Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

Ok, relax. Abia acum am văzut că c6t9 a scris cu diacritice restul propoziţiei :)

@c6t9 : greşeala interpretării este a mea de data asta. Dar pentru a fi obiectiv, trebuie să menţionez şi faptul că aş aprecia pe deplin o cutie DSG din prisma comodităţii mai ales în combinaţie cu tempomatul, mă rupe la picioare nenorocirea asta de ambreiaj după ce trec de 700 km.

Modificat de iulianb2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lumea automobilistica DSG se imparte in 2 : aia care isi permit si stiu ce e placerea si sarantocii care se bucura ca nu si-au luat scump....

Conform teoriilor colegilor cu manuala de mai sus , ar trebui sa ne luam masini chele.

Masina mea are senzori de parcare , s-a dus unul si m-a costat 4 milioane altul, inca 50 lei vopsitul lui...

Masina mea are incalzire in scaune dar plasa de la sofer s-a dus dracului . M-a costat 600 lei cu tot cu manopera.

Masina mea are oglinzi rabatabile, dar intr-una din zile unul din fiele de comanda s-a bulit. M-a costat 100 lei sa il fac....

Iar ecemplele pot continua.....

 

Concluzie: daca nu aveam toate optiunile astea pe maasina, nu avea ce sa se strice....

Problema este ca le am, ma bucur enorm de ele insa cu un cost.....

 

Asadar concluzia din punct de vedere financiar e simpla: esti sarac, ia-ti o masina manuala si eventual cheala....

 

EU IMI PERMIT DSG SI EVENTUALELE COSTURI LEGATE DE CUTIE.

 

Sa spui ca manuala e mai placuta la condus decit DSG inseamna ca nu ai condus pina acum DSG sau ca "vulpea..... " 

 

Voi sunteti ca maica-mea: a fost si ea o data in SUA , in NY , mai exact in Manhattan .

A venit acasa si concluzia ei a fost una singura : " In america e foarte naspa, au aia niste blocuri asa de inalte incit in permanenta e umbra afara, nu vezi soarele decit la ora 12. Iar vorba romanului este " Daca nu intra soarele pe geam, intra doctorul pe usa " 

Concluzia ei e ca tot mai bine e in romania.....

 

Exact asa sunteti si voi astia cu plinsul stricatului la DSG .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) game-set-topic closed.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici măcar nu e o chestie de "permis" (eventual la achiziție când produsul e nou să fie un cost suplimentar ce ar putea să se regăsească în alte opționale), ci pur și simplu este percepția cum că automata este o gaură neagră în care bagi bani și manuala o fântână care scuipă monede de aur. Nici pe departe. Cel mult sunt cazuri punctuale. În rest, pot da exemple destule de manuale la care ambreiajul nu ține și nu e deloc ieftin.

 

Fără să mai spun că la G5 făceam 5 milioane de schimbări la un drum. Iar în oraș târ târ, dă-i cu 1, dă-i cu 2, dă-i cu 1, dă-i cu 2...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca schimbi vitezele corect/nu tractezi remorci/ nu o omori la munte - nu ai probleme cu ambreiajul la manuala.

Daca nu te pricepi/nu simti masina - atunci mai bine mergi pe automata - o sa fie mai fiabila

Placerea e ceva discutabil... Eu ma plictisesc cand conduc automata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

iar pentru mine masina nu e nimic mai mult decat o chestie in care stau (din pacate) intre doua locuri unde vreau/trebuie/imi place sa fiu...

daca as putea sa folosesc numai metroul as fi cel mai fericit insa din ratiuni de rute/familie/etc. e buna si masina...nemaivorbind de mersul undeva (munte/mare/etc)

 

asadar si prin urmare, imi place ca spatiul in care sunt nevoit sa ma aflu intre doua locuri unde-mi face placere sa fie cat mai simpatic, automatizat, modern si nesolicitant.

 

oricum la final de leasing vand masina si iau alta si nici vorba sa ajung la sute de mii de kilometri in 4 ani (probabil nici 75.000) asa ca nu prea am de ce sa-mi bat capul.

in rest sa faca treaba singura...cutie, faruri, stergatoare,senzori peste senzori...cand vor aparea pe piata alea ca-n KITT 2000 o sa pot sa dorm si eu linistit pana la destinatie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diferenta intre noi doi este ca eu ma bucur de fiecare clipa in care ma aflu la volan si ca imi face placere sa conduc. Practic nu o vad ca pe o rutina/nevoie ci ca o oportunitate de a ma simti bine/foarte bine. Si cu cat sunt mai implicat cu atat ma simt mai bine.

Pentru deplasari in oras folosesc bicicleta si recomand la toti care sunt inca in putere... un pic de miscare nu strica... Si da, trebuie sa ma imbrac la costum...

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

exact. si mie imi place sa conduc.

iar ceea ce se intampla in traficul din bucuresti nu e condus.

imi place sa conduc cand ma duc cu masina in Austria, de exemplu, sau in Grecia.

in rest e doar o unealta buna la ceva ocazional..

 

bicicleta ar fi foarte buna daca n-as cara geaca, geanta cu laptop si alte rahatisuri, etc...

mai fac si bucurestiul nord-sud de vreo 2-3 ori pe zi...si chiar daca am propriul meu biznis, nu pot sa ajung transpirat sau plin de praf zi de zi...

 

dar in rest nu e nicio surpriza ca oamenii sunt diferiti...varietatea e un lucru bun.

Modificat de Jetta20tdiHLDSG6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lumea automobilistica DSG se imparte in 2 : aia care isi permit si stiu ce e placerea si sarantocii care se bucura ca nu si-au luat scump....

 

Ai avertisment verbal pentru exprimarea de mai sus. Incercati sa nu mai credeti mereu ca detineti adevarul absolut. Pe acelasi principiu ca cel dat de tine, altii ziceau pe un alt forum ca cei care-si permit si stiu ce-i placerea, isi iau benzina. Restul sarantocilor isi iau diesel. Hai sa incercam sa evitam clisee d-astea stupide.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca schimbi vitezele corect/nu tractezi remorci/ nu o omori la munte - nu ai probleme cu ambreiajul la manuala. Daca nu te pricepi/nu simti masina - atunci mai bine mergi pe automata - o sa fie mai fiabila Placerea e ceva discutabil... Eu ma plictisesc cand conduc automata...

 

Asta e o presupunere la fel ca și aia cum că DSG-ul se strică peste noapte. Pe afară oare cum duc 2-300k km?

 

Dacă nu e presupunere, atunci o masă decentă de oameni de pe forum nu știe să conducă fix același tip/model de mașină. Cam mare coincidență ;)

 

Eu nu văd cum poți să alegi între cele două în mod obiectiv, justificat financiar. Socoteala din târg e una, ce se întâmplă e alta și dacă plăcerea e la mijloc, sincer după o vreme plăcerea să dai din mâini și din picioare dispare. Devine chiar opusul ei. Dar mă repet, până să merg mai mult forțat cu automată, credeam fix la fel. Și oricum prima dată nu mi-a plăcut DSG-ul, eram prea mult obișnuit cu manuala și mi se părea ciudat.

 

Ca soluție tehnică nici nu se mai pune problema care este mai bună. Ne uităm acolo unde lucrurile astea contează cel mai mult și vedem clar cutii automate de diverse tipuri. Cele manuale sunt excepții pe cale de dispariție.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lambda_dryver

Intr-un fel mi se pare deranjant ca de la cateva posturi, printre care se numara si al meu, s-a pornit o imensa polemica. Cei care s-au interesat cu adevarat de problema, si nu vorbesc doar din placerea de a fi "Gica Contra", stiu ca nu sunt genul de om care sa arunce cu ra**t sau sa defiinteze o "minune tehnologica" precum DSG-ul. Partea care m-a intristat cel mai tare este ca, desi am luat in calcul complexitatea cutiei si posibilitatea ca aceasta sa nu fie la fel de fiabila precum cea manuala (de pe acelasi model), am crezut cu tarie ca un astfel de eveniment, se poate intampla, intr-adevar, dar dupa multe mii de kilometri, cu mult peste, sa zicem, pragul de 100.000 km. Nu mi-a trecut prin cap ca avea sa se intample la nici 8 luni de cand am luat masina, sau, mai bine zis, la 46.000 km. Acum, asa mi-a fost sa fie. Nu este un capat de tara si nu o sa ma apuc acum sa urlu sus si tare ca DSG-ul nu este deloc fiabil si, foarte probabil, nu m-as mai intoarce la o manuala sau tiptronic, dupa ce am condus DSG (cu toate ca fiecare din ele are plusurile si minusurile ei).

Totusi, se pare ca sunt anumite persoane care cred ca tipul cutiei de viteze pe care o detin, sunt un etalon financiar si ca daca ai automata, evident, esti bogat sau invers. Nimic mai gresit. Am cumparat-o cu DSG pentru ca facusem un testdrive in prealabil si mi-a placut cum se comporta in mai toate situatiile si, dupa cum spuneam mai sus, eram constient ca s-ar putea sa ma pasca niste cheltuieli substantiale. Numai ca nu ma asteptam sa fie atat de devreme. Asta este defapt lucrul care m-a deranjat. Toate marcile de automobile incearca sa scada costurile de productie cat mai mult, iar calitatea nu poate ramane mereu aceeasi, chiar si referindu-ma la acelasi subansamblu (o cutie fiind diferita de urmatoarea, presupusa identica, care iese de pe linia de asamblare).

S-a mai mentionat ceva legat de masina noua, dar, in cazul meu, mechatronicul a picat la fix 6 luni dupa ce a iesit din garantie. Diferenta de pret fata de cat am dat eu pe masina si cat ar fi costat noua a fost de mai mult de 50%, iar sa dau atatia bani pe o masina noua si sa-mi pice asa ceva la fix 6 luni dupa ce iese din garantie, atunci chiar m-as fi enervat. Asa sunt mai calm deoarece sunt constient ca, totusi, este o masina SH, chiar daca avea doar 33.000 km.

Si, in final, ca sa conchid, fiecare are propriile preferinte, unor le place sa schimbe vitezele, altii sunt mai comozi si prefera automata sau altii vor performanta si aleg ceva dublu-ambreiaj, fiecare facandu-si socoteala cum considera ca este mai bine. Problema apare la "romanasi" atunci cand dintr-un buget de 10.000 euro isi cumpara o masina de 10.500 euro ( ca se mai si imprumuta) si apoi nu mai are de unde sa scoata bani pentru intretinere/carburant/piese. Intotdeauna se va strica ceva, cat de mic, mai mult sau mai putin scump, la o masina, important e sa te bucuri de ea si sa ai si un minim buget de sustinere a acestei bucurii, caci, nu uitati, masina NU este si NU va fi niciodata o investitie.

P.S: Imi cer scuze pentru eventualele greseli de tipar si, va rog sa nu luati nimic personal, pentru ca nu este!

Modificat de lambda_dryver
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

daca vrei sa cari marfa cu ea sau alte activitati legate direct de procesul de exploatare atunci este o investitie.

si in astfel de situatii tragi de masini pana le ia naiba, scoti si untul din ele si le amortizezi la valoarea reala, nu cea contabila :)

 

nu m-as fi legat de asta dar ai subliniat si d-asta...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lambda_dryver : Ai tot respectul meu pentru ca ai intervenit si ai spus lucrurilor pe nume, postul tau a fost scos din context si sper sa nu te fi deranjat faptul ca l-am duplicat aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lambda_dryver

Nu m-a deranjat deloc. Stai linistit. Chiar ma bucur ca am avut ocazia sa clarific nitel lucrurile, sper. :D

@Jetta20tdiHLDSG6 -> Da, just. Ma refeream mai mult la masini de uz personal, dar ai dreptate. :)

Modificat de lambda_dryver
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin.selaru

"

florin.selaru, on 06 Mar 2013 - 20:45, said:snapback.png


 

 


19143 - Dezangajare de transmisie neasteptata/dezangajare mecanica 
            P2711 -- 004 -- Nu este semnal / nu cominica - intermitent
             împrejurari cod:
                    Starea defectului: 00100100
                    Priorit.defectului: 0
                    Resetare contor: 39
                    rulaj: 138098 km
                    Indicator de timp: 0
                    Data: 2108.14.21
                    timp: 15:41:14
 


 


Am
schimbat mechatronic la pbv1 . Total de plata 10.100 RON. Manopera si
ulei + garnitura si capac pompa incluse. Recalibrarea mechatronic se
face in mers NU pe elevator . Toata operatia a durat aprox 4 ore. Acum
am ramas cu 1 buc mechatronic defect (probabil o valva sau motoras ) pe
care vreau sa-l vand .

"

Am reparat masina cu o gramada de bani pentru ca o vreau in continuare indiferent de costurile pe care le presupune . Cand am cumparat masina SH am stiut de la bun inceput ca nu poti sa dai 18000 de euro pe o masina full cu pret de catalog 42000 euro fara sa bagi un leu in ea . Sunt posesori de CC care au 400.000 de km fara probleme . In concluzie atunci cand cumperi un DSG NOU ai garantie dar dupa 5 ani oricum o sa bagi ceva bani in ea ca mearga exact ca la inceput . DSG nu este un moft sau o fita . Este adevarat ca pe forum posteaza doar cei care au probleme si cauta o solutie nu si cei care sunt multumiti de DSG sau MANUALA .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt posesori de CC care au 400.000 de km fara probleme .

 Da? Cu DSG? Unde? Aici pe forum? Caz concret, nu povesti cu care te aburesc aia de la reprezentanta cand ti se strica ceva si ii iei la rost. "Stiti, e totusi ciudat avem clienti fix cu aceeasi masina (si aceeasi culoare) cu xxx k km la bord care nu au intampinat problema asta." As vrea sa vad macar unul singur care sa fi trecut de 250.000 km cu DSG fara sa intervina la ea. Pana si un E-Klasse 2009 pe care l-am vazut cu 322.000 km avea o hiba la G-tronic.

Modificat de iulianb2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este aici un seat toledo care are 370.000 km.

Ii da o eroare dar nu se manifesta in nici un fel asupra conportamentului masinii...

a mea are 250.000 si nu a trebuit sa ii fac nimic.

conteaza mult modul in care o exploatezi.

eu merg normal, batrineste

altii o iau sa ii dea birja

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin.selaru

  • Personal am mers cu 2 vw passat cc si un vw passat in Franta - Paris . Ghici cam cat poate avea un taxi vw passat cc din 2009 ? Si asta se poate verifica . Nu numai vw dar si mercedes sau audi toate dsg pe taxi . Deci nu prea are sens sa comentam de ce oare au ales ei DSG pe taxi , dar din 1000 de masini sunt 5 % care au intradevar probleme cu mechatronic . Daca vrei sa nu ai probleme cu masina alege o BICICLETA .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca din 1000 de masini cu DSG .. 50 (5%) platesc 2000 euro sa repare mechatronicul e horror. Sper sa fi dat un procent la misto. Eu ma gandeam la ceva de genu 5 la mie. Chiar m-ai facut curios sa aflu cat e MTTF-ul la piesa asta.

Modificat de iulianb2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumnatul meu are 230k facuti si cutia merge impecabil. A schimbat uleiul  la timp, nu si-a batut joc de masina. Masina lui m-a contaminat de-am trecut la DSG. :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca taximetristii isi iau automate deoarece stau toata ziua in oras... Si la 500k km se amortizeaza...

@Akaiu Ce masina are cumnatu?

Taicamiu a avut o Toyota Camry automata clasica in 3 trepte cu care s-a apropiat de 400000km si a refuzat sa se strice. Noroc ca s-a infipt un suv in fundul lui ca altfel nu o schimba :) Ulterior si-a mai luat 2 generatii de Camry cu auto in 4 si apoi 5 trepte si iar nu are probleme... Singura problema este ca sunt foarte lente...

Deci pe parte de fiabilitate, cutiile clasice cu convertizor de cuplu, daca sunt de calitate, nu se strica si tin cat masina.

Din ce am citit, mi-am format urmatoare opinie: DSG e o manuala cu 2 ambreiaje comandata electronic. Ma indoiesc profund sa aiba fiabilitatea automatelor clasice.. Ca o paralela, nici un smartfone nu merge forever cu acelasi sistem de operare. Din cand in cand mai trebuie reinstalat. Deci macar pe parte de soft, si tot sunt batai in cap in plus...

Dar nu e un capat de tara... daca chiar iti doresti si ai timp si bani sa te ocupi de ea in caz ca se strica e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nsm

Un smartfone tine  4ever daca este folosit cum trebuie.

La fel si o cutie automata DSG....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numa' alea sfinte is vesnice :10[1]: Eu stiam ca DSG-u' se incadreaza in alta categorie...si ma gandesc ca telefoanele is si mai afurisite!

 

On: precedenta am vandut-o la 223000 km, fara probleme de functionare....si alta

Nu-i pe forum, da e bine

Ieri am fost cu ea la drum

Si pe tava n-are scrum.

Are 9 ani de-acum

Tahometru-i merge bine

Touranu-i un parfum,

334000km arata-acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"

In concluzie atunci cand cumperi un DSG NOU ai garantie dar dupa 5 ani oricum o sa bagi ceva bani in ea ca mearga exact ca la inceput . DSG nu este un moft sau o fita . Este adevarat ca pe forum posteaza doar cei care au probleme si cauta o solutie nu si cei care sunt multumiti de DSG sau MANUALA .

 

Bun, tu sa zicem ca accepti sa dai o caruta de bani pe masina, s-o rulezi 3-4 ani dupa care s-o arunci la gunoi sau vreunui fraier care nu stie ce cumpara, dar ce faci daca iti pica tie in garantie si nu-ti remediaza nimeni defectele?  

 

Uite aici: http://vwforum.ro/topic/83127-probleme-cv-dsg-7-vw-16/?p=1654631 + 2 posturi mai jos: sprite07, LexPacta: 

 

Am rezolvat-o, m-au sunat de la Service ca au gasit o solutie si ca trebuie schimbat o piesa la ambreiaj, si dupa 4 luni au reusit sa aduca piesa respectiva

Cum e sa dai 42.000 pe masina si sa astepti 4 luni pana iti rezolva un defect?

 

Sau ce zici de situatiile lui Drujba si Circoloco: http://vwforum.ro/topic/53006-jurnal-dsg-7trepte/?p=1972572

 

Incetati cu abureala asta cu "doar cei cu probleme scriu pe forum". Daca e sa corelezi rata defectiunilor declarata de VW cu nr de colegi care au probleme cu masinile, inseamna ca in Romania sunt milioane de TSI-uri cu DSG, ceea ce n-ar fi un capat de lume, problema e ca dealerii nu remediaza acele defecte in garantie!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!