Jump to content

ABS intra prea repede


Rumplestilskin
 Share

Postare recomandată

Rumplestilskin

Se da evident un Passat B5.5 din 2003. Azi am observat o chestie care m-a lasat masca si pe mine si pe pietonii pe langa care am trecut. :vaidecapulmeu: Nu aveam mai mult de 40km/h (nu sunt vitezoman, mai ales in Bucuresti dupa amiaza, probabil de asta am observat chestia asta asa de tarziu) si zaresc niste pietoni angajati in traversare. Linistit apas frana si in secunda 3 si ambreajul. Apas frana din ce in ce mai tare si surpriza: intra ABS-ul (atentie erau 11 gr Celsius afara, exclus polei etc) si ma tot duc cu masinuta mea dincolo de trecerea de pietoni. Am ramas un pic "masca" pentru ca nu ma asteptam. De fapt titlul topicului ar fi trebuit sa contina si "... si ineficient...". Marturisesc, daca are vreo importanta, ca masina a iesit ok la verificarea tehnica RAR luna trecuta, din prima si "pe bune", iar masina tocmai a fost "incaltata" cu cauciucuri de iarna noi-noute. Am condus multe masini si multi kilometrii, dar asemenea senzatie de nesiguranta nu am mai intanit-o. Evident ca am mai incercat de cateva ori frana, de data asta cu teama si acelasi lucru: ABS-ul intra prea repede, iar masina aluneca la fel ca o Dacie incarcata cu 5 oameni si 300 kg de porumb :(.

Sugestii ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand spui "aluneca" cred ca te referi la faptul ca "ruleaza" si nu..."patineaza" ?!

Cum era carosabilul? ud, uscat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se stie ca un cauciuc nou nout nu da randament foarte bun, dar te sfatuiesc sa ii dai o scanare cu vag-com pentru linistea ta. Am patit sa nu imi functioneze ABS-ul si masina sa se duca taras linistita si la cea mai sensibila frana, cel putin eu aveam tot timpul martorul ABS aprins (si stiam ca nu functioneaza). Daca simti tremurat in pedala stai fara grija, si rodeaza un pic cauciucurile. :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rumplestilskin

@xxleeus: intra ABS-ul, "tremura" pedala, dar masina face mult prea multi metrii cu ABS-ul cuplat, pana se imobilizeaza. Asta in conditiile unui carosabil uscat (11Gr Celsius) si viteza mica. 40-45 km/h.

@ Radu Gica: sigur ABS-ul functioneaza, pentru ca pedala intra "in tremurat" imediat. Daca e sa fie de la cauciucuri, le pun pe cele normale imediat, mai ales ca sperante de zapada nu prea sunt :(. Ele mi-au fost intr-adevar de folos in iarna asta ca am dat o fuga pana la bulgari si si-au facut datoria, dar pe asfalt curat, asa sa fie de ineficiente??? :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai aici e problema : "cauciucuri de iarna nou noute". Ca sa mearga ok trb sa se rodeze vreo 500km. Si sa fie afara sub 7 grade.

Am avut si eu probleme asemanatoare cu noiele mele anvelope de iarna. Nu la aceeasi scara totusi... Nu era sa calc pe nimeni...

Dupa ceva km si la temperatura mai joasa au inceput sa merga mult mai bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rumplestilskin

Dupa ce le-am pus (noi-noute), am fost pana la bulgari (Pamporovo) si inapoi, aprox 1000 km, cei drept ca max 100 pe ceva zapada, restul asfalt. Si totusi... Oricum nu doresc nimanui senzatia de ABS activ si totusi masina se duuuceee....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumva cand ai simtit ca ti-a intrat ABS-ul ai slabit din instinct apasarea pe pedala de frana?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ingerul_danutz

asta seara pe soseaua salaj, carosabil umed...aveam vreo 40 km/h, am pus frana brusc si pedala a intrat in tremurat...s-a oprit odata cu masina

intrebare - trebuia sa se aprinda (ABS) pe bord?

e normal k abs-ul sa intre la cateva secunde dupa o apasare mai brusca pe frana?

cauciucurile influenteaza? ale mele sunt cam tocite ......

ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martorul pe bord se aprinde doar cand sunt defectiuni in sistem! Normal ca intrarea ABS-ului este influentata de stare anvelopelor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rumplestilskin

@FantomA: nici vorba, mai ales cand am vazut ce fata aveau pietonii... :vaidecapulmeu:

@ ingerul_danutz: tu esti cazul fericit, adica normal. Adica in momentul in care roata tinde sa se blocheze, el trebuie sa-ti "impinga" pedala, astfel incat sa se creeze o forta de apasare optima, astfel incat, roata sa nu se blocheze. Cand se blocheaza, iti dai seama dupa scartiitul rotilor. Nu trebuie sa se aprinda martorul ABS in bord, ala se aprinde doar in caz de avarie. Parca ESP-ul si ASR-ul se aprind cand sunt active (pe o scurta perioada).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ingerul_danutz

modelul meu de passat nu are esp si nici asr, esp-ul e cel care iti da senzatia k "te pune" inapoi pe sosea? am condus un R - Megane care avea aceeasta dotare, era destul de faina in curbe

ink o intrebare, daca intra abs-ul ar fi cazul sa iau piciorul d p pedala sau sa mai slabesc pedala?

senzatia e destul de ciudata ...sa nu mi se rupa ceva la masina :vaidecapulmeu: !

Modificat de ingerul_danutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De rupt stai lininistit ca nu se rupe nimic, la urgenta calc-o cu incredere. Daca jos e gheata e bine sa nu bagi piciorul in frana puternic, din cauza abs-ului vei obtine o distanta mai mare de franare, mi se pare ca mai era scris pe forum pe undeva, asa ca bafta la search.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa ridici piciorul de pe frana! Multe accidente s-au intamplat si din cauza asta, soferii s-au speriat cand au simtit "razboiul" de sub piciorul drept si au eliberat frana. automat a crescut distanta de franare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am patit-o de 2 ori recent.O data pe temperatura de 7-8 grade ,carosabil uscat la viteza de 30 de km la ora si apasare normala a pedalei iar a 2 oara azi la viteza de 50 de km la ora 8 grade si carosabil umed si m-am oprit milimetric de un tramvai.Multa lume se plange de problema asta.Mentionez ca am couciucuri de iarna care sunt rulate foarte putin.Oricum nu sunt noi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De patit am patit-o si eu... tot azidimineata. 9-10 grade. Cauciucuri de vara... noi. :P

A iesit unul cu spatele din parcare... fara sa se asigure. Am infipt piciorul in frana... si masina nu se oprea. :). milimetric in fundul aluia a ajuns. Se pare ca (,) cam asa face toate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand am pus cauciucurile de iarna (noi) am simtit si eu diferenta de franare...se opreste mult mai greu si intra abs-ul mult mai des. In primele zile am avut probleme cu acomodarea...era sa ma opresc de cateva ori in fundul altuia :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rumplestilskin......du-te la un VAg com......in schim s-ar putea sa nu indice nimic.....in acest caz...in mers ia si verifica pe ABS valorile indicate de fiecare senzor de la roata......daca ai un senzor pus aiurea este posibil sa iti dea simptomele pecare le-ai mentionat...din pacate la Passat b5 existaposibilitatea sa montezi aiurea acel senzor (distanta preamica/mare de roata de semnal) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xxleeus: intra ABS-ul, "tremura" pedala, dar masina face mult prea multi metrii cu ABS-ul cuplat, pana se imobilizeaza. Asta in conditiile unui carosabil uscat (11Gr Celsius) si viteza mica. 40-45 km/h.

Intra ABS-ul => se mareste si distanta de franare/oprire. Nu vad care ar fi "problema"; asta-i situatia.

Cat despre ce spune @tazzz, o distanta prea mica/mare, ar putea (parerea mea) in cazul unei dist. mari sa nu "sesiseze" blocarea rotii (=> nu va functiona ABS) . Distanta prea mica...?!

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal'tare!

Si eu am aceeasi "problema". Initial am crezut ca mi se pare, acum sunt sigur: ABS-ul intra parca prea devreme, la viteze chiar mici (30-40km/h), fara sa ma infig in pedala de frana. De asemenea, franele mi se pare ineficiente desi abia am facut o revizie generala cu schimbat placute pe spate si ce mai era necesar. Ma refer strict la carosabil uscat, temperaturi pozitive, cauciucurile nu sunt noi dar nici extrem de uzate. La revizie am facut si o scanare cu VAG-Com-ul, a iesit curata. De multe ori, ca si voi, m-am oprit milimetric de masina din fata. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe vremea asta, chiar daca sunt peste 0 grade, este deseori umed carosabilul, chiar daca nu pare. Si mie mi se intampla acelasi lucru, desi ABS este sigur in regula. Deci nu cred ca ai motive de ingrijorare. Si iarna trecuta mi sa intamplat la fel, am scanat-o si mi-a iesit totul OK. Ultima scanare am facut-o in toamna asa ca iarasi sunt sigur ca ABS este in regula. Foloseste pe cat posibil frana de motor, evita franarile bruste si nu-ti fa probleme inutil. Atentie pe piatra cubica: este cea mai parsiva la capitolul franare brusca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rumplestilskin
Intra ABS-ul => se mareste si distanta de franare/oprire. Nu vad care ar fi "problema"; asta-i situatia.

Pai problema ar fi ca ABS-ul intra prea repede si este dupa parerea mea ineficient. Am mers cu multe masini dotate cu ABS, iar diferenta de eficienta este foarte mare. Sambata am de gand sa compar (atat cat se poate compara) o Astra din 2005 4 usi, cu Passat-ul meu. Sigur diferenta va fi de cel putin 3 metrii la o viteza de 50km/h. Crede-ma ca stiu ce vorbesc. Astra cred ca si pe zapada se opreste mai "in scurt". Am cetva sute de mii de km efectuati si cred ca stiu ce vorbesc. O sa o scanez cu Vag Com-ul dar nu cred ca va fi edificator, pentru ca ABS-ul intra. Nu stiu insa de ce totusi masina se tot duuuceee... Ma gandesc unde ma opream daca aveam masina incarcata cat de cat...

M-am tot gandit si eu si singura explicatie favorabila mie, am gasit-o tot in faptul ca ale mele cauciucuri noi de iarna, nu adera foarte bine pe asfalt. SPER!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista situatii cand ABS de dezavantajeaza. Vedeti ca pe forum exista un topic care dezbate problema mai amplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rumplestilskin

Am citit, dar am privit evenimentul ce face obiectul prezentului topic asemenea unei anomalii de curand aparute. Ce-i drept ca pana sa schimb cauciucurile cu cele noi de iarna, nu am avut o astfel de senzatie de "sanie pe asfalt curat". O sa fac comparatia promisa sambata si revin cu amanunte. Pana atunci, drive safe!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe audiul meu ABS-ul sau eSP-ul am impresia ca intra prematur. Am avut neplacerea ca de 3 ori sa trec pe trecere sau sa ma opresc pe ea din cauza abs-ului, pur si simplu apasam ca tampitul pedala si nimic. Ultima oara am patito iei cand la cercul miltar national am calcat frana si simteam parca cum mi se ridica pedala o dat cu zbaterile, m-am oprit pe trecere atunci cu botul iesit in strada :lol:. Mentionez ca, cauciucurile sunt rodatesi in stare buna. Numai vb de faptul ca la 20 de km la ora imi intra ABS, asta mi se pare cel putin suspect. Acum intrebare: daca dezactivez ESP-ul e posibil sa influentez si abs-ul???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am tot gandit si eu si singura explicatie favorabila mie, am gasit-o tot in faptul ca ale mele cauciucuri noi de iarna, nu adera foarte bine pe asfalt. SPER!

[/quote

Adica ...un cauciuc care sa adere pe zapada sa nu-si faca treaba pe asfalt uscat?! Mie imi vine greu de crezut; contravine legilor fizicii (vezi coeficientii de frecare). Sa ma insel? :lol: Nu cred. :lol:

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!