Jump to content

tipuri de chiulase


tonic
 Share

Postare recomandată

ma poate cineva ajuta cu o lamurire. Am o chiulasa mai veche care are "talpa" un pic diferita in sensul ca are 3 protuberante (marcate cu 3 sageti rosii in poza). spre deosebire de chiulasa normala (in stanga in poza) cum se realizeaza etansarea intre ea si camasa cilindrului?

merci

post-426-1168535897_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma poate cineva ajuta cu o lamurire. Am o chiulasa mai veche care are "talpa" un pic diferita in sensul ca are 3 protuberante (marcate cu 3 sageti rosii in poza). spre deosebire de chiulasa normala (in stanga in poza) cum se realizeaza etansarea intre ea si camasa cilindrului?

merci

Etansarea se face acolo unde buza superioara a cilindrului calca pe chiulasa. Adica exact in locul unde se pot pune inele distantiere in caz ca blocul motor a fost alezat. Mai precis la interiorul chiuloasei.

Poti monta linistit o pereche de chiulase ca in poza. Sunt doar modele cu ani de fabricatie diferiti, cea cu trei protuberante e modelul mai vechi.

Modificat de dihorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci de raspuns. ai doar partial dreptate. pe inelul de etansare al camasilor au ramas la cei 2 cilindri ai chiulasei respective 3 adancituri (adica urmele de la cele 3 protuberante). de aici deduc ca protuberantele au calcat exact pe inelul etansator.

Mai mult, daca ne uitam la chiulasa clasica (cea din stanga din prima poza) observam ca mai are un mic sant circular chiar la buza camerei de ardere (pun inca o poza cu o sageata albastra). pe acest sant probabil ca calca inelul etansator. acest sant LIPSESTE la chiulasa cu 3 protuberante...

post-426-1168538989_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta este clar ca ACOLO se aseaza cilindrii. insa inelele care vin bagate pe cilindrii ajung in acel sant (la chiulasa din stanga) si pe protuberante (la chiulasa din dreapta).

Banuiesc ca inelele de etansare au si ele cumva rol de etansare, nu?

si atunci intrebarea mea ramane inca fara raspuns...cum se etanseaza chiulasa cu protuberante?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta este clar ca ACOLO se aseaza cilindrii. insa inelele care vin bagate pe cilindrii ajung in acel sant (la chiulasa din stanga) si pe protuberante (la chiulasa din dreapta).

Banuiesc ca inelele de etansare au si ele cumva rol de etansare, nu?

si atunci intrebarea mea ramane inca fara raspuns...cum se etanseaza chiulasa cu protuberante?

Inelele de cupru se pun la baza cilindrilor! intre acestia si blocul motor!! ( si au rolul de a regla "fin" cilindreea)Intre chiulasa si cilindru NU EXISTA NIMIC. "Umarul" cilindrului e mai mare( inalt) cu ceva decat adincitura chiulasei si se etanseaza fonta pe aluminiu ( fundul chiulase cu top cilindru) strinsa la cheie dinamometrica. Santul din prima chiulasa e facut probabil dupa o rectificare si, probabil, e facut ptr a permite cilindrului sa "ajunga" pana in fundul ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresheaaaaa-llaaaa! La 1200 de 30 de cai si la 34 modelele mai vechi (nu-mi aduc aminte daca al lui Bubu avea) etansharea intre cil si chiulasa se face cu nishte inele de cupru posibil cu azbest inauntru, in genul garniturii de dop de ulei de la baia de Dacie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresheaaaaa-llaaaa! La 1200 de 30 de cai si la 34 modelele mai vechi (nu-mi aduc aminte daca al lui Bubu avea) etansharea intre cil si chiulasa se face cu nishte inele de cupru posibil cu azbest inauntru, in genul garniturii de dop de ulei de la baia de Dacie.

exact despre astfel de inele vorbesc.

oricum este interesant si ce zice soryn. adica ar trebui sa pun inele si intre bloc si camasa?

oricum intrebarea initiala a ramas inca fara raspuns...cum facem cu etansarea la chiulasa cu protuberante. Pe chiulasa scrie mare 48 (adica o fi din 1948?????) in partea unde sunt cozile supapelor, rampa de culbutori etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe chiulasa scrie mare 48 (adica o fi din 1948?????)

Bbbbbuuuaaaaaahahahahahahaaaaa!!!!!!! :lol: Haide bre....

Inelele alea de care zice Sorin sunt din tabla de otzel si au alt rol, nu de etanshare, si se pot intalni si intre bloc si cil, si intre cil si chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai intre bloc si camasa tre' ca sa fie niste garnituri, ca altfel plinge ulei p-acolo.

Zic si io.

Garnituri de chiulasa au fost pina intr-un anumit an, alea de care ziceti. S-ar putea la al lui Bubu sa nu fie, ca e cam recent (motorul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bbbbbuuuaaaaaahahahahahahaaaaa!!!!!!! :) Haide bre....

pai de ce razi...ca am vazut si 65 scris pe chiulase si la a mea avea 64 pe chiulasele originale. pe alea mai noi insa nu mai este scris asa cu cifre mai mari, ci este doar un cod ceva din mai multe cifre mai mici.

O sa fac poza manie si postez

Oricum inca nu am aflat care este chestia cu protuberantele si etansarea si inelul :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o poza cu urmele lasate pe inelul de etansare de protuberante

post-426-1168621823_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma repet.

Etansarea intre piston si chiulasa se face in interiorul camerei de ardere, daca luati un cilindru si il bagati in chiulasa o sa vedeti ca acele chestii nici nu ating de prima aripioara de racire.

Cred ca sunt acolo doar ca sa ranforseze putin chiulasa.

Revin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si atunci sa nu mai pun inelele de cupru? dar Mishul zicea ca acele inele trebuie puse la modelele 1200. Iar in setul de garnituri de motor exista si acele inele.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bre, in Haynes la partea de demontat motorul zice ca motoarele facute pina in '65 au garnituri de chiulasa (inele de cupru sau cupru-azbest).

Atunci cind povesteste cum se monteaza, aia zice ca la unele modele mai vechi de 1200, s-au folosit inele de cupru-azbest la etansarea intre chiulasa si cilindru; apoi zice sa le inlocuiesti cu unele noi, dac-ai avut asa ceva.

Deci zice bine Misu.

Nu e clar intre bloc si cilindru, sint garnituri de hirtie, ca in setul pe care l-am cumparat io sau sint de tabla, sau astea de tabla se folosesc atunci cind vrei sa refaci raportul de compresie dupa rectificari de chiulasa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci pana la urma exista acele inele de cupru+azbest care calca acolo unde am aratat eu in poza. Ramane de vazut ce etanseaza ele.... Ca sigur nu etanseaza compresia care se face intre extremitatea camasii care intra in camera de ardere si direct chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o poza cu urmele lasate pe inelul de etansare de protuberante

parerea mea este ca cine ti-a montat motorul a pus total aiurea inelele acelea de cupru... acelea se monteaza intre bloc si camasa pentru o mai buna etansare, iar la motoarele 1200 mai vechi se puneau niste inele asemanatoare intre camasa si chiulasa, in locul care l-am aratat in poza in postul anterior. la modelele mai noi se folosesc inele din hartie(carton) intre bloc si camasi si nu se mai foloseste nimic intre chiulasa si camasa, eventual niste inele otelite pentru a modifica raportul de compresie. spor la treaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

n u stiu ce sa mai zic.....si ce sa mai cred. L-ati gonit pe MIKERG de pe forum..ca el venea intotdeauna cu solutii documentate si baga si link sau o poza explodata sau ceva....insa l-au lucrat pe la spate si si-a dat demisia insa a plecat de tot vad............. :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am aflat e vorba de doua tipuri de chiulase. Model vechi-care uzau acele garnituri, si modelul mai recent - fara garnituri metalice (adica de hartiae).

In cazul in care se alezeaza din bloc/chiulasa se poate monta acel inel de compensare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

n u stiu ce sa mai zic.....si ce sa mai cred. L-ati gonit pe MIKERG de pe forum..ca el venea intotdeauna cu solutii documentate si baga si link sau o poza explodata sau ceva....insa l-au lucrat pe la spate si si-a dat demisia insa a plecat de tot vad............. :beerchug:

Pai poate e spre binele tau, draga, poate ajungi sa explodezi si singur poze, nu sa iei de la altu :beerchug: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai poate e spre binele tau, draga, poate ajungi sa explodezi si singur poze, nu sa iei de la altu :beerchug: .

sesizez un pic de sarcasm in tonul tau? Nu inteleg de ce?

M-am luat eu cumva de tine vreodata? nici nu te cunosc de fapt.

Poate explici public de ce ai aceasta comportare fata de mine. Daca eu am gresit fata de tine sau altcineva de pe aici imi cer PUBLIC SCUZE acum....probabil am facut-o fara vreo rea intentie.

cu stima..draga

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit, asa e Jan ..... si eu am crezut initial ca are ceva cu mine.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma poate cineva ajuta cu o lamurire. Am o chiulasa mai veche care are "talpa" un pic diferita in sensul ca are 3 protuberante (marcate cu 3 sageti rosii in poza). spre deosebire de chiulasa normala (in stanga in poza) cum se realizeaza etansarea intre ea si camasa cilindrului?

merci

poate ca trebuie sa cauti chiulasa pereche originala, adica vreau sa spun ca nu e indicat sa le amesteci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da asa ar trebui. Oricum atunci cand imi voi primi inapoi cele 2 chiulase din Ungaria voi reusi sper sa imperechez din ele. pana atunci le voi folosi pe astea - vreau sa ajung sa pornesc motorul inainte de a-l pune pe vreo masina. (este un motor de rezerva care a mers cca 8 km foarte bine, insa din lipsa de ungere s-a gripat un/doi cuzineti de palier fara sa strice vibrochenul.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da asa ar trebui. Oricum atunci cand imi voi primi inapoi cele 2 chiulase din Ungaria voi reusi sper sa imperechez din ele. pana atunci le voi folosi pe astea - vreau sa ajung sa pornesc motorul inainte de a-l pune pe vreo masina. (este un motor de rezerva care a mers cca 8 km foarte bine, insa din lipsa de ungere s-a gripat un/doi cuzineti de palier fara sa strice vibrochenul.)

Chiuloasele nu sunt decat de doua feluri: Cu 8 aripioare de racire (acolo pistonul&camasa intra mai adanc) si cele cu 6 aripioare de racire (aici pistonul&camasa intra mai putin in ea).

In rest, desene si alte chestii nu fac nici o deiferenta, LE POTI MONTA LINISTIT IN PERECHE!

Modificat de dihorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!