Jump to content

EGR - probleme


botze
 Share

Postare recomandată

@MasinaPoporului : Mersi mult de tot, nu stiam ca se desface in doua, credeam ca e corp comun, uite asa invatam, :) .....baniuesc ca garniturile dintre corpuri se refolosesc. Ms inca odata. O seara buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-ti recomand sa le refolosesti, mai bine dai comanda la un set nou. Sa nu te trezesti ca va curge ulei. Sa stii ca iti trebuie niste chei speciale ca in spate nu ai acces deloc cu cheie obisnuita, eu am folosit un clicket micut cu prelungitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara...

am si eu o mica...sau o mare problema legat de EGR...mai exact lacrimeaza ulei prin zona incercuita...exact pe la acel ax...

atasez si o poza si sper sa nu se supere proprietarul k i-am folosit-o

ce parere aveti este grav?am ce sa ii fac?

sau e din ciclul...toate sunt asa?:wub:

o seara buna

post-14266-1286555939_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca nu e grav.Acum depinde si cat de tare lacrimeaza.Dar acolo ar trebui sa fie o garnitura din cauciuc in jurul axului,vezi in ce stare e.Dar daca numai "lacrimeaza" din cand in cand atunci nu are rost sa te complici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Problema mea cu EGR-ul este ca ramane cam des blocat.. Sincer, nu vreau sa cred sa e atat de plin de funingine si se blocheaza .. Mai poate fi si altceva ce blocheaza EGR-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca "blocat" inseamna ca nu vrea sa se inchida supapa EGR (mai scapa gaze arse in admisie si la WOT). Asta se intampla numai din cauza ca pe scaunul supapei e calamina si impiedica supapa sa se aseze complet pe ea.

Daca "blocat" inseamna ca nu vrea sa se deschida supapa, poti banui ca ai membrana de vacuum sparta in capsula, sau buba e mai sus, la N18 daca membrana EGR tine vacuumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR-ul este deschis cu motorul oprit si inchis, pornit.

Se pare ca la mine ramane inchis, daca dupa ce opresc motorul nu mai vrea sa porneasca. Ieri mi s-a intamplat de 2 ori asta.

Poate fi schimbata numai membrana de vaccum - exista kit de reparatii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca tu vorbesti de clapeta EGR, care se afla in fata supapei EGR. Supapa EGR nu influenteaza pornirea, poate fi stricata piesa ca motorul merge bine.

Clapeta EGR, daca ramane blocata pe inchis motorul nu mai porneste, pt. ca nu mai primeste aer. Aia se inchide numai cand opresti motorul (asta e rolul ei, sa forteze oprirea), dar cu motorul oprit ea trebuie sa fie deschisa. Daca ramane blocat pe inchis, e clar ca motorul nu mai primeste aer si nu poate porni. Cred ca la modelul tau de masina si clapeta EGR e actionata vacuumatic, la mine e actionata de un motoras electric (si doar supapa EGR e actionata vacuumatic la mine). Nu exista kit de reparatie la asta din cate stiu eu.

Poti verifica foarte usor daca clapeta EGR ramane pe inchis si din cauza asta nu-ti porneste masina. Pur si simplu, cand masina nu vrea sa porneasca, scoti furtunul de cauciuc (admisie) ce intra acolo si te uiti la clapeta. Bafta.

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi vorbiti de shut-off valve. Nu se vinde ca reper separat.

Vezi daca mergi cu furtunasul scos din supapa aia neagra, mai face probleme?

E posibil sa fie cu probleme electrovalva de comanda. La voi cred ca se afla undeva langa plasticul de sub stergatoare, langa N18 si N75.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stati asa ca nici eu nu am fost prea exact in explicatii :)

Gratie unui upload-er :), am folosit o poza pentru a vedea modelul aproximativ de EGR si tija/ clapeta care ramene blocata.

Care este furtunul "din supapa neagra"? :vaidecapulmeu:

Merci,

Adrian

post-2971-1287756836_thumb.jpg

Modificat de adrry
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In poza nu se vede. Partea incercuita cu rosu este tija care actioneaza clapeta, corpul negru de sub tija este capsula vacumatica care misca tija aia, in ea intra furtunul despre care vorbea Cosmin.

Pe partea cealalta, are un stut si de acolo scoti furtunul daca nu vrei sa mai fie actionata de ECU, dar atunci sa te asiguri ca n-ai ramas cu clapeta blocata. Daca e blocata (motorul nu porneste), misti cu mana mecanismul ala si o deblochezi.

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut as vrea si eu sa stiu cum pot sa curat egr la un Bora(2004) 1.9 tdI de 101 cai nu am gasit nici un tutorial ,cred ca am si consumul cam mare din cauza asta 1 1,1 la relanti .Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie demontat si spalt bine cu decarburor sau diluan, iti trbuie niste imbusi si putina idemanare si ai rezolvat problema, bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vreau sa iti stric sperantele dar nu cred ca e de la egr....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci de la ce sa fie? Cand aveam passat am facut la fel aveam consumul 1.2 la relanti ,dupa ce l-am curatat sa stabilizat la 0.8.Astept parerile voastre!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am curatat si eu azi EGR-ul la masina din semnatura. NU aveam probleme cu el insa m-am gandit ca nu i-ar strica o curatare. Depunerile erau normale, zic eu, pentru cei 150k km: strat gros de jumtate de centimentru (sau chiar mai bine) de depuneri care au iesit destul de greu, dupa intense spalaturi cu triumf (pentru aragaze), detartrant si alte soulutii de curatare + frecare intensa cu perii, carpe si alte ustensile de curatat, inclusiv surubelnita :D.

Schimbari: masina trage un pic mai bine (nu e o schimbare radicala),motorul parca toarce un pic mai lin (asta e posibil sa fie placebo), se opreste foarte frumos acum (asta NU e placebo), insa consumul dupa aprox 20 de km prin Bucuresti, seara, este cam acelasi (8,9 l/100 km, conform CB, si dupa cateva talpi bune aplicate).

LE: galeria de admisie nu am mai dat-o jos. Am curatat cat am putut din ea, cred ca e mai murdara de egr. Cu alta ocazie as vrea neaparat sa o curat. Pe furtunul de plastic care vine dinspre intercooler spre egr am vazut niste urme de ulei. Se datoreaza turbinei care nu mai e tocmai noua?

Modificat de dbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neaparat. Poate fi si datorita motorului. Daca e oarecum mai obosit, are prea multe gaze de carter, care trec de epurator si intra in admisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate te ajuta o curatare a duzelor injectoarelor cu LiquiMoly Diesel Spulung. Citeste aici (cauta dupa Diesel Spulung sau Aditiv pentru curătarea sistemului de injectie pe motorină):

http://www.limorom.r...vi_motorina.pdf

Se baga turul si returul pompei de motorina in recipient si se consuma solutia turand motorul la 2000 - 3000 - 4000 rpm si intercalat reprize la relanti (nu uita sa unesti cu un furtun stuturile ramase libere la filtrul de motorina, altfel o sa-ti improaste prin compartimentul motor cu motorina). Foarte multi lauda produsul asta, inclusiv americanii (la ei se cheama diesel purge, dar tot de la LiquiMoly, sa nu folosesti alte firme, parerea mea)

Solutia asta costa 40 RON, iti mai trebuie un filtru inline sa-l pui pe tur (vreo 5 RON) furtun 8mm (daca alea de pe masina nu-s destul de lungi) si cateva coliere. Operatia dureaza aprox. o ora.

@Cosmin - motorul meu nu e obosit, are doar 48k km si tot imi intra ulei in admisie pe calea gazelor carter intr-o veselie; un mare punct minus pt. VW la faza asta

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am constatat si eu ca marea majoritate a motoarelor de 1.9 sunt mai "mizerabile". Nici fostul meu motor nu facea exceptie. De cand cu ASZ-ul, nu mai am aceasta problema. Si foarte multi posesori de ASZ se lauda cu aceleasi "performante". Desi pare absurd, se pare ca unele serii de motoare nu au acest "bug". Alta explicatie nu gasesc.

Dar curatarea injectoarelor in mod sigur nu va rezolva problema.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut! Am vrut sa vad daca functioneaza cum trebuie egr-ul, si cu motorul la relanti, am scos furtunasul de vacum. Am pus un prieten sa o tureze pana in 3000 de ture si am observat ca vacumul nu scade, la 3000 e acelasi ca si la relanti. E normal sau egr nu inchide cand trebuie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai inteles gresit.... cand dai sprit spre 3000 trebuie sa se inchida... daca tii constat tot functioneaza egr

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intercaleaza un manometru de vacuum inainte de egr si testeaza asa, nu cu furtunul scos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau in caz ca nu aveti folositi un actuator sau ceva comandat cu vacum... chiar o seringa cu un arca in interior

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vacum este destul, eu doream sa aflu daca in sarcina, scade intensitatea vacumului, ca egr sa inchida recircularea gazelor arse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tu scoti furtunul de vacuum, ECU tot incearca sa corecteze fluxul de aer din admisie dar nu mai poate si atunci tot baga vacuum in zadar (cred). De aia ziceam sa nu intrerupi circuitul de vacuum, ci sa intercalezi manometrul si poate o sa vezi atunci ca la 3000 rpm vacuumul e zero. E doar o idee.

Eu mi-am cumparat un manometru de vacuum (aprox 80 RON pana in -1 bari) cand mi s-a spart membrana egr, dar asta n-am testat, doar la relantiu am facut teste.

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!