Jump to content

Franare - probleme


nelro
 Share

Postare recomandată

Sa stii ca raza de curbura nu s-a modificat , in momentul cand am realizat cuplarea am taiat si refacut in ambele parti mufarea tocmai pentru a nu modifica curbura si tensiona legatura . Totusi inreb inca o data .....acesta legatura nu se poate realiza si cu furtun panzat de presiune ?

Uite teava de poliamida inca o am pregatita la nevoie o folosim dar sincer nu cred sa mai fie probleme ( poate doar din cauza imbatranirii materialului )

20161013_141249.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare tuturor! Ca tot a ajuns si pe la mine prima zapada, cred ca am nenorocit ceva pe la sistemul de franare... M-am jucat putin cu frana de mana prin zapada aseara si cand am pornit spre casa am observat ca pedala de frana e moale de tot, la prima apasare se duce pana jos si abea se simte ca ar frana putin. Daca fac 3-4 pedale prinde normal, dar daca nu o folosesc in maxim 10 secunde e din nou moale daca o calc. Nivelul de lichid l-am verificat si aseara si in dimineata aceasta si nu a scazut, la ambreiaj nu simt nici o diferenta. Ce legatura ar putea avea manifestatiile astea cu "abuzul" aplicat franei de mana(maxim 5 minute de joaca prin zapada, ca doar na, m-a mancat si m-am scarpinat...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica vizual sa nu ai pierderi de lichid pe la etrieri ori conducte(nu te lasa in baza ca nivelul este bun...)este posibil sa si pierzi vacuum pe undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare din nou! Problema persista... Am observat ca daca calc pedala brusc prinde bine frana, dar daca o calc progresiv se duce pana la fund iar franarea e aproape 0. Daca opresc in panta si tin piciorul pe frana se duce destul de repede la fund pedala iar masina o ia inapoi, ma gandesc la pompa de frana... Am observat ca e umeda conducta care duce lichidul la pistonul de ambreiaj, unde e capsata partea de guma pe cea metalica, dar pierderea e insesizabila acolo. 

Alt comportament ciudat e faptul ca daca franez brusc acum intra ABS-ul foarte repede desi nu ar fi necesar. Ex in oras aveam vreo 35-40 la ora si am franat pentru ca cel din fata a oprit la trecerea de pietoni, am calcat frana prima data si a mers pedala la fund fara sa simt ca ar frana, iar la a doua pedala pe la jumatate de cursa a intrat ABS-ul iar masina tot nu reducea din viteza...

Multumesc!

conducta-lichid-ambreiaj-vw-lupo-1-4-tdi-10cc92ee8c6787e022-0-0-0-0-0.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare la toti membrii

ajutatima sa rezolv urmatoarea problema pe care poate din cauza oboselii nu am gasit o prin relatarile colegilor pe aici

aleatoriu cind calc frina ,pedala este tare,si eficienta frinarii este  de 50%. am schimbat lichidul,am verificat supapa de sens, asta in service,maine  schimb discurile si placutele pe spate ...tot la sugestia serviceului.dar am senzatia ca ei nu stiu cauza si fac experiente pe mine si masina mea. nu se incalzeste nici o roata,nu e aprins nimic in bord,nu tremura volanul la frinare ,nu tremura masina.....nu s a schimbat nimic afara de faptul ca am prins teama ca apas frina si pedala e tare si nu este frinare eficienta, repet aleatoriu face acest lucru,iar in seara aceasta am intrat intr un morman de gheata si am spart bara pt ca ...surpriza am calcat frina si frina IOC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut, am si eu o problema cu frana pe Bora mea motor AJM model 2001 si anume discuri ovalizate recurente. Problema s-a declansat in momentul in care am luat o bordura in plin cu 25km/h (situatie mai complicata intr-un sens giratoriu, in mare parte vina mea fireste) a trebuit sa schimb capat amortizor, fuzeta (tot ansamblul), s-a facut varza janta si cauciucul.

Dupa reparatie, (fuzeta si butucul s-au luat second hand) dupa cam 400km am simtit semnul de discuri ovalizate, si am zis ca ok sunt vechi schimbam.
Am facut schimbul: discuri ATE si placute TRW.
Am mers cam 2000km si din nou. S-a facut rectificare discuri si dupa 2000km iarasi.
Am dat discurile inapoi sa fie verificate in garantie si am luat altele si ghici dupa 2000km iarasi am trepidatie in vola la franare. 

Acum mie mi-e cam clar ca problema este undeva la butuc sau la fuzeta (bratul acela care tine butucul si de care se prinde si etrierul). Ce as avea nevoie este de niste coduri de piese pentru butuc si fuzeta (ma refer la piesa asta https://www.pieseauto.ro/fuzeta/vw/new-beetle/portfuzeta-skoda-octavia-1-vw-bora-golf-4-seat-194689507.html)

Daca cineva ma poate ajuta as fi recunoscator.

 

Eu am gasit in alt tread aceste valori
1J0 407 613 G    butuc
1J0 407 255 AJ   fuzeta

Sunt ok ?

Modificat de ObiDanKenobi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
mircea_0072002

salut. am avut masina pe tusa 2 luni si acum imi vibreaza volanul si pedala la franare chiar si la viteze de 20Km/h

discurile si placutele au fost schimbate anul trecut si nu cred ca s-au ovalizat in parcare. pe spate cred ca e in regula, am tras frana de mana si nu vibreaza nimic. 

ceva pareri? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

cat ai mers cu ea acum, dupa ce a stat atat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mircea_0072002

vreo suta de km... dar a facut asa de la inceput. nivelul de lichid e la maxim sau chiar putin peste dar acolo n-am umblat de cand am masina. pedala pare sa aiba cursa mai lunga decat de obicei. pe vcds nu apare nici o eroare de pompa sau ceva...  

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

ma gandesc la discuri ruginite....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, 

Am și eu o problema de ceva timp, deja devine iritanta și ma gândesc ca poate știe cineva. 

În fiecare seara când plec de la munca pe drum dintr-o data simt o trepidație mica la pedala de accelerație, și dacă apăs frâna se apasă foarte sacadat, dacă iau piciorul mașina merge în hopuri, sacadat ca și cum ar fi apăsată frâna și lăsată, mai repet acțiunea de 2 ori și se aprinde becul la abs care dezactivează sistemul. 

Problema e ca după ce ajung acasă a doua oara când o pornesc după ce accelerez se închide becul și ma gândesc ca nu apare nimic dacă o pun pe tester. 

 

Modificat de taz21
dublura
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut.

Am un scartait metalic provenit din partea dreapta spate (cred) care apare de obicei la viteza mica si dispare pe masura ce accelerez. Discurile si placutele sunt schimbate de 2 luni (ATE). Ideea este ca daca trag frana de mana la primul dinte (este reglata mai sus si nu prinde mai deloc la primul dinte) sunetul dispare. Cablurile de la frana de mana sunt schimbate de 1 an si din ce am vazut revin in pozitia initiala dupa ce eliberez frana. Etrierul dreapta se misca si am schimbat suportul de etrier si ghidajele, acum nu se mai misca, dar de scartaitul ala metalic tot nu am scapat. Vreo idee ceva? La 2 service-uri nu i-au dat de cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare,am o problema aparuta din senin la golful meu. Dupa ce masina a stat nemiscata vreo 5 zile, am plecat la drum cu ea si in primii 500 de metri am fost nevoit sa bruschez putin frana si pur si simplu m-a surprins ca nu mai era eficienta, cu pedala apasata in podea, masina inainta ca si cum as fi tras frana de mana. Apoi(tremurand tot) am mers mai usor am mai franat, si-a mai revenit. m-am gandit sa fi prins discurile putina rugina, dar nu a fost prima data cand a stat mai mult pe dreapta. intre timp am mai facut teste si pe asfalt uscat pur si simplu nu blocheaza roata. se opreste destul de brusc dar nu mai blocheaza roata(pedala e elastica). La prima atingere de pedala se simte ca deja incepe sa franeze, apoi cu cat apas mai tare franarea nu mai este proportionala cu cursa pedalei. ajunge intr-un puncat cand franeaza bine, dar nu mai blocheaza roata, deci nici abs-ul nu intra. Si dupa intamplare am mai patit o data dupa iesirea din spalatorie. apas frana a si tine foarte putin. Apoi isi revine cat de cat. Am verificat daca am lichid,si e pe maxim, servofrana functioneaza(pedala e tare cu motorul oprit). Poate a mai patit cineva si imi poate da un sfat. am discuri si placute trw, puse acum 10000km, pe spate arata execrabil  brazadate de zeci de santuri,pe fata arata mai binisor. oare sa fie niste fake-uri si sa fie din cauza lor si de o data sa faca figuri? Lichidul de frana are 4 ani de cand a fost schimbat. Pedala devine eleastica in punctul in care inainte intra abs-ul si pulsa. Am observat ca-mi fuge spatele pe carosabil cu aderenta scazuta, deci franeaza mai tare decat fata.La eliberarea franei spatele se ridica  putin.Multumesc de atentie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 8 ore, marutu_2005 a scris:

Lichidul de frana are 4 ani de cand a fost schimbat

Si asta nu-ti spune nimic? Lichidul de frana e higroscopic, asta inseamna ca se imbiba cu apa, apa nu are proprietati bune de comprimare ca si lichidul de frana si asa ajungi sa apesi pedala de frana pana in fund iar ce trimiti prin pedala la etrieri ajunge cu mai putina presiune decat e necesar sa franezi normal.

In plus s-ar putea sa ai undeva o scurgere mica pe care sa nu o vezi sub masina si scapa pe acolo presiune.

A 3-a varianta ar mai fi tulumba (sau cum o cheama), mebrana care e cu probleme sau poate nu iti vine presiune prin furtunul ce intra in ea.
In ordinea nr de pe tricou:

- verifica sa nu ai scapari pe undeva de lichid
- verifica daca ai presiune in tulumba
- schimba lichidul de frana indiferent la ce rezultate ajungi in urma investigatiilor pentru ca se schimba odata la 2 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apa are lafel de bune proprietati de comprimare ca orice lichid, insa, dupa cum stim, fierbe la 100C si in contact cu otelul, aluminiul oxideaza. Asta e principala cauza pt care se schimba la 2 ani. De altfel, in situatii perfect normale franeaza f bine si dupa 4 ani, exceptie facand cazurile extreme cand apa din instaatie a dus la uzura prematura a pompei, blocarii etrierilor sau rugina pe traseu.

Daca tulumba /furtunul de vacuum e fisurat, pedala e tare deoarece nu mai ai asitenta servo.

 

Vezi sa nu ai scurgeri/furtune fisurate, imbinari slabite. Dupa ce remediezi posibilele probleme sa schimbi si lichidul, cu ocazia asta aerisesti instalatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!