Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

Io am avut pe mana un A6 3.0 TDI cu cutie manuala si pe Bucuresti-Cluj-Bucuresti, cu toti consumatorii opriti mai putin radio (respectiv, faruri si AC) si un stil de mers batranesc (mi-au trebuit 7 ore pe VP), sub 6,4 n-am reusit s-o scot. Cu fostul A3 140 TDI DSG, pe aceeasi ruta, sub 6 n-am scazut, in schimb ce, cu Golf 5 1.9 TDI 105PS, M5, scoteam frecvent 5-5,5%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sunt 15 pagini de comentarii despre consumul motorului de 3.0 TDI si nu e un posesor care sa se laude cu consum de 6%...A5u lu' Kostas consuma tot 6%? :)) un consum instant in bord de 6% la 90 km/h nu e consum....in viata de zi cu zi, mers normal nu o sa scoti consumul acela niciodata, nu vorbim de oras unde stai bara la bara si nici pe autostrada unde nu mergi cu 90 km/h 1 la mana si 2 la mana pe drum national faci depasiri, franezi accelerezi nu mergi constant cu 90 km/h deci n-ai cum sa ai consumul acela...

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

" mi-a consumat 7.6 % nu mi-a venit sa cred dar am venit tot drumul cam cu 100 - 130 ca era ceata si am mers incet " - asta e viteza de mers incet si la consum in conditii nefavorabile si ceata?Cam la ce consum se astepta?

 

Am condus Dsg, ce e drept pe un 1.9tdi bxe si sunt pro.Mi se parea ca anticipa schimbarile treptelor.Cand doream sa schimb superioara, cutia deja schimbase treapta urmatoare.

 

Cutiile automate actuale nu mai sunt aceleasi de 20 ani si cam stiu ce sa faca in momentul cand le ceri.Am condus un Bmw e60 520dA -automat si nu se compara cu manuala, desi eu am manuala.Mers mai lin, consum mai mic, iese din discutie mestecatul in mamaliga.Iar pentru cine vrea sa mearga sportiv exista modul S

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off-topic @corad0 - masina te din semnatura ce consum are ? :) Mor de curiozitate... :P

@Ice_2K - e normal ca un sedan sa consume mai putin ca un SUV, indiferent de greutate, datorita aerodinamicii... Daca e si mai usoara, cu atat mai bine...

Intrebare tehnica: la DSG, daca ridici picioarul de pe acceleratie, ce se intampla cu consumul (cand am condus nu am fost atent la asta)? Este 0 ca la manuala sau mai pompeaza un pic de carburant ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E 0 consumul, dar asta tine de managementul motorului, nu de cutia de viteza. La orice motor modern, diesel sau benzina, manual sau automat, in frana de motor consumul e 0. Cutia e decuplata complet sau partial, depinzand de tipul automatei doar in stationare la semafor. In mers, in Drive, miscarea rotilor se traduce direct in rotatia motorului.

Modificat de thesaw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ice_2K - e normal ca un sedan sa consume mai putin ca un SUV, indiferent de greutate, datorita aerodinamicii... Daca e si mai usoara, cu atat mai bine...

Asta încercam să explic și eu dar aparent trebuie sa ma închin din nou în fața cunoștințelor superioare ale celor care nu au condus combinația asta de motor-caroserie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nsm 630i 12-13% in oras 10% afara

 

Corect ca un sedan sa consume mai mult decat un suv....dar conduc destul de des (3.0 TDI  da intradevar pe acele suvuri...care in oras consuma 14-15% si afara 10-11%)...LOGIC din toate punctele de vedere, doar ca acel sedan daca are totusi un V6 de 3000 cmc si mai e si quattro, nu consuma 6% ce dreq (1 litru in plus se pune tot timpul pentru tractiunea integrala si inca 1 litru pentru cutia de viteze automata)....parca suntem nebuni...am avut si A4 quattro 1.9 tdi modelul vechi (2000) si nu consuma 6% eu nu inteleg despre ce vorbim...nu e vorba de cunostiinte superioare....e vorba de FAPTE.....nu vorbesc despre cunostiinte...vorbesc...despre ce am condus...si cat a consumat...scurt....ca din buzunarul meu alimentam....si astea erau consumurile.....

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fapte pot vorbi doar eu pentru ca vorbesc din ce se intampla. Tu faci doar supozitii de genul "n-are cum". Dar suntem off-topic si oricum ma intereseaza putin spre deloc cat cred altii ca mananca masina mea. Deci ok, am mintit, consuma de la 10 in sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai stati ca pe mine m-ati pierdut... 3.0i cu propulsie consuma la fel cu 3.0d 4x4? Am crezut ca TDI e mai economic...

12-13% in oras e mai economic ca un Opel Astra H 1.6 benzina :) care ia cam 13-14% :)

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e generatia mai noua de motor, au mai umblat la el, e cel de 272 cp nu 258 cp, ce "propulsie"? :) e aspirat, nu e turbo si e manuala...:) consum 12-13 % in Bucuresti. Bineinteles ca daca mergi sportiv consuma si 16% ...acelasi consum pe care l-am avut si pe GTI DSG...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La el propulsia e tractiunea spate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nsm vezi tu, asta cu "n-are domne' cum" se aplica doar cand ne convine ;)

@corado propulsie inseamna "tractiune spate".....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"n-are domne cum" ? ce n-are? eu am recunoscut ca al meu consuma 16 % :))

La voi inseamna tractiune spate...la mine inseamna:

 

PROPÚLSIE, propulsii, s. f. Forță care se exercită asupra unui obiect (de obicei asupra unui vehicul), provocând înaintarea lui. ♦ Sistem tehnic prin care se realizează propulsarea unui vehicul.

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Tractiune spate" suna ciudat in urechile mele deoarece in dictionarul de neologisme

"Tractiune = Deplasare a unui vehicul cu ajutorul unei forte aplicate la partea lui dinainte"

mai simplu in engleza: rear/front wheel drive

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nsm, una e sa conduci un DSG ocazional si alta e sa-l ai ;).

Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A6 le meu 3.0 tdi quatro dsg7 consuma intre 6 si 7 l/100 km la drum intins.

Daca nu credeti trimit si poze cu bc-ul dupa 5-6 ore de condus.

Touaregul model 2011 acelasi motor dar cutia triptronic cred A8 consuma 8,3-9 l/100km la acelasi regim de mers.

Referitor la DSG vrs manuala clar merg pe automata iar daca e si DSG cu atat mai bine.

Eu am permisul de 20 ani dar in primii 12 ani nu am condus decat manuale pana cand de la firma am primit o automata ca seful facuse up-grade de utilaj. Pana ce m-am obisnuit a fost putin mai greu, cutia respectiva era mai lenesa, dar dupa 1000 km nu mi- am mai dorit manuala.

Eu merg peste 70000 km pe an si fara automata mi-ar fi mai greu.

Deci din 2005 am avut doar automate si nu mi s-a defectat nici una.

Am avut dsg6 cu 2.0 tdi pe golf vi si passat, combinatie reusita din punctul meu de vedere deoarece cutia suplineste 20-30 CP pe aceasta motorizare.

Cnduc din cand in cand manuale si imi place feelingul dar as mai cumpara manuala doar pe o masina de weekend cu care sa merg de placere iar in viitorul apropiat nu cred ca o sa se intample.

Modificat de quattro2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că pricep problema pe care o găsesc unii șoferi cu automata. Cred că e mai simplu la o manuală să nu planifici, să ai un oarece "haos" în abordare și să o pui fix în treapta pe care o dorești. La automată există la început o doză de incertitudine și un sentiment de răspuns greoi. Ce-i drept posibil, foarte chiar, să schimbi manual (mai ales dacă e cineva ca mine de exemplu - eu consider că schimb destul de repede) la nevoie comparativ cu un kick-down sau chiar retrogradare folosind padelele.

Trebuie să te adaptezi și poate dura ceva în funcție de om și mașină.

Cât privește fiabilitatea, la manuală nu cade atât de repede cutia, dar punctual am văzut multe ambreiaje duse și costurile sunt cât de cât similare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@

quattro2 

La ce viteza s-a facut consumul ala ? 80km/h ? 140km/h ?? ASta conteaza cel mai mult, caci toate au consumul ala, doar plaja de viteza difera dar aia conteaza cel mai mult...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

c6t9, unii nu inteleg diferenta dintre automatele clasice, tiptronic si DSG. cand DSG are si optiunea de manual. vrei sa te pregatesti de o depasire..o pui pe manual..o tii in treapta..si gata. 

asa cum uita unii de avantajul numit LAUCH CONTROL la DSG.

eu stiu 2 maxim 3 persoane care pot pleca cu manuala asa.si vorba aceea ca ma uitam si la liniute cand eram mai mic :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista launch control pe manuala...

Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Kye04 traseu Cj - Bucuresti, viteza medie 88 kmh, consum 6,5

Traseu Cj - Budapesta, viteza medie 94 kmh consum 6,8

Cj - Carei, viteza mmedie 72 kmh, consum 6,0

Daca ma prind cum pot sa pun pozele de pe iphone pe forum le atasez.

Mentionez plec in jurde 5-6 dimineata si ajung pe la 9:30-10:30 in Bucuresti. Deci trafic lejer pana la Brasov

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform acestor statistici un a4 cu motor 2.0 ar trebui sa consume.... 4% ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul poate creste sau scadea cu pana la 30% in functie de stilul de sofat.

Eu daca merg cu traficul in Ro scot si 5,7 la suta iar daca ma iau dupa un dement care si-a pus statie si merge tot timpul cu pedala pana la fund scot 7,8 consum.

Oricum deja sunten offtopic, ideea din postul meu initial este ca din 2004 conduc doar automate, nu am avut nici un defect pe nici una si consumul este decent cel putin pe modelele vw-audi de dupa 2011

Pe Passat 2.0 tdi 140 cp cu DSG model din 2011, aveam consum de 5,3 pana in 6,0 la acelasi stil de mers

Modificat de quattro2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care e stilul tau de mers? Batranesc,sportiv?

Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!