Jump to content

ABS intra prea repede


Rumplestilskin
 Share

Postare recomandată

Rumplestilskin

@Baracuda: nu afectezi ABS-ul. Una e una, alta e alta. Parerea mea :offtopic:

@xxleeus: pai nu vezi ce se posteaza pe aici? O sa ajung sa-mi pun cauciucurile normale sa vad daca sania mea revine la starea initiala pe care o stiam... :angry: si cu care eram obisnuit. Acum daca stau sa ma gandesc, ceva, ceva fizica s-ar putea sa fie la mijloc, din cate stiu cauciucurile de iarna fiind create mai mult ca nishte "crampoane" care sa se "infiga" in zapada, s-ar putea ca suprafata de aderenta sa fie alta, din cauza profilului. Ma-sa' pe gheata, dar e naspa senzatia, crede-ma. Pana ieri sa franezi intr-un stil si brusc "te dai" cu sania prin Bucuresti dupa-amiaza la 40 km/h...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te inteleg, referitor la senzatii :offtopic: dar, cand vorbim de coeficienti de frecare, ne referim la natura suprafetelor in contact. Cauciucul este in ambele cazuri, cel putin asemanator (ca este totusi cauciuc) pe cand asfalt uscat este altceva fata de zapada, gheata, asfalt umed,mazga,etc.

Daca exista argumente care sa contrazica spusele mele, le astept. (Cat traim invatam :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rumplestilskin

De acord cu tine, dar eu inca sper sa fie o diferenta intre suprafetele de contact, nu intre suprafete ca si calitate/material. Adica una e sa aderi cauciuc 2 cm2 pe covor asfaltic si alta e 10 cm2 cauciuc (socotind si suprafata interioara a crampoanelor) pe zapada. Repet, eu tot sper, pentru ca alta explicatie nu am gasit, plus de asta imi si convine. :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apare cumva problema cu ABS-ul prematur si daca in momentul franarii una dintre roti, sau ambele, lovesc o denivelare sau o fisura in asfalt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rumplestilskin

Nu am luat la cunostinta de asa ceva. Eu am "remarcat" comportamentul nefiresc al masinii mele pe asfalt curat, uscat si fara denivelari. Dar nu-i tarziu. Sambata testez si asta, am niste denivelari pe strada :angry: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am luat la cunostinta de asa ceva. Eu am "remarcat" comportamentul nefiresc al masinii mele pe asfalt curat, uscat si fara denivelari. Dar nu-i tarziu. Sambata testez si asta, am niste denivelari pe strada :scratch: .

Salut!!

am patit si eu cu ani in urma chestia asta, ca si acum toata lumea (inclusiv "specialistii" din reprezentante) ori nu ma credeau ori isi dadeau cu parerea pe langa subiect. Eram sfatuit sa schimb, pompa de frana, calculatorul , discurile , placutzele , orice....la un Vento ce-i drept, cam batran 1997-2000 280.000 km rulati TARE!

Problema e foarte grava pt ca e la frane!! Apare aleator, niciodata la service, nu pe ploaie, zapada, doar cand vrea dracu sa-si bage coada!

Pentru ca m-am zgarcit la bani am luat o decizie radicala pana sa gasesc un mecanic destept. Am decuplat un senzor de ABS, consecinta e ca am mers aproape 1 an cu frane cam ca daciotzii! Chiar imi placea, eficienta e in chiar mai buna daca nu actionezi "la impuls"/panica, si eram linistit ca am frane.

Doamne cate mi-au mai spus sa schimb, tembelutzii de la service!!! Pe scurt, mi-am reamintit ca n-am ABS abia cand am vandut masina, ma obisnuisem cu martorul aprins, si-am mers la capatul blocului la un electrician care a luat la puricat instalatia. Centimetru cu centimetru, suspectand ca e un fir usor intrerupt, care ba face contact , ba nu face. Asa era, chiar in zona soclului de la senzorul stg fata, nu facea contact ca lumea, in momentul franarii. Daca nu te descurci cu un electrician de-al tau iti dau numarul . M-a costat 100.000 rol!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai sap in acest weekend sa vad ce si cum. Da-mi pe PM numele si nr de tel al tipului, just in case.

Tks,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia cu denivelarile am prins-o si eu de cateva ori, cu toate ca din obisnuita nu franez pe denivelari/gropi/canale etc. Prima oara m-am cam speriat dar apoi m-am obisnuit si in situatiile limita cand chiar trebuie sa franez pe astfel de "teren" si imi intra ABS-ul, fac urhentes o pedala si frana este normala.

Ma gandesc acum si la suspensii - roata dupa ce loveste denivelarea are tendinta normala de a "sari in sus", deci scade forta de apasare pe asfalt si deci si aderenta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai sap in acest weekend sa vad ce si cum. Da-mi pe PM numele si nr de tel al tipului, just in case.

Tks,

Salut!

e prima data cand intru intr-un forum, ca n-am timp, asa ca la viteza asta n-am inteles unde-i chestia cu PM. Daca intra, intra, ... nr de tel al electricianului e 0722221882/Maraian. Vezi ca-i cam acru la figura, pare genul negativist , dar daca nu-l F...ti la icre se misca bine, mie mi-a facut masini la care altii dadeau verdict CRIMA! Sta in Berceni, zona Izvorul Oltului, iti spune el cum ajungi, eu m-am mutat de acolo de 5-6 ani, povestea mea e mai veche! Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ABS-ul scurteaza aproape totdeauna distanta de franare si totdeauna pe apa-zapada-gheata (valabil daca intra la blocarea rotilor). Ideea este ca in aceste conditii (carosabil ud si roti blocate) se creaza o pelicula de apa intre cauciuc si carosabil care are indice de frecare aproximativ 0. Ceva asemanator se intampla si la blocarea rotilor pe uscat, doar ca pelicula se face de cauciuc prin ruperea lamelara a cauciucului. De asemenea rezultatul este un indice de frecare mai mic dar mai mare decat 0. ABS-ul este cel care face ca acestea sa nu se intample.

Cauciucurile de iarna sunt sensibil mai slabe pe uscat decat pe umed. Rolul lor fundamental este sa aibe o aderenta cat mai mare pe zapada sau noroi. Pe polei sunt aproape la fel de ineficiente ca cele de vara. Cauciucul este mai moale (si se inmoaie cu temperatura ) pentru a avea o aderenta cat mai mare pe zapada. De aceea la franarea brusca pe uscat cauciucul se rupe mai usor si atunci forta de franare este egala cu forta de rupere a cauciucului si nu cu cea de frecare cu asfaltul.

Offtopic: am mai citit si eu despre ESP ceva, dar cand mi-a intrat prima data pe o serpentina m-am cam speriat si efectul a fost un dans total neplacut pe sosea. Ideea este ca atunci cand simti ca masina merge altundeva decat te-ai astepta (ma bazam pe acel mic derapaj) sa nu incerci sa tragi brusc de volan (cum a facut idiotul din poveste) ca se va bloca cealalta roata si asa mai departe. Totusi dupa ce am facut de 2 ori perpendiculara pe axul drumului am ramas indreptat in sensul de mers, a trebuit doar sa bag intaia si sa imi cer scuze celorlalti de pe drum pentru spectacolul dat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum am promis, revin cu rezultatele testului comparativ.

Se dau 2 masini:

1. VW Passat 1.9 TDI 2003, 4 usi, cauciucuri absolut noi de iarna, ABS, ESP

2. Opel Astra G 1.7 Cdti 2005, 4 usi, cauciucuri all weather, Dunlop Sportiva, ABS

Concluzie:

La viteze asemanatoare, 30 - 50 - 70 km/h Astra are o eficienta semnificativa la franare.

Mod de manifestare: la Astra intra ABS-ul cam la 1 sec dupa franarea de urgenta, la Passat, cum apas frana, ABS se activeaza si pedala incepe sa tremure. Diferenta de distanta este de cel putin 3 metrii (!!!). Astra "ingheata", Passat-ul se duuuuuce cu ABS-ul activat.

Masuri: schimb cauciucurile de iarna la Passat cu cele all weather cu care a venit masina si care nu prezentau un astfel de comportament relativ periculos.

Mentionez ca suprafata de rulare a fost covor asfaltic, fara denivelari, usor umed, 11 gr Celsius.

Dupa ce schimb cauciucurile, revin cu amanunte. Asta dupa ce ma uit pe prognoza meteo :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar e o problema, pe 31 decembrie la ora 18:30 in fata la tribunalu mare erau 7 grade afara si usor umed carosabilu la 40 de km la ora am franat si direct sanie cam 15 metri si ca sa nu intru in spatele altora opriti la stop m-am urcat pe trotuarul de pe partea cu dambovita. (cu cauciucuri de iarna aproape noi). si in curbe nu mai sta, fuge curu imediat. Am impresia ca aveam mai multa aderenta cu cele de vara. Am mers si la 1 grad si pe jos apa si nu am avut probleme cu alea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rumplestilskin pentru o comparatie corecta trebuie sa faci testul cu acelasi tip de masina. Diferenta de franare intre Astra si Passat poate sa apara si din diferenta de greutate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ FantomA: m-am gandit si la acest aspect, diferenta e de vreo 200kg (e ceva). Dar eu cunosc foarte bine masina (Passat) si inainte sa-i pun cauciucuri de iarna nu se comporta asa. ABS-ul intra mult mai tarziu, iar franarea era mult, mult mai eficienta. Acum nu zic ca ar fi 100% de la cauciucuri, dar trag si eu sperante. Mai ales ca nu sunt singurul :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ FantomA: m-am gandit si la acest aspect, diferenta e de vreo 200kg (e ceva). Dar eu cunosc foarte bine masina (Passat) si inainte sa-i pun cauciucuri de iarna nu se comporta asa. ABS-ul intra mult mai tarziu, iar franarea era mult, mult mai eficienta. Acum nu zic ca ar fi 100% de la cauciucuri, dar trag si eu sperante. Mai ales ca nu sunt singurul :unsure:

Salutare!

eficienta franarii nu scade direct proportional cu cresterea greutatii(realizezi ca TICO ar avea superfrane si un BMW serie 7 ar fi percol public!!! ce sa mai zic de Rolls, VAN, TIR), deoarece nu-i implicata doar forta de inertie care intr-adevar variaza proportional cu masa ci mai e si forta de frecare care si ea creste proportional cu apasarea normala la suprafata si multe altele. Pe scurt, daca ati vedea cum franeaza un camion (bun) iarna, cand e zapada si noi, "covrigarii", utilizam din greu ABS-ul ati ramane placut impresionati. Dar asta-i alta poveste!

La mine firul care facea probleme ABSului , era intrerupt de la acele bucati de gheata care se formeaza la contraaripi, si pe care esti tentat sa le dai jos cu ce-ti pica-n mana-bocanc, ciocan, borduri......

E clar ca si cauciucurile de iarna sunt mult mai slabe la franare BRUSCA pe asfalt uscat decat celelalte, daca si temperatura e ca acum 10-15 grade afara! Dar tot nu are cum sa iasa diferenta asta de 3 m, ....e ceva la electronica...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum nu lasi tu omul sa spere... :P Glumesc evident. Daca vremea o va tine tot asa, voi repune cauciucurile all weather si voi vedea diferenta. SPER!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu ABS cred ca e la firma VW. Acum 2 ani am avut un Golf 4 care reactiona exact cum spuneti voi la prima franare intra ABS. Dupa discutii indelungate cu un mecanic am schimbat placutele de frana fata, spate si DISCURILE !!! situatia sa schimbat dar totusi se putea mai bine. Eu fiind mai vitezoman gaseam oameni sa ma trag, si iarna sa zic cam -5 grade usor umed pe jos am decis sa ma joc cu un scart de roti de la viteza 1 pana la viteza 5. cand am schinbat in a 5ea, mi sa aprins ABS eroare si nu mai aveam frana de loc. Pedala era TARE, nu putea apasa nici macar 1cm, pe jos fiind ud m-am facut sanie mai bine de 400m, spre fericirea mea am avut unde sa ma duc si nu am facut masina praf.A trebuit sa las masina oprita timp de 20min si ulterior sa pun contactul ca sa dispara ABS si frana sa revina la normal. Ulterior am renuntat la teribilism am mai condus si alte masini VW si am patit acelasi lucru. Ultima incercare socanta a fost acum aproximativ 2 saptamani la munte cand apasand frana si simtind ABS actionand, rotile usor curbate ca ma aflam in curba, masina sa dus precum o sanie in directia stabilita de ea. Mentionez ca aveam maxim 20km/h si acum conduc un Passat B5.

Intrebare: Cei care au trecut prin aceiasi experienta au masini fabricatie pana in 2001? sau e valabila treaba si mai sus????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea este din 2003 si ce ai patit tu nu are mare legatura cu ce am patit eu... Eu am si ESP si, inca, masina nu are tendinte de a sari de pe sosea in curbe, mai ales ca eu nu prea franez in curbe... :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu inteleg de ce va trebuie cauciuri de iarna cand iarna asta n-am vazut decat vreo 2-3 fulgi de zapada ... e normal ca un cauciuc de iarna sa aiba aderenta scazuta pe asfalt in comparatie cu unul all weather de aici si intrarea prematura a ABS-ului ... sunt multi factori care determina cand si cat intra ABS-ul si nu toti depind de masina ta ... adica daca franezi brusc pe denivelari sau piatra cubica o sa te duci sanie si o sa-ti tremure pedala incontinuu (asa era sa fac eu un logan praf intr-o intersectie plina de denivelari create de masinile cu gabarite depasite)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

si eu mi-am cumparat de curand un passat sh, si mi-am pus cauciucuri de iarna (Debica cred ca se scrie).

Imediat dupa asta am avut dificultati la franare, abs-ul intra si la ~40 km/h pe asfalt uscat.

Dupa ce am citit acest thread si am facut ~700 Km cu cauciucurile, mi-am incercat iar norocul. la aprox ~60km/h

am franat brusc dar fara sa apas chiar pana la maxim, tot pe asfalt uscat. De data aceasta abs-ul nu a intrat in functiune,

masina s-a oprit normal. Am mai facut si alte teste si daca apas pana la maxim intra abs-ul la viteze mai mici decat cu cauciucurile vechi si mai uzate (Michelin).

sper sa nu fi luat tzeapa de la vreme, ca pana acum nu am avut nici un avantaj folosind cauciucurile de iarna.

btw, ce marci/modele de cauciucuri sunt recomandabile pentru celelate sezoane?

thx,

marius

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am uitat sa va zic ca am mers cu un passat b5.5 din 2002 cu un sofer cam nebun care a franat de la ~40km/h pe asflat uscat si masina s-a oprit in loc fara sa intre ABS fara sa scartaie fara nimic ... pur si simplu a inghetat in loc ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu inteleg de ce va trebuie cauciuri de iarna cand iarna asta n-am vazut decat vreo 2-3 fulgi de zapada ...

Mi-au trebuit pentru ca eu am vazut multi fulgi de zapada in aceasta iarna. Iar acum nu ma indur sa le schimb pentru ca tot aud vesti despre o iarna care sta vina si la noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut

am patit la fel si la service mi-au curatat senzorii de ABS care erau murdari a durat 30 min si acum e ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am fost la service acum o saptamana si am schimbat pe langa altele discurile si placutele fata la masina din semnatura.

Cand am plecat de la service era ud pe jos si am spus ca intra ABS-ul ca asa e normal pe ud (chiar daca mi se parea suspect) ma intorc la service si imi spun aia ca e normal ca e ud pe jos si mai dureaza pana se aseaza placuta pe disc si ca sa merg cu atentie vreo 400 km (lucru indicat si de volksman de la care am luat piesele).

Trece o saptamana si fac 1200 de km, s-au asezat placutele si discurile..dar la masina mea intra ABS-ul aiurea, adica:

Daca merg tare si franez puternic masina se comporta normal se opreste imediat si intra ABS-ul util, dar daca incerc sa incetines doar si ating putin frana...cand ridic piciorul de pe frana intra ABS-ul si se aude un carait si un tremurat in pedala, atenti asta cand eliberez pedala, si ramane caraitul asta chiar daca eu incep deja sa accelerez.

Mai mult daca nu franez brusc si doar incetinesc usor pana la oprirea masinii (se intampla cu cu 1-a) masina incetineste iar cand sa se opreasca de tot intra ABS-ul si imi blocheaza rotile. Adica daca opresc la semafor si eu calc frana 2mm (atat cat sa "curga" pana la semafor) la sfarsit intra ABS-ul de parca as calca pana la fund pedala sa opresc maisna dintr-o viteza mare.

Am mers azi inapoi la service si mi-au dar cu un spray pe la sensori, mi-au mai dat drumu la lichidul de frana (la o roata avea aer) si mi-au scos borna de la baterie...cu toate astea masina face la fel, nici o schimbare.

Mi-au spus ca sa le duc masina si sa-i faca un test de ABS ca e posibil sa fie de la discuri adica senzorii sa fie pusi pe disc si ca acum citesc eronat, sensorii citesc ca rotile mele patineaza, ca nu sunt discurile pt modelul meu de masina. Asta fiind doar o banuiala, sau ca trebuie pur si simplu curatati senzorii.

Mentionez ca se intampla asta atat cu rotile de iarna cat si cu rotile de vara.

Are cineva ide de ce se intampla asta? Sa fie de la discuri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am vazut la Passat relativ la Super Nova: Passatul franeaza mai lung decat SN. De asemenea, la Peugetul lui frati-miu la o apasare mai adanca pe pedala incepea sa se zguduie masina. El era sigur ca este ABS-ul, eu sunt sigur ca are ceva deformat-ovalizat: roti, placute, discuri, etc. Chestia asta se traduce in faptul ca apasarea pe frana este mult mai slaba din cauza "ca a intrat ABS-ul". Atunci cand intra ABS-ul iti arunca pedala de frana in sus, deci verificati si chestia asta.

Inca ceva, am citit pe undeva (cred ca printr-un manual de Passat) ca frana intra diferit daca o apesi repede pana in podea (se intelege ca este franare de urgenta si intra ABS-ul) si daca o apesi lent pana in podea, intra mult mai tarziu ABS-ul. Nimeni nu explica ce inseamna repede sau lent.

Oricum, la ce spune DBZ, pare a fi cu totul si cu totul altceva, adica ceva merge prost cu ABS-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!