Jump to content

rulmenti alternator


Mscatul
 Share

Postare recomandată

are careva idee cam cat costa rulmentii de la alternator si manopera de inlocuire ca a cam inceput sa tiuie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rulmentii de la alternatoe din cate stiu eu huruie nu tiuie.Eu acuma i-am schimbat si m-a costa 120 ron(manopera+rulmenti+ceva piese care era 40 ron).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dac a esti sigur ca sunt rulmentii, schimba-i!!! si eu am avut aceeasi pb, dar era cureaua de la alternator!!! verifica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Poate ar fi mai adecvat cuvantul "mormaie"! in loc de tiuie sau huruie. Oricum rezolvarea este aceeasi: inlocuirea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

salut

m-am apucat sa desfac alternatorul ca sa-i schimb rulmentii (incepusera sa huruie). Alternatorul este unul Bosch. Am desfacut cele 4 suruburi care tin carcasa, am desfacut piulita de 24 de la fulie, am reusit sa desfac alternatorul in 2. Unul dintre rulmenti (cel dinspre releul de incarcare) se vede, dar nu am reusit sa scot rotorul ca sa ajung si la celalalt rulment (cel de la fulie).

fulia nu trebuia sa iasa cand am desfacut piulita de 24 din capul ei?

mai am ceva de desfacut ca sa scot si rotorul?

post-982-1232898927_thumb.jpg

post-982-1232898937_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca mai ai un capacel prins cu 4 surubele. Se afla sub fulie. trebuie sa iasa, axul pe suprafata unde este fulia este un pic conic. foloseste o presa sa depresezi fulia.

Modificat de GBI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la cele 4 surubele nu pot ajunge pana nu scot fulia. pot ajunge la ele dar cu o surubelnita mai subtire cu care nu se pot urni.

fulia ar trebui sa iasa indiferent daca suruburile sint scoase sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, trebuie sa iasa, foloseste o presa, si sigur iese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba alternatoru cel mai bine. ia unu de la dezmembrari max 200lei

bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

singura lui problema sint rulmentii care nu costa mai mult de 20Ron. crezi ca e mai rentabil sa iei unul din dezmembrari care dupa 3 luni sa faca la fel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

Am reusit sa scot fulia, am desfacut cele 4 surubele si am scos cu greu rotorul din carcasa alternatorului. Stie cineva cum se scoate rulmentul dinspre fulie?

Rulmentul este sub axul acela conic pe care era fulia.

DSCF2552.jpg

Modificat de b-66-six
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai nevoie de un extractor[presa]cu trei gheare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am presa(fara ea oricum nu reuseam sa scot fulia), dar diametrul inelului interior al rulmentului e mai mic decat diametrul axului acela care se vede inaintea lui (nu partea cu filet ci partea de mai jos mai mare in diametru).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca seamana aproape la indigo cu alternatorul de Passat sau Golf din anii 1997-2005. Uite aici mai multe detalii.

Axul acela n-are cum sa fie conic. E perfect drept. Distantierul acela din fata rulmentului iese cu o surubelnita afara. Apoi iese rulmentul.

Insa va trebui sa stramtoresti cumva ghearele intre rulment si paletii rotorului, chiar daca va trebui sa le lovesti cu ciocanul. Se va indoi placa ce se tine in suruburi si paletii in sine, dar le indrepti pe urma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai e o varianta ,dar nu e prea recomandata ;prinzi rulmentul in menghina pui piulita pe axul cu filet si lovesti axul .atentie sa nu deformezi capul axului.De obicei se foloseste un dorn din mat moale [bronz;cupru]

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merge. Rulmentul ala e atat de fix acolo, ca si presa a trebuit s-o leg peste gheare cu sarma sa nu se desparta. Si inca scartaia surubul de la presa cand strangeam sa iasa rulmentul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze am crezut ca o sa scapi mai usor .eu lam taiat cu flexu la mine Atentie la cota inter sa nupolizezi prea tare axu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cosmin Merci pt. link. Si la tine a iesit greu rotorul dupa ce ai desfacut cele 4 suruburi? Referitor la rulmentul din capatul celalalt: si el iese la fel de greu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut

am si eu o problema, cureaua de transmisie trebuie sa o schimb destul de repede(~odata la 2 luni) iar rola alternatorului se incinge destul de tare, asta ar putea fi cauza?

te intreb deoarece am vazut multiplele tale interventii in discutiile de pe forum si mi-ai lasat impresia ca te pricepi la destule.

ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rulmentii huruie cant sunt pe duca. De obicei cureaua scartaie daca nu e intinsa bine. Apasa pe ea si vezi cat de intinsa e.

Fulia de la alternator ti se incinge? Nu am pus niciodata mana pe fulie sa vad daca e calda.

Ce mai antreneaza cureaua inafara de alternator? Daca nu ai AC pe masina ea mai antreneaza pompa de apa. Dupa ce o schimbi nu mai scartaie? Mai vezi fulia de la alternator si de la pompa de apa sa nu fie prea tocite cu toate ca ar fi slabe sanse ( ale mele sunt din '94 si inca sunt in regula)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cureaua si patineaza nu doar scartaie deoarece cand pornesc masina turometrul sta la 200-400rpm iar motorul nu e subturat, iar de fulii nu stiu ce sa zic, cea de la alternator nu am idee daca e sau nu uzata iar cea de la pompa de apa e fara caneluri(plata) nu stiu ce s-ar putea uza la ea :(

aaa si ar mai fi ceva pe fulia de la pompa de apa sunt resturi mici de cauciun. se dezintegreaza cureaua mea:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti fac niste poze la fuliile mele. cea de la pompa de apa la mine nu are caneluri ca cea de la alternator dar nici plata nu e. Verifica daca e intinsa cureaua ca altfel nu vad de ce ar patina. Vezi sa nu ai ulei pe ea sau alte chestii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost la service cu ea si mi-au dat si ei o rezolvare la problema. in catalog la magazin cureau pt modelul meu de motor apare cu o lungime de 923mm dar, mecanici au spus ca e prea lunga deoarece alternatorul fiind pe arc se intinde singur iar la capatul cursei nu reusea sa intinda cureaua de tot. astept sa se strice si asta de pe amsina si sa o schimb din nou. oricum va multumesc mult pt raspunsuri :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut!

As avea si eu o rugaminte: Are cineva o schema sau ceva...ca sa vad cum se intinde cureaua de la alternator la un Golf 3 tdi din '96???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu o rugaminte la voi:am un alternator de vento de 70A (valeo)030903023e si are un suierat.

Am inteles ca este posibil sa fie una din diode dar nu pot sa ajung la diode si anume unul din cele 4 suruburi este rupt si nu vreau sa incerc sa patrund inauntru ca sa nu mai rup si alt surub(e vorba de cele 4 lungi)

Intrebarea mea este :unde sunt localizate diodele in interior sau undeva pe capacul de plastic negru acoperite de un strat de cauciuc?Chiar este necesar sa desfac cele 4 suruburi si diodele sunt undeva pe rotor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!