Jump to content

Franare - probleme


nelro
 Share

Postare recomandată

Lichid de frana ai suficient ?

scuze cam am raspuns asa tarziu....da verifiat lichid de frana...placute, discuri intregi...singura problema este ca surubul care tine fixat discul de frana este rupt si discul joaca...dar cred ca il tine fixat prezoanele cand pun roata si n-ar trebui sa fie o problema..cred eu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Astazi am avut si eu o surpriza cand am plecat din parcare spre munca...am ramas brusc fara frane.Dupa aproximativ 2 km am ajuns la munca (pedala mergea pana jos si prindea f slab frana ).Acolo am observat ca nu mai am nici lichid de frana si ca o roata este umeda (etrierul dar si interiorul jantei).Sincer nu stiam de unde poate sa vina problema furtun sau garnituri etrier...asa ca am hotarat sa cumpar furtun si lichid de frana.

Cand am desfacut roata si m-am uitat am descoperit ca a cedat saiba care etanseaza surubul din capatul furtunului spre etrier (cred ca are rol de a fixa acel capat al furtunului).Din ce ne-am dat seama (eu si colegul meu de munca ) se pare ca saiba din aluminiu a crapat si pe acolo mi-am pierdut tot lichidul.Binenteles ca a urmat o aerisire a instalatiei de la cel mai indepartat aerisitor pana la cel mai apropiat si acum pot spune ca am frane bune.

Problema mea este ca nu am reusit sa fac aerisirea abs-lui asa cum trebui....am intrat cu VCDS in modul, in canalul 1 si imi zice sa tin apasata pedala, pedala o apas si apoi imi apare sa las libera pedala si mesajul "FR+ FL bleed" in casuta speed sensor.

Sa inteleg ca nu imi face testul si el simte o pierdere de presiune pe fata?

Ce trebuie sa mentionez este ca eu am ramas fara lichid de frana in instalatie si am incercat sa apas cat mai putin pedala de la munca la locul unde am ridicat si reparat masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FA output test pe ABS si apoi aeriseste clasic. la nevoie reia incaodata output test.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de ajutor Al Bundy.

Acum am fost pana la masina, dupa o documentare mai serioasa, si prima greseala a mea este ca ieri am incercat sa fac cu motorul pornit....adica nu ii ok.Din ce am inteles eu trebuie sa apasa pedala dupa care programul o sa imi zica sa desurubez aerisitoarele.Dupa ce le desurubez ii dau ok si il las sa isi faca treaba iar la final cred ca trebuie sa mai apas de 10 ori pedala.Rog sa fiu corectat daca nu am zis bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testul de ABS se face cu motorul pornit. aierisirea clasica nu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am incercat sa fac output test la abs cu motorul pornit si nu dorea sa faca....azi cu motorul oprit a facut. :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Output pe ABS.se face cu motorul oprit. Din experienta am vazut ca se elimina mai bine aerul la output test fata de bleeding.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu el oprit??? Al, spune-mi te rog cum se face? e ala cand iti bazaie ABS-ul si spune sa tii si sa lasi pedala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu motorul oprit.....contact pus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si dai output test si apoi next, apesi pedala, o lasi libera de vreo 4 ori, deci pentru fiecare roata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare tuturor...scriu si eu cred, pt prima data pe forum, bineinteles pt ca am o problema...problema este urmatoarea:

la franare si numai la franare simt vibratii in volan si in toata masina (impresia este ca vrea sa se desfaca din toate suruburile si eventual sa ma si arunce din masina :)) )...in afara de volan, simt si in pedala de frana valuri (asemenea cand franam pe asfalt denivelat)...in primul rand ma gandesc ca am discurile ovalizate...cred ca dupa simptome astea sunt insa ce ma pune pe ganduri este faptul ca aceasta problema a aparut cam la scurta perioada dupa ce am skimbat placutele de frana....masina este un seat leon 1p din 2006 cu discurile originale si placutele care le am inlocuit sunt TRW...dupa ce le am inlocuit este adevarat ca nu la service, vibratiile in volan si bataia in pedala au inceput nu imediat ci la ceva vreme si din ce in ce mai accentuate...am vorbit la un service si acolo mi au spus ca sunt discurile insa este posibil sa fie si de la rulment..gen ca am luat o groapa si am belit pe acolo ceva...acum eu sunt curios poate fi rulmetul daca eu simt bataia aia in pedala si vibratie in volan DOAR pe franare..cand merg normal sau cand iau acele limitatoare de viteza de pe stradute nu se aude nimic..troncanit sau huruit....uneori este adevarat ca pe franare cand incepe masina aproape sa se opreasca in afara de batai si vibratii mai aud si niste zgomote pe roata din dreapta fata (zgomotul nu l pot descrie exact..un fel de scartzaiala)....dar repet doar pe franare...mai subliniez ca lichidul de frana nu l am skimbat de 4 ani :D....voi ce credeti?

Modificat de A..x.e.L.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e doar la franare, sunt discurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si eu cu o noua problema.

Dupa ce am ramas fara lichid de frana, deoarece mi-a cedat o saiba la etrierul spate, am pus lichid nou (ATE) si am schimbat saiba vinovata.Aerisirea s-a facut traditional si cu vcds si franele prindeau ok iar pedala avea cursa scurta.

Problema a aparut dupa ce am fost nevoit sa franez violent si am trecut printr-o groapa (multumesc celor care ne cer bani pentru drumurile patriei) cu piciorul pe frana, am simtit cum mi-a intrat si abs-ul.Dupa aceasta frana imi prinde destul de ok (nu simt diferenta fata de cum prindea inainte de aceasta franare) si cursa aproximativ la fel dar daca tin apasata pedala simt cum pedala inca mai inainteaza si se opreste undeva la jumatatea cursei.

Deci am cursa scurta la pedala cand franez dar daca tin piciorul pe pedala simt ca se mai apasa si isi mareste cursa.

Am mai aerisit iarasi la fiecare roata dar rezultatul este acelasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare...acum cu frigul asta...am observat ceva la sistemul de franare..in sensul ca primele 5 franari..apas pedala ..se duce pana la jumate..se intareste pedala dar nu franeaza:-(

am crezut ca este gheata intre placuta si disc...nu mi sa parut ceva anormal...dar am mai vorbit cu unu altu si cica nu ar fi normal..ce spuneti? sa fi prins aer instalatia?lichidul l-am schimbat acum vreo 2ani jumate...:-(

nu ma deranjeaza prea tare...dar daca se paote rezolva..de ca nu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ori ai o pierdere de vacuum. Stutul de la pompa tandem, are joc ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la pompa am umblat acu jumate de an parca..de i-am schimbat garniturile dintre ea si chiulasa parca...si tot atunci i-am lipit si stutul cu bison epoxi metal..ceva de genu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

In urma problemei despre care v-am vorbit revin cu rezolvarea poate este de ajutor cuiva...Ideea este ca am fost la un service unde mi au fost verificate discurile si a reiesit o abatere de 2 zecimi ceea ce inseamna enorm apoi obligatoriu o verificare si a butucului pentru ca daca butucul era defect sau rulmentul puteam sa pun 100 de discuri noi ca problema reaparea oricum...f important la schimbarea discurilor sa fie f bine curatata suprafata pe care va fi asezat discul adik pe butuc...acesta se curata pana se face precum discul nou deoarece daca lasi butucul cu depunerile alea pe el gen rugina si ce naiba mai este pe acolo, nenorocesc discul nou...am avut de ales intre ATE, TRW SI TEXTAR si am ales Textar Pro si personal cred ca am facut una din cele mai bune alegeri, si spun asta dupa ce am discutat cu o persoana care a lucrat 4 ani la PBV , cu cineva care lucreaza in vanzari de pise auto de 3 ani si cu seful de service unde am si schimbat discurile...Cam toti mi au spus ca acolo sus se bat ATE si TEXTAR cu mentiunea ca ATE se ocupa in special de sisteme de franare (adik acolo sunt tatici), asa ca am ales Textar care se ocupa doar cu componente de franare...o alta recomandare pe care am primit o a fost sa mi cumpar si placute noi odata cu discurile noi insa nimeni nu mi-a motivat de ce ci pur si simplu mi-au spus ca asa e bine..am optat sa le las pe cele care le aveam pe masina pt ca abia le schimbasem de 3000 km si sunt TRW...dupa inlocuirea disccurilor bataia in pedala respectiv volan a disparut total, pe disc inca se vede ca placuta nu a calcat pe toata suprafata ceea ce denota cu nu am o frana 100% eficienta, insa in aprox 50-100 km placutele se vor uza dupa disc si totul va fi ok...mi-am verificat si lichidul de frana care dupa cum spuneam nu a fost schimbat de 4 ani si rasp a fost ca este ok...Am mai auzit si ca iarna nu este indicat deloc pentru discuri sa lasi masina in parcare si sa uiti de ea deoarece rugina care se depune pe disc si ramane acolo daca nu iesi cu ea, dauneaza f mult discului..mai ales daca o ai la strada si apuca sa mai prinda si ceva sare clorura de calciu si ce mai dau astia pe sosea, cica e naspa...asa ca se recomanda ca la cateva zile sa iesiti cu masina pentru a curata acea 'pojghita" de rugina care se acumuleaza acolo...Salutari tuturor si drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai e recomandat sa schimbi placutele cand schimbi discurile deoarece placutele au forma vechiului disc...si exista posibilitatea sa nu calce bine pe disc...sau mai rau sa ti-l strice...

dupa cum observi...deja la tine nu calca bine placuta pe disc...

e un fel de regula,cand schimbi discurile schimbi si placutele...am mai auzit la diversi ca normal placutele se schimba de 2 ori mai repede decat discurile...mai exact discul tine 2 seturi de placute...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e o regula... depinde de discuri, duritatea placutelor si stilul de condus....

In privinta inlocuirii si placutelor odata cu discurile - cam asa se face (asa am facut si eu).

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faza cu regula si ca un disc tine cam 2 seturi de placute nu erau in aceeasi propozitie:-P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discurile se schimba cand grosimea lor scade sub minimul dat de producator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sustin ce spune @Al Bundy, discurile se schimba cand este necesar si nu la numar de km sau seturi de placute...

uzura lor este determinata de multi factori (duritatea placutelor, modul de utilizare a franei cu sau fara ajutorul franei de motor, franare pana la supraincalzire, etc).

placutele de frana se inlocuiesc odata cu discurile indiferent daca au 3000 sau 15000km pt ca dupa cca 4-500km (urban) s-au profilat deja dupa suprafata discurilor uzate si vor incepe rodarea discurilor noi impunand un grad de uzura neuniform , nu in aceias masura ca cea a discurilor vechi , placutele fiind mai putin dure decat discurile dar suficient cat sa creeze un tipar care se va accentua de la un schimb de placute la altul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cam toata lumea stie asa...obligatoriu cand schimbi discurile..schimbi si placutele...

cat despre faza cu schimbul discurilor dupa 2 seturi de placute...daca dupa al doilea set...discul mai are 20mm din 25mm..iar limita este 19mm...nu schimbam si discul?punem set nou?sa le schimbam in dupa aceea prematur? expun si eu o situatie...ce facem in cazul asta...si vorbesc acum de discuri si placute OEM...mai exact ce am eu pe masina 288X25 limita fiind 19mm...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La discurile cu diametrul 288 mm si grosimea de 25 mm limita de uzura este de 22 mm. Nici eu nu am schimbat placutele odata cu discurile si am castigat 1xx lei cat ar fi costat un set de placute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema asemanatoare:

la franari mai bruste imi apar vibratii in volan, si se aud si niste sunete ciudate (gen cloncanit).

Se poate sa fie de la discurile ovalizate?Daca da care discuri ?alea de pe fata sau alea de pe spate, banuiesc ca alea pe fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!