Jump to content

reparatie motor 1600 AS


ir7arte
 Share

Postare recomandată

Mi s-a stricat motorul in drum spre bucuresti si acum trebuie sa-l repar asa ca am nevoie de ajutor de la cine a mai facut asa ceva. Eu am mai reparat unul de 1300 acum vreo 5 ani.

Motorul e desfacut si la prima vedere cuzinetul de la o biela sa "evaporat" si cred ca si biela e afectata. Luni ma duc cu arborele la rectificat si am nevoie de cotele standard sa vad daca mai pot sa-l salvez. Daca cineva stie la ce sa ma mai uit sa vad daca e uzat prin el astept sfaturi. Daca tot l-am desfacut vreau sa-l fac ca lumea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici gasesti multe informatii legate de repararea unui motor de 1600: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=5365. Pentru cote exacte trebuie sa mai astepti un pic sa caut pe unde or fi. Ideea e sa te adresezi la un cunoscator de motoare VW air-cooled pentru RK. Iar parerea mea este sa nu faci rabat la nimic: rectificat bloc, arbore in cote, set motor nou (a ajuns pe la 100 Euro), cuzineti noi, pompa de ulei noua, tot ce se poate noi (garnituri, "pantalonasi", semering, etc). chiulase reparate daca se simt bine (fara fisuri intre supape), daca nu tot noi. In final vei avea un motor pe care sa contezi si la care sa nu schimbi decat uleiul. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-mi gasesc CD-urile cu documentatia :) :unsure: , dar am facut o poza la varianta printata. :scratch:

post-41-1168085698_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Uffff de-abia azi vad topicul, parca am avut orbu' gainilor! Mai e de actualitate? Am divaisurile necesare pt a masura orice piesa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am rectificat arborele, am comandat cuzinetii de palier si de biele.

"2.bielele pe arbore se monteaza cu stiftul in sus, in pozitia in care lucreaza el...vezi ca este f-important acest aspect...mie mi-a facut motorul "un mecanic" care mi le-a pus exact cum ai zis tu, 2 cu 2, si pe avea o bataie ciudata...dup'aia l-am facut io ok..."

Intrebare:Asta e stiftul de care e vorba? cel din poza?

1.La imbinarea dintre cele doua parti ale blocului motor ce sa folosesc?

2.Pistoanele au cumva partea de sus si partea de jos la montat?

3.La o chiulasa am la imbinarea dintre ea si camasi niste cercuri de cupru iar la cealalta chiulasa nu. E obligatoriu sa-i pun si la cealalta. Imi scapa compresia fara ele?

post-2227-1170379962_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rectificat arborele, am comandat cuzinetii de palier si de biele.

"2.bielele pe arbore se monteaza cu stiftul in sus, in pozitia in care lucreaza el...vezi ca este f-important acest aspect...mie mi-a facut motorul "un mecanic" care mi le-a pus exact cum ai zis tu, 2 cu 2, si pe avea o bataie ciudata...dup'aia l-am facut io ok..."

Intrebare:Asta e stiftul de care e vorba? cel din poza?

1.La imbinarea dintre cele doua parti ale blocului motor ce sa folosesc?

2.Pistoanele au cumva partea de sus si partea de jos la montat?

3.La o chiulasa am la imbinarea dintre ea si camasi niste cercuri de cupru iar la cealalta chiulasa nu. E obligatoriu sa-i pun si la cealalta. Imi scapa compresia fara ele?

1. maglavaiz negru high temp, dupa ce ai curatat atent si delicat suprafetele de imbinare de orice "gasket" vechi

2. au sagetica pe "fata" pistonului, le pui cu sagetica inspre volant - altfel bat

3. sau amandoua cu sau deloc - e posibil sa ai rectificate diferit camerele chiulasei sau camasi diferite? ;)

p.s. pe biela exista o excrescenta, cu partea aia in sus - nu pot sa vad pozele dar cred ca e "stiftul" de care vorbesti; capacele bielelor si bielele sa "bata" la numerele stantate pe ele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uuuupsss! Asta cu bielele n-o shtiam, presupun ca in mot meu de la duba sunt puse indif cum, dar n-am observat probleme...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare atentie la curatat suprafetele carterelor. Realizarea acestor suprafete este o "magie" acelor de la VW. Montarea initiala se facea fara nici un maclavais. Au o planeitate EXTRAORDINARA. La demontare sa nu incercati NICIODATA sa le despartiti cu surubelnita. Ele se despart batand usor in ele cu un ciocan de CAUCIUC.

Curatarea se face cu foarte mare grija si nu cu obiecte dure, ci cu lemn de esenta moale (brad) si simrghel fffoarte fin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare atentie la curatat suprafetele carterelor. Realizarea acestor suprafete este o "magie" acelor de la VW. Montarea initiala se facea fara nici un maclavais. Au o planeitate EXTRAORDINARA. La demontare sa nu incercati NICIODATA sa le despartiti cu surubelnita. Ele se despart batand usor in ele cu un ciocan de CAUCIUC.

Curatarea se face cu foarte mare grija si nu cu obiecte dure, ci cu lemn de esenta moale (brad) si simrghel fffoarte fin.

cica unii ar plana cele doua suprafete pe "lathe" - dar ce faci cu circumferintele si diametrele palierelor si a lacasului pompei de ulei - bine se presupune ca nu iei ca disperatul din ele; in alta ordine de idei nu se recomanda sa faci un motor din doua demicartere provenind de la motoare diferite - presupun ca din doua motive: uzuri/modele(?) diferite; acea imbinare perfecta ia in calcul cele doua jumatati ca un tot la prelucrarea initiala

Uuuupsss! Asta cu bielele n-o shtiam, presupun ca in mot meu de la duba sunt puse indif cum, dar n-am observat probleme...

:) mishule ... pune mana pe carte inainte de a mai pune mana pe alte motoare de broasca ;) practica nu e in mod necesar intotdeauna suficienta chiar daca ne omoara uneori

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-am rectificat totul si acum sunt la operatiunea "asamblat", dar in chitul de garnituri am vreo cateva care nu stiu de unde sunt. poate ma lamureste careva! ms :Driver:

post-2227-1170710682_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oringu mare intra in volant, ala mai mic la delcou, cred, inelele alea 2 mari sint de la admisia simpla, cele 6 saibe vin la capacul baii de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la stinga la dreapta

garnitura mare de cauciuc - volant pe partea interioara ,care intra pe arbore[e un canal acolo]

garnitura mica de cauciuc - daca ai mai multe in set sint de la prezoanele de la bloc,cele 6 din interiorul carterului[nu imi dau sema din poza],daca este numai una este de la delco

urmatoarele 2 nu stiu unde ar pute fi montate

garnitura de hirtie care aduce ca forma cu cea de carb,dar este mai mica se foloseste de obicei la mot de typ3,la teava de la joja de ulei

pe rindul de jos

cele 2 garnituri mici- sint de la radiatorul de ulei modelul mai vechi din cupru [ motoarele de 1200,1300 de 30cp ]

urmatoarele 2 metalice sint de la rampa carburatorului ,intre rampa si chiulasa,simpla admisie[ baietii de obicei pun in set garnituri pentru toate modelele de motor]

cele mici de obicei din cupru sint de la suruburile filtrului de ulei

ultima de hirtie cu decupajele laterale de foloseste tot la typ3 intre turbina motorului care este in cap la arbore si fulia[ din aluminu] de la dinam

multumit? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

K.Mersi pt ajutor.

Garnitura de hartie ca cea de carb dar mai mica e de la un capac din partea de jos a motorului.

Am descoperit de unde sunt cele doua saibe metalice mai mici. Una este de la senzorul de presiune iar cealalta de la surubul de la supapa de ulei.

Apropo ce se intampla daca acolo unde e supapa nu mai e decat arcul, asa era motorul pana acum, ciudat. Si am mai desfacut de pe alt motor si surpriza nici acolo nu mai era. Acum tre sa-mi bat capul sa fac rost de una sau sa il las asa. Si pe deasupra ii lipseau si tablele dintre camasi, alea doua care directioneaza aerul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca la supapa nu ai si pistonasul nu e bine. Verifica ca pistonasul sa nu fie ramas undeva sus pe canalizatie. Nu pica intotdeuna cand desfaci surubul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul a fost desfacut bucatele si spalat si n-am gasit nimic. Dar stie cineva care-i rolul ei? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul a fost desfacut bucatele si spalat si n-am gasit nimic. Dar stie cineva care-i rolul ei? :)

iarna cind uleiul era mineral si era foarte viscos [ pe vremea lu"" tata porche ],supapa respectiva [ la unele modele 1 singura ,la altele 2 ],se deschidea si

lasa uleiul sa ajunga in baie ,mentinind presiunea uleiului constanta [ peretii de la radiatorul de ulei sint subtiri,si peste un 6 atm se sparg,am vazut citeva cazuri cind

supapa ere blocata ]

daca nu ai supapa la locul ei [ nu o montezi ] va fi si mai trist,pentru ca vei gripa motorul,tot uleiul ducindu-se in baie

:Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai simplu in functie de vascozitatea uleiului, ceea ce se traduce automat temperatura uleiului, acea supapa (cu arc calibrat) directioneaza uleiul sa se duca direct in baie (cand e rece si vsacos) sau il trimite intai prin radiatorul de ulei din turbina ca sa il raceasca si sa il trimita apoi in baie. De fapt ea functioneaza ca un termostat la motoarele racite cu apa. Doar ca tine cont de legatura vascozitate - temperatura. Daca nu ai supapa uleiul nu va ajunge in radiator si nu se va raci si nu va mai unge si motorul se va gripa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

practic este similarul supapei de suprapresiune uzuale la majoritatea pompelor de ulei de pe motorul clasic (sa zicem de dacie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

practic este similarul supapei de suprapresiune uzuale la majoritatea pompelor de ulei de pe motorul clasic (sa zicem de dacie).

Hmmm, nu chiar. la motoarele noastre rolul este mult mai important avand in vedere ca de fapt motoarele nostre sunt racite cu aer DAAAR si cu ulei. Supapa asta nu neaparat protejeaza la suprapresiune ci trimite uleil in radioator pentru a fi racit.

Ia uitativa aici. Sunt cele doua variante cu 1 supapa si cu 2 supape. Sunt sigur ca va prindeti care sunt supapele si ca puteti urmari traseul uleiului in cazul in care supapa este inchisa sau se deschide.

post-23-1170923390_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da are dreptate victor. este un pic mai complex in sesnul ca la ulei rece/vascos o parte din el impinge supapa si baga direct ulei spre palier dar si prin radiator. daca presiunea creste mai mult atunci ajunge ulei si in baie (la 1 singura supapa - la 2 supape supapa 2 are rolul de suprapresiune - si mi se pare mai corect - eficient asa).

La uleiu cald/mai putin vascos atunci supapa nu mai este impinsa si tot uleiul se duce spre radiator si apoi la restul...

Deci sa inteleg ca nu prea este bine sa folosim ulei foarte vascos ca va deschide supapa si nu mai merge prin radiator?

Oare 20W50 o fi bun?

Poate reuseste un moderator sa faca un topic separat la tehnic intitulat: "schema de ungere a motorului".

o alta intrebare...modelul cu 2 supape pe ce masini se gaseste? Sau mai bine zis in ce an s-a facut modificarea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sa inteleg ca nu prea este bine sa folosim ulei foarte vascos ca va deschide supapa si nu mai merge prin radiator?

Oare 20W50 o fi bun?

vara 20w50 - la cat de fierbinte e afara si la cat de fierbinte e motorul, orice mai subtire devine ... ceai!

iarna 10(15)w40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!