Jump to content

faruri cu xenon


robert_lungu
 Share

Postare recomandată

salutare

am si eu o problema. vreau sa imi schimb farurile de pe masina mea care sunt faruri normale si sa-mi pun faruri cu xenon.ce implica chestia asta ? si mai ales daca se poate face asa ceva.se pot pune faruri cu xenon si fara sa ai instalatie de spalare a farurilor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ham04

    20

  • F l o r i n

    6

  • mpa@tuninggarage

    4

  • Al Bundy

    4

este posibil pe orice masina sa pui xenon. sunt in comert o gramada de firme care comercializeaza si chiar si pe acest site o sa gasesti (daca cautai). s-a mai discutat pe alte topic-uri. poti sa schimbi farul cu tot si sa iti pui cu bulb si sa iti pui si xenon (la diferite preturi, de la 250eur in sus) chiar daca nu ai spalator. parerea mea e sa iti pui o lumina de o temperatura mai mica, pentru ca nu ai voie sa iti montezi asa ceva pe masina si un albastru de 8000-1000k se observa imediat. sper ca te-am ajutat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca iti doresti doar sa montezi xenon pe farul pe care il ai deja , poti face asta ff usor prin simpla cumparare a unui kit de xenon aftermarket( pt asta poti consulta si oferta mea de Kituri Xenon accesand linkul din semnatura). Daca iti doresti sa ai farurilor xenon cu becuri si instalatii originale, crede-ma ca o sa ai mari batai de cap... defapt de buzunar. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
mpa@tuninggarage

In primul rand farurile cu Xenon din fabrica vin doar cu acele lupe care in opinia mea proprie si personala arata dea dreptul odios.

Iti recomand calduros marfa de la Baracuda sau altcineva de pe forum. E mult mai ieftina si la aceasi calitate. Lumina e perfecta si foarte placuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand farurile cu Xenon din fabrica vin doar cu acele lupe care in opinia mea proprie si personala arata dea dreptul odios.

Iti recomand calduros marfa de la Baracuda sau altcineva de pe forum. E mult mai ieftina si la aceasi calitate. Lumina e perfecta si foarte placuta.

sa inteleg ca si aceste kit-uri au (ca si cele din fabrica) corector automat de traiectorie si stergator de far (care asigura conform legii buna functionare) sau Baracuda vinde doar becuri? a montat cineva kituri Hella ? din cate stiu eu kiturile acestea au tot ce trebuie si sunt conforme cu normele UE... problema e ca inca nu am gasit pe cineva care a si montat aceste kit-uri ca sa-mi spuna cum merg !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am auzit pe nimeni sa monteze kit-uri aftermarket cu spalator si reglaj automat.

@mpa

Culmea e ca mie tocmai lupele alea imi plac la nebunie cum arata :)

Modificat de lucus80
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"cel din fabrica" posibil sa fie un pachet de dotari! Nu un kit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt a avea xenon de la producator dar aftermarket este un moft, pierzi exact lucrurile care fac diferenta dintre fabrica si aftermarket: spalatoarele, autolevelingul. Lupele nu sunt din punctul meu de vedere cine stie ce chestii, adica pot spune din propria experienta ca xenonul aftermarket pus pe un golf fara lupa dar cu ciupercutza se vede mai puternic decat unul pe audi A4 cu lupa(parerea poate fi si gresita pt ca privesc farurile de sus , nu din locul in care focalizeaza lupele :blink:).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmin_ilie, sa te lamuresc un pic... kiturile vandute de Baracuda si alti colegi de pe forum nu sunt niste simple becuri ci contin tot ce trebuie pentru a pune Xenon pe masina adica, drosere/balastruri, mufele + firele + releele necesare. Nu includ insa sistemul de spalare al farurilor si nici instalatia de autoleveling (asa cum spune o3_cep sunt pachet de dotari, aceste functionalitati). NICI UN KIT Xenon aftermarket nu are instalatia de autoleveling. Nici macar nu poti comanda piesele originale pentru asta...sau de fapt le poti comanda, motorasele de ridicare/coborare si senzorii necesari, dar pe acestia (senzorii) nu stiu cine ii poate monta si regla ca si in fabrica (sunt montati din fabrica pe cele doua punti si pe sasiu iar semnalele sunt trimise la un computer care calculeaza inclinarea masinii si da comanda corespunzatoare de compensare motoraselor). NIMENI nu se baga sa vanda asa ceva la 250 EUR. Cam la fel este si cu instalatia de spalare a farurilor. Costurile ridicate de astfel de accesorii instalate ulterior pe masina nu se justifica. Stiu si eu Golful de care zicea Baracuda si intr-adevar, lumina este super. Nu compar acum cu alte Xenoane ca nu asta este subiectul, dar se vede clar o imbunatatire radicala.

Daca vrei sa vorbesti cu cineva care a montat kit-uri, poti cauta in aria de servicii anunturile celor care fac acest lucru (din ce imi amintesc acum la repezeala, stiu ca Preparatorul, Cipos sau Baracuda, iti pot da astfel de informatii - mai sunt si altii)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mpa@tuninggarage

La chestia cu lupele e parerea mea proprie si personala pe Leon 1p (2) nu imi plac!

Ce ziceai tu cu reglaj si stergatoare ai sanse doar daca gasesti un leon busit sa le transferi... desi nu vad cum schimbi tu instalatia auto la o masina noua in garantie. Daca nu ai luat ca optiune de fabrica nu ai nici o sansa sa iti pui.

Iarasi parere personala: Imi place mai mult cum se vad cele aftermarket decat cele de fabrica!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@o3_cep Nu este un pachet ci un kit deoarece orice constructor monteaza obligatoriu corectorul automat de inaltime si stergatoarele de faruri pt ca doar asa respecta legea (este vorba de CEE R48 Articolul 50 plus alte reglementari din diversele coduri rutiere ale mai multor tari). Mai precis si mai pe romaneste zis: (i) nu prea e indicat sa-i orbesti pe altii (ceea ce implica prezenta corectorului) si (ii) cum farurile xenon nu se incalzesc, in cazul cand ninge un far traditional prin incalzire topeste zapada insa unul cu xeon nedegajand caldura trebuie gasita o modalitate de a indeparta aceasta zapada, de unde necesitatea stargatorului.

@Rapier Merci pt raspuns. Nu ca as fi adeptul kit-urilor din fabricatie am pus intrebari ci pt a aflamai multe informatii despre materialul pe care unii il denumesc aici aftermarket! eu as zice mai degraba montaj de mana a doua (dat fiind faptul ca doar fabricantul poate monta ceva in prima mana). problema mare, asa cum spui tu e lipsa in kit-urile de mana a doua a dispozitivului de autoleveling (sper ca prin asta tot corector de traiectorie se intelege). Pt ca, functie de incarcarea masinii, gropile de pe drum, etc... putem sa ii orbim foarte usor pe ceilalti neavand acest dispozitiv...Si de aceea eu inca nu snut convins de oportunitatea unui kit de mana a doua si de faptul ca respectam legea montandu-l! E posibil sa ma insel si cred ca doar cei care le monteaza chiar pot sa ma lamureasca. Pt ca sigur exista si kituri cu balast la care reglajul traiectoriei sa fie facut automat, fac referire la cele propuse pe hella.de...problema e ca nu am gasit inca pe nimeni care sa fi montat aceste chituri si care sa-mi explice daca intr-adevar corespund sau nu prevederilor legale.

amicalement,

Cosmin_Lille

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mpa@tuninggarage

Sa imi fie cu iertare si plecaciune! Nu ma intereseaza nici sa respect legea nici sa nu ii orbesc pe altii. Mai ales nu pe taranii cu dacii si camioane care merg cu faza mare tot timpul. Parca ai zice ca scrie in carte la Logan nu alta sa faci asta!

Iar diferenta de la 800 de euro la 250 euro e mare. Ca sa nu mai zicem ca am vrut sa imi iau si au zis ca nu se poate far fara lupe pe xenon. WTF!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi se par mai bune xenoanele aftermarket. Eu am pus doar spalatorul de faruri din fabrica si am zis ca pun xenon apoi. Planurile mele s-au schimbat putin.. ca cica e o problema cu garantia. Acum imi pare rau ca nu am pus xenon din fabrica. Oricum farurile la golf se vad ok, dar xenon ajuta mult noaptea si tine de siguranta, cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmin> Instalarea unui kit cu autoleveling aftermarket(daca exista asa ceva, eu nu am auzit dar nu sunt stie_tot :D) este o operatiune mult mai complexa decat cea a unui kit fara autoleveling(cea din urma dureaza intre 45 de minute si o ora, daca e facuta ca la carte). Referitor la partea cu respectarea celorlalti participanti la trafic pot sa iti spun doar un caz concret: am kitul aftermarket pe audi de mai bine de 3 luni si circul ff mult in afara orasului(si aici zic fff mult adica peste 2000-3000 de km lunar) si de asemenea circul cu masina ba singur ba cu o incarcatura e peste 300 de kile( persoane , o javra de 45 de kile, un porc in portbagaj(taiat si transat, ca sa nu apara glume pe aici :D) si un sac de cartofi) si cu toate acestea mentionate niciodata si repet niciodata nu am primit vreun flash ca orbesc pe careva.

Acum despre partea cu spalatoarele: spalatoarele sunt ceea ce spun ca sunt, spalatoare, adica curata mizeria de pe farul xenon, mixerie ce ar putea difuza lumina intr-un mod deanjant pt participantii la trafic; mentionez ca nu tin masina prea curata si totusi nimeni nu s-a plans ca farurile orbesc cand sunt murdare. Si apropo de becuri xenon ce nu se incalzesc, te provoc sa pui mana pe un xenon ce a stat aprins 15 secunde, crede-ma ca o sa ai arsuri de gradul 3 :P .

Modificat de Baracuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cosmin ilie eu am un passat caravan si am xenon de peste 6 luni, iar maisinaa mea cam mere incarcata deci ridicata de bot,in momentul in care o incarc iau din reglahul electric o treapta si am rezolvat problema, eu fac drumuri dese piatra neamt bucuresti pe e 85 si credema ca nu primesc flashuri din cauza farurilor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa imi fie cu iertare si plecaciune! Nu ma intereseaza nici sa respect legea nici sa nu ii orbesc pe altii. Mai ales nu pe taranii cu dacii si camioane care merg cu faza mare tot timpul. Parca ai zice ca scrie in carte la Logan nu alta sa faci asta!

Iar diferenta de la 800 de euro la 250 euro e mare. Ca sa nu mai zicem ca am vrut sa imi iau si au zis ca nu se poate far fara lupe pe xenon. WTF!

Cu iertare nu are cum sa iti fie si obiectiv vorbind daca ii orbesti pe altii si nu respecti legea inseamna in acest caz ca farurile tale

nu te ajuta nici pe tine, probabil ca nu lumineaza unde trebuie ( legea doar reglementeaza oficial niste chestii de bun simt )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Cosmin, am inteles de ce ai pus intrebarile. Tot de asta ti-am raspuns. Termenul folosit de "aftermarket" pe aici pe forum, are de obicei intelesul de instalatie/sistem/functionalitate/etc, montata dupa ce masina a fost luata (de noua sau SH). Sunt convins ca stii engleza si stii de unde provine denumirea (after="dupa", market= "piata" sau in cazul expresiei astea "vanzare"). Termenul folosit de tine adica "de mana a doua" sugereaza mai degraba niste componente de calitate proasta ceeace nu este cazul. Un lucru pe care vad ca a uitat Baracuda sa il mentioneze...in cazul in care pui Xenon pe o masina care nu a fost prevazuta cu asa ceva, este adevarat ca nu beneficiezi de autoleveling, dar farurile sunt oricum reglate din fabrica sa disperseze lumina intr-un anumit mod (prin lupa, oglinda farului, etc) si sa nu orbeasca (practic se schimba doar becul, restul farului ramanand la fel), iar reglajul pe inaltime il poti face manual, cu ajutorul reglajului original electric de pe masina astfel ca nu cred ca vei orbi pe cineva.

Referitor la caldura degajata, nu am facut o comparatie la Audi pt ca la masina din semnatura am Xenon din fabrica. Comparativ insa cu alte masini (fara Xenon) pot spune ca se incalzesc destul de asemanator...diferenta este altundeva, la consumul electric. De obicei un Xenon consuma cam 35 W in loc de 55 W cat are un bec cu halogen si poate de asta exista impresia ca se si incalzesc mai putin. Asa ca stai linistit, zapada se va topi.

Diferenta intre o masina cu spalator de faruri si una fara nu consta doar in spalatoarele propriu zise. Este un rezervor suplimentar de lichid de spalare (la Audi ridica capacitatea rezervorului de la 3.5l la 5l), trasee de conducte suplimentare, senzorul de lichid de parbriz, cred ca si pompa este diferita sau exista una suplimentara. Asta pe langa bara/spoiler ce are lacasele de stropitori in ea si stropitorile propriu zise. Nu sunt sigur ca nu trebuie si ceva codat cu VAG-COM, sincer nu stiu asta.

mpa, scuza-ma ca te corectez dar fraza "Nu ma intereseaza nici sa respect legea nici sa nu ii orbesc pe altii" nu prea este in ton cu ideile ce le promovam aici pe forum. Nu vreau sa fiu "lupul moralist" dar prin ce te deosebesti daca faci asta, de "taranii" (cum ii numesti tu) cu Dacii? Si apropo, "tarani" din astia am vazut si cu Mercedes, si cu BMW, si cu Audi...cam cu toate marcile, nu numai Dacii. Si aia imi par MULT mai tarani. Stii de ce? Pt ca amarata de Dacie nu a fost proiectata din fabrica sa aiba autoleveling si alte gadget-uri de generatie noua, in schimb masinile mentionate de mine mai sus, da. Am venit noaptea de la Arad la Sibiu...stii pe cati i-am injurat/flash-uit/etc? O gramada...si NICI UNUL nu avea Dacie. Sunt unii care nu merg cu faza lunga...pur si simplu au masina/camionul incarcate si farurile bat in sus, iar reglajul pe inaltime la astea se face destul de greu si imprecis (si nu din interiorul masinii). Am inteles contextul in care ai spus-o si nu te acuz, am vrut doar sa iti atrag atentia sa nu cazi chiar tu in aceasta greseala. Cel care ti-a spus ca nu merg Xenoane pe masina decat daca ai far cu lupa, ori te-a "aburit" ori nu stia ce vorbeste. Golful de care spunea Baracuda mai sus este tocmai un astfel de exemplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mpa@tuninggarage
mpa, scuza-ma ca te corectez dar fraza "Nu ma intereseaza nici sa respect legea nici sa nu ii orbesc pe altii" nu prea este in ton cu ideile ce le promovam aici pe forum. Nu vreau sa fiu "lupul moralist" dar prin ce te deosebesti daca faci asta, de "taranii" (cum ii numesti tu) cu Dacii? Si apropo, "tarani" din astia am vazut si cu Mercedes, si cu BMW, si cu Audi...cam cu toate marcile, nu numai Dacii. Si aia imi par MULT mai tarani. Stii de ce? Pt ca amarata de Dacie nu a fost proiectata din fabrica sa aiba autoleveling si alte gadget-uri de generatie noua, in schimb masinile mentionate de mine mai sus, da. Am venit noaptea de la Arad la Sibiu...stii pe cati i-am injurat/flash-uit/etc? O gramada...si NICI UNUL nu avea Dacie. Sunt unii care nu merg cu faza lunga...pur si simplu au masina/camionul incarcate si farurile bat in sus, iar reglajul pe inaltime la astea se face destul de greu si imprecis (si nu din interiorul masinii). Am inteles contextul in care ai spus-o si nu te acuz, am vrut doar sa iti atrag atentia sa nu cazi chiar tu in aceasta greseala. Cel care ti-a spus ca nu merg Xenoane pe masina decat daca ai far cu lupa, ori te-a "aburit" ori nu stia ce vorbeste. Golful de care spunea Baracuda mai sus este tocmai un astfel de exemplu.

Cel care ma "aburit" se numeste dealer. Si se mai numeste Alto Syncro. La fel m-au aburit toti inclusiv PBA. Ceea ce am zis e ca am vrut si eu Xenon din fabrica. Doar ca nu se monta decat pe faruri cu lupa. Ca optiune de fabrica. Asa ca am zis: FCUK IT.

Xenon Aftermarket stiu foarte bine ca se poate pune pe orice. Si pe farul de lastun.

Despre partea cu orbit. Nu am zis ca e ceva ce fac eu. Nu prea as avea cu ce sa fac. Dar am zis ca avand in vedere ca traim in Romania si asta ne ea cam tot timpul, sunt unul dintre aceia care a renuntat in a mai incerca pasnic sa corecteze problemele concetatenilor lui si a trecut la metode cat de cat mai lucrative. Oricum fara reglaj automat, poti folosi la orice moment reglajul manual din interiorul masinii. Niste xenoane bine puse nu o sa bata in nori. Si chiar nu ma deranjeaza daca atunci cand dau faza mare se duce fix in ochii participantilor la trafic. In fond asta si vreau sa se intample cand dau flashuri. Let them see how it is for a change.

Am pus intrebarea asta si pe topicul de accesori. Are cineva idee cum se desface sticla la far la Leon 1p sau macar care e producatorul? Nu de alta dar am vazut angel-eyes montate acolo si as vrea sa stiu cam cat de greu se desface farul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

-Masina a iesit din garantie , si nu esti multumit de farurile cu halogen ??? Xenon aftermarket , mi-am pus eu pe kalos -bi-xenon .... e diferenta de la cer la pamanant , e o lumina mult mai clara, mai puternica !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Producatorul farurilor de Leon 2 este Valeo... de desfacut n-am apucat sa studiez cum se face....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salut, am leon 1,9 TDI 2006 si mi se par farurile cam "chioare". Ce becuri cu halogen, xenon sau ce becuri pot pune fara sa modific sistemul sau sa pun alte componenete. Pe topic am vazut ceva becuri H3, H1, H7 sunt cu halogen sau xenon si pot fi montate normal fara modificari in soclu,etc. Nu stiu pentru ca sunt nou posesor de seat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu recomand sa nu va puneti xenon pe faruri fara lupa!

Ganditi-va si la ceilalti participanti din trafic, xenon in farurile fara lupa bat aiurea si deranjeaza soferii de pe sensul opus!

Mai bine faceti o investitie completa si fie adaptati farurile Bi-Xenon OEM, fie le cumparati pe cele de la Dectane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa va povestesc ce-am patit eu cu xenonul aftermarket pe Leon 1P: mi-am cautat neaparat un kit cu becuri H7R, despre care se spune ca sunt special creeate pt faruri oglinda; au intra-devar niste obturatoare pe ele ca sa nu distribuie lumina in ochii celorlalti. Bun, am gasit becuri H7R. Mai departe am cautat drossere cu CAN-BUS stiind ca atat pe Leon 1P cat si pe Golf 5 sunt probleme cu montarea de xenon afremarket. In fine am gasit si ceva cu can-bus (tot chinezarii evident) insa din diverse discutii cu altii mai specializati decat mine pe partea asta am inteles ca acel "can-bus" chinezesc nu este altceva decat tot un sistem cu anulatori de eroare (mai exact, condensatori), asa ca am renuntat la ideea de drosser can-bus (care costa si mult mai mult decat unul normal) si am mers la o firma specializata care mi-a garantat ca ceea ce imi vor monta ei pe masina nu va da nici o eroare. Am ales cel mai performant kit pe care-l aveau la vanzare

Le-au montat oamenii, le-am aprins, totul ok, fara erori. A doua zi dimineata, pornesc motorul si aprind xenonul. Imediat se inchide pt cateva secunde CD player-ul, dupa care apare eroarea de bec ars pe stanga. Ma duc la firma care le-a montat. Cand ajung acolo, aprind si culmea..mergeau iar eroarea s-a stins. Plec acasa. A doua zi dimineata aceeiasi poveste si aceeiasi eroare. Am observat ulterior ca eroarea disparea si becul se aprindea doar in jururl pranzului dupa ce se mai incalzea afara. Am mai facut 3 drumuri la firma: mi-au schimbat becul, apoi ziua urmatoare mi-au schimbat doresser-ul, apoi a treia zi mi-au pus alte drossere. Degeaba. Totul ramanea neschimbat. In final le-a venit ideea de a mai monta inca un rand de anulatori de eroare (condensatori) in paralel cu cei deja existenti. Asa s-a rezolvat problema. Totul ok dimineata..se aprindeau dar...la prima aprindere de dimineata daca radioul era pornit il oprea pt cateva secunde. In rest nici o alta eroare in bord. Am zis.."asta e..tin mine ca dimineata intai sa aprind farurile si dupa aia radioul". Am procedat asa vreo 2 luni, totul era ok.

Dupa 2 luni m-am trezit ca nu mi se mai aprindea becul pe stanga, dar, culmea, nu aveam nici eroare de bec ars in bord. Verific becul, era ok, verific drosser-ul..si el ok, verific sigurantele, si ele ok. Deconectez xenonul pe stanga si pun un halogen. Nu se mai aprindea nici ala. Asa ca ajung cu ea la service (la reprezentanta, masina fiind in garantie). Evident, inainte sa ma duc acolo am sters toate urmele: am dat instalatia de xenon jos si am pus halogenele la loc. La service in prima zi nu i-au dat de cap (nu avea nici o eroare la testari). De-abia a doua zi au gasit buba: nu stiu ce "bobinet" aflat undeva sub bord, parte componenta a calculatorului de lumini, era ars (asta e explicatia data de service).

Evidnet ca dupa asta n-am mai avut tupeu sa pun xenonul la loc...Mi-am cumparat frumos un set de Osram Night Breaker si sunt foarte multumit de cum lumineaza. Mai ales ca asa pot sa tin si eu farurile la pozitia 0 (si sa am astfet lumina pe o distanta mai lunga), pt ca pe xenon daca le tineam mai sus de pozitia 2 imi luam numai flash-uri..desi erau bine reglate, desi erau becuri H7R, etc., etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu am optat pentru un kit xenon care vine si cu lupe. Acestea se monteaza in faruri.

Pana acum nu am avut nicio surpriza cu erori, motoroase stricate, balastri stricati.

Lumina data de ele este foarte buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!