Jump to content

Planare chiulasa


David
 Share

Postare recomandată

Ca introducere: Motorul de pe rocco-ul meu are raportul de compresie de 8,5:1 fata de alte motoare de 1,8l cu raportul de 10:1 sau chiar 10,5:1. M-am gandit sa planez chiulasa cu 1,2,3,4,mm (spuneti voi cat) pentru a creste raportul de compresie. Ca si performante, se inregistreaza o crestere de pana la 10 cai si o crestere de cuplu. Pe de alta parte, am inteles ca temperatura in sistemul de racire va creste si ea substantial. O alta problema la care as vrea si eu ceva raspunsuri bazate pe oarece calcule : daca planez chiulasa, nu sare distributia de la punct?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se mai deschid supapele dupa rectificare, atunci va trebui sa folosesti benzina cu cifra octanica mai mare si cred ca se vor adauga mai multe neajunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand micsorezi camera de ardere... iar in momentul planarii trebuie sa iei si din supape deoarece aceste vor atinge in pistoane si poti s mai faci ceva prin folosirea unei garnituri de chiulasa mai subtire.. se gaseste la orice mag de piese auto, te uiti pe catalog si gasesti cea mai subtire si pe aia iao

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda. ideea lui cipos este cea mai usor de pus in practica. Bineinteles ca se micsoreaza camera de ardere, iar in ceea ce priveste cifra octanica nu cred ca e nevoie ca doar nu e turbo. Pe alte motoare 1,8 de pe G2 tot 95 se foloseste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce legatura are turbo cu cifra octanica? Problema depinde doar de raportul de comprimare; raport mare -> cifra mare :rolleyes: Vezi ca ex. FSI-urile (care nu sunt turbo)

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

neaparat benzina super 100 altfel detoneaza. si modificat avansul la aprindere. Oricum nu rectifici mai mult de 0,5 mm ca e belea

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu este indicat sa planezi mai mult decat recomanda maunalul de reparatii.

vrei neaparat sa planeizezi chiulasa poti sa ti cont si de sugestiile mele: Daca Raportul de compresie este raportul dintre volumul total al cilindrului(lor) si volumul camerei de ardere Ca metoda de masurare a volumului camerei de ardere poti incerca umplerea acesteia cu lichid folosind o seringa gradata.Unele motoare au camera de ardere numai in chiulasa, unele in piston , iar altele mixt Dupa aflarea volumului camerei de ardere, in conditiile in care volumul unui cilindru = capacitatea cilindrica/numarul de cilindrii +volumul camerei de ardere poti afla singur cat poti lua din chiulasa . Ca recomandare incearca sa nu depasestiun raport de compresie de 10,5/1 deoarece vor aparea detonati necontrolate si tendinta de autoaprindere. Spor la treaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xxleeus: nu poti pune turbo pe motoare cu raport mai mare de 10,5:1, si nici benzina cu cifra octanica ridicata nu este indicata pentru ca nu vrea sa se depaseasca totusi 10,5:1 la motorul meu. Nu are knock-sensor.

Cu niste calcule exacte nu ma ajuta nimeni?

Credeti ca merita transformarea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De meritat cred ca merita. Nu va fi o crestere spectaculoasa de putere dar se va simti. Important este sa faci foarte bine calculele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xxleeus: nu poti pune turbo pe motoare cu raport mai mare de 10,5:1, si nici benzina cu cifra octanica ridicata nu este indicata pentru ca nu vrea sa se depaseasca totusi 10,5:1 la motorul meu. Nu are knock-sensor.

Cu niste calcule exacte nu ma ajuta nimeni?

Credeti ca merita transformarea?

suna l pe marian , tel 0724 590 582 (ii spui ca mihai bbm ti a dat numarul sa te ajute), o sa ti explice el ce se poate face si cum, pe ce calcule se bazeaza, etc nu de alta dar chiar acum face si el ceva de acest gen la masina lui (nu este ca a ta dar se pricepe) , are service , a mai facut si face tuning, bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

spicuit de pe o cautare "shaved head" pe vwvortex.com la technical / 8v engine in arhiva...

"For those who hang out in this forum it's well known that the solid head can handle a 2mm shave. That takes the JH from 8.5:1 to 9.8:1. No KS is needed as this is still relatively mild but would be about the limit for non-KS driving. 2mm shave =1.3 compression pt's. approx."

n.t.

ks = knock sensor

vezi ca daca ai chiulasa cu tacheti hidraulici e cam la fel , zice tipul mai jos...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xxleeus: nu poti pune turbo pe motoare cu raport mai mare de 10,5:1, si nici benzina cu cifra octanica ridicata nu este indicata pentru ca nu vrea sa se depaseasca totusi 10,5:1 la motorul meu. Nu are knock-sensor.

Cu niste calcule exacte nu ma ajuta nimeni?

Credeti ca merita transformarea?

Chiar nu inteleg ce vrei sa spui.

1. Am spus eu ceva de turbo pe motoare cu raport mai mare de 10,5:1 ? (Cu toate ca... se poate :question:

2. Pt. fragmentul "inrosit"...De ce nu este indicata benzina cu CO "ridicata"? Ce legatura are?! :icon_rendeer: nu supara cu nimic o benzina cu CO "ridicata" la un motor mai putin comprimat (daca putem spune asa). Eu am spus doar ca, la motoarele cu raport mare de comprimare se recomanda o benzina cu CO "mare" (99-100) pt. a preveni autoaprinderea.

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresia de 10:1 nu e asa mare, poti pune si benzina de 95 ca nu detoneaza. Trebuie sa reglezi bine avansul si amestecul si s-ar putea sa trebuiasca schimbate si bujiile cu unele mai reci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xxleeus: vroiam sa spun ca nu este neaparat necesara. in fine, nu cred ca avem de ce sa ne certam ca ne gandim la acelasi lucru, nu ?

@scirocco: multumesc mult, si da are tacheti hidraulici, nu e nevoie sa-i reglezi cu lera.

@bbm: eu am vb cu un nene bogdan recomandat de razvan si ma intalnesc maine cu el. O sa vb si cu marian.

Cu distributia cum ramane ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!