Jump to content

Probleme Volant


danic
 Share

Postare recomandată

nu trebuie sa fii inginer mecanic sa cunosti denumirea corecta a unei piese.

si corect este volant, vine din francezul volant. volant este ceva mobil.

dar asta e off topic si nu e locul aici de contradictii gramaticale:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect este volant, fara A la sfarsit (sm. pl: volanti, articulat volantul), iar scriptul forumului reactioneaza in consecinta.

Haideti sa incheiem aici offtopicul. Este un forum tehnic.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

va salut dragi colegi.am si eu aceasta problema.cand plec de pe loc tremura masina toata si se simpte o bataie(tremurat)in pedala de ambreiaj.masina e luata din Autovit in decembrie 2007 cu numere de germania.cand am facut o proba acolo in targ am observat aceasta problema,dar mi-a zis vanzatorul ca asa e la motoarele diesel.de atunci si pana in ziua de azi tot asa face,numai ca in ultimul timp se aude si ca bate ceva pe la cutie(ca si cum as bate cu un fier in cutie-zgomot metalic) care dispare la apasarea ambreiajului.cand am luat masina avea 167.000 km si a fost masina de scoala de soferi(sigur)acum am 210.000km.am intrebat anul trecut la 2 reprezentante VW(Valcea si Craiova) si mi-au spus ca volant a mai fost o data schimbata,in rest motorul merge super.Deci ,intrebarea mea este:daca mai merg cu ea asa ,se poate sa mi se intample ceva mai rau,sau sa ma pregatesc sa cumpar un kitt complet de ambreiaj si daca e sa-mi ziceti va rog se sa iau:Sachs sau Luk?va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa intreb posesorii de DSG daca au semnalat si ei probleme legate de subiectul topicului? Sau la 1.9 TDI, DSG nu se schimba nimic in afara de uleiul de cutie?

eu am 2.0 Dsg si am schimbat volantul la 97000,avea zgomote metalice la relantiu,nu intotdeauna,si nu foarte puternice.

Am schimbat la serpico(reprez craiova) parca 24 mil a fost volantul,iar mecanicul a zis ca nu era imperios necesar sa o schimb daca nu ma deranja sunetul ala de metal pe metal,pt ca arcurile nu aveau pe unde sa iasa deoarece erau imbracate in ceva metal.Pe langa volant nu a mai trebuit schimbat nimic fiind cutie dsg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vei cauta in aria TDI, vei gasi cateva poze cu niste arcuri, care au gasit pe unde sa iasa din volant :D

Vin eu acum cu o intrebare. Sunt posesori de Golf/Jetta 5 TDI, cu Kit Valeo (volant single mass, disc, si placa)?

Eu trebuie sa il schimb, si mecanicul meu mi-a sugerat aceasta varianta. Pe langa faptul ca la pret ies mult mai bine (kit-ul costa cat costa un volant bi-masic), scap si de grija volantului...

L-am intrebat de amortizarea vibratiilor, si mi-a zis ca de lucrul asta se va ocupa discul, care la aceasta varianta are arcuri.

Are cineva o poza cu un disc original? Sunt curios daca acesta are arcuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti am stat si am citit acest topic.insa sunt nedumerit pana la urma.motorul este mai zgomotos sau nu cu volant de tip SMF?...un mecanic mi-a zis ca nu este nici o diferenta la asa ceva,pt ca mai schimbase DMF-uri cu SMF-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-am schimbat eu volantul DMF cu unu SMF de la Valeo.vibratii in plus nu simt in masina si nici zgomot mai mare...voi vedea ce fel se comporta in viitor si sper sa revin cu impresii pozitive. insa un lucru diferit ar fi pedala de ambreiaj mai tare...sper sa fi facut o treaba buna! :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat tot kitul de ambreiaj + volantul SMF nu DMF. cu tot cu manopera m-a ajuns 1800 ron.acum nu stiu daca-i mult sau putin...insa unul DMF de la Sachs ma ducea in 3000 ron cu manopera. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cum merge byby???e ok?se simte ceva diferente???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si eu tot timpul m-am intrebat cum se simte cu SMF. Teoretic diferente ar trebuie sa fie, DMF izoland mai bine masina de vibratiile motoroului , pentru ca altfel care ar fi logica introducerii DMF dar il las pe cloegul sa ne raspunda din practica ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul nu am simtit nici o vibratie in plus...doar pedala mai tare si mai scurta dar cred ca se datoreaza discului de ambreiaj nou...insa acel "tac-tac-tac" parca tot se aude.insa am stat si am ascultat mai multe masini din concernul VW si cam la toate am auzit acest "tac-tac" pana si la o Octavia II.insa mai zgomotos nu este motorul.vedem cum se comporta pe viitor si voi vedea daca am facut alegerea inspirata sau o sa fiu nevoit sa trec din nou pe DMF...sper sa nu mai dau o caruta de bani :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns si eu in situatia de a schimba ambreiajul. Va fi unul Luk pt ca asta e pe masina acum si am gasit la un pret destul de ok. Voi reveni cu detalii dupa ce definitivez totul. Sper si cu poze. Au mai fost care au promis poze dar foarte putini s-au tinut de cuvant :)

Masina o am de la 84.000 km (primii 2 ani i-a facut in Germania) si acum dupa 2 ani jumate are 112.000.

Situatia a evoluat destul de rapid la masina mea - adica intr-o saptamana de la primele simptome a trebuit sa las masina la service pt ca nu mai era sigura in functionare. Totul a inceput cu o usoara senzatie de patinare la trecerea de la viteza a 2-a la a 3-a si mai apoi (peste 1-2 zile) cu un huruit usor in acelasi moment. Apoi cu un tzacanit metalic (ziua a 4-a) intai in viteza a 3-a pe la 60-70 km/h si peste o zi chiar in viteza a 2-a la vreo 40 km/h (continua zgomotul si mai sus in viteze). In ambele situatii la peste 2200 rpm. Tzacanitul era ca o bataie a unei piese metalice mici intr-o alta piesa metalica mai mare. Ciudat e ca frecventa parea a fi de vreo 3-6 batai pe secunda, in functie de acceleratie. M-as fi asteptat la mai mult avand in vedere turatia motorului, dar e posibil sa estimez gresit.

Un alt zgomot ciudat a fost cand mergeam in viteza a 3-a cu vreo 60 km/h si s-a auzit ca si cum un arc s-a rupt/lovit pe sub masina. Initial am crezut ca am trecut cu roata peste ceva, dar nu am vazut nimic in oglinzi.

In ultima zi (a 6-a) am mers cu masina la service si dupa o tura cu inginerul sef s-a confirmat faptul ca mai bine las masina nemiscata pana poate sa o verifice mai atent (era sambata pe la pranz). Pe parcursul testului masina a prezentat toate simptomele de mai sus si chiar mai violent - la un moment dat in stationare si chiar in mers pe langa un gard de lemn, cu geamul deschis, s-a auzit un scartait metalic continuu vreo 20-30 secunde dupa care o pocnitura ca si cum s-a rupt un arc, moment in care a incetat zgomotul. Atunci s-a terminat si testul, de teama sa nu se strice ceva mai grav la masina (inca nu era confirmat ca volantul sau ambreiajul e dus).

Nu am avut probleme de trancanit la ralanti cu ambreiajul cuplat, sau sa inceteze zgomotul la apasarea abreiajului. Doar in deplasare erau sesizabile problemele.

Ieri, dupa ce s-a desfacut ambreiajul s-a confirmat ca lipseste un arc, carcasa e fisurata si parca mai erau si probleme cu ungerea ... :rolleyes:

Sper sa fie doar atat si inlocuirea ambreiajului sa rezolve. Revin cu detalii.

Daca are cineva idee ce ar mai putea fi in neregula, rog sa imi raspunda. Stilul de condus este oarecum normal, usor spre sportiv, dar fara excese, nu subturat si nici supraturat.

Cu bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kitul de ambreiaj e destul de "subtire" ca bani insa volantul e mai scump...mai bine ai incerca sa iti pui kitul de la Sachs daca tot schimbi tot pe la e

numai bine! :icon_thumright:

Modificat de alinm22
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema .

Am cumparat un golf 5 din 2004, 2.0 TDI, 140PS, Sportline, si am observat ca, cateodata , imi merge sacadat motorul(adica nu merge rotund) merge cu intreruperi, merge sacadat cam la 1- 2 min dupa pornire si dureaza cam 5 min.Se simte doar cand e la relanti.

Am fost la 2 reprezentante de VW si mi-au spus asa:

- in Ungaria - poate e de la mortorina pt ca ei au pus-o pe tester si nu au vazut nicio eroare

- in Oradea - poate e volant

Am mai fost la un alt service unde mi-a pus masina pe tester in timp ce mergea sacadat si nu a aratat nicio eroare.I-am lasat masina si timp de 2 zile a cautat si nu a gasit nimic la partea mecanica.

Am fost si la un electrician care m-a pus sa schimb senzorul rotatie motor si o perioada nu a mai facut ...cam 2 luni.Dupa ce a venit caldura iar a inceput sa faca.

Nu stiu ce sa mai fac.

Poate sa ma ajute cineva in legatura cu acesta problema?

In mers nu simt absolut nimic iar daca apas ambreiajul face exact la fel.

Ceva idei daca aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai idee ce deviatii au injectoarele?

Mersul intrerupt al motorului cauzat de volant apare dupa ce ai utilizat in mod excesiv ambreiajul (mersul in orasele aglomerate) insa este destul de continuu dupa ce apare!

Cand incepe sa intrerupa deschide capota si urmareste motorul! (Il vei vedea cum se misca la fiecare intrerupere).

O investigatie mai amanuntita cu vag-comul ar putea dezvalui cauza! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit cu detalii.

Situatia e oarecum similara cu ce s-a discutat aici iar concluzia mea e ca tine 70% de material si noroc, iar 30% de stilul de condus. Spun asta pentru ca in pliantele de prezentare ale LUK grosimea camasii din care e fabricat volantul pare a fi cel putin dubla fata de ce am avut eu pe masina - a se vedea mai jos imaginea (si cred ca toate sunt asa). In afara de volant, nu mai era nici o stricaciune - adica placa de presiune si diskul de ambreiaj erau ok si ar mai fi mers mult, dar am hotarat ca e mai bine sa le schimbam pe toate. Am pastrat piesele vechi, just in case ...

Apropo, am avut noroc destul de mare pentru ca nu s-a perforat si cutia de viteze. Erau ceva semne in interiorul cutiei, mi-a spus inginerul sef, dar nimic grav. Nu am poze pt ca era deja montata cand am ajuns.

Pretul total a fost 2200 din care 1850 kitul de ambreiaj (placa presiune si disk), rulment si volant toate LUK. Reparatie facuta la Robby Car in Iasi (pe langa Siraj, sediul Continental si statia de betoane). Baietii s-au miscat destul de repede si sunt multumit de reparatie. Sambata la pranz am lasat masina, luni la pranz s-au apucat de ea iar azi la pranz am luat-o. :)

Cum spunea si 4abc, acum parca e alta masina, si tre sa ma adaptez la noul ambreiaj care prinde destul de repede si hotarat - mi-a intrat ESP-ul de vreo 4 ori azi (era si oleak ud pe jos :)) ). Nu se mai aude nici un sunet ciudat si nici vibratii aiurea in mers.

Pozele mele cu stricaciunea - calitate ceva mai slaba (am uitat aparatul foto acasa) - voi reveni cu poze mai bune calitativ in curand:

post-16827-1271774055_thumb.jpg post-16827-1271774077_thumb.jpg

post-16827-1271774090_thumb.jpg post-16827-1271774115_thumb.jpg

Modificat de CatalinS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte urat ce vad acolo...carcasa sparta! :(

Totusi nu imi explic cum nu a dat nici un semn mai din timp.Eu am mers vreo 20.000km cu zgomotul metalic care aparea la relanti si cu acele vibratii la plecarea de pe loc cand o incingeam prin oras,si sunt sigur ca mai mergea inca pe atat.Mecanicul meu mi-a propus sa o cumpere el pentru ca sigur o pune la vreo masina de samsar :blink: (volant mea era Sachs).Fara sa apara discutii (nu vreau sa supar pe nimeni) sunt de parere ca Sachs este un producator net superior fata de Luk si de aici si diferenta de pret intre cele 2 kituri de ambreiaj pe care am gasit-o si la importatorii celor doi producatori in Romania.Din toate volantele care le-am vazut si din discutiile care le-am avut cu mai multi mecanici doar la Luk s-a intamplat sa se sparga carcasa.Sunt sigur ca ti-a atins si carcasa la cutie la cum e sparta volant!

Inca o parere si cu asta inchei postul...pe langa calitatea proasta care conteaza in proportie de 30% dupa parerea mea,stilul de condus detine restul de vina pentru acest defect destul de nasol.Cele mai daunatoare pentru volant sunt plecarile in forta!

Sper sa nu mai ai probleme si sa mearga bine! :blink:

Modificat de 4abc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4abc, daca aveai zgomotul ala metalic, nu cred ca mai ducea mult volantul tau. Era suficient un soc mai puternic si s-ar fi stricat ... nu ai de unde sa stii exact momentul sau sa prevezi, dar bine ai facut ca ai schimbat inainte ;)

Din cate au mai scris alti patiti cu probleme similare, Luk si Sachs ar face volantul identic sau foarte similar, diferenta de pret fiind doar o chestie de marketing. Era chiar un coleg de forum care spunea ca a desfacut volantul Sachs si a gasit scris Luk in interior. Ce sa mai cred atunci ?

Legat de carcasa cutiei de viteze, da, a fost atinsa (cum am scris in postul anterior) dar nu afectata, deci nu sunt probleme acolo.

Iar apropo de semne din timp, acum ca am schimbat, imi dau seama ca au fost ele, dar destul de subtile si daca nu conduci o masina similara fara probleme nu ai cum sa iti dai seama ce ai, mai ales ca nu vibra motorul la relanti cu ambreiajul cuplat. Era un mic sunet metalic, dar asta in ultima saptamana.

Ar mai fi o problema de care imi aduc acum aminte - o frana de motor mai brutala adica de la 50 km/h in a 3-a la vale, schimbat in a 2-a si dat drumul brusc la ambreiaj ... posibil sa fi urgentat moartea volantului prin comprimarea prea rapida a arcului interior si posibil ruperea lui sau incalecarea spirelor care in timp au erodat carcasa :somnmare: Dar asta poate fi doar o presupunere ...

Ca sa sumarizez cauzele pentru un volant defect ar fi (si nu numai):

- calitate slaba a pieselor - aproape toate devin pe an ce trece consumabile, si asta cu ajutorul producatorilor

- alte defectiuni care duc la vibratii anormale ale motorului

- suprasolicitari termice extreme ale ambreiajului - patinat voit sau dintr-o defectiune

- condus preponderent in oras - multe opriri si actionari de ambreiaj care in timp se aduna si uzeaza masina destul de mult, oricat de atent ai fi

- exagerarea cu frana de motor

- exagerarea cu plecarile de pe loc in forta

- accelerari bruste in vitezele a 2-a si a 3-a

- mers supraturat indelungat - peste 4000 ture la diesel - dupa cum s-a mai scris duce la comprimarea extrema a arcului din volant

- ... si altele (rog pe cine mai stie sa completeze)

Drive safe ! :somnmare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai idee ce deviatii au injectoarele?

Mersul intrerupt al motorului cauzat de volant apare dupa ce ai utilizat in mod excesiv ambreiajul (mersul in orasele aglomerate) insa este destul de continuu dupa ce apare!

Cand incepe sa intrerupa deschide capota si urmareste motorul! (Il vei vedea cum se misca la fiecare intrerupere).

O investigatie mai amanuntita cu vag-comul ar putea dezvalui cauza! :icon_thumright:

Am verificat si injectoarele si functioneaza la parametrii buni.Eu nu aud niciun sunet metalic la masina.In plus nu se vede nicio trepidatie pe bordul masinii... ma refer la ac cand e la relanti.Mi-a zis cineva ca s-ar putea sa fie din soft.... oare sa incerc o resoftare?

Modificat de dudu
Post multiplu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la urma o incerci si pe asta....daca nu se vrea altfel.nu cred ca ar fi in nici un caz volantul.nu ar avea nici o legatura daca zici ca nu auzi zgomote metalice...mai mutl nu ma pricep.

spor ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sal tuturor, am citit cateva pagini din topic dar nu mi-am satisfacut nelamurirea, poate sunt offtopic dar.........am mai intrebat odata dar nu cred ca in acest topic si nu am primit raspuns, intre ce ani de productie sunt aceste probleme cu volant-ul ???? Cele fabricate in Germania sunt mai bune??? Cunosc 2 prieteni care au G5 din 2004, si nu au avut aceste probleme, fabricate ambele in Wolfsburg, sa-nteleg ca cele fabricate in 2004 sunt mai bune decat cele dupa 2005???? Din cate am citit ar fi un defect de fabrica , nu folosire proasta a ambreiajului, corect?? Apropo, aceasta problema cu volant apare si la benzinare??? Astept pareri. Ms anticipat.

Modificat de rata
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se poate spune ca la unele pica si la unele nu.In general la Golfurile 5 cu codul motor BKC au fost probleme de fabricatie cu volant-ul.Au fost masini la care au picat si dupa 20.000km.Se stie ca in grupul VAG volant-ul bimasic reprezinta o problema destul de serioasa din pacate! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@4abc : Exista diesel cu alt tip de motor, de 1,9 tdi??? Si ma intreb ca prostu ...de ce nu isi remediaza problema cei de la VAG, au un renume, ai pretentii de la ei, curios ca nu-si rezolva acest defect. :vaidecapulmeu: Ce an de fabricatie la G 5 au BKC??? Sau cum imi dau seama ce tip de motor are un G 5??? Din VIN imi dau seama de tipul motorului????:lol: Ms anticipat.

Modificat de rata
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doru.tanasoiu

Salut,

Eu am BKC la masina mea si momentan nu mia picat ambreajul si am si soft pe masina.Masina este din 2004 si mai am putin si ating frumoasa cifra de 190.000 de km.....Vorba lui 4abc:la unele pica la unele nu....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!