Jump to content

Franare - probleme


nelro
 Share

Postare recomandată

la golf 4 cand apesi frana de picior prinde doar pe fata sau si pe spate ? din cate stiam eu prinde doar pe fata si ma tot contrazic cu taicameo ca el zice ca la dacia lui cand apesi frana de picior prinde si pe spate

Modificat de dinodish
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dinodish Te rog foloseste search inainte sa deschizi topic-uri noi. Exista deja un topic dedicat problemelor la franare, deci, chiar daca nu descrie problema ta, poti adauga aici.

Referitor de curiozitatea ta referitoare la franare, toate masinile existente pe piata franeaza pe toate cele 4 roti. Unele masini au pe spate tambure cu saboti, altele franeaza cu discuri + placute de frana ca pe fata. Incearca sa-ti imaginezi daca ar frana doar rotile fata, sa ai viteza, sa virezi stanga sau dreapta si sa calci frana mai brusc. Te-ai invarti cu masina ca un titirez. Prin urmare si Golful tau franeaza pe toate rotile, iar pe spate are discuri de frana ca si pe fata. Doar la frana de stationare (frana de mana) doar rotile spate sunt blocate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si in legatura cu problema cu zgomotul imi poti spune o cauza ? anu trecut la revizie mecanicu a zis ca placutele sunt ok. Astept un raspuns si in legatura cu zgomotul periodic la viteza mica ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

as vrea sa stiu si eu mai exact din ce cauza cand apas pedala de frana uneori(acuma mult mai des) dardaie volanul si masina. Daca mai apas o data pedala nu mai dardaie, iar uneori cand nu dardaie se aude o huruiala. placutele sau discurile. M-am uitat la placute si inca sunt bune. problema sigur vine de undeva din fata. Am ehilibrat rotile si nimik. La inceput se auzea numai o huruiala de parca as fii cu trenul :rolleyes: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in caz ca iti dardaie pedala cand o apesi mai tare ala e ABS, dar sa iti dc iti dardaie masina nu am idee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica si discurile de frana sa nu fie consumate sau ovalizate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se intampla la orice viteza? iti face masina ca si cum ar frana in suturi? ca si cum ar prine un balans inainte -inapoi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca e absul....

si face mai des pt ca probabil nu pastrezi distanta si ai nevoie de o franare mai rapida pe jos fiind mazga...ti se activeaza absul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut exact problema asta ,cablu ABS intrerup ,e un cablu care vine de la cutia ABS la senzorul ABS de la roata,oricum verifica si senzorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu ma confrunt cu ceva asemanator.

totusi ABS-ul intra in functiune in situatiile critice, deci nu cred ca este intrerupt.

am presupus ca s-au ovalizat discurile datorita franarii mai din scurt cu forta.

drept pentru care am schimbat modalitatea de franare,adica mai lunga si fara bruscari si dardaitul sau senzatia de balans s-a redus simtitor. si asta mai ales dupa utlizarea franei in panta cu masina incarcata.

cum se face verificarea acestui cablu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca reduc usor se aude un zgomot gros. Cat de vibratile din pedala stiu si eu cand intra ABS , numai ca se transmit in toata masina nu numai in pedala. Si oricum daca era fir intrerupt nu trebuia ca martorul ABS sa stea aprins in caz de defectiune? acuma am obs cand pun frana simt ca "topaie". Cel mai bine se simte intre 80->40 cand reduc. mie si frica , maine ma duc la un service sa vad ce zic aia. sper sa nu fie ceva f grav.

Modificat de Al3X_G4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca sunt ovalizate placutele de frana. Se intampla si la mine, sesizabil la viteze mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e prima oara cand aud ca si placutele se ovalizeaza, eu stiam numa` de discuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA mine era aprins pe bord martorul ABS si ASR ,cand erau aprinse nu facea contact cablul si erau dezactivate si nu mai huruia sau intra abs-ul tot timpul,cad se stingeau era nasol rau pentru ca era activ si facea masina rau de tot (huruia trepida).

@Vekau nu trebuie sa verifici ,daca sunt stinsi martorii inseamna ca nu e de la ABS .

@SAlex nu am auzit de placute de frana ovalizate ,probabil ai vrut sa zici discuri de frana :wub:

Modificat de shadow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O vrut sa zica de discuri, fi-ti mai intelegatori la unele greseli...

Richard Nagy

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine-bine, dar totusi ovalizarea asta n-ar trebui sa se produca asa usor....Alex3X G4 ai fost la service?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da am fost . si mi-au spus discuri fata ovalizate nu stiu exact cum si-au dat seama (nici macar drive test) doar m-au intrebat, bine ca nu sunt scumpe 280 lei Zienerman sau ceva de genu. sper sa fie asta problema ca altfel le dau discurile de cap :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da am fost . si mi-au spus discuri fata ovalizate nu stiu exact cum si-au dat seama (nici macar drive test) doar m-au intrebat, bine ca nu sunt scumpe 280 lei Zienerman sau ceva de genu. sper sa fie asta problema ca altfel le dau discurile de cap :vaidecapulmeu:

daca nu au mers cu ea, eu unul nu m-as duce glont sa le schimb... dar tu stii mai bine ce si cum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca sunt ovalizate placutele de frana. Se intampla si la mine, sesizabil la viteze mari.

Scuze. Din cauza vitezei. Normal ca m-am gandit la discuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat discurile si placutele , acuma totul este OK. Trebuie sa o mai tin in "rodaj" 200km .

Mersi mult pt sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ma pregateam sa-ti spun ca 100% sunt discurile ovalizate. Acum vad ultimul post al tau ca le-ai schimbat :D

Bafta multa !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt ca tot e un topic despre franare vreau sa va intreb si eu ceva.

De ceva timp am auzit o frecatura la franare dimineata cand plecam cu masina. Dupa cativa km disparea, insa daca ascultam atent un pic tot se mai auzea.

Am fost la service de 2 ori. Prima data mi-au verificat placutele de pe fata/spate si au zis ca e ok. A doua zi acelasi zgomot ... devenise chiar deranjant, incat m-am hotarat sa schimb placutele de pe spate ca stiam ca cele de pe fata au senzor si ma avertizeaza in bord daca s-au dus. M-am dus apoi la service sa schimb placutele de pe spate, insa cand le-au dat jos au observat ca erau aproape noi... insertia avea aceeasi dimensiune cu cea a placutelor noi. Mi-au spus ca nu sunt prajite (sincer nu stiu cum arata, nu am vazut niciodata placute prajite), au dat cu peria de sarma pe ele, am facut o proba si in parte s-a rezolvat. Adica nu se mai aude asa tare, insa zgomotul tot exista. Discurile le-am verificat tot atunci si nu pareau ovalizata, roase. Voi ce credeti ca ar putea sa fie? O alta explicatie de la service a fost ca mai intra praf si pietris fin intre disc si placute si ca se mai poate si din cauza asta :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!