Jump to content

Sa fie garnitura de chiulasa?


kye04
 Share

Postare recomandată

deschide busonul de la vasul de expansiune si vezi daca iti face bulbuci in borcan.daca iti face bulbuci atunci e sigur garnitura dusa.condes la gura de umplere la ulei numa iarna are voie sa faca.v-am salutat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu faci bulbuci, decat daca e sa calc acceleratia, altfel cu capacul deschis si motorul pornit nu vad bulbuci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema si nu stiu este garnitura sau altceva? 1.9 tdi ALH 90 CP este motorul pe golf 4 pe care il am.m-am trezit dintr-o data cand urca o panta mai inclinat imi creste temperatura apei cam pana la 110 grade.dupa ce motorul nu mai este in sarcina apa revine inapo la 90.mentionez ca lichidu de racire nu ii scade nivelul si nici in ulei nu am vazut sa faca spume cum am mai citit pe forum sa verific,ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

este normal ca atunci cand urci o panta mai inclinata temperatura apei sa creasca mai mullt datorita faptului ca motorul este mai solicitat,dar daca ai dubii poti sa verifici electroventilatoarele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca nu e normal. Posibil sa ai termostatul blocat sau G2/G62 bulit, vezi daca si pe vag-com apare cresterea de temp sau numai pe bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand, cand creste temperatuta peste 90 grade verifica daca functioneaza ambele ventilatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Probabil ca ii functioneaza din moment ce ii raceste apa la loc, ca si eu am patit lucrul acesta, dupa ce am mers cu 200/h mai multi KM, si tot nu mi se pare normal sa se arda garnitura la chiulasa, fiindca din fabricatie ar trebui sa permita sa mergem cu aceasta viteza. Bineinteles nu e un motiv sa alergam tot timpul cu aceasta viteza, dar sa te dai si tu odata la ea si sa vezi ca iti face astfel de lucruri iti vine sa o iei si sa o dai de mal, mai ales ca de obicei eu verific cand plec la drum lung nivelul de apa, ulei, si totul era in regula. Aveam masina de doua luni, facusem 2500km fara nici o problema, si acum dintr-o data, hop cu temperatura la 130 grade, am lasat-o pe liber, a coborat la 90 grade, am mers cu 130-140km/h si nu s-a mai ridicat. Si treptat treptat a inceput sa consume lichid de racire (pe unde nush, cred ca pe evacuare, ca in ulei nu am gasit nimic), cand verificam dimineata nivelul apei (deja verificam zilnic) vedeam ca am presiune in instalatia de racire. Iar saptamana viitoare sunt programat la service pentru urmatoarele: schimbat set garnituri chiulasa (garnitura chiulasa, garnituri supape,etc. + planat chiulasa obligatoriu) ar mai fi trebuit si pompa de apa, dar asta am schimbat-o cand i-am facut distributia acum 1 luna.

Intrebarea e " S-a ars ea ca a imbatranit, sau s-a ars ca nu o fi fost pompa de apa buna desi era noua?" Daca stie cineva motivele mai detaliate pentru care se poate arde o astfel de garnitura...

Modificat de K.I.D.U.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Buna,

am avut si eu parte acum de o experienta si va rog daca stiti sa-mi spuneti parerile voastre.

Am stat in relanti mai mult de 20 de min si am observat ca temperatura apei a crescut la prima linie dupa 90 de grade.

Am mers spre casa si apa a revenit la 90 de grade. Am pus vag comul si dupa 10 min de relanti am avut iar acea crestere si temperatura apei in vag era 98 de grade si a uleiului 93. La 100 de grade in vag mi-au cuplat ventilatoarele si temperatura a scazut la 88. Pe urma oricat am ramas la relantiu nu am mai avut acest simptom.

A doua zi am mers la mecanic si pe cutie aveam urme de antigel. Pare sa fie curs pe la oringul ce etanseaza carcasa bujiilor de incalzire a antigelului si chiulasa. Repet, zona era putin umeda, am sters zona si de doua zile nu se vede ca ar transpira.

Mecanicul a apasat furtunul de la apa si a spus ca e inceput de garnitura de chiulasa pentru ca am presiune.

Dupa toate acestea credeti ca e garnitura?

In vas nu se vad bule, lichidul nu a coborat.

Multumesc.

Modificat de ivan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema ta cred ca este de la termostat , lichidul antigel a scazut din borcan ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a scazut.

Simptomele sunt doar cele enumerate.

De atunci simptomul nu s-a mai repetat.

Un mecanic mi-a spus ca ar mai fi varianta in care bulbul de comanda a termocuplelor ar fi dat drumul acestora mai tarziu ca de obicei. Acest simptom dupa cele spuse de el e intalnit dupa sezonul rece in care nu e nevoie si in momentul cand e schimbat primele doua trei ori pana isi da drumul corect, da drumul mai tarziu termocuplelor.

L-am pus si pe el sa stranga furtunul de apa si lui i se pare ca e ok.

Cam cat de tare ar trebui sa fie acel furtun?

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Datele problemei:

-pierd antigel,am verificat toate garniturile,totul e uscat

-am scanat cu vag-com,nu a dat nici o eroare singura chestie care ma uimea era ca imi arata temperatura apei la motor 108 grade desi in bord acul statea la 90 si motorul se comporta ok

-cind accelerez pe loc cu masina scoasa din viteza se aude un gilgiit ca si cum ar bolborosi ceva

-cind accelerez pe loc brusc se aude un scurt fisiit iar motorul se accelereaza mai greoi(park ar fi un diesel mai vechi) si park cu o scurta ezitare

Va rog dati-mi sfaturi inainte sa ma duc cu ea la service.

Merci anticipat

si mie imi pierde antigel.am schimbat garnitura in iarna si acum incepe sa piarda iara.nu se vede sa piarda pe la vasul de expansiune pur si simplu scade nivelul in borcan

Nu a scazut.

Simptomele sunt doar cele enumerate.

De atunci simptomul nu s-a mai repetat.

Un mecanic mi-a spus ca ar mai fi varianta in care bulbul de comanda a termocuplelor ar fi dat drumul acestora mai tarziu ca de obicei. Acest simptom dupa cele spuse de el e intalnit dupa sezonul rece in care nu e nevoie si in momentul cand e schimbat primele doua trei ori pana isi da drumul corect, da drumul mai tarziu termocuplelor.

L-am pus si pe el sa stranga furtunul de apa si lui i se pare ca e ok.

Cam cat de tare ar trebui sa fie acel furtun?

Mersi.

imi poate da cineva un sfat ce sa fac?ar putea fi iar garnitura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand ai schimbat garnitura ti-a planat chiulasa?

daca a schimbat fara planare e fix zero treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

temperatura nu imi urca mai mult de 90 niciodata nu mia urcat dar daca o forjez imi pierde antigel chiar mi se termina si se aprinde in bord martorul de la apa

nu mia zis mecanicul ca nu trebuie nu se vedea nimic in neregula si de cand mia schimbato dupa ce trece apa de 70-80 si vreau sa bag caldura imi vine in interiorul masini un miros asa urat de ars

in prima faza am crezut ca nu sau curatat instalatia de ventilatie dar continua si acuma acel miros

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu ideea

daca nu ti-a planat chiulasa ai schimbat garnitura degeaba

exact asa facea si la mine

la forja mi se aprindea martorul de lipsa lichid

il dadea afara pe la vasul de expansiune

nici macar nu imi puteam da seama in prima faza pe unde

probabil ai circulat cu motorul fierband si s-a supraincalzit radiatorul din habitaclu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu fi chiar asa de convins ca daca nu a facut planeitatea efectul este o,se face numai daca este necesar ,daca a fost temperat motorul ca sa o deformeze sau diferente de temperatura in timp scurt.

Modificat de Marius
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar mirosul acela de la ce o fi un miros urat de ars miroase vreo doua minute si apoi nu mai miroase

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@liviui

atata timp cat a fiert motorul m-as mira sa nu se fi curbat putin chiulasa

dar, deh, fiecare ochiumetric cum apreciaza

iti spun din proprie experienta, am schimbat garnitura si mecanicul s-a jurat ca e dreapta chiulasa si a montat-o fara planare

dupa nici 3 luni cand am prins un pic de forja aceleasi simptome

iara data jos chiulasa si pusa pe masina de rectificat

ultimul mecanic cand a dat-o jos a spus din start ca nu e dreapta

eu zic, pentru mai multa siguranta e bine sa fie planata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact asa am patit si eu in ianuarie am schimbato si in april dupa 200 la ora vreo 30 km pe aotostrada a inceput sa piarda iar lichid

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dupa ce se schimba garnitura de chiulasa se mai strange dupa 1000 de km iar?Nu mi-a aspus acest aspect mecanicul.Mi-a fost schimbata ,planata si acum iar iese fum alb.Cum iese fum o opresc dar cred ca o sa astept sa vad ce se consuma apa sau ulei ca sa stiu daca e garnitura sau nu.Initial am mers la mecanic si i-am spus ca banuiesc garnitura si el a schimbat-o si acum iar am aceleasi manifestari.Bulbucii trebuie sa iasa din partea inferioara a vasului de expansiune ptr ca bulbuci sunt in mod normal de la apa recirculata care se varsa prin tubulatura de sus?

Am garnitura veche dar eu nu-mi dau seama daca este sau nu cu probleme.Cum se observa fisurile din garnitura de chiulasa?

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

normal nu trebuie stransa.la mine garnitura e din otel 5 foi de otel foarte subtiri.nici mie nu mia strans dupaia ,doar atunci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun atunci inseamna ca iese fum din alta parte.Nici prezonele nu le-a schimbat.Sa vedem ce o sa fie.Dar la garnitura veche cum se vedea ca a fost arsa?

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare....sunt nou pe acest forum si sper sa obtin si eu niste raspunsuri...mi-am cuparat un passat 2003 1.9tdi 130 cp..si dupa 2 saptamani au cam inceput prolemele...m-am dus in poiana brasov(solicita motorul pt ca se urca) si mergeam pe linie dreapta cu 110km/h si in curbe cu 90..si cand mai aveam cam 5 km am simtit ca masina nu mai tragea(e ca si cum turbina nu mai exista)...mi s-a aprins in comp d bord becul cum ca trebuie sa verific racirea motorului....cand am ajuns acolo am obervat ca nu mai am apa in vas...i-am pus apa si a inceput sa traga ca inainte....a 2 a zi m-am dat cu ea prin oras si la fel pierdea apa...pana la urma mi-a dat seama ca e pe la aeresirea vasului de expansiune si am crezut ca s-a slabit garnitura de la busonul vasului ...am cumparat altul si nu mai curge ca inainte dar vad ca mai pierde cateva picaturi p la aeresire si cam scade apa in vas....acu cand iau busonul de la vas dupa ce merg prin oras e o presiune mare ca imi da apa afara ...de 2 ori mi-a dat....furtunele sunt cat de cat tari dar nu am apa in ulei sau ulei in apa..sau spuma in ulei....sincer as vrea sa stiu ce poate fi ca sa stau mai linistit :( ...multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine garnitura era negrita in doua locuri foarte putin vreo 2 centimetri nu mai avea nuanta acea de aluminiu era neagra

dupa parerea mea ar fi doua cazuri:1 sa-ti fie arsa garnitura de chiulasa exact asa mi sa intamplat la golf nu imi scotea fum, nu imi baga apa in baie si totusi a fost arsaiar al doilea caz mai fericit sa-ti fie infundat radiatorul sau vreun furtun si sa nu circule bine apa in sistemul de racire.asa mi sa intamplat la un microbus lt pierdea apa putina cand nu era prea solicitat dar cand eram incarcat si le deal imi dadea apa afara.i-am schimbat termostatul si tot dadea afar apoi lam luat jos si nimic.in final iam luat jos radiatorul si era infundat la un cot.dupa 300000 de km cu apa de la robinet sa depus piatra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

dra daca temperatura nu creste pe ceas, si doar din cauza la presiune da apa afara, atunci acre e baiul?

dra daca temperatura nu creste pe ceas, si doar din cauza la presiune da apa afara, atunci acre e baiul?

Modificat de johny77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

am verificat la mine furtunele de la radiator si sunt foarte tari.

am inlocuit si furtunasul subtire care intra in vasul te expansiune, cu unul transparent, si am observat ca am multe bule pe acel furtunas. cred ca e clara treaba: garnitura de chiulasa.

nu stiu, mai are rost sa incerc sa schimb termostatul, oare se rezolva ceva cu aia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!