alta scoala decat noi. Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot suntem off topic totii sa va zic cum vad eu problema...

butonul de esp dezactiveaza de fapt toata asistenta de tractiune... ABS, ESP, si ASR - ultima este asistenta de plecare de pe loc adica antiderapare... fiecare sistem e independent dar controlat de 1 singur switch... Deci esp-ul nu are nici o legatura cu iesitul din zapada la fel ca abs-ul... doar sunt controlate de acelasi buton... eu zic ca mult mai usor iesi cu asr-ul pornit pt ca simte care roata nu are aderenta si muta puterea pe roata cu aderenta... pierderea aderentei e altceva... chestie de skill si arta a pilotajului... degeaba accelerezi pana iti iasa fum din roti... chiar iasa cand se freaca chiar de zapada ..... try yourself...

deci cauciucuri profi fratzilor si va garantez ca nu exista sa nu se descurce in conditiile de afara....

hai sporuri la zapada ca la noi la Sibiu nu e... ciuda...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

As avea nevoie de un sfat: cum se demonteaza si apoi cum se monteaza la loc foot-rest-ul fara sa se crape ceva? Am tras de el si s-au desfacut 2 cleme pe centru dar inca mai tine ceva in partea stanga si nu as vrea sa rup ceva acolo. Daca e o smecherie, rog pe cei care au mai facut operatiunea sa imi spuna ce mai trebuie desfacut. Ms.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Clau 75 este o smecherie ,cred ca te pot ajuta .Eu mi-am schimbat footrestul cu unul de R36 asa ca stiu:trebuie sa scoti maneta cu care deschizi capota ,aceasta fiind bagata fortat ca sa zic asa.Iei o surubelnita mai lata si o bagi sub ea si o impingi spre exterior si ar trebui sa iasa.Dupa aia scoti toata partea aia care vine pana la usa ,la pragul de plastic, si ai sa vezi ca mai este un surub care tine footrest-ul.Spor la treaba .Aveam si o poza daca o gasesc o pun aici.

Uite si un link chiar aici pe forum ,stiam eu ceva:aici

Modificat de TVS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi TVS, nu cred ca mai e nevoie de poza. Sper sa imi iasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o problema dupa ce am pus rotile de vara. Masina trege dreapta. Mentionez ca presiunea in pneuri este corecta si cu rotile de iarna nu tragea. Pneul din dreapta fata este cel mai uzat de pe masina (vine din stanga fata). Ce o avea? O fi de la o eventuala diferenta de greutate dintre cele doua roti stanga-dreapta datorata uzurii? Ce sa-i fac? Sa umblu cu stanga fata mai dezumflata sa nu mai traga? Unghiul de fuga este bun, l-am facut pe la 35k, acum am 46k.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai incercat sa inlocuiesti roata uzata, cu cea de rezerva sa vezi daca mai face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

qqq: din moment ce rotile le ai deja montate, masoara-le diametrul cu o ata, asa montate pe masina. Daca e diferenta mare la masuratoare intre cele 2 roti de pe fata, necazul ar putea veni de acolo, in nici un caz de la diferenta de greutate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi sa nu o ai dezechilibrata.

Se mai intampla ca banda dublu-adeziva cu care se prind plumbi pe janta sa fie de proasta calitate iar cu timpul sa se dezlipeasca si sa pierzi plumbi pe undeva.

Mergi la vulcanizare si vezi care-i treaba cu roata. :)

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca diferentele dintre gradul de tocire al cauciurilor sunt mari, atunci e normal sa traga dreapta, pentru ca difera diametrul exterior al carnii cauciucului. Deobicei, macar pe fata, se folosesc cauciucuri pereche, tocmai pentru a evita diferentele de aderenta, tractiune, stabilitate si problemele de genul acesta. :vwrullz:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

In primul rand as vrea sa salut pe toata lumea si sa-mi cer scuze anticipat daca cumva sunt off topic sau daca pun unele intrebari stupide/fara sens .... sunt incepator atat in ceea ce priveste forumul cat si masinile.

Am achizitionat recent (acum 1-2 luni) un passat b6 1.9 tdi din 2008 la 35.000 km si acum am inceput sa am ceva probleme cu el la directie si stabilitate pe sosea. La inceput cand ajungeam la o viteza de peste 120 observam ca masina are un usos balans stanga - dreapta la schimbare directie de mers de pe o banda pe alta. Am zis ca sunt eu paranoic dar, dupa un timp, am inceput sa observ ca masina trage putin dreapta. Acum 2 saptamani am fost cu masina la revizie la pbv 1 si am zis ca, daca tot sunt acolo, sa rezolv si problema asta .... asa ca am facut si geometria tot la ei. Totul a fost ok in afara de faptul ca mi-au spus ca anvelopele spate si stanga fata au fost uzate inegal si ca trebuie schimbate. Dupa ce am plecat cu masina de acolo balansul masini parca s-a inrautatit si masina tot trage dreapta, ba mai mult pe drum drept acum trebuie sa tin volanul puntin inclinat stanga sa merga masina drept.

Ce am observat este ca daca merg cu masina putin mai sport si o tin in turata acel balans dispare. Tin sa mentionez ca acest balans este prezent pe toate drumurile pe care am fost, unele diintre ele foarte bune .... deci nu este de la eventualele santuri/denivelari existente pe drum.

Intrebarile mele care ar fi: toate acestea sunt de la anvelope ? pot sa ma astept si la altceva mai grav ? daca nu grabesc schimbare cauciucurilor uzate inegal acestea pot sa duca la stricarea geometriei ?

Multumesc pt timpul acordat si astept parerile voastre legate de aceasta problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ti-au verificat toate articulatiile si sunt ok, nu ai ce probleme sa ai. Volanul iti sta intr-o parte pentru ca ti-au facut unghiul de fuga dar mai mult ca sigur nu ti-au ajustat si volanul, care se deregleaza de obicei de pe pozitia centrala.

Nu crede balivernele cu anvelopele, du-te la autosoft (in bucuresti) si echilibreaza-ti toate rotile, eventual si geometrie din nou. Daca tot asa face, inseamna ca chiar ai o problema cu anvelopele.

Eu am patit ceva asemanator, am fost la o vulcanizare de cartier sa imi echilibrez rotile ca imi vibra volanul si dupa echilibrare nu era nicio schimbare. Am zis sa ma duc la VW, or fi ei mai profesionisti. Plictisitii de la PBN in frunte cu seful service-ului(nu mai stiu exact care era functia lui), mi-au spus ca am anvelopele deformate si ca imi trebuie altele, asta de lene sa imi dea jos rotile si sa le verifice.

De aici am plecat direct la Autosoft, unde mi-au verificat toate rotile, si intr-adevar erau tocite un pic neuniform, dar nici vorba de altele noi, mi-au echilibrat rotile si totul a fost ok, cand le-am povestit ce am patit la PBN au inceput sa rada.

Pe aceasta cale ii transmit sefului de service sau cum s-o numi el de la PBN multa sanatate, care mai avea si tupeul sa ma ia la misto si sa imi spuna ca nu il invat eu pe el meserie, daca el zice ca sunt anvelopele de vina inseamna ca asa e. E uite ca nu e chiar asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK multumesc de ajutor. O sa trec si eu pe cei de la Autosoft sa-mi zica care-i treaba cu anvelopele mele. Am sunat acum la cei de la pbv 1 si mi-au zis ca articulatiile nu au ce sa aiba ca au fost verificate cand mi-au facut geometria. O sa fac si un echilibrat la roti .... numai ca nu stiu cat de mult ma ajuta. Masinuta merge perfect si la 180 fara absolut nici o trepidatie sau ceva de genu. Problema mea e balans si ca-mi trage putin dreapta. Mi-a mai zis acuma cineva sa schimb rotile fata intre ele sa vad daca mai imi trage sau nu dreapta ; daca trage stanga e clar de la anvelopa.... sa vedem. La faza cu volanul stramb ma duc peste ei .... ca doar le-am dat o gramada de bani sa-mi faca geometria.

Daca mai aveti sugesti / pareri va rog nu va abtineti :)) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

De ce nu incerci si in Severin fiindca sunt unele serice-uri care au aparatura destul de noua pentru a verifica geometria rotilor inclusiv echilibratul acestora.

Aproximativ la fel am patit si eu si dupa o "vizita" la service am si uitat de problema.

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer sa fiu nu prea am incredere in service-urile de aici datorita unor povesti ale unor prieteni si oricum ma duc in Bucuresti la fiecare sfarsit de saptamana ... datorita jobului. Oricum ms de help ...poate imi zici si service-urile bune de care zici ...eu nu prea cunosc pe aici ca n-am avut niciodata nevoie ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata :cool: am rezolvat problema. Cu toate ca mergeam cu 160 fara sa simt cea mai mica trepidatie in volan trebuiau echilibrate rotile. Majoritatea mecanicilor mi-au zis ca nu trebuie sa fac acest lucru daca nu simt nimic in volan, asta pana am dat de un alt mecanic care a zis total altceva. Am zis sa incerc sa le echilibrez ca nu costa o avere si, spre surprinderea mea, CHIAR era nevoie de echilibrare, una din roti nu avea niciun plumb pe ea. Deci, tineti minte, poate va ajuta si pe voi, rotile nu trebuie neaparat echilbrate doar daca simitit vibratie in volan. Vestea proasta pt mine este faptul ca anvelopele trebuie schimbate cat mai repede, alti bani alta distratie ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum fac sa am pe priza de 12V din portbagaj curent continuu, cand opresc motorul se opreste si priza aceea, precum si cea din spate, la fel si cea din fata, cea mai mare prostie!!!! Lasa frate sa mearga una ca nu poti sta cu contactul pus ca sa-ti mearga o lada frigorifica, ceva........ O masina ...... de toata isprava dar are niste scapari de 2 bani. La alea dinainte mergea priza din portbagaj fara contact, dar probabil ca unii erau prosti uitau ....... in priza si ramaneau fara baterie, dar pentru prostia lor nu trebuie sa sufere si altii...... nu? As vrea un rapuns rapid daca stie cineva vreo posibilitate, ca pana la urma imi iau o baterie de 45 A, de aia mica si imi rezolv treaba, dar e pacat ca la o asa masina te impiedici de ..... un nimic.

Modificat de qqq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine functioneaza amandoua chiar daca este contactul luat. Asa a fost ea de fabrica, nu am facut nici o modificare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici la mine nu merg daca nu am contactul pus. Totusi, daca la unele masini se poate acest lucru, inseamna ca exista o codare cu care se poate scapa de acest ,,handicap".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca faptul ca prizele nu merg decat cu contactul pus este o protectie buna pentru baterie. In cateva ore cu lada frigorifica in functiune si motorul oprit risti sa-ti golesti total bateria si sa nu mai pornesti masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!