Jump to content

Help - coduri eroare VAG-COM


florinSLX
 Share

Postare recomandată

Prin amabilitatea domnului Voinea am facut o verificare cu VAG-COM-ul. Am descoperit 3 erori permanente:

3 Faults Found:

00561 - Mixture Adaptation

12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded

00561 - Mixture Adaptation

15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

Pentru o diagnosticare completa si corecta va expun (domnilor doctori) si simtomele existente:

- variatie mica la relanti cand motorul este cald (se simt niste mici zgaltiituri);

- in mers, cand calc acceleratia, motorul nu trage si apoi dintr-o data tisneste.

Va multumesc si va sunt recunoscator pentru orice ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca s_c stie ceva despre erorile astea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adaptation Limit (MUL) Exceeded:

- N80 defect

- Injectoare defecte (blocate)

Adaptation Limit (Add) Not Reached:

- presiune combustibil prea mare

- semnal incorect de la MAF (G70)

- benzina in uleiul de motor

- injector defect (nu inchide de tot)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe scurt, la ralanti ai un amestec prea bogat, (prea multa benzina fata de aerul masurat de MAF) iar ECU, din semnalul citit de lambda, trebuie sa reduca foarte mult timpul de deschidere a injectoarelor.

Iar odata cu cresterea turatiei situatia se inverseaza, adica amestecul devine prea sarac fata de aerul masurat de MAF.

Sunt cele mai "parshive" coduri de eroare posibile , aici S_C poate sa dezvolte istoria lor pe masina lui, pentru ca se pot datora unei multitudini de factori, de la aer fals, regulatoare de presiune sau debit de pompa de benzina in afara parametrilor pana la valva de recircula a vaporilor N80 sau sistemul de comanda al variatiei timingului supapelor de evacuare (motor AGN).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce ati spus aici m-ati cam speriat. In conditiile date pot sa mai circul cu masina sau sa iau masuri in vederea remedierii problemei?

Ce-mi recomandati, sa incep prin a curata injectoarele cu ultrasunete, sa ma duc direct la un service autorizat sau sa gasesc pe cineva priceput care sa ma ajute practic?

Am uitat sa precizez, motorul este AGN.

Florin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca nu te grabi la service!

Vezi, sa nu ai aer fals si fa-i si o masuratoare la MAF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te rog sa-mi scuzi ignoranta dar cum se masoara MAF-ul? iar cu aerul fals ... nu mai intreb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GOOOOOOOOD, NOT AGAIN!!! :shock: :shock: :shock:

OK, pentru introducere iti sugerez sa citesti (nu sa si parcurgi practic) topicul http://forum.vwforum.ro/forum/viewtopic.php?t=1608 - asta ca sa-ti faci o palida imagine asupra (a) parsiveniei erorii in cauza si (B) skill-urilor zeilor injectiei de pe la noi in dibuirea cauzei (despre costurile asociate bajbairii dupa aceasta eroare in alt episod). Hint: uita-te si la data primului post si tine cont ca inca nu s-a terminat "epopeea".

Promit ca deseara (cand voi avea ceva mai mult timp, acum sunt pe fuga) o sa revin cu ultimele "developments" si cateva sugestii concrete. Pana atunci insa, orice ai face, NU te duce la un mecanic cu ea pentru ca vei iesi dupa 3 luni si cel putin 1000E... cum ai intrat.

Ah, da: nu-i nici o problema, poti circula linistit. In cel mai rau caz vei avea performante mai slabe si consum marit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat despre 17978, ti-a facut vreodata imobilizatorul figuri. Daca mai face, poti sa te duci la un electrician sa verifice firele si contactele acestuia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK...

Exista doua abordari:

1. te duci la service, acolo iti pot schimba orice combinatie de urmatoarele: filtre, bujii, fise, regulator de presiune, sonda lambda, pompa de benzina, MAF si... poate scapi. Cost total intre 1-200E si 1000E, cum ti-e norocul (adica f. de la a cata piesa schimbata se rezolva)

2. cu multa rabdare incepi sa investighezi problema, ducandu-te la service numai pentru masuratorile care nu se pot face "in-house" (cum este, de ex., presiunea in rampa) si schimband numai piesele care sunt defecte. Cost total... depinde. Rabdare si tutun... mult

Daca vrei sa mergi pe (1), atunci nu mai conteaza ce zic mai jos, Metrotehnica sau echivalent sunt de tine. Daca vrei sa mergi pe (2), citeste mai departe - o sa incerc sa-ti sugerez in ordine pasii de urmat a.i. costurile sa fie minime.

Ce informatii ar fi utile si ce ai putea sa incerci pentru inceput (fara nici un cost asociat) - parcurge pasii in ordine:

a. cand ai schimbat ultima data filtrul de aer, filtrul de benzina, bujiile si fisele?

b. exista in capul rampei de injectoare o piesa cilindrica de mici dimensiuni pe care scrie Bosch, un cod si o valoare (ex. 4 bar). Acela este regulatorul de presiune. In el intra un furtun de cauciuc panzat care se duce in corpul clapetei de acceleratie (furtunul de vacuum):

- cum arata acel furtun? este cumva crapat? daca da, inlocuieste-l.

- daca nu e crapat, deconecteaza-l (capatul dinspre regulator) prin tragere si astupa-l cu ceva (atentie, sa fie astupat etans iar operatia sa fie usor reversibila - iti sugerez ceva gen banda izolatoare). Mergi cateva zile cu el asa, vezi daca se schimba ceva in comportamentul masinii.

c. din capacul motorului pleaca un furtun care intra (eventual printr-o supapa, nu stiu cum arata exact motorul tau) in galeria de admisie (tubul gros de plastic care vine de la filtru la clapeta de acceleratie). Verifica starea acelui furtun (sa fie prins bine in capacul motorului, sa nu fie crapat)

d. daca ai vizibilitate (iarasi, nu stiu exact cum arata motorul tau), vezi daca exista vreo crapatura in galeria de evacuare, inainte de prima sonda lambda. Galeria de evacuare este o piesa masiva din fonta de culoare usor ruginie in partea de jos a motorului, care se continua ulterior in toba. Sonda lambda este o piesa infipta in galerie in care intra 4 fire (presupun aici ca ai sonda in galerie si nu in catalizator). Daca nu exista vizibilitate sau prima sonda e in catalizator, du-te la un service de tobe (daca nu cunosti nici unul cauta pe forum, e un topic cu asa ceva) si roaga-i sa verifice ca evacuarea sa fie etansa pana la prima sonda (aici o sa te coste constatarea)

e. exista (probabil pe undeva deasupra cutiei filtrului de aer) o supapa de relativ mici dimensiuni in care intra un tup si o mufa si iese un alt tub care ulterior intra in admisie. Aceea este N80. Pune mana pe ea - trebuie sa auzi si eventual sa simti un tacanit. La relanti, regimul ei de functionare trebuie sa fie:

- 6 minute pornita (tacane)

- 1 minut pauza

Daca turezi si apoi "lasi" motorul, la revenirea la turatia de relanti acest tacanit trebuie sa se opreasca, urmand sa reporneasca in momentul stabilizarii inapoi la turatia de relanti. Urmareste sa existe acest comportament.

(nu stiu cat de multe stii despre motor si de aceea am explicat cu lux de amanunte fiecare pas si piesa implicata - daca am exagerat cu explicatiile, e pentru o cauza dreapta :scratch: )

Cu raspunsurile de la a-e se poate continua diagnoza. De fapt, dupa ce deconectezi furtunul de vacuum de la (B) si mergi o zi sau doua ar trebui facute niste masuratori cu VAG-COM.

fyi, pasii urmatori ar cam fi:

- schimbat filtre, fise, bujii (daca oricum le-a venit randul)

- masurat presiunea benzinei in rampa (cu si fara vacuum), daca aceasta e mica masurat debitul pompei de benzina, daca si ac. e mic schimbat filtrul, daca nu se rezolva schimbat pompa

- pus injectoarele pe banc de ultrasunete, verificat si eventual curatat

- cautat eventuale scapari de vacuum/aer fals

- masurat debitmetrul (cu VAG-COM) la relanti si la putere maxima, comparat cu cartea, daca valorile sunt mici cautat surse de aer fals, daca nu se rezolva curatat si in ultima instanta schimbat debitmetrul (asta-i f. scump)

... si ar mai fi

Deocamdata insa nu face nimic altceva decat ce ti-am indicat la primele cinci puncte. Functie de ce reiese de acolo se poate continua diagnoza. Orice nelamurire sau informatie ai, te rog sa o postezi.

Numai bine si astept vesti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s_c, sunt impresionat sincer de ajutorul pe care voi toti mi-l oferiti. Am mai spus acest lucru si cu ocazia altui topic dar atunci am crezut ca este o intamplare. Sincer, la un moment dat vroiam sa schimb masina in sensul trecerii la alt producator, dar voi m-ati facut sa-mi schimb parerea. Sunt mandru de stikerul cu vwforum ce-l am pe masina.

O sa va tin la curent

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat filtrele si bujiile (fisele nu) si simptomele au disparut. (la relantui nu mai zgaltie si motorul trage asa cum trebuie). Acum sunt nedumerit: sa continui cu pasii de mai sus sau asta a fost tot?

Sa mai bat pe cineva la cap sa-mi faca niste masuratori VAG-COM?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai putea sa faci niste masuratori, de control. Oricum, daca a fost doar asta cred ca ar trebui sa-ti pui cutiile de la filtre si bujii in rama :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am sa fac masuratorile. Daca erorile apar in continuare am sa merg in continuare cu punctele b-e.

Ma gandesc sa verific si injectoarele pentru ca au fost o singura data curatate chimic acum 2 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Mi-a venit si mie interfata, si am facut o scanare. Poate sa imi spuna si mie cineva de ce au aparut urmatoarele coduri de eroare? Pot fi doar legaturi proaste la acei senzori sau pot fi stricati? Cam cat costa sonda lambda si senzorul acela de acceleratie laterala? Tin sa mentionez ca motorul era cald cand am facut testul.

VAG-COM Version: Release 409.1-US

ME Diag System

Chassis Type: 6N - VW Polo

Scan: 01,02,03,08,15,17,19,25,35,41,45,46,55

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine

Controller: 036 906 033 D

Component: 1.6l/4V SIMOS3 00HS3512

Coding: 00031

Shop #: WSC 00788

WVWZZZ6NZ1Y321014 VWZ1Z0A1495233

1 Fault Found:

17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low

P1103 - 35-00 - -

Readiness: 0010 0101

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes

Controller: 1C0 907 379

Component: ESP 20 CAN V005

Coding: 10757

Shop #: WSC 00788

1 Fault Found:

01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200)

57-00 - Electric Circuit Failure

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17511 cred ca implica schimbarea primei sonde lambda. Nu cred ca e doar o problema de contact, daca circuitul ar fi fost intrerupt (contact prost) eroarea ar fi fost alta.

01423 -> ar trebui sa se uite un electrician la circuitul respectiv. N-am idee care poate fi problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

01423 - > am mai intampinat eroarea aceasta. daca dupa stergere reapare, ar trebui recalibrat sistemul ESP (s-a mai discutat pe forum despre recalibrare). Daca nici recalibrarea nu are rezultate pozitive, va trebui schimbat senzorul (se afla pe coloana volanului)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@s c ... exact de ce ma temeam am parte

@aha ... din cate stiu eu nu a fost remapat motorul ... dar oricum, caut pe forum sa vad cum se recalibreaza. Cu interfata ta merge recalibrare ?

LATER EDIT: nu am gasit nimic cu search ... ma poate ajuta cineva?

Modificat de BorisFlokow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva idee cum se face readaptarea/recalibrarea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt ingrozit de cum pot unii amatori(de cele mai multe ori si ignoranti pe deasupra) sa se joace de-a diagnosticarea. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, multumim pentru feedback. Urmeaza sa si elaborezi sau ramanem la stadiul de manifestari eliptice de intelepciune ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Contacteaza-l pe Answer, el e din Bucuresti. Preferabil sa-ti faca cineva care cunoaste metoda de recalibrare, decat sa urmezi doar niste instructiuni. Nu e usor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@JOHN250: Ce ai vrut sa spui cu chestia asta? Daca nu esti in stare sa dai un sfat macar scuteste-ne de comentarii offtopic.

@sc and kisslorand: multumesc pentru sfaturi. Sonda lambda va fi schimbata iar de recalibrare voi vorbi cu answer pentru ca e clar ca nu este traseul intrerupt pentru ca in vag-com senzorul indica o acceleratie laterala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Succes.

Apropo de lambda, pentru circuit de incalzire intrerupt exista alt cod. Deci mi-e teama ca nu se prea poate fara schimb (adica sa fie o pana de contact, de ex). Sper sa nu gresesc :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!